تویوتا

معرفی اولین کشتی هیدروژنی دنیا

خودروسازان بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی هیدروژنی اهمیت می‌دهند و این تکنولوژی تنها مختص خودروهای مسافری نیست. مرسدس همین اواخر پروتوتایپ ون اسپرینتر با قوای محرکه سلول سوختی را معرفی کرده و هم‌اکنون نیز تویوتا محصولی بسیار بزرگ‌تر تدارک دیده است.


این وسیله‌ی بسیار بزرگ تماشاگر انرژی خوانده می‌شود و عنوان اولین کشتی هیدروژنی دنیا را یدک می‌کشد. این کشتی طول بیش از ۱۰۰ فوتی، پهنای ۴۲ فوتی و ظرفیت ۲۸ تنی دارد.


این کشتی هیدروژنی سال پیش در فرانسه معرفی شده بود و مأموریتی ۶ ساله برای آزمایش استفاده از منابع تجدیدپذیر داشت. با حمایت‌های شاخه‌ی اروپایی تویوتا، این کشتی تلاش دارد تا اولین وسیله‌ی آبی‌ای باشد که از قوای محرکه هیدروژنی سود می‌برد. این کشتی سال آینده به اروپا خواهد رسید و تلاش خواهد داشت تا زمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو به این شهر نیز سر بزند.


کاپیتان این کشتی می‌گوید:

ما از اینکه تویوتای اروپا از این مأموریت حمایت می‌کند واقعاً هیجان زده‌ایم. ما ایده‌ی قوای محرکه هیدروژنی را به عنوان کلیدی برای شتاب بخشی به دگرگونی انرژی با دیگران به اشتراک می‌گذاریم. تلاش داریم این ایده را با خود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو ببریم.

Hydrogen-Powered Ship Toyota
یکی از مدیران تویوتا نیز اظهار داشته است:

تماشاگر انرژی یک خلاقیت هیجان‌انگیز بوده و ما از همکاری با این تیم بسیار خرسندیم. این پروژه یک‌بار دیگر استفاده‌های کاربردی زیاد هیدروژن را نشان می‌دهد.

تویوتا یکی از چندین خودروسازی است که توجه زیادی به قوای محرکه هیدروژنی می‌کند. علاوه بر خودروی سلول سوختی میرای، ژاپنی‌ها در حال کار روی اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و حتی لیفتراک‌هایی هستند که از منابع قدرت تجدید پذیر استفاده می‌کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این کشتی یعنی پیل سوختی هست ؟
    به هر حال زیر دریایی این جور داریم
    نمی خوام بگم اونا اینجور ما اینجور
    ولی واقعا همه جای دنیا دارند پیشرفت میکنند
    ما هنوز پراید و پژو میسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    آخ که چقدر این تویوتا دوست داشتنیه.
    دوست دارم ببینم تو المپیک 2020 توکیو، ژاپنیها از چه تکنولوژیهایی رونمایی میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا