تویوتا

کاهش تولید تویوتا کمری به خاطر محبوبیت شاسی بلندها

تویوتا به یکی از مهم‌ترین روندهای تغییر ذائقه‌ی مشتریان با کاهش تولید کمری در تأسیسات کنتاکی واکنش نشان خواهد داد. هنوز مشخص نیست که میزان کاهش تولید این سدان محبوب چه میزان خواهد بود اما کاهش تولید کمری به معنی اخراج کارکنان تأسیسات یاد شده نخواهد بود.


سخنگوی تویوتا در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

صنعت خودرو در حال تغییر بوده و فرایند طبیعی ما تنظیم میزان تولید محصولات مختلف است.

کمری پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در آمریکا است اما فروش آن در ماه نوامبر افت ۶.۱ درصدی داشته است. این خودروساز در بازه زمانی یاد شده تعداد ۲۸۹۸۰۱ دستگاه کمری را به فروش رسانده درحالی‌که فروش شاسی‌بلند راو ۴ در همان مدت ۳۵۳۱۵۱ دستگاه بوده و آن را به محبوب‌ترین محصول تویوتا در آمریکا بدل کرده است.


به نظر می‌رسد تویوتا همچنین به دنبال گسترش خانواده‌ی کمری بوده و آن را با مدل TRD انجام خواهد داد. این سدان کیت بدنه‌ی گیراتر شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب را به دست آورده است. کمری TRD از کالیپرهای ترمز قرمز سود برده و رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی نیز در زیر خودرو خودنمایی می‌کنند. سیستم تعلیق خودرو ارتفاع کمتری داشته و سواری اسپورت تری را ارائه می‌کند. همچنین کمربندهای ایمنی، اهرم تعویض دنده و کف‌پوش‌های ویژه در این مدل دیده می‌شوند. نشان TRD هم روی پشت‌سری‌ها خودنمایی می‌کند. در دل این سدان هم پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۱ اسب بخار جای گرفته است.


مدیران تویوتا پیش از این هم تمایل خود به توقف تولید برخی محصولات را در صورت ضرورت اعلام کرده‌اند. اگرچه احتمال توقف عرضه کمری بسیار کم است اما نشان می‌دهد که تویوتا با تحولات بازار آشناست. خودرویی که احتمالاً عرضه نخواهد شد یاریس کوچک است چراکه به نظر می‌رسد مشتریان کراس‌اوورهای کامپکت را بیشتر دوست دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    خطر محصولات شاسى بلند براى سدانها کاملا جدى شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    الکى نبود که فورد اعلام کرد تولىد سدانها رو قطع مىکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    وقتی تَرکِش استقبال از کراس اوورها ، بلای جون کمری را بگیره ، یعنی دیگه باید یواش یواش فکر خداحافظی با کلاس سدانها باشیم .
    به نظر من هم که راو۴ ، تمام مشخصات کمری را داره ، فقط شاسی بلند تری داره .
    خدایی کراس اوورها همه فن حریفن ، یعنی هم ماشین جاده اَن هم ماشین شهری .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      راو۴ بر روی پلتفرم کرولا ساخته میشه نه کمری و چند تا از مشخصه های کرولا رو نداره: ۱) ارزونی ۲) مصرف سوخت پایین ۳) هندلینگ ۴) راحتی، که البته همه اینها به دلیل سدان بودن کرولا و کراس اور بودن راو۴ هست و راو ۴ هم مزایای خودش رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چیزی که میتونه سدان ها رو واقعا نجات بده اسپورت تر شدنشونه و دو برابر شدن لذت رانندگیشون و طراحی اسپورت تر و کوپه وار تر وگرنه با این روند که دارن سدان های نازنین یکی بعد یکی منقرض میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. omid622

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    هر چی فروش نمیره بیارن اینجا
    هرچی کم و کسری داشته باشن بر طرف میشن
    البته ماشین های با کیفیت نه چینی بی کیفیت البته با حداقل گمرک و قیمت مناسب
    اما همه اینا خیالی بیش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا