تویوتا

5 نکته‌ای که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

اگرچه که مدل‌های توندا و ۴ رانر تویوتا با پکیج TRD Pro نیز در دسترس هستند اما تویوتا تاکوما ۲۰۱۷ به لطف قطعات منحصربه‌فرد آفرود، خود را از این دسته جدا می‌کند. البته استفاده از این قطعات جثه‌ی کوچک تاکوما را تحت تاثیر قرار نداده و این خودرو برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور و سخت ایده آل است.

2017-Toyota-Tacoma-TRD-9
خب بیایید ببینیم تویوتا تاکوما TRD Pro چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی عادی این خودرو دارد.

  • سیستم تعلیق منحصربه‌فرد

2017 Toyota Tacoma TRD
تاکوما از مجموعه شوک‌های ۲.۵ اینچی Fox استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود شاهد سواری نسبتاً سفت در جاده و البته سیستم تعلیقی نرم باشیم که به خوبی از ناهمواری‌ها رد می‌شود. فنرهای جدید و بالا بردن ارتفاع سیستم تعلیق به اندازه‌ی ۱ اینچ باعث جذاب‌تر شدن این خودرو شده است. بهتر از همه اینکه ظرفیت یدک کشی خودرو خیلی کاهش نیافته و با اندکی نزول به ۲۹۰۳ کیلوگرم رسیده است.

  • ظاهر الهام گرفته از گذشته

2017 Toyota Tacoma TRD
تویوتا می‌داند که مدل‌های مخصوصش باید ظاهری خاص داشته باشند و از این نظر تاکومای ما ناامیدکننده نیست. جلوپنجره‌ی خودرو با نوشته‌ی TOYOTA نیم‌نگاهی به گذشته داشته و نشان‌های TRD Pro ظاهری خشن را به ارمغان آورده‌اند. هود جدید روی کاپوت تکمیل کننده‌ی نمای جلو بوده اگرچه که کاربردی نیست.

در داخل کابین می‌توان نشان TRD Pro را روی صندلی‌ها و کف‌پوش‌ها دید.

  • چراغ‌های LED

2017 Toyota Tacoma TRD
به منظور بهبود گشت‌وگذار شبانه تیم تویوتا مجموعه‌ای از چراغ‌های آفرود LED را در بخش جلویی تاکوما نصب کرده است. شاید کوچک به نظر برسند اما در شب عملکرد خوبی دارند.

  • دستی است!

2017 Toyota Tacoma TRD
این روزها یافتن پیکاپ تراکی با گیربکس دستی کاری سخت و حتی یافتن مدلی مخصوص آفرود با این نوع گیربکس سخت‌تر است؛ اما برای آن‌هایی که دنبال آفرودری دستی هستند تویوتا در اختیار شماست. تاکوما پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری خود را با گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک ارائه می‌کند.

  • ویژگی‌های تخصصی

2017 Toyota Tacoma TRD
اگرچه که این ویژگی‌ها تنها منحصر به مدل‌های TRD Pro نیستند اما تویوتا برخی ویژگی‌های متفاوتی دارد که به آفرود کمک می‌کند. اگر گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید شما سیستم کرال کنترل و MTS (حالت چند زمینی) را دریافت می‌کنید. سیستم MTS نرم‌افزار تعویض دنده، گاز، کنترل کشش را با توجه به نوع زمین تنظیم خواهد کرد اما چیزی که واقعاً خاص است سیستم کرال کنترل خواهد بود.

این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا پدال گاز و ترمز را فراموش کرده و تنها روی فرمان تمرکز کنید. تاکوما به دقت کنترل اوضاع را در دست دارد.

در مدل مجهز به گیربکس دستی نمی‌توان سیستم‌های کرال کنترل و MTS را دید اما چیزی تقریباً مساوی و مفید برای آفرود را خواهید داشت: لغو استارت کلاچ. این امر به شما اجازه می‌دهد تا در دنده تاکوما را روشن کنید. این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کرده و برای زمان‌هایی که در زمینی گلی یا تپه‌ای لغزنده گیر کرده‌اید فوق‌العاده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    تنها تراکی که میتونه گام به گام با سری اف فورد رقابت کنه همینه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. built tough

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (119 ديدگاه)

      تاکوما پیکاپ سایز متوسطه ، از صد کیلومتری فورد رپتور با موتور 3.5 لیتری اکوبوست رد نمیشه ( نه که تاکوما بد باشه منتها در کلاس رپتور نیست) نزدیک ترین رقیب رپتور رم Rabel TRX و رقیب تاکوما فورد رنجر M-Sport هست به نظر من که البته در آمریکا که تاکوما هست عرضه نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        مرسی از توضیحاتت رفیق :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. he

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      و برادر بزرگترش
      تاندرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه، تو آسیایی‌ها قطعا انتخاب اولم همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    باریکلا تویوتا مثل همیشه عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تراک فقط امریکایی
    بعدش ژاپنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    کمکی که گیربکس دستی و دنده کمکی تو آفرود میکنه خیلی مهمه که خب تویوتا هست دیگه هنوز ۴/۵ اف های سرپایی هست که میخوره همه ماشین های امروزی رو تو آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. erfan

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    تویو عشقه عشقققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خب دوست عزیز تو پدال دستتون درد نکنه انقدر زحمت می کشید و مقاله های پر محتوا می نویسید لطفا حداقل قیمت تقریبی خودرو رو هم حتما اعلامم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shahin

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این ماشین انقدر با اباهت و خشنه که آدم دوس داره باهاش بره مهمونی :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. he

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این بین هایلوکس و تاندرا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    توجه به جزییات تا کجا؟! اینه تفاوت یه برند بین المللی با چی…نگم بهتره!
    “…لغو استارت کلاچ. این امر به شما اجازه می‌دهد تا در دنده تاکوما را روشن کنید. این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کرده و برای زمان‌هایی که در زمینی گلی یا تپه‌ای لغزنده گیر کرده‌اید فوق‌العاده است.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فیصل

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    قیمتش حدود 41000 دلار. اتوماتش 43000 دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاس ی

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    پسر عالیه این لعنتی، یبار از نزدیک دیدم کفم برید از هیبتش، حالا ببین سری اف فورد یا توندرا چی هستن، تکنولوژی که دیگه نگو.
    تاکوما کنار لندکروزر استیشن پارک بود فکر میکردی لندکروزر چقدر کوچیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا