جنرال موتورز

چرا قدرت هامر الکتریکی شاسی‌بلند کمتر از برادر پیکاپ است؟!

هنوز دو سال تا عرضه شاسی‌بلند هامر الکتریکی به بازار فاصله داریم اما تقریباً همه‌چیز را درباره این قدبلند پاک می‌دانیم. یکی از مشخصات این خودرو قدرت کمتر سه پیشرانه الکتریکی نسبت به هامر پیکاپ الکتریکی معرفی شده در ماه‌های پیش می‌باشد.

سوپر پیکاپ هامر الکتریکی قدرت تخمینی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۵۹۲ نیوتون متری دارد درحالی‌که برادر شاسی‌بلند فقط ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

چرا این اختلاف وجود دارد؟ ظاهراً همه چیز به ابعاد و تناسبات مربوط است. آن‌گونه که مهندس ارشد هامر الکتریکی می‌گوید فاصله بین محوری این مدل چند سانتی‌متری کمتر از فاصله بین محوری نسخه پیکاپ بوده و بنابراین مجموعه باتری‌ها و ماژول‌های کمتری را می‌توان در پلتفرم ماژولار اولتیوم جنرال موتورز جاسازی کرد؛ و برای خودروهای الکتریکی استفاده از باتری‌های کمتر به معنی شارش کمتر الکترون‌ها به سمت پیشرانه‌ها و خب قدرت کمتر خواهد بود.

با وجود پلتفرم ماژولار اولتیوم جنرال موتورز جی ام سی دو راه داشته که یکی انتخاب همان مجموعه باتری‌ها و ماژول‌های نسخه پیکاپ بوده که در این صورت فضای بار و کف تخت خودرو تحت تأثیر قرار می‌گرفت. راه دوم نیز همان تعداد باتری و ماژول کمتر و در نتیجه قدرت پایین‌تر بوده که جی ام سی روش دوم را انتخاب کرده است.

البته ۸۳۰ اسب بخار اصلاً قدرت کمی نیست. با توجه به توانایی‌های آفرود هامر الکتریکی شاسی‌بلند این خروجی بیش از حد نیاز هم خواهد بود. همچنین حفظ حداقل طول خودرو مزیت‌هایی از نظر مانور پذیری و هندلینگ دارد.

مهندس جی ام سی می‌گوید:

ما از قدرت ۸۳۰ اسب بخاری این خودرو متأسف نیستیم. پیشرانه‌های درون‌سوز زیادی نیستند که بتوانند چنین قدرتی تولید کنند.

آیا در آینده شانس افزایش قدرت شاسی‌بلند هامر الکتریکی وجود خواهد داشت؟ مهندس شرکت می‌گوید این امر می‌توان به پیشرفت تکنولوژی، ماژول‌های باتری و… مربوط باشد و در این صورت احتمال بهبود خروجی این هیولای پاک وجود خواهد داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    ۸۳۰ اسب بخار هنوزم دو برابر قوی تر از قدرتمندترین هامر درونسوز هست که صدی ۲۵ لیتر بنزین می‌سوزونه…!!!

    فقط میگم کاش بُردش بالای ۶۰۰ کیلومتر بود ولی مثل اینکه GM از پسش بر نیومده…
    ظاهراً تو این کلاس هم ، تسلا با CyberTruckش فرمانروایی می‌کنه .

    موافقم 16
    مخالفم 44
    1. ایران

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      اصلا هم اینطور نیست سایبر تراک یکی از بی ریخت ترین ماشین هایی که دیدم چه مزیت نسبت به هامر داره ؟

      موافقم 47
      مخالفم 6
    2. Amirreza

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      سایبر تراک قرار نیست فعلا تولید شه و اینم بدون که اصالت هامر اجازه موفقیت تسلارو نمیده

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3102 ديدگاه)

        خوبه بدونی که CyberTruck بیش از اندازه فروش سه سال پورشه فقط پیش فروش گرفته..!!!
        اینم بدون که قیمت گزاف هامر EV و ریویان R1t بزرگترین سد راه موفقیت آن هاست…

        موافقم 7
        مخالفم 22
        1. فرامرز

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          ولی ۵ سال میکشه تا همین پیش فروش ها رو بتونه تولید کنه. تا الان که ۲ ساله معرفی شده هنوز یه ویدئوی غیر تبلیغاتی ازش بیرون نیومده.

          موافقم 6
          مخالفم 0
    3. RezaRs

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      المیراج جان توانایی افرود چی ؟ هامر ثابت شدست و قطعا برقیش افرود خوبی میده اطلاعاتی در باره ی افرود سایبر تراک دارید خودتون؟

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. Elmiraj

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3102 ديدگاه)

        ترکیب ۱۱۲۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۷۰۰ نیوتون متر گشتاور موتوری که از دور صفر به چرخ های غول‌پیکر ۳۵ اینچی منقل میشه ، به علاوه بازو های بلند سیستم تعلیق که باعث انعطافی به مانند شاسی نردبانی میشه و همچنین ۴۰.۶ سانتیمتر ارتفاع که از زمین می‌گیره قطعا یک غول آفرودی قدرتمندی را ازش خواهد ساخت .
        CyberTruck دارای زاویه حمله و فرار ۳۵ و ۲۸ درجه هست که بسیار بهتر از ۳۰/۲ و ۲۳ درجه فورد رپتور جدید هست . ( رپتور جدید اوج ارتفاعش از زمین ۲۹.۲ سانتیمتر هست )
        همچنین نرم افزار حالت آفرود که باعث تقسیم قدرت و گشتاور بین چرخ های تحت فشار میشه که توسط هوش مصنوعی کنترل میشه و با استفاده از دوربین ها و سنسور ها قبل رسیدن ، ماشین را برای ارائه بهترین حالت گذر و سواری راحت‌تر تنظیم می‌کنه…
        اینم جالبه اضافه کنم که CyberTruck در گذر از آب محدودیت نداره و تمامی قسمت های آن واترپروف هست و در هنگام رد شدن از رودخانه های عمیق این توان را داره که برای مدت اندکی روی آب شناور بمونه !!!

        موافقم 11
        مخالفم 9
    4. REVO

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      چ خفتی متحمل GM شد
      بردش ۶۰۰ نیس!!!!
      قشنگ مث بچه ها! اون ۶۰۰ این ۴۵۰ پس اون ک وجود خارجی نداره بهتره!

      موافقم 9
      مخالفم 7
  2. OMID

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کاربردی نیست همون طور که گفتم چون شاسی نردبونی نداره

    موافقم 21
    مخالفم 8
  3. یوسف

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بنظرم یه هامر زیبا با توانایی آفرود عالی بهتر از داشتن یه سایبر تراک زشت با برد بیشتره!

    موافقم 21
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    830 تا خوبه دیگه تانک نیست که
    بعدشم تو آفرود گشتاور خیلی مهمه که از این نظر موتور درونسور حرف خاصی جلو موتور الکتریکی نداره

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. ارسلان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا نداشتن شاسی نردبانی برای یه ماشینی که افرودی هست توی ذوق میزنه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. امیر.عارف

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (876 ديدگاه)

    وای خدای من ، چقدر این ماشین خواستنی و دوست داشتنی از آب درآمده . من اگه جایی بجز ایران زندگی میکردم حتما و بدون هیچ درنگی یکی از مشتریهای این غول دوست داشتنی بودم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. mahan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هامر عالیه نیاز ها رو براورده می کنه.حتی بیشتر!
    هامر اسطوره ای هست که به خوبی زنده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا