معرفی فیس‌لیفت جی‌ام‌سی آکادیا با پیشرانه و گیربکس جدید

نسل دوم جی‌ام‌سی آکادیا برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی شد و بنابراین هم‌اکنون تنها سه سال است که در بازار حضور دارد اما بااین‌حال جی‌ام‌سی اقدام به انجام فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای این کراس‌اوور میان سایز کرده است. این فیس‌لیفت هم تغییرات ظاهری و هم به‌روزرسانی‌های فنی را برای آکادیا به همراه داشته است. بخش جلویی کراس‌اوور جی‌ام‌سی به‌طور کامل از نو طراحی شده و در آن جلوپنجرهٔ کاملاً جدید و بزرگی دیده می‌شود. در اطراف این جلوپنجره نیز چراغ‌های جدیدی جای گرفته‌اند که امضای C شکل جی‌ام‌سی در آن‌ها دیده می‌شود. این چراغ‌ها به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند.

حجم تغییرات در دیگر قسمت‌های آکادیا 2020 کمتر است به‌گونه‌ای که آینه‌های جدید با راهنماهای LED و رینگ‌های آلیاژی جدید تنها تغییرات نمای جانبی هستند و در بخش عقبی هم قسمتی از چراغ‌ها که روی در صندوق بار قرار دارند تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند اما بخش جانبی آن‌ها بزرگ‌تر شده و در اینجا هم امضای C شکل به چشم می‌خورد. در نسخهٔ دنالی نیز مثل قبل با تریم کرومی در قسمت‌هایی مثل جلوپنجره، نمای لوکس‌تری ایجاد شده است؛ اما همراه با این فیس‌لیفت، جی‌ام‌سی برای اولین بار نسخهٔ آفرود AT4 را هم برای آکادیا ارائه کرده است. این نسخه در بیرون با تریم کرومی مشکی در قسمت‌های مختلفی مثل جلوپنجره به همراه رینگ‌های منحصربه‌فرد مشکی‌رنگ با لاستیک‌های چهارفصل، نمای تهاجمی‌تری پیدا کرده است.

اما همان‌طور که گفته شد، آکادیا 2020 به‌روزرسانی‌های فنی را هم تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو در کنار پیشرانه‌های 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی است. این پیشرانهٔ کاملاً جدید که به توربوشارژر دو اسکرول مجهز است، 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه از سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها هم برخوردار است که در هنگام لیفت بالای سوپاپ‌ها بیشترین قدرت و در هنگام لیفت پایین بهترین مصرف سوخت را ارائه می‌کند. این موتور همچنین به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها هم مجهز شده که می‌تواند به‌منظور کاهش مصرف سوخت، در زمان‌های فشار سبک روی پیشرانه، دو سیلندر را غیرفعال کند. این پیشرانهٔ جدید به‌صورت استاندارد در تیپ‌های SLT و دنالی ارائه می‌شود.

علاوه بر پیشرانهٔ جدید، در آکادیا 2020 یک گیربکس جدید نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی شده است. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این گیربکس که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌های آکادیا ارائه خواهد شد، شتاب گیری و کارایی بهتری را به همراه خواهد داشت. همچنین در این گیربکس، شیفتر تعویض دندهٔ معمولی با یک انتخاب‌گر الکترونیکی جایگزین شده که فضای بیشتری را در کنسول مرکزی خود ایجاد کرده است. در همین حال، سیستم تعلیق آکادیا هم بروز شده تا هم هندلینگ و هم راحتی آن بهبود پیدا کند. مدل‌هایی که به پیشرانهٔ 2 لیتری جدید مجهز هستند نیز به‌صورت استاندارد از سیستم ترمز eBoost بهره می‌برند.

در داخل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آکادیا یک نمایشگر هشت اینچی جدید با وضوح بالاتر و بهبود تشخیص صدا ارائه شده است. نسخهٔ AT4 هم از کابین تاریک اسپرت با دوخت متضاد برخوردار شده است. دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی این ماشین نیز شامل تجهیز به شارژر بی‌سیم 15 واتی، دو پورت USB-C، دوربین دید عقب کیفیت بالا (استاندارد در تیپ‌های SLT، AT4 و دنالی و قابل سفارش برای تیپ SLE) و نمایشگر سربالای جدید می‌شود. جی‌ام‌سی آکادیا مدل 2020 در کارخانهٔ جنرال موتورز در تنسی تولید شده و از پاییز آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد درحالی‌که قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    ای جان
    عکس اول رو ببینید
    ابهت امریکایی
    جی ام سی بعد سالها پیروی از شورولت تونسته کمی مستقل تر عمل کنه و موفق هم بشه

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (767 دیدگاه) ,

      بهترین کار همینه که آمریکاییها بذای شاسی بلندها از طراحی موفق پیکاپ ها استفاده کنن.

      پاسخ
  2. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    چقدر دلچسب شده طراحیش
    تانکی شده برا خودش رینگ لاستیکش منو کشته

    پاسخ
  3. VIPER
    سوابق: (1851 دیدگاه) ,

    خیلی خشکل و با ابهت شده
    کابینش هم خداییش خیلی زیبا طراحی شده
    ولی چراغ عقبش یه طوریه

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      چراغ عقبش اون قسمتی که روی گلگیر هست شبیه چراغ عقب فورد سری اف هستش

      پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    نسخه AT۴ فقط باید برای غول های GMC ارائه بشه مثل سیِرا و یوکان که غول پیکرن و قیافشون به آفرودهای خشن میخوره نه آکادیا که یک کراس اوور میان سایزه
    به شخصه عاشق GMC Sierra ۲۵۰۰ HD AT۴ هستم

    پاسخ
  5. Amir Machine
    سوابق: (601 دیدگاه) ,

    طراحی خوبی داره ولی بنظر من قسمت جلو قبل فیس‌لیف بهتره بود، الان چراغ‌هاش خیلی ساده شده
    بخش کناری چراغ‌های عقب هم که خیلی شبیه فورد اکسپلورر شده

    پاسخ
  6. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    فیس لیفت جدید کمی به نمای جلویی و عقب جی ام سی آکادیا لطمه زده است و اصولا به نظرم چندان نیازی به فیس لیفتی چنین زود هنگام نبود،چون پیش از فیس لیفت نیز طراحی بدنه این خودرو به اندازه کافی جذاب بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.