تویوتا

برنامه تویوتا برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی تا ۲۰۵۰

تویوتا از برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی‌اش در سال‌های آینده خبر داده که برای برخی از آنها بازه‌ای مانند ۲۰۵۰ درنظر گرفته شده است. در این برنامه پیچیده، برای ۶ چالش منحصر به فرد تدارک دیده شده که هر کدام آنها، اهداف و راه‌حل‌های خاص خود را خواهند داشت. بزرگترین دستاورد این برنامه، کاهش قابل‌توجه وابستگی به موتورهای احتراق داخلی بنزینی رایج و همین‌طور، کاهش آلودگی‌ها در حین فرآیند تولید از طریق بازیافت وسایل نقلیه خواهد بود.

Toyota RAV4 Hybrid
اولین چالشی که تویوتا معرفی کرده، برنامه این کمپانی برای کاهش آلودگی دی اکسید کربن محصولات جدید به اندازه ۹۰ درصد است. مطابق گفته تویوتا، این هدف می‌تواند با فروش سالانه ۳۰ هزار وسیله نقلیه هیدروژنی در «حدود یا بعد از سال ۲۰۲۰» محقق شود. در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، تویوتا تعداد محدودی از اتوبوس‌های کوچک هیدروژنی را تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو به فروش خواهد رساند.

Toyota RAV4 Hybrid
علاوه بر خودروهای با تکنولوژی پیل سوختی، تویوتا قصد دارد تا آمار فروش سالانه جهانی مدل‌های هیبریدی خود را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برساند و در نتیجه، تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۵ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را به دست مشتریان رسانده باشد. این مدل‌های هیبرید می‌تواند آلودگی کلی محصولات تویوتا، شامل مدل‌های غیر هیبریدی را به میزان ۲۲ درصد کاهش دهند.

toyota production system
دومین چالش مستقیماً به منابع اولیه تولید آلودگی در کمپانی مربوط می‌شود و تویوتا برنامه دارد تا آلودگی دی‌اکسید کربن را از فرآیند تولید و متریال‌های خود حذف کند. استفاده از مواد تجدید‌پذیر نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

چالش سوم بسیار بلندپروازانه است؛ چرا که هدف تویوتا تا سال ۲۰۵۰، رساندن آلودگی دی‌اکسید کربن در کارخانه‌های مونتاژ به صفر است. هدف اولیه این برنامه که نصف کردن آلودگی تولید تا سال ۲۰۲۰ اعلام شده است و این کاهش تا سال ۲۰۳۰ باید به یک‌سوم برسد. به گفته تویوتا، استفاده از منابع نیروی هیدروژنی برای خطوط تولید در کنار نیروی حاصل از انرژی باد در نیروگاه «تاهارا» در سال ۲۰۲۰، می‌تواند هدف آلودگی صفر را به نتیجه برساند.

چهارمین نقطه در این برنامه زیست‌محیطی بر روی استفاده از آب در کمپانی تویوتا تکیه دارد. در این برنامه، تأکید بر تصفیه آب و استفاه از فاضلاب و جمع‌‌آوری بارندگی‌ها خواهد بود. همچنین تویوتا می‌خواهد آب فاضلاب خروجی از کارخانه‌هایش پاکیزه‌تر از آب رودخانه‌های محلی باشد.

تویوتا به دنبال افزایش میزان بازیافت وسایل نقلیه، با جمع‌آوری تعداد زیادی از منابع خودروهای قدیمی و بازگرداندن آن به خط تولید خودروهای جدید است. تویوتا امیدوار است تا به این منظور ۱۰۰ کارخانه تخریب‌کار را در سراسر جهان ایجاد کند که اولین آنها، در سال ۲۰۱۴ در پکن بوده است.

Toyota Mirai For Europe
برای آخرین اقدام زیست‌محیطی، تویوتا می‌خواهد تا در رشد اجتماعی و احیای محیط زیست نقش داشته باشد. این کمپانی به دنبال کاشت ۸/۶ میلیون درخت در چین و همین‌طور، اعطای هزینه برای سازمان‌های «هم‌سو» در سراسر جهان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. bardia

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    واقعا کیف کردم،برنامه برای 35 ساله دیگه،یعنی حتی تا اون موقع خیلی از مدیراشون زنده نیستن
    حالا مدیرانه خودروسازیه ما نهایت برنامه هاشون به یکی دو سال ختم میشه که اونم اصلا انجامش نمیدن سر آخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      برنامه ؟!!!
      2 سال ؟!!!
      دل ات خوشِ دوست عزیز ، اصلا برنامه ای در کار نیس !!
      بزن برو جلو ، هیئتیِ …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ۵۰ سال آینده!!!! تا اون موقع کی زندس می مرده؟؟
      ((اولین واکنش یک ایرانی به تیتر خبر))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. luis

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    چرا باید عاشق یک برند که علاوه بر سود و جیب خودش به فکر جامعه بشری و اینده کره ی خاکی هست نباشیم؟؟؟
    فقط یه دلیل منطقی میخوام که چرا افرادی چون …. و…..و….. اینقدر به این کمپانی عظیم و با سیاست های انساندوستانه توهین میکنن.
    از سر ریاست از سر جیب خودشونه از سر فیلم بازی کردنه از سر هر چی که هست اخرش یه چیز به من به بدن من به اینده فرزندای من میرسه باید ممنونش بود باید به نیکی از این کمپانی یاد کنیم
    اصلا گیریم طراحی هاش ساده ماشیناش کم سرعت و شتاب نسبت به خیلی برند ها اصلا تو کار درایور اول نیست اصلا هزارااااار چیز دیگه ولی ولی ولی ولی این کمپانی و مدیرانش و کارمندانش و کارگرانش لایق تشکر و سپاس هستن
    طرفدارش نیستید علاقه ندارید و…. درست ولی به خدا ناجوانمردیه که بش توهین کنید.
    خوشحالم که کمپانی عظیم بی ام دبلیو در این راه سبز همراه و همقدم با تویوتاست به امید اینده ای با هوای پاک تر و بیماری و … کمتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      بله همه این حرکتا انسان دوستانس
      مثلا تلاش برای اینکه وابستگی به موتورهای احتراق داخلی که از سوخت های فسیلی استفاده میکنن رو کم کنن اصلا به این دلیل نیست که نفت داره تموم میشه و اینا میخوان بعد تموم شدن نفتم ماشین بفروشن
      فقط به فکر محیط زیستن که دارن این کارا رو میکنن
      در ضمن، وقتی کمپانی معظم تویوتا به فکر این بود که چه جوری با کم کردن حقوق کارمنداش قیمت تموم شده ماشبناش رو کمتر کنه تا بیشتر بفروشه، بقیه کمپانی به فکر تمام این برنامه ها بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      شاید یه ادم عادی که یه ماشین کم خرج و کم استهلاک میخواد عاشق تویوتا باشه
      ولی یک مهندس به هزار و یک دلیل نمیتونه عاشق تویوتا باشه
      تویوتا صرفا یک مصرف کنندس تو زمینه اتومبیل
      از نواوری تو تکنولوژی گرفته تا فرم بدنه
      همین موتور های هیبرید یا پیل سوختی ایده تویوتا بود ؟؟ نه تویوتا فقط داره از ایده بقیه استفاده میکنه
      تویوتا کی نواوری مثل ایرودینامیک متغیر بنز داشته ؟؟
      بی ام و موتوراش رو توربو کرد ولی حجماش رو کمتر مثلا سری سه
      دقیقا بعدش لکسوس همین کارو کرد تاریخ معرفی لکسوس is200t و بی ام و سری سه توربو همه چیز رو ثابت میکنه
      از دید یک مهندس این کار غیر اخلاقیه
      بی ام و سری ام رو داشت برای ماشین های لوکس با پرفورمنس بالا لکسوس سری اف رو معرفی کرد
      این یعنی دنباله رو بودن
      ایده یعنی کاری که بی ام و داره میکنه تزریق اب تو موتور جهت افزایش بازده احتراق و کاهش مصرف سوخت نه درخت کاشتن
      تویوتا کی یه فرم جدید بدنه معرفی کرده مثل ایکس شش ؟
      تویوتا کی ایده زد که اقا مثلا به جا بنزین یه چیز دیگه بسوزونیم ؟؟ یا حداقل همین بنزین رو یه کم دستکاری کنیم ؟
      ولی ایودی میلیاردها خرج کرد که نتیجش شد این
      http://time.com/3837814/audi-environmental-protection-green-energy-climate-change-cars/
      به تاریخ خبر هم دقت کنید
      این یعنی نواوری و ایده نه کاری که تویوتا میکنه
      خلاصه: یک کارشناس ماشین و کسی که ارزش علم و مهندسی رو میدونه نمیتونه عاشق تویوتا باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        اپل هم به قول شما با اصطلاحات روشن فکریتون مصرف کنندس چون هرگز هرگز نوآوری نداشته موبایل با صفحه نمایش بزرگ از قبل بوده نا موفق بوده اپل آیپد رو به بازار میاره حسگر اثر انگشت هم رو گوشی هم لپ تاب سه سال پیش بوده ولی اپل چکار کرده اونو تقویت کرده(گوشی هم از شرکت موتورلا خودتون مطالعه کنید)بعدم اصلا بحث توربو این نبوده لایحه ای از سازمان محیط زیست کشور های مختلف که از آمریکا شروع شد در دستور کار برند های خودرو سازی و سایربرند های صنعتی شد که الان شده همین موتور های توربو ولی خب موتور توربو معایب زیادی هم داره آنچنان حسن نیست مخصوصا در مدل های شهری مانند تویوتا کمری بعدم این که چرا تویوتا از بلال سوخت درست نمیکنه شما خودت درست کن اگرم خبر نداری بیشترین ثبت اختراع توسط تویوتا بوده که تو همین سایت گذاشته شده با درصد و نمودار و منبع در آخرم خاطر نشان کنم که تویوتا پر فروش ترین ماشین ها رو داره و در ارزش برند در بین سایر شرکت ها اوله و اپل هم باارزش ترین برند جهان هست بدون رقیب همه هم از محصولات تویوتا و اپل راضین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۲۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          خیلی راحت با چنتا مثال ثابت کردم تویوتا صرفا یک پیرو و مقلد هست
          طرف نتونسته دفاع کنه گفته پرفروشه
          ولی همین اقا وقتی طرفدار یک برند کره ای گفت که کره ای ها پرفروشن گفت پرفروش ها همیشه سطح پایین هستنو مثال فیلم های پرفروش امریکا رو زد که تمشک طلایی میگیرن
          بعد حالا اومده میگه تویوتا پرفروشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Zippo

        ۲۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        میخواستم در جواب کامنتت یک جواب بزارم
        اما با عرض معذرت کامنت و دیدگاه شما حتی ارزش جواب دادن و نداره
        با دیدگاه های مثلا مهندسانی چون شماست که ما تا حالا بوق ماشین هم نمیتونیم بسازیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۲۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          اپل نهایت نواوری و خلاقیت رو داره
          به جا اینکه دنباله رو بقیه باشه مثل تویوتا خودش رفت سیستم عامل زد یعنی نواوری و خلاقیت و نبوغ نه اینکه مثل تویوتا بشینه یکی یه سوخت جدید معرفی کنه سریع بره ماشین اینجوری بزنه بعد بگه ما به فکر محیط زیستیم
          خیلی جالبه طرف نتونسته از تویوتا دفاع کنه سعی کرده تویوتا رو به اپل ربط بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ali ayat

        ۲۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        والا اگه منظورت منم من هیچ یک از این حرفایی که راجب کره و فروش میزنی نگفتم تمشک طلایی نمیدونم چیه اشتباه گرفتی فکر کنم
        اپلم سیستم عامل خاصی زده قبلش خیلی گوشیا سیستم عامل داشتن الان منظورو بد فهمیدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کیارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      یه نکته دیگه هم هست
      بعضی چیزا اعلام نمیشه ولی نتیجه کار زحماتی که واسه انجام اون کار کشیده میشه رو به تصویر میکشه
      نمونه :بی ام و ای هشت
      وقتی مدیرای تویوتا ( که به قول یکی از دوستان شیوه های مدیریتشون داره تو غرب تدریس میشه در حالی که اون بنده خدا نمیدونست ببشتر مدیرای تویوتا فارغ التحصیل امریکا و انگلیسن) به فکر این بودن که چه جوری ماشینای هایبریدشون رو فیس لیفت کنن و گرونتر بفروشن، بی ام و و تسلا داشتن رو مدلایی مثل ای هشت و تسلا مدل اس کار میکردن
      بقیه کمپانیا اگه تلاششون از تویوتا بیشتر نباشه ذره ای کمترنیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RETOLEX

        ۲۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        چرا اینکار میکنی .
        مگه به المانی ها توهین شده !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali ayat

        ۲۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        آفرین خیلی زیبا گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Ali Reza

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    برنامه شون خوبه کاشکی بقیه هم این برنامه رو داشته باشن!
    ۱۰۰ مین کامنت من در پدال :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      تمام کمپانی های بزرگ دنیا چنین برنامه هایی دارن البته از لحاظ زمانی منظورمه نه از لحاظ محتوا
      تویوتا هم مطمئنا از همون 40 50 سال پیش برنامه داشته برای تبدیل شدن به بزرگترین خودرو ساز دنیا و الان هم که برنامه تبدیل شدن به پاک ترین خودرو ساز دنیا رو داره که قابل تقدیره
      Ali Reza اینم کامنت 101 ام منه
      100مینشو چن دقیقه پیش گذاشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    چی بگیم….بازم ی محشردیگه ازتویوتا
    فقط خاک برسر سودجویان …که فقط جیب خودشون براشون مهمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اوا…نظر من غیب شد!!!!!..ن گم شدانگاری!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    برنامه بسیار عالی ای هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farshid

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اعلام این برنامه ها در این مقطع زمانی توسط تویوتا بیشتر برای بهره برداری تبلیغاتی از جوی هست که برای فلوکس واگن ایجاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. vorsteiner

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    انصافا تویوتا کارش بیسته …
    سال قبل هم تو آمریکا در کلاس سدان ( کمری 2016 ) بیشترین فروش رو ، در بین بقیه سدان ها داشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMADREZA

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عجب برنامه ریزی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. RETOLEX

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    بعضی دوستان فقط میخوان ژاپنی جماعت رو خراب کنن بنده خدا خود پدال یه مطلب گذاشته بود از اختراعات تویوتا . نکنه پدال هم بیسواده ( فک کنم پدال ترجمه کرده بود مطلب مال یه سایت خارجی بود . یعنی منظورت اینه اون هم بی سواده )
    یعنی باید همه چی مال المان باشه . وگرنه میرسیم به بیسوادی !!!!!!!
    کیارش جان شما خودتو خوب به همه معرفی کردی . یه متعصب . یه فوق متعصب . اصن نمیتونم توصیفت کنم .
    تویوتا به فکر گرون کردن بوده !!!!!
    اره دیگه به خاطر همینه قابل اطمینان ترین برنده . اصن به مشتری و محیط زیست توجه نمیکرده یکی هست مث ایرانخودرو.
    بیسواد شمایی که نمیدونی تویوتا و بی ام و شریک همن و میگی تویوتا کپی میکنه.
    میدونم طراحی مدل های زیادی از تویوتا زیبا نیست اما من به خاطر طراحی دوستش ندارم .
    شما کسی هستی که لکسس رو در حد مرسدس بنز و بی ام و هم نمیدونی . و مثال مایباخ برا ما میزنی .
    بله این تویوتا است که دنبال گران فروشی هست و لکسس هایش از المانی ها ارزون ترن .
    این تویوتا هست که مدیرانش تحصیل کرده اروپا هستن . نه شما با ماشین ژاپنی مشکل نداری . شما از ان دسته افراد هستین که المان رو وطن خود میدانید و نمیدونین که چیزی به نام اریایی وجود ندارد و ما پارس ها ترکیبی از ترک و لر و عرب و…. هستیم. اما شما خودت را از ادلف هیتلر میدونی . بله .
    المان ها برندسازی کردن و انسان های نااگاه ماشین های المانی بیش تر از خدا میدونن ( نگفتم بدن بلکه قبول دارم که بهترین ها هستن اما خدا……… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    ضمن تشکر از جناب انیس حسینی عزیز
    یه مطلبی رو میخوام عنوان کنم که شاید تازگی نداشته باشه اما گفتنش خالی از لطف نیست.
    بعضی دوستان راجع به تویوتا و ژاپنی باز ها بدگویی میکنن عده ای راجع به آمریکایی ها برخی هم آلمانی باز ها…
    و طوری از برند مورد علاقشون سخن به میان میارن که انگار اون برند جزو دارایی های پدر گرامی شون هست.
    نه کاری به آمار دارن نه استثنا ها… هیچ چیز رو در نظر نمی گیرن و فقط میخوان حرف خودشون رو به کرسی بشونن.تویوتا بسیاری از فناوری های روز دنیا رو به خودش اختصاص داده و این در آمار ها ثبت شده.ب ام و یا هر برند معتبر دیگری هم از این دست کار ها میکنه آیا درسته چون تویوتا فلان تکنولوژی رو عرضه کرد مثلاً ب ام و اومد از این تکنولوژی استفاده کرد اون وقت ب ام و رو فقط دنباله رو بدونیم؟؟؟نه خدایی کدوم عقل سلیمی چنین حرفی رو میتونه بپذیره؟
    در خصوص آلمان و آمریکایی ها هم حرفای بنده صادقه.حالا نمی خوام نامی از دوستان ببرم ولی برادر من همین آلمان شما که استغفر الله جای خداس براتون آیا اشتباهاتی مرتکب نشده ولله که همین طوره.امروز شما میای به من نوعی میفرمایی پورشه چنین کرد فولکس چنان کرد…
    خب دوست عزیز همین ژاپن زبون بسته زمانی که پورشه داشت تا سرحد ورشکستگی پیش میرفت کمک کمپانی کرد تا عزم خودش رو جزم کنه.وگرنه الان ممکن بود اسمی از پورشه و فناوری هاش نباشه.
    سلیقه ها متفاوته هر کس برند مورد علاقه ی خودش رو والا میبینه ولی لطفاً این بحث های داغ رو به حواشی نبرید و این قدر توهین به سلیقه ی هم دیگه نکنید.
    اعتبار برندی مثل تویوتا مثل ب ام و و یا پورشه و… ثابت شده است.بنده ی حقیر خواهشم اینه که این قدر سعی نکنید بدون هیچ منطقی چنین برندهایی رو بکوبید…
    ببخشید سرتون رو درد آوردم.
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vtc

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (634 ديدگاه)

      آقا بابد خیلی دوست داشتم چند لایک به دیدگاهتون بدم ولی حیف که بیش از یک لایک نمیتوان به کامنتها داد
      حرفتون کاملا درست و صحیحه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      من سعی در کوبیدن ندارم
      چنتا سوال مطرح کردم که هیچ جوابی هم بهش داده نشد
      چرا دقیقا بعد اینکه بی ام و شروع کرد موتورای با حجم کمتر ولی توربو دار رو استفاده کنه لکسوس هم همینکارو کرد ؟
      اگر ژاپن این همه نو اوری داره، چرا تا حالا مثل ایودی نتوتسته یه سوخت جدید معرفی کنه ؟
      چرا مثل بنز ایده ای مثل ایرودینامیک متغیر نداشته ؟؟
      چرا نمیتونه ماشینی مثل ایودی e-tron بسازه ؟؟مگه تو هایبرید حرف اولو نمیزنه ؟؟ چرا نمیتونه چیزی مثل ای هشت بسازه ؟؟
      مگه کلا در طیف ماشینای هایبرید یا کامل الکتریکی بهترین نیست ؟
      چرا هیچ وقت چیزی مثل پورشه ای میشن رو نمیتونه بسازه ؟
      چرا فعلا که هنوز موتورای احتراق داخلی کامل منسوخ نشدن، ایده ای مثل تزریق اب تو موتور جهت کاهش مصرف سوخت نداره ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RETOLEX

        ۲۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        یه مطلب بود در مورد اختراعات تویوتا برو بخونش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        اگر ایده ای قابلیت اجرای سهل و آسان و ارزان نداشته باشه در شرکت هایی چون تویوتا و سایرین جایی نداره تا زمانی که چالش های پیش روی اون ایده حل بشه.
        شاید در دنیای ساختگی شما محدودیت مالی و زمانی و سایر مشکلات وجود نداشته باشه و همه ی این ایده های مطرح شده با تولیدات میلیونی در حال انجام هست و کاربرانی که مهندس نیستند نمیتونند جواب در خوری به شما بدهند.
        استفاده از هر تکنولوژی که باعث بهبود وضعیت چه از نظر مصرف سوخت یا زیست محیطی یا هر چیز دیگری بشه بدون اینکه حقوق دیگران ضایع بشه منع قانونی نداره و پیدا کردن منشع و سرچشمه پدیده ها از جانب شما به دلیل عدم درک کافی از وضعیت بازار و چالش ها حکایت داره و بسیاری از طرح هایی که باعث گردن فرازی شما شده در همان مرحله طرح خواهد ماند یا به دلیل عدم استقبال بایگانی شده یا در حد چند صد دستگاه روانه بازار شده اند یا به دلیل عدم توانایی اون شرکت به مرحله تولید نرسیده اند و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۲۶ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          بهزاد جان طبق معمول داری مغلطه میکنی
          بحث قانون نیست، الان سایپا و ایران خودرو هم دارن ماشین کپی میکنن پس خیلی شرکتای خوب و پیشرویی هستن
          من چنتا سوال مطرح کردم که هیچ کدوم از شما نتونستید جوابی بهش بدید
          من نمیگم ژاپن هیچ کاری نکرده، میگم منتظر بقیه هست تا ببینه چی کار میکنن اونم تکرار کنه
          هیچ کدوم از محصولات هایبرید تویوتا هیچ حرفی واسه زدن ندارن برید بهترین ماشینای هایبرید 2015 کار اند درایور رو نگاه کنید تا ببینید تویوتا هست یا نه
          تویوتا صرفا یک مقلد هست، من با چنتا مثال این و سوال این نظریه رو ثابت کردم، شمام با مطرح کردن چیزایی مثل حق قانونی نمیتونی حقیقت رو عوضی کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. نیسان جی تی ار و عشق است

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (21 ديدگاه)

        کیارش جان حیف که فقط میشه یه منفی داد وگرنه 100 تا منفی میخوردی در جواب باید بگم ژاپنی ها هرچی باشن اگر بخوایم با خودمون مقایسه کنیم حداقل 50 سالی ازشون عقبیم یه مثال بزنم ایران نزدیک به سی ساله پراید تولید میکنه اونم ماشینی که باهاش میخای بری محل کار احتمال زنده برگشتنت 1درصد بیشتر نیست حالا نمیخاد ژاپن رو با مرسدس بنز و اعودی مقایسه کنی خودمون صد سال عقبیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      حرف دل منو زدی . دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. great britain

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    آقایون لطفا جر و بحث نکنید اینو دیگه همه میدونن که از نظر فناوری و تکنولوژی ژاپن از آلمان خیلی قوی تره. حتی خود آلمانی ها هم میگن الان ژاپن انقدر برند معتبر و معروف توی دنیا داره که خودرو سازیشون اون کوچیکس در مقیاس خودشون. آلمان چی داره فقط صنعت خودرو سازیشون هست که روی اون تمرکز کردن تازه اونم ژاپنی ها ازشون گرفتن. کلا بعضی ها عادت کردن آلمان رو خدای تکنولوژی ومهندسی بدونن وتمام کشور ها هم از نظر اون بعضی ها بدون آلمان هیچن!! به خطر چی به خاطر این که آلمانی ها توی جنگ جهانی چندتا اختراع داشتن!!! اگه اینطوره چینی ها هم اقتصاد دوم هستن پس تکنولوژیشون از ژاپن سرتره!!!! که البته این طور نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      همه میدونن ؟؟راست میگی مثلا کارشناسای کار اند درایور و موتورترند هم میدونن به خاطر همین همیشه لکسوس از بنز و بی ام و و ایودی پایینتره
      کارشناسای طراحی موتور هم میدونن برا همین تو لیست برترین موتورها نصف بیشترش المانی بودو حتی یه ژاپنی هم نبود
      همه میدونن از جمله کارشناسای منتقد نشریات معتبر که بوگاتی رو پیچیده ترین مهندسی دهه اعلام کردن
      راست میگی همه میدونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. farshid

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (58 ديدگاه)

      مهد صنعت کشور آلمان هست و بس ! حالا simens و bosch و بنز و بی ام و هزار تا چیز دیگه رو بیخیال فقط کافیه به استاندارد DIN آلمان یه نگاهی بندازین . استانداردی که اون موقع آلمان تدوین کردن ژاپنی ها اوشین رو داشتن میساختن . (البته پیشرفت و تکنولوژی فعلی ژاپن فوق العاده هست)
      در حال حاضر هم آمریکا تو مباحث تکنولوژیکی حرف اول و اخر رو میزنه ولی این پبشرفتشون رو مدیون جنگ جهانی و سرقت مهندسان آلمانی بعد شکست آلمان هستن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. genius

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    خبر داغ:برنامه های سایپا برای تغییر قیافه چراغ سقفی پراید در سال 2080 اعلام شد!اخبار تکمیلی رو از نشریه داخلی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا(!!!!!)پیگیری بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Shahin corolla 2010

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با سلام
    به عنوان مصرف کننده ۶ساله ومالک دو مدل تویوتا کرولا ۲۰۱۰ ویاریس هاچبک ۲۰۰۸ ژاپنی وعلاقمند به اتومبیل و اخبار آن این کامنت رو میذارم لطفا هر کس اطلاعات تخصصی و فنی وتجربه زندگی و رانندگی شخصی فراتر از مجله ها و مقالات اتومبیل داره جواب بنده رو بده
    ۱- با توجه به اینکه از سال ساخت و تولید دو خودرو بنده به ترتیب ۵ و ۷ سال میگذره و مجموع کارکرد هر دو با هم حدود ۱۵۰هزار کیلومتر میباشد چرا هرکس تویوتا های بنده رو میبینه و توش میشینه اگر از مدل این ماشین اطلاعی نداشته باشه فکر میکنه تازه از کمپانی بیرون اومده
    ۲-وچرا مصرف سوخت مجموع این دو تویوتا در دویست کیلومتر پیمایش در شهر و ترافیک بیشتر از یازده لیتر سوخت نمیشه
    ۳- چرا در مدت ۶سال بنده فقط برای سرویس روغن ها و فیلتر ها و شمع فقط و تنظیم باد به نمایندگی رفتم و لحظه ای برای تعمیر گیربکس اتوماتیک وجلوبندی و تعویض و ایرادات ناشی ار آلارم های سیستم کنترل های پیچیده به کلینیک های تخصصی خودرو و تعمیرکاران ماهر مثل خودرو های دیگه مراجعه نکردم
    ۴- چرا شکل ظاهری تویوتا های بنده هنوز حفظ شده و سپر و رکاب و گلگیر آویزون نشده
    ۵- چرا این همه بنز و بی ام دبلیو مدل بالا که حتی من مدل هاشم نمیدونم در کنار کلینیک های تخصصی پارک هستند مگه این ماشین ها هم بعد از دو سال خراب میشه یاآلارم باید بده که مجبور بشی ببریش تعمیرگاه و آیا وقتی ما ۲۰۶رو نمیتونیم درست عیب یابی کنیم چطور بنز مدل ۲۰۱۲ رو میتونیم عیب یابی کنیم
    ۶- آیا افراد عادی با درآمد ۳ یا ۴ تومن از پس هزینه های بنز و بی ام دبلیو بر می آیند و آیا شما میدونید برای یک تعویض رو غن و سرویس ساده بنز و بی ام دبلیو چقدر باید پرداخت کنید
    ۷ـ چرا هزینه تعویض روغن تویوتای من فقط ۱۳۰ تومن میشه
    ۸- چرا هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتای من ۱۷۰تومن میشه
    درسته من عاشق تکنولوژی و استایل بنز و بی ام دمبلیو وآوودی وبیتل هر مدل و سالی که شما بفرمائید ولی برای دیدن عکس مجلات وپشت ویترین نمایشگاه میتونم بهشون فکر کنم
    چون حاضر نیستم برای یک سرویس ساده دوره ای این ماشین ۵میلیون تومن هزینه بدم پس با تمام علاقه به سازنده تویوتا های خودم هر چند پیرمردی که توی ترافیک تهران با مصرف میانگین ۵.۵ لیتر و هزینه هایی کم زندگی رو برای من آسون تر میکنه و امنیت مالی و جانی من ورو هم در شهر و جاده حفظ میکنن و از طرفی آلایندگی محیطی کمتری برای هم نوعان خودم به ارمغان می یاره ،افتخار میکنم و خسته نباشید میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا