روی‌گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس

شکی وجود ندارد که تصمیم فورد و جنرال موتورز در خاتمه تولید خودروهای سواری و تمرکز هرچه بیشتر روی شاسی بلندها یک حرکت بحث‌برانگیز و جنجالی بوده است. فورد به ویژه اقدام به حذف کامل خودروهای کامپکت و سدان خود در آمریکا کرده و تمرکزش را کاملاً صرف تولید شاسی بلندها و پیکاپ ها نموده است. ایده‌ی فورد این بوده که خریداران خودروهای کلاس‌های یاد شده همچنان به فورد وفادار باقی مانده و شاسی بلندهای این شرکت را خواهند خرید اما تحلیل‌های ادموندز نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از این افراد در حال روی‌گردانی از فورد و جنرال موتورز بوده و پول خود را صرف خرید خودرو از رقبایی می‌کنند که هنوز هم خودروهایی در این سگمنت دارند.


این مطالعه تمرکزی ویژه روی خریداران و مالکان فورد فوکوس و شورولت کروز داشته است. این دو خودروی کامپکت اخیراً از بازار آمریکا حذف شده‌اند. نگاهی به فاکتورهای گوناگون تا سپتامبر 2019 نشان می‌دهد 42 درصد از مالکان فوکوس و کروز اقدام به انتخاب شاسی بلندها نکرده‌اند. 23 درصد از مالکان کروز شورولت را رها کرده و خودرویی از یک خودروساز دیگر خریده‌اند. این عدد حتی درباره فوکوس بزرگ‌تر بوده و حدود یک‌سوم از مالکان اسبق این خودرو در حال انتخاب محصولی از برند دیگر می‌باشند.


این خریداران به کجا می‌روند؟ تحقیق موردبحث آمار دقیقی نداشته اما گفته که رقبایی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک که دو محصول کامپکت هستند در میان 10 خودروی پرفروش بازار آمریکا باقی مانده‌اند. این تحقیق همچنین می‌گوید برخی از این خریداران در حال انتخاب کراس اوورهای کامپکت از خودروسازانی همچون جیپ، هیوندای و کیا می‌باشند.


مطالعه یاد شده خاطرنشان ساخته برخی از خریداران خودروهای جدید همچنان به فورد و جنرال موتورز وفادار باقی مانده است. 21 درصد از مالکان کروز ظاهراً شاسی‌بلندی از همین خودروساز را انتخاب کرده و 18 درصد از مالکان فوکوس هم یک فورد دیگر را خریده‌اند؛ اما هر دو شرکت به وضوح در حال از دست دادن مشتریان خود هستند. آن‌ها نمی‌خواهند پول اضافی برای خرید شاسی بلندها و حتی یک مدل پایه همچون فورد اکواسپورت یا شورولت تراکس بدهند. این خودروها قیمت پایه‌ی بالای 20 هزار دلاری دارند. اگرچه کلاس خودروهای سدان و کامپکت رو به افول است اما هنوز هم فروش فراتر از 4.5 میلیون دستگاهی تا به اینجای سال 2019 داشته‌اند.


آیا استراتژی جدید فورد و جنرال موتورز در آینده ثمره‌ای خواهد داشت؟ تنها زمان نشان خواهد داد اما اگر ما مقامات رده‌بالای این دو شرکت بودیم از همین الان نگرانی خود را نشان می‌دادیم…

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (1070 دیدگاه) ,

    ( از این خریداران در حال انتخاب کراس اوورهای کامپکت از خودروسازانی همچون جیپ، هیوندای و کیا می‌باشند. )

    یادمون نمیره روز هایی که آمریکایی ها داشتن شرکت هایی مثل هیوندای و کیا رو به سخره می گرفتند . و امروزه شاهد سلطه این دو هیولا بر بازار آمریکا هستیم.

    پاسخ
    1. Shahrukh
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      ممنونم که موجبات خنده و شادی مارو حتی تو این لحظات سخت گرونی،فراهم میکنی:))))
      سلطه هیوندای و کیا بر بازار امریکا؟!؟!!!!!!!!!
      نکنه منظورت فروش حدود ۶۰۰دونه ایه هیوندای ازرا در سال ۲۰۱۸ در امریکا و کانادا بود؟!؟اینقدر مفتضحانه شکست خورد که دیگه عرضه ش نکرد:))))
      اگه میگفتی سلطه کرولا وسیویک بر بازار امریکا،همه قبول میکردیم!
      تو بحث کراس اور و Suv هم که راوفور وCrv جزو ترند ها هستند.
      جایی ندیدیم بگن توسان یا اسپورتیج مقبول تره:))
      تو سدان های میان سایز هم که فعلا پرچم دست کمری و اکورد و التیماس:))
      از کی تا حالا پیاز شده جزو میوه ها؟!؟(سوناتا)😂
      حالا عیبی نداره.شما فعلا یه ساندیس پرتقال بزن بر بدن و پرچم امریکارو آتیش بزن تا بلکه از بار دشمنیت،ذره ای کاسته نشه:))))

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (611 دیدگاه) ,

        عی حاجی با اینترانت اومدی تو سایت و‌ داری عکس های هیوندا و‌کیا نگاه میکنی و به اونا میگی پیاز بابا دمت گرم‌ اوج‌روحیه و غرور ملی هستی بنده خدا از اینترنت محروم شدی یعنی تو محاسبات بین اللمل اندازه چنغندر هم ارزش نذاری بازم دمت گرم

        پاسخ
    2. Khosrow
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      داش رضا با امریکایی جماعت بحث نکن / منطق خاورمیانه ای شون پیداست / همون بدنامی بهتراز گمنامیه داستانشون ..

      پاسخ
  2. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (956 دیدگاه) ,

    با کنار رفتن بعضی از رقبا و کم شدن مدلهای موجود مسلما شرایط برای اونایی که موندن بهتر میشه به هر حال همه که شاسی بلند نمیخرن

    پاسخ
  3. جواد
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    نه به گرانی بنزین
    سکوت کافی است
    ایران متحد

    پاسخ
  4. فرهاد
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    من هرگز درک نکردم که چرا باید کسی که قصد کوه و بیابان رفتن نداره ماشین بزرگتر و سنگین تر و پر مصرف تر رو با طراحی زشت تر نسبت به سدان ها انتخاب کنه شاید برای اینکه از بالا به دیگران نگاه کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  5. sunmartin
    سوابق: (1911 دیدگاه) ,

    با رضا موافقم البته پشت موفقیت کیا هیوندای تفکر مهندسی ناب آلمانی قرار داره مهندسی بی نقصی که ستودنیه
    کیا هیوندای با استخدام شرایر دانکرلوک و بیرمن و بسیاری دیگر کاری کردن که این دو برند کره ای در آمریکا محبوبیت پیدا کنند

    پاسخ
  6. ح. ع
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    انصاف دوستان کره ای دوست کجا رفته؟کیا و هیوندایی بر بازار بیش از ۱۵میلیون دستگاهی خودروی آمریکا سلطه دارن؟!مگه هر کدوم چقد فروش داشتن؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.