تویوتامزدا

آلاباما، مقصد کارخانه جدید تویوتا و مزدا

ظاهراً تویوتا و مزدا آلاباما را به عنوان پایگاه تأسیس کارخانه مشترک ۱.۶ میلیارد دلاری خود انتخاب کرده‌اند.


بنا به گزارش رویترز این تأسیسات جدید در هانتسویل آلاباما واقع خواهد شد و ۴ هزار پرسنل آن در هر سال حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو را تولید خواهند نمود. تویوتا قبلاً تأسیسات تولید پیشرانه‌ی بزرگی در این ایالت داشته و همچنین شبکه‌ای از تأمین‌کنندگان نیز در همین ایالت فعالیت می‌کنند.

کنفرانس خبری مربوط به تصمیم جدید این دو خودروساز ژاپنی احتمالاً فردا برگزار می‌شود. تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهایی همچون کرولا در این کارخانه مشترک بوده و مزدا نیز قصد دارد شاسی بلندهای خود را در آنجا تولید نماید که شاید شامل نسل جدید کراس اوور CX-7 باشد. این کارخانه در سال ۲۰۲۱ عملیاتی خواهد شد.


انتخاب‌های این دو خودروساز در ماه‌های اخیر به دو ایالت آلاباما و کارولینای شمالی رسیده بود. تویوتا در حال حاضر ۱۰ کارخانه در آمریکا داشته و در ماه‌های پیش نیز همکاری خود با مزدا را اعلام کرده است. این خودروساز معروف تلاش دارد با دیگر شرکت‌ها نیز برای توسعه تکنولوژی‌های الکتریکی همکاری نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Auto Biography

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    “4 هزار پرسنل آن در هر سال حدود 350 هزار دستگاه خودرو را تولید خواهند نمود.”
    ای بابا………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. pool

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط بهشون بگید پیشرانه هیبرید نسازن از بس پر مصرف و فقط بدرد خارج شهر میخوره و سرعتای بالا بیان به جاش تی یو 5 و ای اف سون تولید کنن والا چه کاریه اصلا پژو و خود فرانسه اینقدر ادعا نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا