جنرال موتورز

ثبت اختراع سیستم جدید توربوشارژر ترتیبی جنرال‌موتورز

جنرال‌موتورز قصد ثبت اختراع یک سیستم توربوشارژر دوقلوی ترتیبی را دارد که در آن از یک طراحی جدید برای سوپاپ مجرای فرعی یا بای‌پس استفاده می‌شود. این طراحی جدید می‌تواند باعث بهینه‌سازی جریان اگزوز به توربین‌های هر دو توربوشارژر شود. این اختراع جدید را GM Inside News در وب‌سایت دفتر ثبت اختراع و نشان‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) کشف کرده است.

GM-dual-stage-turbocharger-patent-drawing-1
مطابق توضیحاتی که برای این اختراع آمده، مانیفولد اگزوز شامل دو مجرای خروجی است که یکی از آنها گازهای اگزوز به طرف «توربوشارژر با فشار بالا» هدایت می‌کند و این در حالی است که خروجی دوم مانیفولد اگزوز، گاز اگزوز را با استفاده از یک مجرای ارتباطی، به «توربوشارژر با فشار پایین منتقل می‌کند.

GM-dual-stage-turbocharger-patent-drawing-2
سیستم بای‌پس جدید شامل دو سوپاپ گاز است که به صورت عمود بر یکدیگر، بر روی یک محور قرار گرفته‌اند. در حالتی که سوپاپ‌های گاز بر روی صفحه باشند، یکی از سوپاپ‌ها برای هدایت جریان گاز اگزوز به یکی از توربوشارژرها باز می‌شود و در همین حال، سوپاپ دیگر به صورت بسته باقی می‌ماند تا از ورود گاز اگزوز به توربوشارژر دیگر جلوگیری کند. سیستم کنترل الکترونیکی وسیله نقلیه (ECU) بر اساس دور موتور و میزان بار ورودی، سیگنالی به کنترلر محور سوپاپ‌های گاز ارسال می‌کند.

GM-dual-stage-turbocharger-patent-drawing-3
به گفته جنرال‌موتورز، این طراحی جدید به مهندسان امکان می‌دهد که فارغ از ضعف‌های رایج در سیستم‌های توربوشارژر معمولی، جریان گاز اگزوز به طرف توربین‌ها را بهینه‌سازی کنند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند از یک توربین با ژئومتری متغیر یا ثابت در توربوشارژر با فشار بالا استفاده کند.

GM-dual-stage-turbocharger-patent-drawing-4
با قرار گرفتن سوپاپ‌های گاز بر روی یک محور، نیاز به یک کنترلر ثانویه و قطعات مربوطه حذف می‌شود و در نتیجه، ساده‌سازی زیادی برای طراحی به دنبال دارد.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007
بر روی کاغذ، این طراحی جنرال‌موتورز آن‌قدر ساده است که جای تعجب دارد که چرا تاکنون کسی این ایده را مطرح نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ممنون آقای حسینی از اطلاعات خوبی که تو این چند سال در اختیار ما میزارید. بها دادن به طرح های نو و شنیدن حرف طراح و مورد برسی قرار دادن طرح پیشنهاد شده صنعتی را به وجود میاره مثل صنعت آمریکا و نگاه جناحی و منفعت طلبانه صنعتی فنا شده به دنبال خودش داره مثل صنعت خودروسازی ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این مقاله جای یه سوال رو در ذهن ایجاد میکنه و اینه که هنوز اختراع رو به ثبت نرسونده ، چطور محتواش رو فاش کرده؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Nima

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    جنرال موتورز همیشه از بزرگترین و بهترین طراحان و پیشگامان خودرو توى دنیا بوده. همیشه موتور هاى عالى تولید میکنه. منتظر این موتور روى CT6 سال آینده و سایر مدل ها هستیم. این فکر کنم همون موتور ۴ لیترى تویین توربو 500 اسب بخارى باید باشه که قولش رو روى CT6 دادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    والا من که نفهمیدم چیه و پر از اطلاعات تخصصی مکانیکیه. در هر صورت دم جنرال موتورز گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    ای ولا ای جونم جنرال موتورز این کهنه کار سر بلند از فرازونشیبهای تاریخ
    اون موتور جدیدت با تمام نواوریهاش تو حلقم
    جنرال موتورز چه قبول کنید چه نکنید یکی از بهترین انجین سازان دنیاس نمونشم 350 شوی که 90/000/000میلیون از اونرو طی 62 سال به فروش رسونده و همین گواه بر استاد بودنش در این قضیه است
    این شاهکار اخرشم که دیگه هیچ
    تا یادم نرفته در دهه ی 90 جی ام موتور نورث استار رو معرفی کردش که تا 300 کیلومتر بدون روغن کار میکرده و که استحلاک ترین ساخته بشر نام گرفت اون موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    منظورم کم استحلاک ترین ساخته بشر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elemento

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ان شا الله با این سیستم پدر رقیباشو بده دستشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من از موتورهای TSI گروه فولکس واگن هم خوشم میاد چون ترکیبی از سوپرشارژر و توربو هستش و امتحانش رو تو محصولات Audi پس داده ولی اینم طرح جالبی بود ولی بیشتر با طرح توربو دوبل BMW قابل مقایسه هست امیدوارم به مرحله تولید برسه و تو عمل موفق باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا