جنرال موتورز

احتمال تعطیلی کارخانه جنرال موتورز در بریتانیا پس از برگزیت

اخبار اخیر نشان می‌دهند که جدا از همه‌ی شرکت‌هایی که در بریتانیا به تولید خودرو مشغول هستند، جنرال موتورز به احتمال زیاد تأسیسات خود را به منطقه‌ای دیگر منتقل خواهد کرد.

GM-UK-Report-05
واکسهال در حال حاضر هاچ‌بک آسترا و ون ویوارو را در انگلستان می‌سازد اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ریسک بالایی برای انتقال کارخانه به آلمان یا لهستان وجود خواهد داشت.

GM-UK-Report-03
اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد تا تعرفه‌های وارداتی را به عنوان نتیجه‌ی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا وضع کند، این کار از جنرال موتورز حفاظت خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها می‌گویند که این کار به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ و جایگزینی نسل جدید آسترا صورت خواهد گرفت.

GM-UK-Report-01
طبق گفته‌های اتونیوز، کارخانه‌ی Ellesmere Port در خطر بسته شدن قرار دارد زیرا دارای پایین‌ترین تمرکز قطعات برای ساخت خودرو است.

GM-UK-Report-04
جنرال موتورز از سال ۱۹۶۴ به ساخت خودرو در این کارخانه مشغول است. سخنگوی شرکت واکسهال گفته تا زمانی که دولت انگلستان توافق نامه‌ای را با اتحادیه اروپا برای ارتباطات آینده امضا کند، تجارت ما به‌طور عادی ادامه خواهد یافت.

GM-UK-Report-02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    روزی بشه بوریس جانسون و نایجل فاراج و تمام تندروهای مثل تومی بلر به دادگاه بکشن و بابت ضرر هنگفتی که به انگلیس و اتحادیه زدن محاکمه بشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2775 ديدگاه)

      علی حرص نخور اون روز نمیرسه.خبری هم از ضررهنگفت نخواهد بود.اونا دارن یه کارایی میکنن که بیشترین سود رو بکنن و به یک توافق خوب با اتحادیه برسن.در ضمن تونی بلر نه تومی.
      اون تونی بلر هم به دادگاه کشوندنش تو بریتانیا به خاطر جنگ عراق.بوریس جانسون هم که وزیر خارجه شد.
      خبر داری گله من؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hitler

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      تومی بلر؟تونی بلر؟
      نایجل فاراج؟فاراژ؟
      آقا دونستیم شما هم از این قضایای اقتصادی سیاسی سرت میشه.
      تومی(بخوانید تونی)کاری نمی کنه که به ضرر انگلیس باشه،اون ها هزار برابر سیاستمدار تر از من و شما هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        جناب هیتلر خب غلط کیبوردیه ن وقتی کنار م هست اشتباه پیش میاد در مورد ژ و ج هم بحثه تلفظیه مثل ژرژ و جرج لازم نیست کسی حتما کارشناس باشه مگه شما خودت کارشناسی که میدونی سیاستمدار هست یا نه من میگم نبود و نیست وقتی یه کشوری از اتحادیه ای جدا(خصوصا اروپا که خودش قطبیه در جهان) میشه شک نکن ضرر اقتصادی میبینه این طبیعیه دست خدایی هم در کار نیست نجاتشون بده ضما گریت بریتین که میگی روابطشو با کشورهای مشترک المنافع زیاد کنه میشه بفرمائید روابط کشورهای مشترک المنافع در حال حاضر با کدوم کشورهاست صادرات و وارداتشون با کدوم کشورهاست تولید ناخالصشون چقدره نکنه واقعا فکر میکنی هند میتونه مثل چین بشه و یا استرالیا و کانادا مثل آمریکا حتی در حال حاضر هم روابط این کشورها با کشورهایی جز انگلیسه اونا نمیان به خاطر منافع انگلیس دست از روابط با بقیه بردارن این حرفا توجیح یه شکست تاریخی در مورد این نوع دموکراسی هاست خصوصا زمانی که نخست وزیر یه کشور از رویه احساس و بی تدبیری حرفی و میزنه که مستقیم در خیلی از موارد تاثیر گذاره خیالت راحت هیچ کشوری نمیاد و نمیگه که من چرا جدا نشدم و یا دلم نخواست جدا بشم نخست اینکه قانون وجود داره بعد از اونم اینکه این اتحادیه برای کشورهایی کوچیک تر بهتره چون یه مولد برای بالا بردن سطح اقتصادی و بالا بردن سرانه کشورشون میشه هیمنطور روابط نزدیک با کشورهای بزرگتر باعث بالا رفتن سطح فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسیشون میشه پس هیچ کشوری نمیاد بگه من دوست دارم جدا شم و ای کاش جدا میشدم سیاست و اقتصاد خیلی پیچده تر از دلمو و دلت هستن/// یکسره گفتم اینجا تا چند پاره نشه بحثم
        پدال من در مورد دموکراسی و حقوق بشر هم کامنت گذاشتم نمیدونم چرا پاک شد چند بارم نوشتم ولی انگار نیست خواهشا رسیدگی کنید چون خیلی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2775 ديدگاه)

          خسته شده مطمئن باش اون کابر غلط املایی نمینویسه.به خاطر تمسخر اینطور مینویسه.
          مش لارن-آستین مارتین-خنتلی و……
          اینایی که نوشتم به نظرت از رویه غلط املایی اون کاربر اینطور نوشته؟(در تاپیک های قبلی و احتمالا آینده)
          در مورده اون حرفت هم روابط بریتانیا با آمریکا که خیلی خوبه و مطمئنن آمریکا بریتانیا رو ول نمیکنه بچسبه به چندتا کشوره کوچک در اتحادیه اروپا(از نظر اقتصادی) به قل تو .هند هم که سرمایه گذاری زیادی کرده تو بریتانیا نمونش همین jlr و همینطور در آینده هم خواهد بود.همین الان نزدیک یک و نیم میلیون هندو در بریتانیا زندگی میکنن.بعضی کشورها هم با بریتانیا روابطشون بیش از اقتصادیه.(یه جور روابط فرهنگی عمیق)
          منظورمو متوجه میشی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خسته شده

          ۳۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          معلوم نیست چی میگی یه بار میگی کشورهای مشترک المنافع یه بار میگی آمریکا اینا چه ربطی داره ضمن اینکه شما داری اینجا مغلطه میکنی آمریکا ربطی به هند و کشورهای مشترک المنافع نداره چون گفتی کشورهای مشترک المنافع(مستعمرات سابق)بزرگتری شریک تجاریه انگلیس هم اتحادیه اروپا و بزرگترین کشور تجاری برای صادراتش هم آلمانه بعدش آمریکا ضمن اینکه بعد از آمریکا هم چین و کشورهای اروپایی هستند دقیقا این کار به ضرر انگلیسه شک هم نکن آمریکا اروپا رو ول نمیکنه بچسبه به انگلیس اون روابطی هم که شما داری ازش حرف میزنی یه جور فرمان برداری از آمریکاست(به خاطر قدرت فوق العاده بالای آمریکا که خیلی از کشورها باهاش همین شکلن و اصلا اتحادیه اروپا برای جلوگیری ازهمین قدرت بود گرچه بعدها) نه رابطه رابطه انگلیس با مشترک المنافع با رابطه انگلیس با آمریکا خیلی فرق داره واقعا حرفات بعضا جالبه آلمان و فرانسه و حتی اسپانیا و ایتالیا کشورهای کوچیکین ولی انگلیس کشور بزرگیه!!!!!! من دیگه حرفی برای گفتن ندارم فقط یه آلمان 7 تا 10 درصد تموم واردات به آمریکا رو داره حرفات کاملا نقیضه متاسفانه///غلط املایی شمارو هم بذار بگیرم به قول من نه قل من

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. mohsen

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ما ها حالا سیاست مدارا و تحلیل گرامون بعد 80 سال نمیتونن سیاست انگلیس رو حالا تو ایران دو دو تا چهار تا کنن
      هنوز خیلی مونده ما به سیاست ناب اونا گیر بدیم
      اونان که بقیه رو بهتر از خودش میشناسن
      دانشگاهی مثل اکسفورد بیشتر شهرتشو واسه علوم انسانی داره
      استادی داشتم میگه منو دعوت کردن رفتم اونجا میگه داخل چند تا اتاق شدم تو آکسفورد یه اتاق بزرگ بود گفتند اینجا اطلاعات هر کشوری هست تو هم باید تو فلان زمینه در مورد ایران با من همکاری کنی گفتند اینا تو کامپیوترم هست فقط همشون اینجا میتونی استفاده بکنی میگه من یه پرونده از یه جای ایرانو ورق زدم مردم یه منطقرو جوری تحلیل کرده بودن که انگار اهل اونجان
      همینه که خودکارو میزاره رو کاغذ داعش رو از عرب میتراشه واسه خود عرب میندازه به جون خودش اون وسط منافعش رو بر میداره
      ماهارو نبین همه میخوان دکتر مهندس شن
      ادمی مثل چرچیل تو کار خودش خبره بود الان ایران یه چرچیل داشت در صورت ترور نشدن ایران رو از این رو به اون رو میکرد
      همین تونی بلر تو زندگینامش هست میگه تو عمرش کسی نبوده که نتونه قانعش بکنه
      تونی بلر میگه هر کاری خواستم کردم تو جونی اخر گفتم برم درس بخونم رفتم وکالت خوندم واسه کار اموزی گفتم باید پیش بهترین وکیل انگلیس کار کنم رفتم پیشش 2 تا خانم کاراموز با معدل بالاتر از من داشت گفت نیازی به تو ندارم اولین بار اون وکیلو قانع کردم که به من نیاز داره.
      من شاید خیلی یه این کشور علاقه نداشته باشم چون هرچی در مورد سیاست اینا بخونی میبینی برنده خودشونن با ضرر زیاد به طرف مقابل
      در هر صورت من یه زمانی تا یه جایی در مورد مسائل علوم انسانی علاقه مند شدم دیدم ادم پیر میشه و به جز غصه هیچ چیزی نداره تو ایران و تو اون وروم اخرش جاسوسسه همین استاد میگه من گفتم این کارو نمیکنم برگشتم
      پس بهتره با این ماشین ها عشق کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معلوم نیست چیکار دارن می کنن که همه رو گرفتار کردن. همش نفع خودشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دولتمردای انگلیس ریسک بزرگی رو انجام دادن. خیلی بزرگ.اما برای شعور مردم خودشون احترام زیادی قائل شدن و این مهمترین کاریه که سیستمدارا تو دنیای امروز باید انجام بدن. واقعا دموکراسی فقط تو غرب هست و هر کی هم می خواد ادای روشنفکرا رو دربیاره و بگه غربیا فلان فلان شده و مکار و … هستن بهتره بدونن همین روحیه مخالفت با بزرگان و سیاست مدارا رو اول مگناکارتای انگلیسی ها به مردم هدیه داد و قانون اساسی امریکا به طور کامل مخالفت با بالاترین شخص مملکت رو حق همه ی شهروندان دونست که در واقع همون قانون شهروندی و حقوق بشره bill of rights

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من نمیدونم همه ی کشورا آرزو دارن عضو اتحادیه ی اروپا بشن. خروج از این اتحادیه آخه واسه ی چی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2775 ديدگاه)

      مجید جان یه زمانی اینطور بود. الان اتحادیه با سیاست های مهاجرتیش و اقتصادیش و همینطور کوتاهی در برابر حمله های تروریستی.مخالفان زیادی پیدا کرده.
      الان با حملاته تروریستی که تو پاریس شد.(برای چندمین بار) و احتمالش برای کشورهایه دیگه این اتحادیه هم وجود داره که باعث نارضایتی خیلیا شده.حتی تو فرانسه و دانمارک وایتالیا خیلی از احزاب خیلی خوششون نمیاد تو اتحادیه باشن.فقط از این میترسن که رشد اقتصادیشون خیلی کم بشه.
      شاید در کوتاه مدت برای بریتانیا ضرر داشته باشه.ولی در آینده خیلی از کشورهایه دیگه این اتحادیه میگن ای کاش ما هم جدا شده بودیم.
      الان با تهدید های تروریستی اون کسایی هم که تو بریتانیا موافق موندن بودن خیلیاشون نظرشون برگشته. البته خیلی از مشکلات دیگه هم بوده که اونا خودشون بهتر میدونن و برای این شرایط آمادگی داشتن.
      به نظرم بریتانیا بیشتر باید با کشورهایه در حال توسعه و مشترک المنافع روابطش رو خیلی قوی تر کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید. بهترین یا هیچ.

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ممنون از توضیحاتت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2775 ديدگاه)

          ممنون از خواندنت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    باتشکر از شاهین عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهاره

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      میدونی ((یو اس اس اینترپرایز)) تا الان چندصد هزار نفر از زنان و مردان و کودکان بیگناه را در سرار دنیا به خاک و خون کشیده؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2775 ديدگاه)

        بهاره خانوم(ظاهرا).از وقتی انسان خلق شده جنگ و خونریزی بوده.ربطی به یک ناوهواپیمابر نداره.چند وقت دیگه هم آمریکا ناو هواپیمابر(جرالد فورد) رو به آب میندازه(بزرگترین ناو هواپیمابر جهان).
        نظرتون در این باره چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2775 ديدگاه)

          بهاره خانوم اگه مثلا یه نفر اسمشو بزار انسان.بعد یه نفر بیاد بگه میدونی که این اسم تا حالا چه ها که نکرده!!!!!!!!!!
          این بحث به نظرم خیلی منطقی نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یو اس اس اینترپرایز

          ۳۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          درود برشرف شما دوست عزیز.دقیقا درست میفرمایید.بعضی ها نمیدونم دوس دارن بیان بیخودی به اسم کامنت ها گیربدن.از اول تاریخ جنایت و خون و خون ریزی بوده حالا کل مشکلات دنیا همین ناو فقط؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهاره

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما از جنبه عقلی صحبت کن پس … سراپا گوشیم
        حتما میخوای بگی بهترین ناو هواپیمابره اینو خیلی ها میدونن اما انتخاب این نام برای حساب کاربری به نظرم ……
        نگم بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. <<<<<

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        از سال 1960 تا الان این ناو حدود 90 نفر ملوان خانم داشته پس حرفتون خیلی مناسب نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. یو اس اس اینترپرایز

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        من به نظرات شخصی احترام قائلم.از روحیه نقدپذیرشما تشکرمیکنم.
        چطور ایران میلیاردرها تومن خرج موشک میکنه مناسب و حلال؟؟؟؟؟؟
        ولی ملت خود ایران این همه بیکار داره؟؟؟؟؟؟؟
        ولش کنیم مهم نیست بحث ایجاد میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. یو اس اس اینترپرایز

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بهاره خانم عزیز بجای اینکه بیایم از امریکا یا اسم کامنت ها ایراد بگیریم اول بیایم جامعه خودمون بنگریم که چقدر امار فقر و بیکاری و بدبدختی فوران میکنه بعد بیایم از امریکا یا اسم کلمنت ایراد بگیریم.سپاسگزارم از شما.
        امین عزیز ازشما هم ممنون.لطفا منبع حرفتون رو ذکر کنید خوشحال میشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. عیسی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فکر میکنم متن اشتباه ترجمه ای داشت…یکم مطالبش ضد و نقیض بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا