تویوتا

5 ویژگی فوق‌العاده تویوتا سوپرا 2020

خودروهای معدودی در سال‌های اخیر همانند تویوتا سوپرای جدید سرخط خبرها را به خود اختصاص داده‌اند. بازگشت این خودروی اسپورت نمادین شایسته‌ی یک گرامی داشت بزرگ بوده اما برخی منتقدان همچنان روی همکاری تویوتا با ب‌ام‌و تمرکز کرده و عدم استفاده سوپرا از پیشرانه و گیربکس مخصوص خود را نشانه ضعف این خودرو دانسته‌اند؛ اما پس از تست و بررسی مفصل این خودرو، قویاً معتقدیم که سوپرای جدید در عمل جواب منتقدان را داده و همکاری با ب‌ام‌و کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است. در ادامه 5 ویژگی بسیار خوب سوپرا 2020 را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  1. پیشرانه و گیربکس

بله پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی ب‌ام‌و در قلب سوپرای ژاپنی قرار گرفته است. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته ZF جفت شده و تنها گیربکس در دسترس برای این خودرو می‌باشد. طرفداران گیربکس‌های دستی شاید از این قضیه ناراحت باشند اما گیربکس ZF جزو بهترین‌های بازار است. پیشرانه یاد شده قدرت 335 اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه می‌شود.

  1. حالت اسپورت

سوپرا همیشه تیز و سریع حس می‌شود اما تویوتا باعث شده فشار یک دکمه باعث ایجاد حداکثر هیجان شود. برخلاف بسیاری از محصولات ب‌ام‌و که دارای حالت‌های رانندگی متنوع هستند، سوپرا فقط دارای دو حالت نرمال و اسپورت است. فقط کافی است دکمه اسپورت را فشار دهید تا خودرو سریعاً بیدار شده و پدال گاز، سیستم تعلیق، گیربکس و سیستم اگزوز پاسخ‌های تندتری داشته باشند. پیشرانه B85 صدای بسیار خوبی در حالت نرمال دارد اما در حالت اسپورت همانند یک AK-47 حس می‌شود. وقتی پا را از روی پدال گاز بردارید صدای بسیار هیجان‌انگیزی را خواهید شنید.

  1. فضای صندوق

شاید اشاره به فضای صندوق یک خودروی اسپورت خنده‌دار به نظر برسد اما شاید هم بسیاری از خریداران به این نکته توجه کنند. اگر یک خودروی اسپورت نتواند نیازهای روزمره مالکش را رفع کند به چه دردی خواهد خورد؟ سوپرا اینجاست تا با فضای بار 289 لیتری خود شما را نسبتاً راضی کند. در واقع فضای بار این خودرو با یک سدان ساب کامپکت قابل‌مقایسه است. طراحی هاچبک سوپرا به این معنی است که با راحتی بیشتری می‌توان وسایل بزرگ‌تر را در آن جای داد.

  1. کابین

کابین یکی دیگر از نقاط قوت همکاری تویوتا با ب‌ام‌و را نشان می‌دهد. تمامی دکمه‌ها و تکنولوژی‌های کابین این خودرو از همکار آلمانی گرفته شده و بنابراین حس لوکس بودن آن بیشتر از اکثر محصولات تویوتاست. در واقع می‌توان گفت سوپرا دارای لوکس‌ترین کابین در بین محصولات تویوتا به جز لندکروزر است. البته برخی ویژگی‌های تویوتا همچون فرمان نازک را می‌توان در سوپرای جدید دید.

  1. سیستم تعلیق

تنظیمات سیستم تعلیق سوپرا جایی است که بیشترین تأثیر را از تویوتا پذیرفته است. زمانی که کارهای مربوط به زیرساخت سوپرا و Z4 کامل شود تویوتا و ب‌ام‌و راه خود را جدا کرده و فرایندهای تولید خاص خود را پی گرفتند. اینجاست که سوپرا متمایز شد. سوپرا بدون اینکه راحتی خود در جاده را از دست دهد تیزتر از پسرعموی آلمانی حس می‌شود. ما دوست داریم تویوتا نسخه‌ای سفت تر و متمرکزتر روی پیست از سوپرا را تولید کند اما مدل کنونی هم به حدی راحت است که ما دوست داریم آن را هر روز برانیم.

منبع
carbuzz
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (321 ديدگاه)

    هر چقدر بیشتر میگذره همون قدر زشت تر میشه تو ذهنم
    از اون ورودی هوا های فیک تا اون ورودی هواهای قطره ای شکل بغل چراغ های جلو
    اون گودی سثف مسخرش اون بال عقب ثابت یه تیکش که مثل دم میمونه
    تو مایه های نیسان جوک هست منتها اون زیاد میفروخت این سالی 2 الی 3 هزار تا

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (321 ديدگاه)

      تازه بر خلاف متن هیچ کجا سوپرا راه خودش از بی ام و جدا نکرد تک تک قطعات این ماشین ساخت یس ام و هست و در اروپا منتاژ میشه
      حتی رو برچسب های روی شیشه و قطعات مهم زیر کاپوت نوشته بی ام و
      از تویوتا فقط زشتی رو به ارث برده

    2. Mohammadreza

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (700 ديدگاه)

      باور کن لازم نیست هرجایی نظر بدی.

  2. Country boy

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    همشو بزاری رو هم نمیتونه این نکته منفی که تویوتا نیستو بپوشونه.
    جالبه تویوتا داره روی مسابقات لمانز سرمایه گذاری میکنه ولی نمیتونه روی ماشین افسانه ایش سرمایه گذاری کنه.
    همون موتور2zj رو میزاشت روی این پلتفرم و کابینی در حد gtr میزاشت همه راضی بودند.
    بعد از اون طرف نسخه اسپرت کمری و کرولا میده بیرون.

  3. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1536 ديدگاه)

    این 5 تا مورد روتین خیلی از اسپرت های کف بازاره / ویژگی؟ / هر چیم باشه که نیست قیافش خطاس ..

  4. FLANKER

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خیلی بهتر از جی تی هست تجربه رانندگی با تویوتا جی تی دارم داخلش مثل تابوته ولی لامصب گیربگس داره ها قوی و سریع

  5. FLANKER

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    راستی لکسوس es 350 به من دادن 300 م نخریدم الان شده 1میلیاردو 300 میلیون واقعا خیلی جالبه تو 4 سال ماشینت 1 میلیارد گرون بشه باید بترسی یا خوشحال بشی خیلی جالبه

    1. ارسلان

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (30 ديدگاه)

      این که چیزی نیست تازه اون یک میلیارد و سیصد لکسوس هست الان سنگ یانگ جی فور شده یک میلیارد و دویست 😂😂😂 اونم در عرض دو سال 😂 نه چهار سال 😂😂 یعنی سال 96 سیصد بود سال 98 شد یه میلیارد و دویست 😂

  6. MAHDI

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3916 ديدگاه)

    یه کوپه جذاب و پرفومنس دوست داشتنی!!!

  7. MAHDI

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3916 ديدگاه)

    جالب اینجاست با وجود قدرت کمتر در اکثر پیست ها تویوتا سوپرا از رقبای قوی ترش مثل فورد موستانگ GT و شورولت کاماروSS سریع تره و رقابت تنگاتنگی با آئودی TT RS داره و در خط مستقیم هم که در بیشتر درگ ها سریع تر از رقبای آمریکایی خودش هستش و الانم که نسخه 380 اسب بخاریش معرفی شده که خطرناک تر میشه.

    1. ali (chevy nova)

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5168 ديدگاه)

      فروشش هم اندازه موستانگ هست؟

    2. OMID

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1056 ديدگاه)

      قدرت کمترش همراه شده با جثه کوچک و وزن کمتر

    3. JDM

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (52 ديدگاه)

      نه اشتباهه،سوپرا از کامارو و موستانگV8 پایه چند سال پیش سریعتر بوده
      و از کامارو SS1le و SSفیس لیفت در چهار تا پیست تست شده
      و از موستانگ GT PP2 در سه تا پیست تست شده کند تر بوده
      زمان هاش هم خواستی در خدمتم

  8. behnam1012

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تنها نکته ی که توی ذوق میزنه موتور BMW س
    میشد از اشتراک پلت فرم و بقیه ی قطعات مشترکش با BMW Z4 چشم پوشی کرد اگه موتور ش تویوتا بود مثلا 2jz معرکه می شد یا موتوری که الان روی لکسوس rcf نصبه 3,5 لیتری 300 اسبی که اگه توربو روش نصب میکردن به همین قدرت الان سوپرا میرسید

    1. ارسلان

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (30 ديدگاه)

      برای خودروساز الان مهم نیست که شما از موتور تویوتا خوشت میاد یا بی ام و … فقط سود خودش براش مهمه الان تویوتا قراردادی که با بی ام بسته براش سود داره چونکه همه کارای فنی مثله ساخت موتور و قطعات الکترونیکی به عهده ی بی ام و هست فقط به اسم تویوتا و از ظرفیت و شهرت سوپرا برای فروش خوب بهره مند شده … یعنی عملا تویوتا با انجام کاره تقریبا صفر .. داره سود خوبی کسب میکنه از اونطرف بی ام و هم قرار بود زد فور رو جمع کنه چون اصلا فروشی که میخاست رو نکرد و براش ضرر دِه شده بود اما چون ظرفیت های زیادی برای تولید زد فور در ایجاد کرده بود و سرمایه گزاری کرده بود روی این ماشین نمیتونست این ضرر رو قبول کنه و باید یه جوری قطعات زد فور رو آبش میکرد و به پول تبدیل میکرد برای همین با همکاری با تویوتا باعث شد کسری فروش زد فور جبران بشه و بتونه به تولید زد فور هم ادامه بده بجای اینکه چندین میلیارد یورو ضرر متوجه ش بشه

  9. بهراد

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (403 ديدگاه)

    این AK-47 هم شده مثل شیائومی ، ارزون و دم دستی، ولی برای سطوح ضد گلوله حکم خلال دندونو داره
    باید میگفت مثل مگنوم متال ریوالور ۴۴ ریز نقش و خشن و البته خطرناک

    https://www.123rf.com/photo_104144433_metal-revolver-44-magnum-pistol-gun-with-jacket-soft-point-jsp-bullet-on-dark-background.html

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن