جنرال موتورز

فروش کارخانه جنرال موتورز در کره جنوبی به تأمین‌کننده قطعات تسلا

جنرال موتورز یکی از کارخانه‌های خود در کره‌ی جنوبی را به مایونگ شین، تأمین‌کننده‌ی قطعات شرکت‌های تسلا و هیوندای فروخت. این شرکت به دنبال تبدیل کارخانه‌ی یاد شده به تأسیسات ساخت محصولات الکتریکی است.


مایونگ شین این خبر را تأیید کرده و خاطرنشان ساخته برای خرید زمین و تأسیسات گانسان جنرال موتورز مبلغ ۹۹.۵ میلیون دلار پرداخته است. جنرال موتورز کره جنوبی نیز با تأیید این خبر گفته است:

ما به دنبال تکمیل این معامله در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم تا از فعالیت‌های اقتصادی آتی خود اطمینان حاصل کنیم.

مایونگ شین بخشی از گروه بزرگ‌تر شرکت‌هایی است که به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۷۶ میلیون دلاری در کارخانه‌ی اسبق جنرال موتورز برای تولید ۵۰ هزار خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۱ و تعداد ۱۵۰ هزار خودروی الکتریکی از سال ۲۰۲۵ به بعد می‌باشد.


این کمپانی کره‌ای به منظور ساخت خودروهای الکتریکی در تأسیسات گانسان گفت‌وگوهایی با یک خودروساز که هویتش فاش نشده داشته است. منبع ناشناسی که این خبر را داده خاطرنشان ساخته خودروساز موردبحث تسلا نبوده است.


این کارخانه که در آینده ارتقا خواهد یافت به لطف سیاست تجارت آزاد کره با آمریکا و اروپا مکانی جذاب برای ساخت خودروهای الکتریکی خواهد بود. مایونگ شین در کل ۲۹۰۰ شغل جدید در این کارخانه و زنجیره تأمین ایجاد خواهد کرد.

تأسیسات ضررده جنرال موتورز در کره جنوبی نقش کلیدی در قاره آسیا داشته‌اند اما تصمیم این کمپانی برای خروج از اروپا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صادراتی بوده ضربه سختی به این کارخانه‌ها زده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    تسلا اونقدر فروشش بالا رفته که باید همش دنبال افزایش ساخت قطعه باشه
    همین 2-3 تا پست قبلی هم اومده فروش تسلا در کشور نروز بالا رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فقط به این قسمت دقت گنید این کارخانه که در آینده ارتقا خواهد یافت به لطف سیاست تجارت آزاد کره با آمریکا و اروپا مکانی جذاب برای ساخت خودروهای الکتریکی خواهد بود. مایونگ شین در کل 2900 شغل جدید در این کارخانه و زنجیره تأمین ایجاد خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usg

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ژاپن و اتحادیه ی اروپا چند وقت پیش قرارداد لغو گمرک و این چیزا رو امضا کردن. بدترین کاری که ترامپ کرد لغو نفتا بود
      الان سرمایه ها داره شیفت میشه روی این منطقه ی تازه تشکیل شده یعنی ژاپن و اتحادیه اروپا. کره ی جنوبی هم چون با ژاپن رابطه ی ازاد داره پس به خودی خود وارد منطقه میشه.
      ما تو یه خط میخونیم جنرال موتورز تعطیل شد ضرر میده پس میخواد واگذار کنه. اما چرا تعطیل شد چرا ضرر میده رو باید تو این قراردادها جستجو کرد.
      استرالیا نیوزلند هم داره لغو گمرک و امضای یه قرارداد با ژاپن و اروپا رو بررسی میکنه.

      فقط میشه گفت خاک تو سر ترامپ که منافع یکی دو ساله رو به منافع ده ساله ترجیح داد. بوئینگ بزرگترین صادرکننده ی کشور امریکاست. قبل از اینکه ترامپ انتخاب بشه اعتراض میکرد اگه ترامپ بیاد اکثر شرکتای امریکایی فعال در خارج کشور مجبور به تعطیلی میشن. جنرال موتورز پنجمین شرکت بزرگ صادراتی امریکاست.
      حالا کجان اون پیاز و سیب زمینی فروشای محله که ترامپ تاجره بلده و میدونه چیکار کنه از زبونشون نمیوفتاد.
      حالا اینا هیچی
      قبل اومدن ترامپ یه عده ایی دعا میکردن نذر و نیاز میکردن تا ترامپ برنده بشه. ترامپ که اومد ورود ایرانیا رو ممنوع کرد. دیدن قیافه این ادما واقعا جالب بودش. خودم دور و برم بودن. الان بهشون بگی ترامپ عصبانی میشن.

      تو این دنیای وحشی وقتی به رفتار امریکا با کشورا نگاه کن و به رفتار روسیه و چین با مردم خودشون نگاه کن. صد رحمت به امریکا واقعا. و صد لعنت به ترامپ که داره امریکا رو به انزوا میکشونه. تو این دو سه ساله اکثر ژنرال و فرمانده های کارکشته ی امریکایی رو برکنار کرده. حتی اون جیمز متیس حتی با ترامپ مخالفه. ولی این سیب زمینی فروش محلمون میگه ترامپ خوبه
      امریکا نباشه بهتون قول میدم فردا شبش روسیه کل کشور رو میگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فکر کنم این همون تاسیسات دوو بوده که چندین سال قبل توسط جنرال موتور خریداری شد جالبه که یه جا خوندم هزینه ساخت خودروی سمند برای ایران با توجه به روند تولید و هزینه وام ها فقط دویست میلیون دلار کمتر از هزینه جنرال موتور برای خرید کل تاسیسات دوو بوده
    جنرال موتور الان به جز بازار قاره امریکا چین و چنتا کشور خاورمیانه خیلی حضور پررنگی در صنعت خودرو نداره درست برعکس ژاپنی ها و حتی کره ای ها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا