ایستگاه خبرتویوتاهفته نامه

کنفرانس مطبوعاتی ایرتویا: از دریافت نشان CSEA تا زمان ورود C-HR!

روز گذشته دفتر مرکزی ایرتویا واقع در خیابان دماوند تهران شاهد حضور جمعی از خبرنگاران خودرویی بود که برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت با محوریت خدمات پس از فروش گردهم آمده بودند. در این نشست آقایان فرزاد صالحی مدیر بازاریابی و هادی سرهنگی معاون خدمات پس از فروش ایرتویا پس از ایراد سخنانی به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ایرتویا برای هفتمین بار متوالی برنده جایزه CSEA شد!


در ابتدا هادی سرهنگی طی سخنانی اعلام کرد ایرتویا در سال ۲۰۱۶ میلادی برای هفتمین سال متوالی موفق به دریافت جایزه “تعالی خدمات به مشتری” یا همان CSEA شده است. همچنین این شرکت بر اساس رده‌بندی ISQI در سال ۹۵ برای سومین سال پیاپی و با اختلاف نسبتاً محسوس در مقایسه با رقبا، رتبه نخست رضایت‌مندی مشتری را از آن خود کرده و ازنظر خدمات پس از فروش در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد.

رتبه نخست در بحث رضایت‌مندی مشتریان


فرزاد صالحی با اشاره به قدمت ۴۵ ساله و رسمّیت فعالیت ایرتویا به‌عنوان نماینده تویوتا در ایران، اظهار داشت ایرتویا همیشه قبل از آغاز فروش یک خودرو در بازار ایران بحث خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری را مدنظر قرار داده و طی سالیان اخیر با تکیه بر همین مورد و نیز یکسری اصول مشخص توانسته رتبه نخست خود را با اختلاف فاحش نسبت به رقبا، حفظ کند. صالحی همچنین در خصوص شرایط فروش ویژه این شرکت برای ماه مبارک رمضان گفت: در این بخشنامه خودروی پریوس برای نخستین بار در کشور با ضمانت دو سال یا ۴۰۰۰ کیلومتر به فروش می‌رسد و طی این مدت هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت انجام سرویس‌ها و خدمات گوناگون از مشتری دریافت نمی‌گردد.
سرهنگی در خصوص مراجعه خودروهای فاقد اصالت (ازنظر واردات متفرقه یا آپشن‌های غیراستاندارد) به نمایندگی‌های ایرتویا جهت دریافت خدمات گفت: پس از تغییراتی که در برخی قوانین رخ داد، تعداد مراجعات به‌شدت کاهش یافت. اما پیش از وضع موانع قانونی، بعضاً حتی دیده می‌شد که برخی خودروها به دلیل دست‌کاری غیراصولی و نصب برخی آپشن‌های غیراستاندارد دچار حوادثی ازجمله حریق شده‌اند و ایرتویا علی‌رغم برخی محدودیت‌ها، در چُنین مواردی خود را مسئول و ملزم به ارائه خدمات می‌دانست.

بیش از ۸۸ درصد قطعات مورد نیاز در انبارهای داخلی موجود است

معاون خدمات پس از فروش ایرتویا در ادامه گفت: موج افزایش قیمت قطعات مدل‌های تویوتا که بهمن و اسفندماه سال گذشته بخشی از بازار را دچارِ خود کرده بود هیچ‌گونه ارتباطی به ایرتویا نداشته است. بر اساس آمار نقطه‌ای موجود، قیمت قطعات ایرتویا در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نه‌تنها افزایش پیدا نکرده بلکه به دلیل تغییر منابع تأمینی و حجم بسیار بالای خرید ۱۳ الی ۱۵ درصد کاهش یافته است. همچنین ۹۸ الی ۹۹ درصد قطعات پرمصرف و بیش از ۸۰ درصد قطعات کم‌مصرف هم‌اکنون در انبارها موجود بوده و در مورد قطعات بسیار کم‌مصرف اگر موجودی کافی نباشد فرآیند تأمین به‌سرعت انجام می‌گیرد. می‌توان گفت به‌صورت معمول بیش از ۸۸ تا ۹۲ یا ۹۳ درصد قطعات درخواستی در انبارها وجود دارد. تنها در شرایطی که قطعه موردنیاز بسیار کم‌مصرف بوده و مخصوصاً متعلق به خودروهایی با عمر بیشتر از ده سال باشد، ضریب تأمین اندکی کاهش یافته و طولانی شدن زمان انتظار برای دریافت قطعه محتمل می‌باشد.

به‌هیچ‌وجه نگران تأمین قطعات و تعمیرات خودروهای هایبرید تویوتا نباشید!


سرهنگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی و کیفیت آموزش تیم ایرتویا برای تعمیر خودروها مخصوصاً انواع هایبرید اظهار داشت: آموزش‌های مربوط به اتومبیل‌های هایبرید دو سال قبل از عرضه به بازار کشور کلید خورد. هم‌اکنون بیش از هفت سال است که تیم ایرتویا در زمینه فناوری هایبرید آموزش می‌بینید و نیروهای خود را تعلیم می‌دهد. به نگرانی‌های موجود درباره احتمال خرابی خودروهای هایبرید و چگونگی انجام تعمیراتشان حق می‌دهیم. هم‌اکنون در حال انجام رایزنی با دانشگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هستیم و در همین راستا سال ۹۵ به‌منظور ساخت بسترهای موردنیاز، اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه کردیم. وی با اشاره به ضمانت دو ساله یا ۴۰ هزار کیلومتری پریوس اضافه کرد: هیچ مشکل و نگرانی از بابت تأمین قطعات وجود ندارد و شبکه نمایندگان ایرتویا از مهارت کافی برای انجام تعمیرات این مدل برخوردار می‌باشند.

مدل‌های هایبرید تا کنون موفق بوده‌اند!

در ادامه نشست، صالحی مدیر بازاریابی ایرتویا افزود: از طریق شبکه گسترده نمایندگی‌های ایرتویا در شهرهای مختلف اطلاع‌رسانی بسیار خوبی در زمینه خودروهای هایبرید انجام شد و اتفاقاً برگزاری تست درایو عمومی پریوس نیز از اقدامات صورت گرفته در همین راستا بود. استقبال کُلی از مدل‌های هایبرید هم بسیار خوب بوده و مثلاً در مورد لِکسس NX، سال گذشته واردات تریم ۳۰۰h (هایبرید) از تریم بنزینی یعنی ۲۰۰t پیشی گرفته است.

افزایش نمایندگی‌های مجاز ایرتویا به ۴۶ عدد!


سرهنگی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بر اساس استانداردهای تویوتا زیرساخت‌های نمایندگی‌ها در تمامی شهرهای کشور یکسان است و نمایندگی‌ها در بحث ارائه خدمات بهتر به مشتریان نوعی فاز رقابتی دارند تا بتوانند رتبه بهتر و مزایای شرکتی و امتیازهای مثبت بیشتری را از آن خود کنند. وی اضافه کرد ایرتویا سال گذشته نزدیک به ۳۰ نماینده فعال در سطح کشور داشته و طبق برنامه‌ها انتظار می‌رود این رقم در سال جاری به بیش از ۴۶ عدد افزایش یابد. از طرفی هرچه کیفیت خدمات پس از فروش نمایندگان بهبود پیدا کند به طبَع آن دریافتی ایشان در زمینه پورسانت فروش و تخفیفات و مزایای مختلف افزایش پیدا خواهد کرد.

تویوتا اصلا خراب نمی‌شود!

نگارنده در سوالات خود اول خواستار توضیح بیشتر در مورد ضمانت ۷ ساله باتری پریوس شدم و بعد پرسیدم میزان مراجعه مدل‌های هایبرید و غیر هایبرید برای تعمیرات به تفکیک چقدر است؟ سرهنگی در پاسخ به این دو گفت: طول عمر باتری مدل‌های هایبرید حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. شرکت ایرتویا نیز به‌منظور راحتی خیال مشتریان و به دلیل اعتماد کاملی که به محصولات خود دارد، یک ضمانت “تعویض” هفت ساله برای پریوس ارائه می‌کند. طی این مدت در صورت بروز هرگونه مشکل، باتری خودرو به کلّی تعویض شده و اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. البته پریوس به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی هایبرید دنیا مدت‌هاست که امتحانش را در بازارهای مختلف پس داده و مدل عرضه‌شده در ایران از هر نظر قابل‌اطمینان است.
در پاسخ به سوال دوم بهتر است آمار مراجعه به نمایندگی را به دو بخش موارد مشترک و موارد خاص مدل‌های هایبرید تفکیک کنیم. میزان مراجعه برای موارد مشترک ناچیز و برای مواردِ مختصِ فناوری هایبریدِ پریوس بسیار کمتر است. ازآنجایی‌که اکثر نمونه‌ها به‌صورت شرکتی وارد می‌شوند و دست‌کاری غیراصولی در مجموعه فنی صورت نمی‌گیرد، آمار خسارت بسیار ناچیز است.

هولوگرام نانوتَگ، حداکثر تا دو ماه آینده

منظور از هولوگرام نانوتَگ، تَگ‌هایی با ابعاد بسیار کوچک است که روی خود قطعه درج می‌گردد. این طرح در حال‌ حاضر مراحل اولیه خود را طی کرده و هدف اصلی‌اش حصول اطمینان از اصالت قطعه مورداستفاده است. قطعاتی که دارای این هولوگرام باشند به مدت ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر تحت پوشش ضمانت قرار می‌گیرند و مالک می‌تواند مراجعه و درخواست تعویض قطعه را بکند. ضمناً این نوع هولوگرام صرفاً مختص شبکه خدمات پس از فروش ایرتویا بوده و ارتباطی به بازار آزاد ندارد.

مالکان لکسس NX200t مراقب باشند!

معاون خدمات پس از فروش ایرتویا در خلال صحبت‌هایش به این مورد هم اشاره کرد که مدل NX200t حتماً باید از روغن موتور اختصاصی خودش استفاده کند و سرویس‌های خارج از شبکه ایرتویا و به طبَع آن استفاده از روغن‌های نامناسب احتمال بروز مشکل و خرابی در مجموعه فنی خودرو را افزایش خواهد داد. وی همچنین خاطرنشان کرد علی‌رغم وجود برخی اختلافات کیفی و عملکردی بین بنزین یورو۴ ایرانی و استاندارد یورو۵ و یورو۶ خودروهای وارداتی، به دلیل سختگیری‌های مستمر تویوتا در بحث فنی، دوام پیشرانه‌های توربو مورداستفاده در مدل‌های مختلف نسبت به قبل هیچ افتی نداشته است.

آخرین خبرها از تویوتا C-HR و لِکسس RX200t

پیش از پایان پرسش و پاسخ، مدیر بازاریابی ایرتویا خبرهای خوشی در باب دو مدل جدید و مورد انتظار این شرکت یعنی تویوتا C-HR و لِکسس RX200t به خبرنگاران داد. طبق گفته‌های صالحی، C-HR حوالی مردادماه امسال احتمالاً با رنج قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و دو نسخه بنزینی و هایبرید (FWD و AWD) به خیابان‌ها خواهد آمد. همچنین تمامی نمونه‌ها از دو سایت اصلی تولید این خودرو یعنی ترکیه و ژاپن وارد می‌شوند. در مورد لِکسس RX200t نیز گفته شد که تقریباً تمامی مراحل اداری تکمیل گردیده و انتظار می‌رود پس از آغاز فروش با استقبال فوق‌العاده خوبی روبرو شود. صالحی شایعات اخیر مبنی بر بهای حدوداً ۴۲۵ میلیون تومانی RX200t را رسماً تکذیب کرد و با اشاره به اختلاف قیمت احتمالاً ۱۰۰ میلیون تومانی با مدل NX، به مردم هشدار داد گول آگهی‌های جعلی منتشرشده در وبسایت‌های خرید و فروش خودرو را نخورند. گفتنی است باقی محصولات به نمایش درآمده در غرفه ایرتویا در نمایشگاه بین‌المللی تهران به احتمال زیاد سال جاری به سبد فروش این شرکت اضافه خواهند شد.
پس از اتمام گفت‌وگو، هادی سرهنگی به ایراد توضیحاتی درباره مدال‌ها و نشان‌های موجود در اتاق کنفرانس پرداخت که هرکدام نشان از یک موفقیت و یک برگ زرین در دفتر عملکرد ایرتویا داشتند. در نهایت هم با حضور برخی از مسئولان فنی دقایقی چند به بازدید از اتاق‌های آموزش خودرو و انواع پیشرانه برای نیروهای تعمیرکار و تعمیرگاه مرکزی ایرتویا شامل گاراژ تعمیر و بخش اختصاصی نقاشی و صافکاری سپری شد که تصاویر آن را مشاهده می‌فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (65 ديدگاه)

    این نماینده رسمی در مورد نحوه قیمت گذاری محصولات تویوتا نظری نداشتن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دقیقا
      مثلا که راو ۴ چطور از 170 تومن رسید به ۲۵۰ تومن
      یا هایلوکس جدید همینطور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. كوروش

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    نگفت چرا ۵٠٠ درصد می کشند روی قیمت های تویوتا ها ؟

    می دانید جالب اینجاست که بعد از ٨ سال داشتن سه نسل تویوتا می توانم به جد بگم حرف ایشان درباره خدمات و سرویس ها ….. محض هست این ها احتمالا جایزه هایشان را از همونجا که خودرو وارد می کنند می گیرند در کیفیت تویوتا شکی نیست اما کرولا پدر من دو سال پیش سر سرویس همین اقایون مشکل موتور پیدا کرد بعد از شکایت متوجه شدیم کلی از مالکان هم همینطور هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      و اینکه ایرتویا سود زیادی روی قطعات داره شکی نیس ولی انصافا تعمیرکارای ماهری داره و خیلی مجهزه و تو بین نمایندگی های شرکتایی که تو ایران حضور دارن انصافا ایر تویا از همشون بهتر بوده و مشتری مداری خوبی داشته
      ولی قبول دارم حرفتونو ممکنه از این دست مشکلات پیش بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        البته منظورم قیمت خود خودرو ها بود همه دوستان می دانند که مثلا crh قیمت نسخه فولش حتی چقدر هست

        باور کن سالهاست حتی یکبارم برای خدمات تویوتا کرولا پدرم نمایندگی نرفتم و هیچ مشکلی هم پیش نیامده حتی یکبار مجبور بودم بدلیل دسترس نبودن روغن خوب برای مدت کوتاهی روغن بسیار بی کیفیت توی ماشین بریزم بعد از رسیدن به تهران با مکمل موتور رو شستم و روغن رو عوض کردم مثل روز اول شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. mohsen

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    قیمت ها کاملا کاملا جهانی قیمت گذاری میشه
    طرف اومده تو TV میگه باید وارد کنندگان خودرو باشند تا نمایندگان رسمی الکی قیمت رو نبرن بالا و این وارد کننده ها باعث میشن قیمت خودرو زیاد نشه
    1.شما فرق بین وارد کننده و نماینده ی رسمی تو ایران رو توضیخ بده
    2.اگر این نمایندگی رسمی هست باید شفاف به دولت بگه قیمت جهانی ماشین اقدرره این همه تو تو گمرک و اینا میگری اینم سود من
    3. وارد کننده اصلا مسئولیتی در مورد خدمات پس از فروش خودرو گردن نمیگره
    اصلا نمایندگی مثلا رسمی هم گردن نمیگیره گرانتی اینارو و باید پول بدی درستش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. John

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    خبرنگار سوالی در مورد تلکه کردن جیب مشتریان توسط این شرکت نپرسیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      چینی بخرید با کیفیت چینی و با قیمت چینی.
      یا کره ای با قیمت کره‌ای و با کیفیت کره‌ای.
      یا فرانسوی با قیمت فرانسوی با کیفیت فرانسوی.
      اونی که تویوتا و لکسوس میخره رو حساب کیفیت و لذت رانندگی و ارزش برند و اعتبارش پول میده. کیفیت رو ترجیح میده چون ماشین قابل اعتماد واسه سال های طولانی میخواد.
      هر چی یه ارزشی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بنظر من همینکه وارد میکنن و سرویس ارائه میدن خودش عالیه و باید شکر گذار بود وگرنه غر زدن رو که همه بلدن
    شما خیلی از نمایندگی هارو ببین که نه وارد میکنن و نه به خوبی سرویس ارائه میدن
    چند مدل از نیسان، هوندا یا سوبارو و مزدا میبینید؟! چندتا نمایندگی دارن؟! سرویس دهی شون به چه شکلیه
    این میون اگه تویوتا هم نباشه که بازار ایران دربست میشه در اختیار چین و کره
    بنظر من بجز بحث سر قیمت کردن که خب البته درست هم هست و قیمت‌ها پرت و پلاست اما به این هم فکر کنید که همین تویوتا و لکسس هم اگه وارد کننده ش مثل بقیه وارد کننده های داخلی بود الان شاهد تویوتاهای چند سال پیش بودیم اونم بصورت محدود و با ترس از نبود قطعه و خدمات پس از فروش و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      به جهنم
      مگر مایی که اینقدر پول خودرو می دهیم تازه چند برابر بیشتر قیمت باید سپاس گذار اینها باشیم ؟؟؟؟ حالا که هوندا و …. نمی توانند خدمات بدهند ما باید لطمه بخوریم دوست عزیز قطعه رو با قیمت پایین تر و مطمئن تر می شود از عمان dhl کرد (دو بار خریدم سپر و چراغ عقب ) حتی از قیمت نمایندگی پایین تر در ضمن بگم توی ایران نمایندگی میتسوبیشی بسیار بهتر و عالی تر از ایرتویا خدمات می دهند خودم ام جی دارم مدیا موتور خدماتش واقعا تا الان عالی بوده ماشین خودم به کیفیت تویوتا نیست و دو بار خراب شده ولی خیلی سریع مشکل رو رفع کردند و یک روزه ماشین رو تحویل دادند ایرتویا برای یک سینی عقب دو هفته !!!!! مارو الاف کرد اخرش خودم ماشین رو بردم صاف کاری با قیمت پایین ت و نصف زمان از عمان قطعه اوردم و درستش کردم این قضیه برای یک ماه پیش هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فيصل

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    سایت اکثر نمایندگان فروش خودرو خارجی در ایران نوشته رتبه اول رضایت مندی مشتری و تا حالا نشنیدم ١ نفر تو ایران از نمایندگیهای خودروها تعریف و تمجید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. F.A

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    با درود به همه
    واقعأ قیمت گذاری تویوتا توسط ایرتویا شرم آوره و در حقیقت از کیفیت ، نام نیک و بازار خوب محصولات تویوتا حداکثر سوء استفاده را می کنند و به راحتی جیب مردم را خالی می کنند و دولت هم که چشم خود را بر عملکرد ایرتویا بسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بچه ها یه جمله میگم خنده دار ((ایرتویا بهترین خدمات پس از فروش را بین شرکتهای وارد کننده خودرو دارد))
    بگو اخه نامسلمون کدوم بقالی میگه ماستم ترشه من تو دوسال گذشته حداقل از 10 نفر که تویوتا و لکسوس داشتن جز گلایه از خدمات ایرتویا رو نشنیدم خودم که هیچی خودم یه قصه هزار و یک شب دارم در حد روضه حضرت عباس دلو اتیش میزنه
    وارداتی ها همشون کارشون میلنگه تو خدمات پس از فروش اینا همش قصس ملتو چی فرض کردین اخه واقعا دارن تو روز روشن به شعور مصرف کننده توهین میکنن اصلا ایرتویا نماینده رسمی نیست نماینده واسطه ایه عمانه بعد بگو تو کلا به فکر سود خودتی یه کرولا و کمری رو نمیاری که سود فروشش کمه میری لکسوس rx میاری که سود فروشش خوبه
    بعد اینو کجای دلم بزارم تویوتا CHR با قیمت زیر 200 خواهد امد یعنی میخوای با قیمت مثلا 195 بیاریش؟؟؟؟!!!!!!!!! خدا شاهده با قیمت بالای 190 بیارنش میرم انصراف میدم پولمو پس میگیرم یا جوک اسپرت میگیرم یا کولئوس بخدا قیمتشون خیلی منطقی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      درود به شرفت ما هم که کلی شکایت کردیم به جایی نرسیدیم ایرتویا تو روی ما گفت باید خدا رو شکر کنیم که همین خدمات رو هم داریم می دیم !!!!! :|

      ولی ای کاش کلئوس می خریدی لامصب توی نمایندگی نگین سوارش شدم اصلا حرف نداشت خیلی رخ ماشین هم عالیه درسته توی تویوتا حرفی نیست ولی کلئوس واقعا ماشین عالی بود بنظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        دقیقا الان شدیدا ترغیب شدم خودمو از شر اینهمه کلاسی که این ایرتویا برا ملت میذاره راحت کنم خدا شاهده خیلی از خدماتی که این مدت که کرولا دستمه راضی نیستم وایمسیتم ببینم قیمت رو چه میکنه قیمت امارات رو که دیدم فکر میکردم تهش 180 قیمت میخوره اینجور که میگه مطمئنم هیبرید رو بالای 190 قیمت میذاره بیشتر از 185قیمت بزاره میرم کولئوس میگیرم CHR رو خیلی دوست دارم سگمنتشم سگمنت مورد علاقمه ولی هر چیزی یه ارزشی داره بیشتر از ارزشش که پول بدی به درد نمیخوره اونم با اینهمه لوس بازی که سر خدمات پس از فروش در میارن کولئوس سگمنت D با پلتفرم CD رنو نیسان با طراحی لوکسش با قیمت 199 نگین خودرو خیلی ارزش خریدش بیشتره تازه نگین خودرو نماینده رسمیه هزینه خدمات پس از فروش خیلی بهتر از ایرتویاس این ایر تویا از سم تویوتا تو ایران داره سو استفاده میکنه تخیلی که قیمت میذاره خدمات پس از فروشم که حق مشتریه! رو انقدر کلاس میذاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          دوست عزیز صاحب نگین خودرو و ایرتویا یه نفره. هولدینگه
          داخل همون نمایندگی مرکزی که تو دماونده یه کولئوس هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          دقیقا متوجه هستم چی می گی crh واقعا خودروی خوبیه امان از قیمت ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. پرسپولیس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    نمایندگی رسمی شایدتنهامیتسوبیشی داشته باشه آنقدرشفاف نیستندملت ازشان میترسد یک دفعه دیدی پول بردن مثل شرکتهای لیزینگ ورفتن بعدهم chrباقدرت ضعیف وقیمت بالا خوب یک اوتلندریا ای اس ایکس تحویل فوری به اندازه اون قیمت داره خدماتش بهترازاین هست قدرتش همین طوربعدهم اینجورهفته گی قیمت تویوتا میره بالاچندماه دیگه ازبنز وبی ام دبلیو بالا میزندکسی هم بخوادسیصدمیلیون بده باید چندماهی صبرکنداصلا یارودلش میخوادنقدبدهدتحویل فوری داشته باسد پس ایرتویا تواین مدت چه غلطی کرده باپول مردم بازی میکندعرضه تحویل دوتاخودرونداردمگه رولزرویس سفارش دادن خوب این مردم بیچاره پول یک اس کلاس رامیدن حداقل همانجاتحویل بدن 120روزکاری این حرفها چیه این کی مشتری مداری خوب 120روزبعدبیاری ان وقت پولتان رابگیریدعرضه این کاراداشتیدخوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sevlan

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اینا نمایندگی نیستن ، یه مشت کلاهبردارن که از وضعیت بلبشوی مملکت و خودرو نهایت سوءاستفاده رو میکنن،برو سایت تویوتا یه علامت کره زمین هست اونو بزن کل نمایندگی های رسمی تویوتا رو به تفکیک قاره و کشور میده ، اگه اسمی از ایرتویا بود؟!!!
    یه عده جوری از تویوتا واسه خاطر وارد کردن و قالب کردن شونصد در صدی دفاع میکنن ، انگاری ایرتویا خدمات خیرات میکنه ، منتی نیست ، پول خون باباشوتو میگیرن از ملت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. كوروش

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    تویوتا کرولا و تویوتا کمرى همه جاى دنیا ارزان است
    ” به غیر از کشور عزیزمان ایران ”
    همه جاى دنیا خودروى تویوتا را یک ماشین کاملن اقتصادى ؛
    ارزان و کم استهلاک میدانند .
    ولى با توجه به سیاست هاى انحصار طلبانه و اشتباه آقاى حدادزاده
    مدیر عامل محترم شرکت تویوتا ؛ این خودروى اقتصادى به چندین
    برابر قیمت جهانى در ایران فروخته مى شود و شرکت ایرتویا ؛ هر زمان
    احتیاج به سرمایه جهت ساخت و ساز که حرفه ى اصلى این شرکت میباشد ؛ دارد اقدام به پیش فروش هاى فرضى و اینگونه مانورهاى تبلیغاتى مى کند .
    حالا جاى بسى خوشبختى داره که برند رنو سابقه خوشنام و تصوّر خوبى
    در ذهن مردم شریف ایران نداره و گرنه همین خط و مشى ایرتویا در نگین
    خودرو هم عینن انجام مى پذیرفت .
    بگذریم که کما بیش ؛ داره این سیاست ها هم در نگین خودرو اجرا میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کوروش خان نگین خودرو هم یاد گرفته.
      کولیوس را 200تومن میداد دید که مردم استقبال کردن گفت چه کاریه18 تومن بهش اضافه کنیم.
      حالا دلیل چیه؟؟؟؟؟
      فقط طمع کجای دنیا خودروی مدل سال جدید را که هیچ تغییری در خودرو ایجاد نشده میبرن بالا که اینا بردن؟

      چرا قیمت سیمبل را کاهش داد؟؟
      چون دید اگه قیمت سیمبل را پایین نکشه شکست میخوره.
      پس ببینید مشتری مداری در ایران فقط شعاره و اینا فقط مشتری را به شکل پول و اسکناس میبینن.
      توی ایران همه چیز دروغه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محسن

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ایا راجب قیمت های خودروهاشون هیچ نظری ندادن؟؟؟؟؟
    مثلا برا چی تویوتا chr را میخوان حدود 200 تومن بدن؟؟؟؟
    چرا قیمت هیچ کدوم از خودروهاشونو برا مردم تشریح نمیکنن؟؟؟
    من اسپورتیج را توی نمایندگی بردم برا تعویض روغن قبل از پذیرش گفت حدود 300 تومن میشه.
    همین روغن را بیرون با 150 تومن تغویض کردم.
    توی نمایندگی اصفهان حتی قوطی روغن خالی را با خودم اوردم (چهار لیتری پلاستیکی مگنتیک) که استاندارد هم نیست.
    پس برا چی این روغن غیر استاندارد را 300 تومن پول بدم؟؟؟
    میرم توی سطح شهر همین روغن غیراستاندارد را با نصف قیمت میریزم داخل خودرو.
    بعدم تبلیغ میکنن که قطعه اصل را از ما بخواهید.
    کلا همه چیز حقه بازی و کلاهبرداریه چه نمایندگی و چه غیر نمایندگی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اصلا باور نکنید که ایرتویا نمایندگی رسمی تویوتا ژاپن باشه.
    ژاپنیها و بخصوص کمپانی تویوتا در دادن خدمات پس از فروش بسیار سخت گیر هستن و مشتری مداری سرلوحه کارشونه بعد بیان به ایرانی که توی تحریمه نمایندگی رسمی بدن؟؟؟
    پس چرا توی این کنفرانسهای مطبوعاتی یک نفر از کمپانی تویوتا حاضر نیست؟؟؟؟
    پس چرا ما تا حالا توی ایران ندیدیم فلان خودروی تویوتا با فلان مدیر تویوتا رونمایی بشه؟؟؟؟؟
    خیلی باید ساده لوح باشید که ایرتویا را نمایندگی رسمی تویوتا بدونید.
    حتی اطلس خودرو و اسان موتور هم نمایندگی رسمس نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خداوکیلی اصلا رفتی تا به حال تو نمایندگی مرکزی .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو برو نمایندگی مرکزی ژاپنی هم میبینی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. هاشم

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تویوتا هیچ نمایندگی رسمی در ایران نداره
    ایرتویا یک دلال فروش محصولات تویوتا در ایرانه که به واسطه یک شرکت ژاپنی که اون شرکت ژاپنی هم دلال فروش محصولات تویوتاست رابط بین ایرتویا و کمپانی تویوتا هستش.
    یه شرکتی مثل تویوتا مشتری مداری سرلوحه کارشونه.
    دوست عزیز توی ایران کلا مشتری را ادم حساب نمیکنن و این متاسفانه توی فرهنگ همه ایرانیها جا افتاده حتی یه فروشنده ساده.
    فرهنگ مشتری مداری یعنی اینکه فروشنده جزء ایرانی هم اگه فلان جنسی که مد نظر شما بود را نتوست به شما ارایه بده از شما عذرخواهی کنه نه اینکه حتی جواب خداحافظی شما را هم نده و ناراحت بشه که مثلا من 20 دقیقه برا شما وقت گذاشتم ولی شما از من خرید نکردی و یا توی فاکتورش بنویسه که جنس فروخته شده به هیچ وجه پس گرفته نمیشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا