رکورد فروش جنرال موتورز، سومین خودروساز بزرگ دنیا در ماه فوریه

روزهای خوش غول آمریکایی

جنرال موتورز در سال 2016 پس از فولکس‌واگن و تویوتا با فروش نزدیک به 9.6 میلیون دستگاه خودرو، همچون سال‌های اخیر، سومین خودروساز بزرگ دنیا لقب گرفت. از این میزان، بیشترین فروش مربوط به بازار چین با 3.9 میلیون دستگاه می‌شود درحالی‌که منطقهٔ آمریکای شمالی شامل ایالات‌متحده و کانادا نیز با 3.3 میلیون دستگاه در جایگاه دومین بازار پرفروش جنرال موتورز در سال 2016 قرار دارد. علاوه بر این، برزیل با 346 هزار، انگلستان با 289 هزار و آلمان با 260 هزار دستگاه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

gmc

اما این تنها موفقیت غول خودروسازی آمریکا نیست چراکه جنرال موتورز در ماه فوریهٔ 2017 نیز رکوردی را در فروش محصولاتش به ثبت رساند به‌نحوی‌که فروش این شرکت در این ماه 7 درصد نسبت به فوریهٔ گذشته افزایش داشته است که بهترین فروش فوریهٔ GM از سال 2008 محسوب می‌شود. دراین‌بین، فروش پیک‌آپ‌های جنرال موتورز افزایش 11 درصدی داشته و شورلت مالیبو نیز با رشد فروش چشمگیر 75 درصدی مواجه شده است. همچنین متوسط قیمت هر دستگاه از محصولات جنرال موتورز نیز به 34,900 دلار افزایش یافته است که این هم یک رکورد دیگر در فوریه محسوب می‌شود.

gms-2014-north-american-car-and-truck-of-the-year-finalists-1024x682

معاون ارشد GM در ایالات‌متحده دراین‌باره گفته است:

«استراتژی فروش جدید ما نتایج بسیار قدرتمندی در بر داشته و قیمت متوسط محصولات همهٔ برندهای ما نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. علاوه بر این، سود عملیاتی ما هم به‌سرعت در حال افزایش است و در یکی از سودآورترین دورههای خود قرار داریم».

در سوی دیگر یکی از برندهای جنرال موتورز یعنی بیوک، در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد به‌گونه‌ای که فروش جهانی این برند اصیل آمریکایی در سال 2016 از مرز یک ‌میلیون دستگاه گذشته و برای اولین بار به 1,046,746 دستگاه رسید. این‌ یک نقطهٔ عطف برای بیوک محسوب می‌شود که در طول تاریخ 113 سالهٔ خود هیچ‌گاه بدان دست پیدا نکرده بود. این شرکت در مقایسه با سال 2015، نزدیک به 200 هزار دستگاه فروش بیشتری داشته است که رشدی 23 درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین نرخ افزایش فروش در بین تمامی برندهای خودروسازی بزرگ و بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. بدین ترتیب برای چهارمین سال پیاپی، بیوک رکورد فروش جهانی خود را شکسته است.

buick-05

معاون ارشد فروش، خدمات و بازاریابی جهانی بیوک «Duncan Aldred» دراین‌ارتباط گفته است:

«تقاضا برای خودروها و SUV های زیبا، آرام، لوکس و راحتی که بیوک به بازار عرضه می‌کند همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است. ما تجربهٔ رانندگی محصولاتمان را با خدمات پس از فروش تکمیل می‌کنیم که همواره در میان بالاترین سطح کیفی خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی قرار دارد».

buick-lacrosse-2017

در حال حاضر بیوک پس از فولکس‌واگن دومین برند پرفروش در بازار چین محسوب می‌شود درحالی‌که آکورا، آئودی، اینفینیتی و لینکلن از رقبای کلیدی آن در بازار ایالات‌متحده هستند. همچنین در همین بازار فروش بیوک به بالاترین میزان طی 11 سال گذشته رسیده است. کراس‌اوور کوچک انکور که چهار سال پیش توسط بیوک معرفی شد طی این مدت هرسال با افزایش فروش روبرو شده است و در سپتامبر 2016 با فروش بیش از 7 هزار دستگاه بهترین ماه فروش خود را در ایالات‌متحده تجربه نمود. این کراس‌اوور محبوب برای سال 2017 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته و به مجموعه‌ای از امکانات اتصالی چون صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی استاندارد، اینترنت وای فای 4G LTE، کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل مجهز شده است که هیچ رقیبی در این سگمنت چنین تجهیزاتی را ارائه نمی‌کند.

buick-encore-2017-01

از سوی دیگر، بیوک توسط مراجع معتبری چون جی‌دی پاور از لحاظ ایمنی و قابلیت اطمینان نیز در رتبه‌های بالایی قرار گرفته است تا جایی که طبق آخرین نظرسنجی‌ها، خریداران آمریکایی کیفیت و ارزش بالا را ازجمله دلایل خرید محصولات بیوک عنوان کرده‌اند. علاوه بر این، در ماه سپتامبر به کراس‌اوور جدید بیوک اینویژن، از سوی IIHS رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick Plus اعطا شد که بالاترین امتیاز این سازمان است.

buick-envision-2016-01

بدین ترتیب کاملاً مشخص است که جنرال موتورز پس از ورشکستگی سال 2009 با مدیریت و استراتژی کاملاً جدیدی قدرتمندانه به صحنۀ پررقابت خودروسازی بازگشته است. این خودروساز معظم با حذف برندهای ضرر ده و تمرکز بر روی برندهای اصلی، روند احیاء خود را آغاز نمود که آخرین نمونۀ آن فروش برند زیان ده اوپل به پژو-سیتروئن است. بدین ترتیب جنرال موتورز می‌تواند با سرمایه‌ای که از فروش اوپل به دست آورده است، در برندهای دیگر خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که روند موفقیت‌های جنرال موتورز همچنان در سال جاری ادامه داشته و حتی با فروش اوپل سرعت گیرد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

67 دیدگاه

  1. #ali.m#
    سوابق: (1850 دیدگاه) ,

    شاهکاره که GM فقط با 4 تا برند (اکه اشتباه نکنم)
    و تویوتا با سه تا پا به پای vw با 12 برند حرکت میکنن. 🙂
    (حالا اساتید میان میگن که نصف برند های vw تیراژ کمی دارن اما حداقل 7 تا از برند هاش رو میتونم اسم بیارم که تیراژ خیلی بالایی دارن.) 🙂

    پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (5113 دیدگاه) ,

        جنرال موتورز داش علی با 4 تا برند امریکایی و تعدادی معدود غیر امریکایی تونسته به این امار فروش برسه و موفق عمل کنه
        رفقای امریکایی بازم تبریک به همه ی شما

        پاسخ
    1. SV5
      سوابق: (252 دیدگاه) ,

      .
      حوصله جواب دادن ندارم چون ده ها بار مسئله زیرمجموعه های فولکس از جانب افراد مختلف بعنوان نقطه ضعفی (!!!!) برای فولکس بر شمرده شد و هر بار دوستان توضیحات مورد نیاز رو دادن….

      .

      خب من تبریک میگم به همه ماشین بازا (امکان نداره ماشین باز باشی ولی با اینجور خبرا خوشحال نشی) و یه تبریک به آمریکایی بازا و در آخر یه تبریک مخصوص میگم به دوستدارن جی ام……
      .
      البته خودم بیشتر طرف فوردم😉

      پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (5113 دیدگاه) ,

      همینه
      همینو میخواستم
      ضد امریکاییاش بخونن که جنرال موتورز تونسته به همچین اماری دست پیدا کنه
      همین که تونست بعد اون ورشکستگی خودش رو به سرعت بالا بکشه برام کافی بود
      اونقدر تو این مدت خوب عمل کرد که تونست فروش خودش رو افزایش بده و بتونه با تعداد زیر مجموعه ی کمتر رتبه 3 رو نگه داره و تا 2 سال اینده مقام اول رو بگیره اونم بدون تقلب کردن و کلاه برداری کردن
      تبریک به دوستان امریکایی بازم

      پاسخ
      1. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        علی شوی تبریک ویژه به شما ایشالله به زودی الدزموبیل و هامر هم برگردن

        پاسخ
        1. ASTON
          سوابق: (213 دیدگاه) ,

          با این حرفت خیلی حال کرد
          درود بر تو

        2. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          چاکرم ونوم جون
          منم به شما تبریک میگم

      2. BMW
        سوابق: (444 دیدگاه) ,

        آره داداش پراید و امثال پراید سازها(جنرال موتورز) بخاطر ارزونی و کیفیت پایینشون همه رو پشت‌ سرمیزارن

        پاسخ
        1. Machine
          سوابق: (632 دیدگاه) ,

          چقدر شما قشنگ جوک تعریف میکنی!!
          اگه جنرال موتورز تونسته تو رقابتی‌ترین بازار دنیا یعنی آمریکا سه میلیون و سیصد هزار دستگاه ماشین بی کیفیت در حد پراید بفروشه که واقعاً باید بهش تبریک گفت!!!
          ((متوسط قیمت هر دستگاه از محصولات جنرال موتورز نیز به 34,900 دلار افزایش یافته است))
          نمردیم و معنی ارزون رو هم فهمیدیم! میانگین قیمت 35 هزار دلار میشه ارزون!!!!

        2. #ali.m#
          سوابق: (1850 دیدگاه) ,

          فک کنم منظورت همون فورد فیستا باشه 🙂
          یه چیزایی میدونی ولی نه زیاد.
          اولا این مطلب در مورد GM هست. نه فورد
          دوما همون فورد فیستا رو برو ببین توی نمایشگاه امثال جز برترین ماشین ها بود.
          سوما فورد رو و یا آمریکا رو با فیستا نمیشناسن. 🙂
          با فورد gt
          شورولت کروت.
          برانکو
          و….. میشناسن.
          فولکس هم یه زمانی مدل بیتل ارزون قیمت رو میزد پس نمیشه گفت که خودرو هاش ارزون و بی کیفیتیه. 🙂
          🙂

        3. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          به bmw
          باز هرچی باشه پراید بهتر تا بی ام و با اون استحلاک بالاش که صاحب ماشین رو مهمون 24 ساعته تعمیرگاه میکنه

  2. Ehsangt3
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    سلام
    دیروز یه کلیپ تو یو تیوب دیدم از یه شورولت 1969 برای مسابقات لمانز به اسم شورولت lola t70 mk3b باطراحی موتور وسط و موتور v8 پنج لیتری خلاصه ماشین زیبایی بود گفتم شاید داش علی شوی نوا بشناسه این ماشینو

    پاسخ
  3. Parsa
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    به امید روز های خوب برای امریکایی بازا و شرکت های امریکایی.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (5113 دیدگاه) ,

      جنرال موتورز اونقدر خوب عمل کرده که بعضی ها تحمل این همه موفقیت رو ندارن و چپ و راست توهین میکنن به امریکاییها ولی چیزی که هست اینکه کار اونها فقط باعث رنج خودشون میشه
      واقعیت رو باید قبول کرد

      پاسخ
      1. BMW
        سوابق: (444 دیدگاه) ,

        (چپ راس توهین میکنن آمریکاییها)!!
        ما هر ایرادی که داشته بشیم یه خوبی داریم اونم اینه واسه شرکتی که(جنرال موتورز) مارو آدم حساب نمی کنه ارزشی قائل نیستیم.

        پاسخ
        1. ASTON
          سوابق: (213 دیدگاه) ,

          شما که اصلا توهین نمیکنی
          الان BMW شما رو دقیقا چی حساب میکنه ؟بگید ما بدونیم آخه پلاکارتشو به سینه زدی

        2. BMW
          سوابق: (444 دیدگاه) ,

          بله درسته bmw احترامی نه گذاشته نه بی احترامی کرده اما جنرال موتورز میره از دستی چند درصد از سهام پژو رو میخره تا بهش دستور بده دیگه قطعه به ایران نده و گرونی قطعه و فشار به مردم که ماشیناشون خراب شه و…. هزار تا درد سر دیگه من اگه بخوام از صنعت خودرو سازیه کشوری که صنعت مورد علاقمه دفاع کنم اول به کشورش نگاه میکنم ببینم به من توهینی کرده یا نه اگه نکرده بود اونقت انتخابش میکنم البته بی ام و بنزرو قبل اینکه بدونم چی به چیه دوسشون داشتم…..

        3. Machine
          سوابق: (632 دیدگاه) ,

          بله دوست عزیز فولکس هم دقیقاً همین کار رو کرده
          مکه یادت نیست سال 90 زمان وضع تحریمها علیه صنعت خودروی ایران دیگه فولکس قطعات مدل گل رو به ایران نداد و تولیدش تو کرمان‌خودرو متوقف شد؟ مگه نمیتونست مثل رنو به هر قیمتی که شده تو ایران بمونه و به همکاریش ادامه بده؟ ولی بدون هیچ مکثی همکاریش رو قطع کرد.
          اما حالا که تحریما برداشته شده و خودروسازای معتبر به ایران برگشتن، فولکس هم برای اینکه عقب نمونه دوباره سر و کله‌‍ش پیدا شده. اینا هیچ ربطی به احترام گذاشتن یا بی احترامی نداره. هر شرکتی چه آلمانی چه فرانسوی و چه آمریکایی فقط و فقط منافع خودشو در نظر میگیره نه هیچ چیزه دیگه‌ای.

        4. BMW
          سوابق: (444 دیدگاه) ,

          مگه آلمان تحریم کرده بود آمریکا تحریم کرده بود کسیم نمی تونه مقابل آمریکا قد علم کنه اونم آلمانی که الان ارتش هم نداره پس ربطی به فولکس نداره بلکه قدرت سیاسیش رو ندارند….

        5. BMW
          سوابق: (444 دیدگاه) ,

          بعدشم شما فولکسرو با پژو مقایسه میکنید!!!من تو عمرم شاید فقط ۳ عدد فولکس گل دیده باشم اما پژو که میدونی تا دلت بخواد ریخته
          فولکس اصلا تاثیری بر مردم نداشت.

        6. Machine
          سوابق: (632 دیدگاه) ,

          من کاری به این حرف‌ها ندارم که آلمان تحریم کرده بود یا آمریکا یا مثلاً تیراژ تولید پژو 20 برابر فولکس گل هست.
          شما داری میگی جنرال موتورز چون نگذاشت قطعات پژو به ایران وارد بشه به مردم ایران بی احترامی کرد.
          منم میگم اگه بحث بی احترامی باشه فولکس هم همین کارو کرد
          (ضمناً کاملاً مضحک و خنده داره که فکر کنی جنرال موتورز فقط بخاطر اینکه نذاره پژو به ایران قطعه بده سهامشو خرید!!!!!)

        7. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          BMW
          اخه جی ام منتظر که شما براش ارزش قائل بشی
          بابا دست بردار دیگه چیزی نبود که بگی؟؟؟؟؟؟

  4. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    اوباما واقعا خودروسازی امریکارو متحول کرد بسته نجاتش بی نظیر بود چند سال دیگه تازه میفهمیم چه کرده

    پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2642 دیدگاه) ,

    اگر دلواپسان این خبر رو بشنون میگن این خبر از طرف توطئه غربه چون شرکت های امریکایی در حال ورشکستگی هستن.

    پاسخ
  6. Machine
    سوابق: (632 دیدگاه) ,

    این مطلب رو باید اون کسی بخونه که فقط به آمار و ارقام استناد میکنه و حتی با وجود همین آمار و ارقام هم میگه خودروسازان آمریکایی اوضاع بدی دارن و رو به ورشکستگی اند!!! ضمناً فروش اوپل رو هم بخاطر ضعف و اوضاع بد جنرال موتوز میدونه!!!!
    خودش میدونه کیو میگم، علی شوی نوا عزیز هم در جریانه!

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (1216 دیدگاه) ,

      داداشم دوزاریمون کج نیست میوفته و نیازی نیست بگی کیو میگم خب اگه جوابی برای هر آماری دارید چرا همونجا نمیایید بگید!
      شرکت GM در سال گذشته 12.5 میلیارد دلار سود داشته و از این میزان 12 میلیارد مربوط به فروش 3.3 میلیونی آمریکای شمالی هست و مابقی فروش که 6.3 میلیون هست در کل 500 میلیون دلار سودآور بوده.
      همانطور که میبینی 63 درصد از تولیدات این شرکت بر لبه ی تیغ سودآوری قرار دارند و حاشیه سودشون خیلی کمه اما این آمار نمیگه GM در خطر ورشکستگی قرار داره و این شرکت میتونه با مدیریت درست جلوی زیان را بگیره و حاشیه سودشو بالا ببره. یکی از راه کارها فروش برندهای زیانده مثل اوپل یا تعدیل یا قطع تولید برخی مدلها یا کاهش هزینه های تبلیغ و تحقیق و توسعه و… میتونه باشه.
      واقعا اگر چیزی میدونید همگی خوشحال میشیم وارد بحث های مفید بشیم و با تمسخر و تیکه انداختن که چیزی عاید نمیشه.
      تا دو سال پیش مدیر فیات آقای سرجیو از این حرف ها خیلی میزد که با برند کرایسلر و محصولات جدیدش ال میکنیم بل میکنیم پروژه های آلفا و مزراتی باعث افزایش سود میشه یا با برنامه هایی که برای برند داج یا دوج داریم حاشیه سود میره بالای 10 درصد و صدها حرف دیگه که برای خبرنگاران و سهامداران و سرمایه گزاران می گفت که نتنها عملی نشد بلکه اوضاع و بدهی این شرکت خراب تر شد.
      سال بعد همین موقع گزارشات مالی بیرون میاد اونموقع میشه دید که کارهاشون چقدر تاثیر داشته و اگه خوب بود نوش جونشون اگه بد بود ناز شصتش.

      پاسخ
      1. Machine
        سوابق: (632 دیدگاه) ,

        ابتدا بگم که منظور من شما نبود، حرف من با کاربری به اسم رامکال بود که به کل و از بنیاد خودروسازی آمریکا رو به قول خودش بنجل ساز و رو به انحطاط میدونه که حتی تو خود بازار داخلی آمریکا هم فروش نداره که لااقل این مطلب نشون میده که هرگز اینطور نیست. البته من نیازی به اثبات این حقیقت برای چنین افرادی ندارم.
        تمام حرف من اینه که هرکس به یه شرکت یا کشور خودروسازی علاقه داره و میتونه از اون برند همیشه حمایت و تعریف کنه اما حق نداره به خودروسازای دیگه توهین کنه و محصولاتشون رو با الفاظی مثل بنجل خطاب قرار بده. من شخصاً یه عشق ماشینم که به تمام خودروسازان معتبر دنیا علاقه دارم اما در این بین گروه فولکس واگن و جنرال موتورز رو کمی بیشتر از بقیه دوست دارم. البته از اون متعصبینی نیستم که هیچ عیب و ایرادی رو به برند مورد علاقه م وارد ندونم.
        مطمئنا جنرال موتورز ایراداتی داره و حرفهای شما هم صحیحه. اما تو همین مطلب گفته شده که سود عملیاتی GM رو به افزایشه و دوران سودآوری رو تجربه میکنه. من فقط میگم جنرال موتورز بعنوان بزرگترین خودروساز آمریکا با مدیریت و استراتژی جدید بازگشتی قدرتمند داشته و اوضاع نسبتاً خوبی داره ولی بعضیها نمیخوان این حقیقت رو قبول کنن. ببخشید طولانی شد.

        پاسخ
        1. بهزاد
          سوابق: (1216 دیدگاه) ,

          Machine جان پوزش میخوام بابت برداشت اشتباه که فکر کردم منظور شما بنده بودم.
          امیدوارم که اوضاع برای همه ی برندها خوب پیش بره و شاهد شنیدن اخبار بد برای برندهای دوست داشتنی نباشیم.
          مخلصیم

        2. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          رامکال خودش رو زده به اون راه چون چاره ای نداره بنده خدا
          دوستان امریکایی بازم تبریک

        3. رامکال
          سوابق: (595 دیدگاه) ,

          جناب ماشین که هم بلدی پشت سر مردم حرف بزنی و از قولشون دروغ بنویسی.
          اولا حرفی داری مستقیم بزن.
          دوما خوبه یکنفر دیگه به طور دقیق دارد آمار ها رو واستون تشریح میکند.
          اما در مورد خودم .من کجا از بیخ و بن خودروسازی آمریکا رو زیر سوال بردم؟دقیقا کجا؟
          انگار یادت نمیاد که دوستت اومد به خاطر قیمت بالای یک مدل بنز شروع به توهین کردن کرد نه؟؟؟
          علایق تو به من ربطی ندارد وبالعکس. چقدر هم خودت و علی مظلوم نمایی میکنید مگر میشه کارخونه ایی به عظمت جنرال موتورز سود نداشته باشه؟ کجا من چنین حرفی زدم چرا از قول مردم دروغ مینویسی.به خدا کار زشتیه.
          من گفتم یک نگاه به فروش لوکس سازان آلمانی و ژاپنی در خاک آمریکا بنداز بعدا یک نگاه به حرف دوستتون که میاد به همون بنزی که میاد به همراه لکسوس توی آمریکا یکه تازی میکنند توهین میکنه بنداز.
          کل حرف من همین بود حالا اگر بر حسب عادت میخوای خودت رو بزنی به اون راه اون دیگه مشکل من نیست.
          در ضمن هم تویوتا هم فولکس و دیگران سال به سال رشد میکنند مگر چیز عجیبیه یا برای اولین باره که دارد اتفاق میافتد که اینقدر ذوق میکنی؟
          وای به حال ما اگر یک هفتیر دستت بود همه رو به گلوله میبستی.

        4. رامکال
          سوابق: (595 دیدگاه) ,

          علی من اینجام پشت سرم حرف نزن(اون هم حرف دروغ).
          کار زشتیه.
          با این کاراتون سطح اینجا رو دارید پایین میارید و شاید عده بیشتری از اینجا فرار بکنند.
          رفتی توی اون پست نوشتی که بیام این خبر رو بخونم غافل از اینکه من زودتر از تو خوندمش.
          مگر قرار بود شرکتی با این عظمت سود نکند؟مگر قرار بود تعطیل بشه ؟
          یا مثلا فکر میکنی الانه تویوتا و هوندا و فولکس و فورد و الباقی دارند کوچیکتر میشن؟ یا رشدشون منفی میشه؟
          کل دلیل توهین هاتون و ذوق کردنتون از یک خبر همینه!!!!!!!!!!!!!
          چرا من باید از رشد کردن یکی از بزرگترین ها در نوع خودش در جهان ناراحت بشم و یا بخوام تعجب بکنم که میای خیلی راحت از قول من دروغ مینویسی.
          برای بار هزارم این رو هم میگم یکسالی توی ژاپن سونامی وحشتناک اومد ولی مگر تویوتا نابود شد ؟ فولکس با وجود اون جریمه سنگین پابه پای تویوتا بالا اومد تا تونست بالاخره رتبه یکم رو از آن خودش بکند.
          رشد + در سود و افزایش فروش مختص یک شرکت نیست.لطفا خودت رو گول نزن.
          کسی با سود بردن جنرال موتورز مشکلی ندارد از قول من دروغ ننویس لطفا.من نه ضدشم نه طرفدارش اگر هم چیزی گفتم واکنشی بوده به حرف دوستت در اونجا.
          راستی بد نیست تو که این قدر ذوق میکنی یک نگاهی به مثلا آمار هایی که پدال تقریبا هر 3ماه یکبار از رشد فروش لوکس سازها میگذارد بندازی .اون وقت میبینی که همین جمله بندی در مورد شرکت هایی به مانند بنز و ب ام و هم بکار برده میشه.برای اونها هم هی میگن که امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش x درصد رشد فروش دارند.

      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        داداش رسما امار رو نابود کردی با بیانه شدیدالحنی که دادی

        پاسخ
        1. Machine
          سوابق: (632 دیدگاه) ,

          آقای رامکال! من پشت سر کسی حرف نزدم و اتفاقاً نوشتم که بخونی و عیناً از حرفهای خودت تو اون پست مایباخ G650 برداشت کردم.
          در ابتدا بگم که توهین اون شخص به مایباخ واقعاً زشت بود و من به هیچ عنوان قصد دفاع از اون رو ندارم چون خودم دارم میگم کسی توهین نکنه. حتی خود آقای علی شوی هم این نکته رو بهش تذکر داد و حتی عذرخواهی هم کرد و تو ول کن نبودی و دنباله شو گرفتی. این از این.
          دوم، خود تو نبودی که تو اون مطلب ماشینهای آمریکایی رو بنجل خطاب میکردی؟ این عین جملۀ خودته:
          ((تو رو هم با بنجل هاتون تنها میگذارم))
          اگه این جمله زیر سوال بردن خودروسازان آمریکایی نیست پس میشه بگی مفهومش چیه؟
          این تو نبودی که آمار فروش بالای خودروسازان آمریکایی و رکورد موستانگ بعنوان پرفروشترین خودروی اسپرت آلمان رو توهم و رؤیا میدونستی؟ بازم عین جملۀ خودت:
          ((این حرف ها رو رویاهای چند تا بچه تایید نمیکنند… حالا اگر دوست داری رویا پردازی بکنی بد نیست که با فروش اوپل به پژو و خروج از اروپا به یک خواب عمیق فرو بری))
          معنی این جمله چیه؟ یعنی اینکه جنرال موتورز از سر ناچاری اوپل را به پژو فروخته (درحالیکه اصلاً اینطور نیست).
          و بازم این تو نبودی که رسماً به ماشین‌های مشهور آمریکایی توهین میکردی؟ برای یادآوری جملۀ خودت رو دوباره بخون:
          ((تو اول برو به تیراژ فراخوان های فله ایی اصتوره هاتون بنداز (بلا نسبت اسطوره) بعدا بیا))
          اگه این توهین نیست پس چیه؟
          و کلی حرف دیگه که حوصلۀ بازگو کردنش رو ندارم. من هرچی اینجا گفتم برگرفته از گفته‌های خودت تو مطلب مایباخ بود ولی گویا همۀ حرف‌هات یادت رفته.

        2. رامکال
          سوابق: (595 دیدگاه) ,

          جناب ماشین.
          اولا خوشحالم که متوجه توهین اون فرد شدی و از اون اتفاق ناراحت شدی.
          دوما من برای بار اول فقط یکبار اون حرف ها رو زدم تا حساب کار دستش بیاد و گرنه من آدمی نیستم که بخوام کسی رو اذیت بکنم و یا جو جایی رو بهم بریزم.این از این.
          در مورد واژه “بنجل” هم اولا منظور من فقط همون دومورد بود نه کل صنعت خودروسازی…اما منظور من چی بود و شما چی برداشت کردی؟
          یعنی اینکه اگر اون مدل میباخ فقط و فقط به خاطر قیمت بالاش لیاقت چنین توهینی رو دارد پس شک نکن فلان ماشین به خاطر ضعف در موضوعی مثل ایمنی هم میتوند مورد توهین قرار بگیرد.
          پس من به چیزی توهین نکردم بلکه دارم به طرف میگم که با استدلال الکیش میشه به خودش هم ایراد گرفت.
          در مورد فروش هم میگم به آمار لوکس سازها در خود آمریکا و دنیا یک نگاهی بنداز . وگرنه در اینکه جنرال موتورز به همراه فولکس واگن و تویوتا مثلث پرفروشترین های دنیا رو تشکیل میدن هیچ شکی نیست.همونطور که من نمیتونم این موضوع رو تکذیب کنم و نادیده بگیرم شما هم نمیتونی صدر نشینی شرکتی که با اون مشکل کمر شکن کمر خم نمیکند رو نادیده بگیری.
          اما در مورد جمله آخر اون رو به اینخاطر گفتم که شما (یا یکی دیگه) به یک مورد فراخوان اشاره کرده پس من هم این حق رو در خودم میبینم که بگم بدتر از این فراخوان ها برای دیگران هم بوده. تو هم متاسفانه انگار حرف های دوستانت در گذشته رو یادت رفته.
          در پایان بازم برای بار هزارم تکرار میکنم که من کاری به کار هیچکی ندارم .وبرام چیز عجیبی نیست که یک شرکتی توی آمار جهانی رتبش بالا پایین بشه که بعدش بیام خودم رو به در و دیوار بزنم.مثلا به احتمال بسیار بالایی امسال دوباره تویوتا جایگاهشو پس میگیرد خوب اونوقت من مثلا میام خودم رو از بالای ساختمون پرت میکنم پایین؟؟؟؟؟؟؟؟ نه بلکه به این موضوع با نگاهی خیلی عادی نگاه میکنم.

        3. رامکال
          سوابق: (595 دیدگاه) ,

          در ضمن جناب ماشین یک زمانی لکسوس با شایستگی بالاتر از بنز و ب ام و صدر نشین بازار آمریکا بود.خوب اون موقع فکر میکنی که ماها خودمون رو کتک زدیم؟ نه .مگر چیز عجیبیه؟!!!!!! شاید امسال هم دوباره این اتفاق بیافتد.مگر چیز ناشدنی و یا هول انگیزیه.!!!!!!که من بیام با آب و تاب و جوری رفتار بکنم که انگار موجودات فضایی شکست خوردند و غیره .میخوام بگم که باید عادی باشیم.
          در پایان ببخشید که طولانی شد.
          و اگر با حرفام باعث رنجش شخصی شدم ازش عذر میخوام چون من چنین قصدی رو ندارم و اون حرفام عکس العملی به مال دیگرانند.
          البته امیدوارم که دیگران هم شجاعت انجام دادن این کار رو داشته باشند.
          که البته بعید میدونم(البته مهم هم نیست)
          سال نوتون هم پیشاپیش مبارک.

    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (5113 دیدگاه) ,

      Machine
      داداش کاملا درست میگی
      اون روز یه سری افراد بودن که چون از موفقیت روز افزون امریکاییها سخت ناراحت بودن مثل همیشه شروع کردن به توهین
      اما حالا میبینیم که جنرال موتورز خیلی خوب تونسته ظاهر بشه

      پاسخ
      1. Machine
        سوابق: (632 دیدگاه) ,

        نه دوست عزیز من به هیچ عنوان منکر برتری و فروش بالای مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی تو بخش لوکس‌سازها نیستم درحالی‌که کادیلاک تو این بخش هنوز از فروش مناسبی برخوردار نیست. حقایق رو باید گفت و پذیرفت. البته امیدوارم بتونه خودش رو بالا بکشه و به روزهای اوجش برگرده.
        اما من از حرف‌هات زیر مطلب مایباخ بخاطر اینکه لحن خیلی تند و تحقیرآمیزی داشت، اینطور برداشت کردم که کلاً صنعت خودروسازی آمریکا رو ضعیف و رده پایین میدونی که توانایی رقابت جهانی رو نداره و برای همین اینجا این کامنت را گذاشتم که بگم اینطور نیست. وگرنه فروش بالای جنرال موتورز و کسب رتبۀ سوم جهانی چیز جدیدی نیست. GM حتی برای چندین دهه بزرگترین خودروساز جهان بود و مطمئناً این‌ها رو همه میدونن و نیاز به آب و تاب دادن نداره.
        در کل شاید برداشت من از گفته‌هات اشتباه بوده.
        موفق باشی

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          من بازم تبریک میگم به دوستان امریکایی بازم

        2. رامکال
          سوابق: (595 دیدگاه) ,

          ممنونم جناب ماشین که آدم منطقی هستی.
          شما هم موفق باشی.

        3. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (5113 دیدگاه) ,

          رامکال خواهشا اینقدر منطق منطق نکن
          چون اگه شما منطق رو میشناختی خیلی از صحبت ها رو نمیکردی

  7. sina
    سوابق: (1905 دیدگاه) ,

    من با تمام احترامی که برای مشتریان و علاقه مندان به ماشین های امریکایی دارم شخصا هیچ وقت نه تنها ماشین امریکایی نمی خرم، بلکه ترجیحا هیچ جنس امریکایی هم نمیخرم و اینو به فرزندام هم یاد میدم.
    هیچ دلیلی نمی بینم به اقتصاد کشوری که دشمن کشور و مردم منه کمک کنم. اگه دنبال جنس با کیفیت هم باشم از آلمان یا ژاپن خرید میکنم و دنبال حمایت از تولید ملی و این صحبتا هم نیستم.
    با احترام به همه.

    پاسخ
    1. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1440 دیدگاه) ,

      من به شما سلام میکنم
      سلام دلواپس

      اتفاقا من کاملا برعکس تو عمل میکنم میدونی چرا
      چون من چندین بار سوار امریکایی و ژاپنی(زیاد) و المانی و کره ای (این قدر زیاد که مثل ماشین خودم میمونه)
      کلاسیک و قدیمی نه،جدیداش رو میگم سوار شدم
      تا قبلش کامل تفکرم مثل تو بود اما حالا طرفدار درجه یک ماشینای امریکایی هستم
      از دولت امریکا متنفرم و بخوام برم خارج اونجا رو اصلا انتخاب نمیکنم مطمئن باش (برای رفع ابهام گفتم)
      البته اگه شما پولش داشتی نخر ولی امتحانش کن
      من چند سالی هست هر از گاهی میرم قشم تا همین امروز اونجا بودم و تجربه های جدیدتری پیدا کردم
      شما یه بار سوار یه امریکایی شو و فقط چند متر باهاش برو اونوقت میفهمی چرا من دوست دارم ازش داشته باشم
      اخرش موستانگ کامارو چارجر چلنجر چه پلاک منطقه چه کلاسیک میخرم
      موفق میشم حالا نه اما حتما

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1905 دیدگاه) ,

        سلام مهدی جان
        من نظرم شخصیم رو در کمال احترام گفتم ولی خب شما دوست داری توهین کنی و برچسب بزنی.
        حرفی نمونه پس
        موفق باشی

        پاسخ
        1. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1440 دیدگاه) ,

          سینا جان منظور بدی نداشتم نمیدونم من بد نوشتم اون موقع حالم بد بود گوشی بد نوشت هوا گرم بود گشنم بود جذر و مد شده بود اصلا همه چی دست هم داد تا متنم اینطور باشه
          من قصد توهین نداشتم و ندارم و اگه کدورتی هست عذر خواهی میکنم
          فقط خواستم بگم ماشین امریکایی رو نمیشه با المانی و ژاپنی جایگزین کرد
          فقط بعضی چیزا رو تجربه کردم که میگم
          المانی و ژاپنی ها خوبن و قبولشون دارم اما حسی که تو امریکایی داری تو هیچی نمیشه پیدا کرد
          اگه میشد متنمو اصلاح کنم مطمعن باش این کارو میکردم
          امیدوارم نیتمو متوجه شده باشی
          یکم تند نوشتم و اشباهمو میپذیرم

        2. sina
          سوابق: (1905 دیدگاه) ,

          مهدی جان
          خواهش میکنم. پیش میاد گاهی . عزیز دلی
          اره خب من از اون منظر در نظر نگرفتم موضوع رو. حق با شماست.
          مرسی از کامنتت رفیق جان

    2. us army
      سوابق: (864 دیدگاه) ,

      با بوءینگ اومد سواره بلیزر شد و با ھلکوپتر بل 214 رفت بهشت ز

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1905 دیدگاه) ,

        us army
        به هر حال ایشون هم نظر خودش رو داشته.
        هر کسی رو تو گور خودش میخوابونن

        پاسخ
    3. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      با احترام به شما ولی من جونمو میدم برا جنس امریکایی و عاشقشونم

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1905 دیدگاه) ,

        ونوم اف 5
        منم به دیدگاهت احترام میذارم ولی خب متاسفانه این علاقه دو طرفه نیست بنظرم وگرنه من میتونستم از اپ استور برنامه دانلود کنم بدون مشکل.

        پاسخ
    4. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (5113 دیدگاه) ,

      جنس ژاپنی رو کار ندارم
      اما جنس المانی اعتمادی بهش نیست چون ممکنه تاثیرات دیزل گیت رو اونها هم باشه
      قدیم میگفتن مو لا درز جنس المانی نمیره اما الان تنه ی درخت چنار هم از لای درز جنساشون رد میشه

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1905 دیدگاه) ,

        سلام علی جان
        من خودم شخصا با اجناس ژاپنی راحت ترم و همیشه ازشون دوام و اطمینان خوبی دیدم.
        پسرم دو روزه باهام حرف نمیزنه چون براش ایفون 7 نخریدم 🙁

        پاسخ
      2. 
        سوابق: (11288 دیدگاه) ,

        .
        خودروسازان آلمانی بزرگ تر و موفق تر از این حرفا هستن که بخوام راجع به موفقیت و کیفیتشون حرف بزنم.

        پاسخ
    5. كوروش
      سوابق: (1075 دیدگاه) ,

      منم کاملا با شما موافقم حالا چه عده ای خوششان بیاد چه نه خرید کالا امریکایی رسما خیانت به کشوره قبلا امریکا دشمن ما نبود و اشکالی نداشت ولی امروز به هزار و یک دلیل دشمن هستیم نمی گم کالای ایرانی بخصوص بنجل های خودروسازی رو بخرید ولی تا جایی که ممکنه باید ایرانی خرید حداقل از دشمنان قسم حورده نخریم دارو و هواپیما و سخت افزار مجبوریم اما لباس و سس (مواد غذایی که حتما دیدید ) هم مجبورید بخرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    6. ASTON
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      اگه دنبال دشمن ملت میگردی چرا اینهمه دور میری عزیزم مگه اینکه دنبال دشمن چیز دیگه ای باشی .
      فکرمیکنی اونی که باعث میشه ماشین با کیفیت انقدر با نرخ بالایی عرضه بشه تا قشر ضعیف که هیچ ، قشر متوسط هم نتونه بهش فکر کنه تا محصولات بی کیفیت خودش رو چندین برابر قیمت به این ملت بفروشه دوست ملته ؟
      واقعا چرا ؟
      نظر شخصیت بر مبنی چی هست خدایی؟
      در ضمن دوستان اگه تو ایران محصول آمریکایی دیدین سلام منم بهش برسونین

      محصوص آمریکایی بخرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  8. فورد
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    خدمت شما عرض کنم که اقتصا د داره به سمت جهانی شدن میره و اقتصا د چنان درهم تنیده شد که شما نمی تونی بگی کدوم کالا مال کدوم کشور هستش مثلا حدود 40 درصد قطعات ایرباس ساخت امریکاست یا موتور های ولوو ساخت امریکاست یا خیلی از پمپ های انژکتور های خودرو های دیزلی امریکایی ساخت المانه و….. که تا دو روز میتونم مثال بزنم و واژه دشمنی فقط در سیاست معنی پیدا میکنه و کاربردش فقط در عوام هستش

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1905 دیدگاه) ,

      فورد
      بله دوست عزیزم حق با شماست. البته که نمیشه 100 درصد اجتناب کرد از این موضوع ولی خب من ترجیحم اینه که حدقل گوشی و خودروم به صورت مسقیم از یه شرکت امریکایی نباشه.

      پاسخ
      1. 
        سوابق: (11288 دیدگاه) ,

        .
        شما احتمالا روز های فرد سوار بنتلی میشی و روز های زوج سوار رولزرویس که لکسوس برات لگن حساب میشه ??????

        پاسخ
        1. سهيل
          سوابق: (138 دیدگاه) ,

          لکسوس باید با تویوتا مقایسه بشه همونطور که مگس باید با خرمگس مقایسه بشه نه با قناری چون شاسی و موتورشون یکیه با کیا جنسیس هیوندا و ماشینهای متوسط به بالای چینی هم قابل مقایسست

  9. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    تبریک به امریکایی بازا و تشکر از پدال عیدی خوبی دادی ایشالله فورد هم رکورد شکنی کنه و کرایسلر هم نجات پیدا کنه از دست سرجیو

    پاسخ
  10. Radison
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    این همون کمپانی ایه که صدا و سیما صبح تا شب ورشکست شدنشو تو بوق و کرنا میکرد…حالا لال شده

    پاسخ
  11. سهيل
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    تعداد و متوسط قیمت محصولات سایپا چقدرہ؟

    پاسخ
  12. رامکال
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    پدال چرا یک چیز رو باید 200 بار بفرستم؟

    پاسخ
  13. mohsen.b
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    درود بر جنرال موتورز که محصولاتش در عین کیفیت با دوام و مشتری مدار هستن.قابل توجه خودروسازان داخلی.خییییلی خوشحالم از اوج وباره ی بیوک

    پاسخ
  14. mohsen.b
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    پدال عزیز جدیدا سانسور میکنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.