جنرال موتورز

تست لاستیک‌های بدون هوا توسط میشلین و جنرال موتورز

چندین سال است که تلاش‌ها برای تولید لاستیک‌های بدون هوا ادامه دارد اما شاید بتوان این لاستیک‌ها را روی خودروهای نسل جدید نصب کرد.


جنرال موتورز با همکاری کمپانی میشلین لاستیک‌های UPTIS (سیستم لاستیک ضد پنچری منحصربه‌فرد) را روی ناوگانی از خودروهای شورولت بولت تست خواهد کرد. تست‌های واقعی در نظر گرفته برای کمک به توسعه‌ی هر چه بیشتر این لاستیک‌ها طراحی شده‌اند بنابراین جنرال موتورز می‌تواند آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ روی خودروهای سواری خود معرفی کند.


لاستیک‌های بدون هوا مزیت‌هایی دارند چراکه پنچر نمی‌شوند. رانندگان هم دیگر نگران میزان باد لاستیک‌ها نخواهند بود و توجهی هم به ساییدگی و فرسایش آن‌ها در زمان پنچری احتمالی نخواهند داشت.


لاستیک‌های UPTIS همچنین دوستدار محیط‌زیست هستند زیرا به‌طور قابل‌توجهی تعداد لاستیک‌های پنچر شده یا آسیب دیده را کاهش می‌دهند و بنابراین میزان لاستیک‌های ضایعاتی کم می‌شود. این لاستیک‌ها همچنین نیاز به لاستیک‌های زاپاس را حذف می‌کنند و جنرال موتورز می‌گوید این کار باعث کاهش استفاده از متریال خام، انرژی شده و آلایندگی هم کم می‌شود. نیازی به گفتن نیست که حذف لاستیک زاپاس باعث کاهش وزن خودرو هم می‌شود.


معاون زنجیره تولید جنرال موتورز می‌گوید این خودروساز درباره‌ی مزیت‌های لاستیک‌های بدون هوا واقعاً هیجان‌زده بوده و به دنبال همکاری با میشلین برای توسعه‌ی این تکنولوژی ساختارشکن می‌باشد. استیو کیفر خاطرنشان می‌سازد:

UPTIS ویژگی ایده آل برای ورود صنعت خودرو به آینده بوده و مثالی بارز از همکاری درخشان با تأمین‌کنندگان است که در نهایت سودش به مصرف‌کنندگان می‌رسد.

میشلین می‌گوید حدود ۲۰ درصد از لاستیک‌ها در سال به خاطر پنچری یا دیگر آسیب‌ها به دور انداخته می‌شوند. در کل ۲۰۰ میلیون حلقه لاستیک به‌صورت سالانه از بین می‌روند و با ورود تکنولوژی لاستیک بدون هوا به صنعت خودرو به‌طور قابل‌توجهی می‌توان این میزان ضایعات را کاهش داد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اونا به چی فکر میکنن ما به چی ؟؟؟؟
    تفاوت از زمین است تا آسمان ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      برادر من شرکت بارز هم روی این نوع از لاستیک ها درحال تحقیق هست و حتی چند نمونه هم ازش تولید شده و فعلاً در حال گذراندن آزمایش های متفاوته. لطفاً انقدر خود حقیر بین نباشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      اولین بار حدود 10 سال پیش این نوع چرخ های بدون باد در صنایع حمل و نقل سبک نظامی آمریکا استفاده شد، اگه یه سرچ کنین، زیر خودروهای هاموی میبینیدشون.. از اون موقع تاحالا فقط دارن توسعه میدنش، و خب شکلشم تغییر کزده..
      دنیا مدیون پیشرفتهای صنعتی امریکا هست، این رو بدون هیچ تعصبی از ته دل میگم..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    عجب چیزیه پسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      به جراَت میشه گفت ، تحولی در صنعت خودروسازی ایجاد میکنه .
      چرا که خودِ این لاستیک کمک فراوانی به سواری نرم تر و سیستم تعلیق میکنه و همچنین مسیرهای بیزاه را راحتر پشت سر میگذاره و خیلی از مسائل طراحی و مکانیکی قطعات را حَل میکنه .

      من که بیصبرانه منتظرم بیاد ایران ، اما با چه قیمتی خدا داند ، تازه سُفره آپاراتیها جمع میشه و دیگه از پنچر شدن هم خلاص میشیم ، ولی تا بیاد جا بیوفته و به صرفه بشه ، احتمالاً یه ۱۰ سالی زمان نیاز داره ، البته باز هم میگم ، باید ببینیم در عمل و قیمت چه میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 3
    2. محمد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اگه اینجا بود میگفتن اشتغال‌زایی صنعت لاستیک کم میشه،
      پس بجای لاستیکهای بادوام و کم مصرف،
      تولید لاستیکهای فعلی ادامه پیدا کنه!
      مثل کاری که با خودروسازی میکنیم و جلوی پیشرفت رو گرفتیم
      .
      به این میگن مشتری مداری واقعی!!!
      و علاقه به پیشرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همیشه غربی ها در فکر اینن که چطور ممکنه به محیط زیست کمک کرد ولی در کشورهای افریقایی و بخش عمده ای از آسیا همین طور کشورهای امریکای جنوبی و مرکزی فقط دارن محیط زیستو آلوده می کنن تا روزی که تکنولوژی جدید از اروپا امریکای شمالی و معدود کشورهای شرق آسیا از راه برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behi

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بیشترین میزان آلایندگی مال کشورهای پیشرفته است، شما فک میکنید چون تو آفریقا هیزم میسوزونن پس دی اکسید کربن زیادی وارد هوا میشه.
    کشورهای صنعتی بخاطر اینکه شرایط محیط زیست رو تغییر میدن دنبال چنین روشهایی هستند که البته قابل تقدیره، البته مشکل آفریقا شکننده بودن محیط زیستشه.
    محیط زیست یه امانته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    بهترین تولیدکننده لاستیک دنیا پیرلی هست یا میشیلن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      معمولا توی بررسی ها و نظر سنجی ها میشلین بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohammadreza

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    معتقدم اگه قرار باشه روزی هایپر کارها به سرعت بیش از ۵۰۰کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنن این امر محقق نخواهد شد مگه با لاستیک های بدون هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    اونوقت اینجا چرخ و لاستیک رو به عنوان آپشن عرضه میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نیما

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اگه یه کاری کنن که پوسته بیرونی ماژولار باشه و بشه مثلا برای موقعیت های مختلف عوضش کرد دیگه عالی میشه. ولی احتمالا خیلی سخته چون پایداریش برای سرعت بالا به مشکل میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Roham

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خیلی وقته راجع به این نوع لاستیک خوندم و هنوز ندیدم روی هیچ ماشینی به صورت انبوه استفاده بشه، واقعا تستش باید تا 2024 طول بکشه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ZXEN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    هنوز چیزی معلوم نیست . باید دید عملکردش در پیست چطوریه ، اثراتش رو مصرف سوخت چطوریه ، و باید دید پایداری خودرو در پیست های پر پیچ و خم چطوریه ، باید دید پایداریش در سرعت بالا چطوریه ، و باید دید عملکردش در مسابقات درگ چطوریه ، و باید دید میشه برای کامیون ها و ماشین آلات بزرگ استفاده بشه یا نه و اینکه وزن زیاد یک ماشین که بار و محموله ی خیلی زیادی داره روی این نوع چرخ چه اثری میزاره و پایداری لازم رو داره آیا ؟ ، و از همه مهم تر باید دید از نظر اقتصادی به صرفه هست یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا