جنرال موتورز

واسپاری واردات خودروی استرالیا توسط جنرال موتورز!

جنرال موتورز حدود یک سال پیش کار ساخت محصولات خود در استرالیا را متوقف کرد اما شاید این آخرین قدم برای پیروی از استراتژی بازسازی این خودروساز نباشد.


جنرال موتورز از آن زمان تاکنون تمرکز خود را روی احیای خود در بازار آمریکا گذاشته است. البته خبر جدید منتشر شده توسط AFR نشان می‌دهد این شرکت فعلاً کارهای اجرایی مربوط به حضور خود در بازار استرالیا را به پایان نرسانده است.

از آنجایی که جنرال موتورز هم‌اکنون به یک واردکننده‌ی خودرو به استرالیا تبدیل شده بنابراین خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر آنکه شرکت مورد بحث به دنبال واگذار کردن کار واردات محصولات خود به بزرگ‌ترین وارد کننده و توزیع کننده‌ی خودروها در استرالیا با نام Inchcape Motors است.

این شرکت وارد کننده و توزیع کننده انحصاری محصولات سوبارو به استرالیا و نیوزلند می‌باشد. نمایندگی‌های فروش Inchcape با نام Trivett شناخته می‌شود و ۱۴ برند خودرویی همچون جگوار، لندروور، میتسوبیشی، ایسوزو، پژو، سیتروئن، سوبارو و فولکس‌واگن را پشتیبانی می‌کند.


خب سؤالی که پیش می‌آید این است: چرا Inchcape باید به عرضه‌ی محصولات هولدن در استرالیا علاقه داشته باشد؟ پاسخ ساده می‌تواند وارد کردن تجارت این شرکت به سطح بالاتری باشد و از طرف دیگر هزینه‌های کمتری در مقایسه با واردات توسط جنرال موتورز را نشان دهد. هولدن در سال ۲۰۱۷ درامد ۱.۸۶ میلیارد دلاری داشت و ظاهراً این میزان در سال پیش به ۱.۷۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. این شرکت در حال حاضر ۶.۵ درصد از بازار استرالیا را به خود اختصاص داده است.


نشریه استرالیایی whichcar می‌گوید Inchcape به واردات محصولات هولدن به‌صورت مستقیم از جنرال موتورز اما با هزینه‌ای کمتر مبادرت خواهد کرد. این نشریه می‌افزاید: “برای مثال هولدن تمامی هزینه‌های مربوط به کارهای اداری را به جنرال موتورز بازخواهد گرداند و Inchcape مجبور به پرداخت آن‌ها نخواهد بود و این به معنی قیمت کمتر خودروهاست. شاید این شرکت به دلیل حضور در بازار بریتانیا و علاقه به بازار آفریقای جنوبی پتانسیل فروش خوبی را به ارمغان بیاورد.”

گفته شده پیشرفت گفت‌وگوها برای واردات محصولات جنرال موتورز فعلاً به کندی پیش می‌رود. منابع مطلع اعلام داشته‌اند احتمال ادغام Inchcape با شرکتی دیگر و یا حتی تشکیل یک جوینت ونچر وجود دارد.


رسانه‌ها درباره‌ی این موضوع با جنرال موتورز تماس گرفته‌اند که پاسخ آن‌ها نیز در قالب یک بیانیه منتشر شده است: “با رهبری دیو باتنر که از آگوست سال پیش این سمت را بر عهده گرفته ما هولدن را احیا کرده‌ایم و با رشد فروش و بهبود شبکه توزیع و البته عرضه‌ی محصولات جذابی همچون آکادیا روبرو شده‌ایم. ما کاملاً روی حمایت از دیو در ساخت آینده‌ی بهتر برای هولدن تمرکز داریم چراکه این بازار برای جنرال موتورز اهمیت بالایی دارد.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    احتمالا اینده صنعت مونتاژ داخل هم به همین شکل باشه باید سراغ یه وارد کننده خوب باشیم و نمایندگی های پخش محصولات

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا