تویوتا

معرفی کانسپت تویوتا GR سوپرا ریسینگ

پس از سالها انتظار و شایعات و تصاویر جاسوسی، سوپرا بازگشت خود را در ژنو با یک نسخه مسابقه‌ای و با نام GR سوپرا جشن گرفت. خودرویی در قامت کانسپت که هرچند نشانه‌هایی از نسخه نهایی استاندارد جاده را نیز به نمایش می‌گذارد اما هنوز هم آن سوپرایی نیست که منتظرش بودیم.


درواقع سوپرای جدید توسط بخش مسابقه‌ای تویوتا یعنی گازو ریسینگ تدارک دیده شده و نشانه‌هایی از نسخه اصلی را نیز با خود دارد تا بتوانیم آمادگی بیشتری برای ملاقات دوباره با سوپرا که سال ۲۰۰۲ بازنشسته شده بود پیدا کنیم.


در این خودروی مفهومی مسابقه‌ای، تأکید بیشتر بر روی صرفه‌جویی در وزن بوده به گونه‌ای که پنجره‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند. مواد کامپوزیتی نیز بخش اعظم بدنه را تشکیل می‌دهند. پنل های درب‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند و در کابین نیز تنها موارد ضروری دیده می‌شوند.

چرخ‌های مسابقه‌ای BBS با یک مهره بزرگ مرکزی و کیت ایمنی شامل آهن‌کشی داخل یا رول کیج و کپسول آتش‌نشانی مواردی هستند که در نسخه جاده‌ای نخواهیم دید.


در مورد قوای فنی این نسخه کانسپت هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. اما به گفته تاپ گیر قرار است نسخه خیابانی در نمایشگاه دیترویت و با پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوی BMW رونمایی شود. هرچند مقامات تویوتا از تفاوت‌های بنیادین این خودرو با ب‌ام‌و Z4 آینده سخن می‌گویند و میراث سوپرا را به‌عنوان یک خودروی اسپرت خالص ژاپنی ادامه خواهند داد. بنابراین در اینجا برخلاف روندی که بین تویوتا GT86 و سوبارو BRZ اتفاق افتاد شاهد یک خودروی مستقل خواهیم بود. هرچند پیشرانه و سیستم تعلیق این خودرو با BMW مشترک باشد.


ظاهراً پیشرانه شش سیلندر متعلق به BMW M3 خواهد بود و در عین حال خبری از پیشرانه V8 لکسس یا نسخه‌های هیبریدی هم نخواهد بود. هرچند این موضوع به‌طور کامل نیز رد نشده و احتمال آن در آینده وجود خواهد داشت.


نکته نهایی اینکه تویوتا سوپرای جدید در تأسیسات و کارخانه ب‌ام‌و تولید خواهد شد و از لوگوی GRMN یا گازو ریسینگ استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    تویوتا داره بر میگرده به دوران خوش حدود سال ۱۹۹۰ با خودروهایی ماندگار در تاریخ این شرکت.
    البته هوندا با nsx برکشته ولی با قیمتی که برای اون در نظر گرفته و سیستمهای کمکی زیاد که اون رانندگی وحشی سالهای قبل را از اون دور کرده خیلی از دسترسها دور شده و افراد خاصی قدرت بدست آوردن اونو دارن ولی تویوتا با یک قیمت گذاری خوب میتونه کاری کنه کارستون.
    حالا میمونه مزدا و نیسان که با معرفی کوپه های قُلدرجذابی مثل اون دوران یه رقابت قشنگ ژاپنی راه بندازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بی نهایت طراحی خارجیش زیباست و دلنشین
    طراحیش آدمو یاد سوپرای افسانه ای میندازه
    بی صبرانه منتظرش هستیم
    ماشینی اسپرت و به صرفه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M3csl

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    از تمام زوایا شبیه ب ام و های مخصوص مسابقات DTM شده،،،والبته M4GT4 و M8GTE،،،
    ب ام و کاملا دستی بر آتش داشته،،،
    ک البته توی متنم اشاره شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. samurai

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (535 ديدگاه)

    اگه از موتور بی ام و استفاده کنه ماشین شکست خورده ای میشه که اسم سوپرا رو خراب میکنه کسی که سوپرا میخره میخواد موتورشم ژاپنی باشه تویوتا این همه مدل موتور داره این بازیا چیه !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid.Hellcat

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    این ماشین هیچ وقت جای سوپرای قبلی را نخواهد گرفت. چون یک تویوتای واقعی نیست. اینکه تویوتا به هر دلیل بخواد برای نماد ماشینهای اسپرتش از موتور یک کمپانی دیگه استفاده کنه اصلا قابل قبول نیست.
    قطعا به دلیل عدم توانایی فنی نیست. تویوتا نباید هویت خودشو فدای مسایل مالی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      کاملا حق با شماست
      تویوتا حتی اگه از پروژه سوپرا جدید ضرر قابل توجهی هم میکرد بازم میبایست خودش صفر تا صد این ماشینو طراحی و تولید میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا