تویوتا

نمایش پروتوتایپ تویوتا سوپرا جدید در فستیوال گودوود

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تویوتا در فستیوال سرعت گودوود پروتوتایپ سوپرا جدید را البته با پوشش‌های استتاری به نمایش درآورده است. این خودرو توسط مهندس ارشد تویوتا آقای «Tetsuya Tada» و رانندهٔ آزمایشی «Herwig Daenens» در گودوود رانده خواهد شد. البته تویوتا بشدت مراقب بوده تا جزئیات و مشخصات سوپرا جدید افشا نشود و به همین دلیل صرفاً گفته است که سوپرا جدید درست همانند سلف خود به یک پیشرانهٔ شش سیلندر مجهز خواهد بود.

بااین‌حال اوایل امسال اطلاعاتی از نسل جدید سوپرا به بیرون درز کرد که بر اساس این اطلاعات، موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن احتمالاً ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. در همین گزارش گفته شده سوپرا جدید ۱۴۹۶ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالی است هدف تویوتا از ساخت این خودرو ارائهٔ عملکردی در حد پورشه ۹۱۱ با قیمتی به‌مراتب کمتر است.

همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، پایه و اساس سوپرا جدید با نسل آیندهٔ ب‌ام‌و Z4 مشترک است که این اشتراکات شامل پیشرانه و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم می‌شود؛ اما بااین‌وجود گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که این دو خودرو روی جاده شخصیت‌های کاملاً متفاوتی خواهند داشت. تویوتا تأیید کرده است که نسل جدید سوپرا از نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بیشتر در مورد آن بشنویم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    اوف
    ۳.۸ ثانیه این فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cristiano Rolambo

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر میاد با یک سوپرای بسیار دوست داشتنی طرف خواهیم بود
    تصاویر و مشخصات فنی که کاملا اینطور میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود امير خيزي

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا یه سوپرا میخواد بده بیرون کشت مارو بابا یه ماشینه دیگه دو ساله فقط پروتو تایپ و از این کوفت و زهرمارا نشون میده رونمایی کن تموم شه بره دیگه مردم دنیا رو مسخره ی خودش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا