جنرال موتورز

راز کوچکی که در چراغ عقب جی‌ام‌سی آکادیا 2020 نهفته است!

روند کنونی صنعت خودرو خودروسازان را مجبور کرده تا در هر ۳ تا ۴ سال نسخه‌های جدید یا فیس لیفت شده از محصولات خود را معرفی کنند. هم‌اکنون مدیران بازاریابی شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با استفاده از واژه‌هایی همچون “جدید” یا “کاملاً جدید” عرضه کنند. فهمیدن اینکه تفاوت بین این واژه‌ها چیست کمی سخت است اما اگر بخواهیم به‌صورت کلی اشاره کنیم باید گفت واژه‌ی “جدید” برای فیس لیفت های میانه عمر بکار می‌رود درحالی‌که واژه‌ی “کاملاً جدید” معمولاً به نسل جدید یک خودرو اشاره دارد. البته این‌ها توضیحات کاملاً مبهمی هستند و گاهی اوقات می‌توانند باعث سو تفاهم بین کاربران شوند.

یکی از این موارد در زمان معرفی جی ام سی آکادیا ۲۰۲۰ رخ داد یعنی زمانی که این خودرو با پسوند جدید معرفی شد. بسیاری از مشتریان شاید فکر کنند که این یک شاسی‌بلند کاملاً دگرگون شده است اما حقیقت این است که طبق گفته‌های جی ام سی، آکادیا ۲۰۲۰ تنها از ستون‌های A به بعد دارای ظاهری کاملاً جدید است. به‌صورت ساده باید گفت قطعات بدنه از ستون A به قبل نسبت به مدل قبل از فیس لیفت تغییری نکرده‌اند. برای مثال شاید چراغ‌های عقب باعث شوند با خود فکر کنید پانل‌های بدنه‌ی زیر ستون‌های D و درب پشتی جدید هستند اما این‌گونه نیست.


یک پست توئیتری منتشر شده توسط Matthew A. باعث جلب‌توجه ما شد زیرا می‌توان مقایسه‌ی بین نمای عقب آکادیا ۲۰۲۰ و آکادیا ۲۰۱۷ را مشاهده کرد. درحالی‌که فرم جدید چراغ‌های عقب باعث شده ظاهر کلی این خودرو برجسته‌تر و مدرن‌تر باشد اما شکل درب پشتی و پانل‌های بدنه تغییری نکرده‌اند. اشتباه نکنید! این یک‌ روند معمول در صنعت خودرو بوده و هیچ مشکلی هم با آن نداریم اما در این مورد یک بازنگری کوچک در پانل‌ها می‌توانست صورت بگیرد تا هماهنگی بهتری با چراغ‌های عقب وجود داشته باشد. واضح است که چنین حرکتی نیازمند دگرگونی خطوط مونتاژ است که هزینه‌بر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir.ferrari

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    درود،خیلی رازش نهفته بود…بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کوشا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (118 ديدگاه)

    مرسی که ما رو از این اسرار خلقت بی بهره نمیذارید :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    پس راز حذف آپشن و زه بغل و رینگ آلومینیومی و تغییر چراغ راهنما رو ببینن چی میگن؟ برید، برید خدا رو شکر کنید و کفران نعمت نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    زین پس بدان و آگاه باش که این یک راز نیست?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا