تویوتا

کانسپت تویوتا e-Palette، حمل‌ونقل با جعبه‌ای هوشمند!

اگر کلید صنعت خودرو در دستان تویوتا باشد شاید آینده خودروها حداقل از نظر طراحی خیلی زیبا نشود! در رویداد CES امسال، این غول خودروساز ژاپنی از کانسپت جعبه‌ای شکل e-Palette به عنوان سرویس حمل‌ونقل خودران آینده خود رونمایی کرده است. کمپانی‌های بزرگی همچون آمازون، DiDi، مزدا، Pizza Hut و اوبر قبلاً به عنوان همکار در این پروژه حضور داشته‌اند.

کانسپت تویوتا e-Palette
کانسپت مورد بحث به‌طور ساده یک جعبه روی چرخ‌ها بوده و تویوتا این بدنه را در سه طول متفاوت ۴ تا ۷ متر ارائه می‌کند. درحالی‌که e-Palette از نظر بصری خودرویی جالب نیست اما به اهداف خود که همان تطبیق‌پذیری فوق‌العاده است دست پیدا می‌کند. ارتفاع خودرو و نبود انحنا در بدنه باعث شده تا ظرفیت داخل کابین به حداکثر برسد.

کانسپت تویوتا e-Palette
تویوتا در تلاش است با همکاران خود به منظور خلق یک اکوسیستم تجاری در حول‌وحوش این کانسپت کار کند. خودروی مورد بحث به عنوان بلوک پایه عمل خواهد کرد اما مقیاس‌پذیری بسیار بالایی خواهد داشت. شرکت‌های دیگر کاملاً آزاد خواهند بود تا نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را با توجه به نیازهای خود در این پلتفرم نصب کنند. این شرکت‌ها حتی نیازی به استفاده از تکنولوژی خودران تویوتا نخواهند داشت و خواهند توانست سیستم‌های خود را روی e-Palette پیاده کنند.

کانسپت تویوتا e-Palette
همکاری با تویوتا روی این پروژه مزیت‌هایی دارد. هر شرکت اطلاعات خود را به مرکز داده بزرگ تویوتا می‌فرستد که در آن مشتریان قادر هستند تا وظایفی همچون پرداخت اقساط، پایش وضعیت خودرو و رزرو سرویس در نمایندگی‌های تویوتا را انجام دهند.

انتظار نداشته باشید پیتزای خود را به این زودی‌ها با یک e-Palette تحویل بگیرید زیرا تست‌های کانسپت مورد بحث تا سال ۲۰۲۰ آغاز نخواهد شد. تویوتا حتی از آن‌ها در المپیک توکیو استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Raha

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    این زیبا نیست؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا