اوپلبیوکجنرال موتورز

نسل آیندهٔ بیوک ریگال چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که میدانید اوپل اینسیگنیا و بیوک ریگال درواقع یک خودرو هستند که با دو برند مختلف در اروپا و ایالات‌متحده عرضه می‌شوند. همچنین این خودرو با برند و نام واکسهال اینسیگنیا نیز در انگلستان عرضه می‌شود. نسل کنونی این خودرو در سال ۲۰۰۹ به بازار آمده است و در حال حاضر کاملاً تازگی خود را ازدست‌داده است به همین دلیل جنرال موتورز به‌سرعت در حال کار بر روی نسل جدید مشترک ریگال و اینسیگنیا است و چند وقتی است که تصاویر جاسوسی این خودروها در دو نسخهٔ سدان و لیفت‌بک منتشرشده است.

2018-buick-regal-spy-photo1

با توجه به اینکه جنرال موتورز قصد دارد سال آینده تولید خودرو در استرالیا را متوقف کرده و کارخانهٔ هولدن را تعطیل نماید، به‌احتمال‌زیاد نسل جدید بیوک ریگال با برند هولدن و به‌عنوان نسل جدید مدل کومودور در استرالیا به‌صورت وارداتی عرضه خواهد شد؛ اما آیا استرالیایی‌ها درحالی‌که نسل فعلی کومودور برای چندین دهه است که به‌صورت دیفرانسیل عقب و صرفاً مخصوص بازار استرالیا در این کشور عرضه می‌شود از کومودور وارداتی جدید که دیفرانسیل جلو بوده و یک تغییر نشان ساده از بیوک به هولدن محسوب می‌شود استقبال خواهند کرد؟ تنها زمان می‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد.

2018-buick-regal-spy-photo2

بیوک ریگال فعلی ممکن است هنوز هم خودروی خوبی باشد اما این‌یک واقعیت است که سن ۷ سال برای یک خودرو در بازار کنونی اصلاً کم نیست و به همین دلیل ریگال کنونی توانایی رقابت خود را تقریباً ازدست‌داده است. هرچند کراس‌اوورها و SUVها امروزه فروش بالایی را تجربه می‌کنند اما جنرال موتورز هنوز در بخش سدان‌های متوسط چندان قوی نیست و به همین دلیل در حال آماده‌سازی یک جایگزین مشترک برای بیوک ریگال و برادران اروپایی آن یعنی اوپل اینسیگنیا و واکسهال اینسیگنیا است.

2018-buick-regal-spy-photo6

جنرال موتورز قصد دارد نسل جدید ریگال/اینسیگنیا را در دو نسخهٔ سدان و لیفت‌بک تولید نماید اما قبلاً گفته‌شده بود که نسخهٔ لیفت‌بک مخصوص اروپا بوده و در بازار ایالات‌متحده توسط بیوک عرضه نخواهد شد؛ اما تصاویر جاسوسی نسخهٔ لیفت‌بک این خودرو در ایالات‌متحده دیده‌شده است بنابراین یا گزارشات قبلی نادرست هستند و یا اینکه مهندسان جنرال موتورز صرفاً قصد ارزیابی هر دو نسخهٔ سدان و لیفت‌بک را در ایالات‌متحده دارند. مورد مبهم دیگر دربارهٔ این خودرو این است که آیا بیوک نسخهٔ استیشن اینسیگنیا را از آلمان وارد و در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد یا نه؟ بنا بر گزارش‌ها جنرال موتورز قصد دارد بیوک ورانو را به دلیل فروش پایین از بازار ایالات‌متحده خارج نماید بنابراین بیوک می‌تواند بیشتر بر روی نسل جدید ریگال و همین‌طور کراس‌اوورها تمرکز کند. بیوک ریگال جدید تا حد قابل‌توجهی بزرگ‌تر بوده و فضای پای جلو و عقب آن بیشتر است درحالی‌که مقدار زیادی از وزن آن نسبت به مدل فعلی کمتر شده است.

2018-buick-regal-and-2017-o

طراحی اوپل محور

از تصاویر جاسوسی که از نسل جدید این خودرو در دو طرف اقیانوس اطلس گرفته‌شده می‌توان فهمید همچنان همانند گذشته این دو برادر دوقلو یعنی ریگال و اینسیگنیا کاملاً مشابه هم خواهند بود. بااین‌حال هر سه نمونهٔ سدان، لیفت‌بک و استیشن اینسیگنیا توسط اوپل و واکسهال در اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که بیوک قطعاً مدل سدان را در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد و شاید بعداً دو نسخهٔ دیگر را هم عرضه نماید. درهرصورت سدان متوسط جنرال موتورز در طراحی از کانسپت اوپل مونزا الهام گرفته که شامل عناصری چون طراحی شناور، چراغ‌های جلوی مخروطی شکل، خط سقف نیمه کوپه و فرم طراحی خاص ستون C مشابه طراحی ستون B اوپل آدام و ستون C اوپل آسترا می‌شود.

Opel Insignia 2018 Render
Opel Insignia 2018 Render

پلت‌فرم و داخل

نسل جدید بیوک ریگال/اوپل اینسیگنیا روی پلت‌فرم میان سایز دیفرانسیل جلوی جدید جنرال موتورز یعنی E2XX که با جدیدترین نسل شورلت مالیبو مشترک است ساخته خواهد شد. بنا بر برخی گزارشات، نسل نوین این خودرو حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و مصرف سوخت کارآمدتری خواهد داشت. این کاهش وزن در حالی است که خودرو در اندازه رشد قابل‌توجهی داشته و حدود ۱۵ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل فعلی پیدا کرده است. همچنین فاصلهٔ بین دو محور آن نیز افزایش‌یافته که موجب بهبود قابل‌توجه فضای داخلی گردیده است به‌گونه‌ای که به لطف طول و فاصلهٔ محوری بیشتر، فضای سرنشینان عقب و حجم صندوق بار افزایش خواهد داشت. فضای داخلی ریگال/اینسیگنیا نیز به تقلید از مالیبو دارای یک خط مورب میانی داشبورد، دریچه‌های تهویهٔ کرومی و یک صفحه‌نمایش بزرگ لمسی خواهد بود.

2018-Buick-Regal-22

قوای محرکه

هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با قوای محرکهٔ نسل جدید بیوک ریگال/اوپل اینسیگنیا وجود ندارد اما انتظار می‌رود برای آن مجموعه‌ای از موتورهای چهار سیلندر همچون موتور کوچک ۱.۵ لیتری توربوشارژ جنرال موتورز و یک واحد جدید ۲ لیتری توربو به همراه یک نسخهٔ هیبریدی ارائه گردد. همچنین برای بازارهای اروپایی و دیگر بازارهای خارج از ایالات‌متحده نیز موتورهای دیزلی هم ارائه می‌گردد. نسخهٔ اسپرت این خانواده یعنی بیوک ریگال GS که در اروپا و انگلستان بانام اوپل اینسیگنیا OPC و واکسهال اینسیگنیا VXR عرضه می‌گردد، بجای موتور چهار سیلندر فعلی، به یک موتور V6 جدید و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد. بااین‌حال اگر ریگال/اینسیگنیا به‌عنوان نسل آیندهٔ هولدن کومودور در استرالیا عرضه گردد احتمالاً خریداران استرالیایی بسیار عصبانی شده و شعارهای آن‌ها طنین‌انداز خواهد شد چراکه برخلاف کومودور فعلی، این خودرو بدون پیشرانهٔ V8 عرضه خواهد شد.

Buick Regal 2018 Render
Buick Regal 2018 Render

رقبا

در اروپا نزدیک‌ترین رقیب اوپل/واکسهال اینسیگنیا فورد موندئو است و پس‌ازآن فولکس‌واگن پاسات، اشکودا ساپرب، مزدا ۶، کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا از دیگر رقبای آن بشمار می‌روند. همچنین ممکن است نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر خودروهای پریمیومی چون ب‌ام‌و سری ۳، جاگوار XE و ولوو S60 نیز به رقابت با اینسیگنیا بپردازند. نسخهٔ شبه کراس‌اوور این خودرو یعنی Country Tourer هم که پس از یک یا دو سال به مدل‌های دیگر خواهد پیوست، با رقبایی چون پاسات آلترک و سوبارو آوت‌بک روبرو خواهد بود. در ایالات‌متحده اما بیوک ریگال با خودروهایی چون لینکلن MKZ، نسخهٔ آمریکایی فورد موندئو یعنی فیوژن، آکورا TLX و همچنین برخی از خودروهای پریمیوم آلمانی مواجه خواهد شد. یک مقام رسمی عنوان کرده است که اوپل نسل جدید اینسیگنیا را در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی کرده و فروش آن‌را از سال بعد آغاز می‌کند درحالی‌که به نظر می‌رسد بیوک ریگال جدید سال آینده رونمایی شده و از اواسط سال ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۸ روانهٔ بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بیوک داره طرح خاص وزیبای رو دنبال میکنه . امید وارم به روزهای اوج خودش برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Noble

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    متاسفم که فقط باید اخبار این خودروهارو بخونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه بازار پر رقابتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. لیدی مری کاترینا رولز

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با درود به دوست بسیارعزیز امیر دهقان
    وسپاس بی کران از مقاله بسیار ارزشمند شما
    اتوموبیل های امریکایی بخصوص محصولات جنرال موتورز وفورد بالاترین کیفیت را با قیمت مناسب عرضه می کنند محصولاتشان باید قیمت خیلی بالاتری داشتنند اگر این سایت دنبال نمی شد در امریکا چون شرورلت کورت باید قیمتی 200- هزار دلاری در حد فراری داشت
    ولی با یک چهارم قیمت قدرت ولذت رانندگی بسیار بیشتر به مالک خود هدیه می کنند
    با سپاس دوباره از شما دوست عزیز
    دوستدار شما لیدی مری کاترینا رولز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سپاس فراوان از لطف و محبت شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    زنده باد بیوک عزیزم این اصیل با قدمت
    دارم حال میکنم به خدا از بازگشت قدرتمند لینکلن و بیوک و بقیه امریکایی های با اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خیلی خاص و زیبایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا