جنرال موتورز

وولینگ هونگ گانگ S3، جدیدترین کراس‌اوور جنرال موتورز برای چین

جنرال موتورز به همراه دو شرکت چینی به‌صورت محلی سرمایه‌گذاری مشترک بزرگی را انجام داده که تحت عنوان SAIC-GM-Wuling شناخته می‌شود. حال این جوینت ونچر جدیدترین کراس‌اوور خود را تحت برند وولینگ و با نام هونگ گانگ S3 معرفی کرده است که تنها ۵۶,۸۰۰ یوآن معادل فقط ۸۵۵۰ دلار قیمت دارد یعنی حتی کمتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ فورد فی‌یستا؛ بنابراین حالا هونگ گانگ S3 یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای بازار چین محسوب می‌شود که حتی بالاترین مدل آن نیز ۸۱,۸۰۰ یوآن معادل ۱۲,۳۲۰ دلار قیمت دارد.

البته این کراس‌اوور توسط اتحاد SAIC-GM-Wuling صرفاً برای بازار داخلی چین در نظر گرفته شده و بنابراین انتظار نمی‌رود که نه حالا و نه هیچ‌وقت دیگر در بازارهای غربی عرضه گردد. درهرحال، طراحی بیرونی هونگ گانگ S3 یادآور محصولات قدیمی شورلت و دوو است که البته با استفاده از چراغ‌های LED روشنایی در روز در طرفین سپر، مه‌شکن‌های بزرگ و سقف شناور سعی شده نمایی بروز به آن بخشیده شود.

در داخل این کراس‌اوور چینی-آمریکایی هم تودوزی چرم دورنگ، یک نمایشگر LCD هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه آمپر الکتریکی بزرگ ارائه شده است. همچنین در اینجا برای آنچه که خودروسازان آن‌را حس لوکس توصیف می‌کنند، یک ساعت آنالوگ کوارتز در میانهٔ داشبورد کار شده است. این خودرو مجهز به سه ردیف صندلی با ترکیب ۲+۲+۳ است که همهٔ آن‌ها مجهز به دریچه‌های تهویه و پورت USB هستند.

این کراس‌اوور ارزان‌قیمت بر اساس همان پلت‌فرم هونگ گانگ MPV ساخته شده و در عقب از تعلیق چند اتصالی استفاده می‌کند. همچنین این ماشین به سیستم‌های ایمنی مانند ESC، کروز کنترل، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها و… هم مجهز شده است. برای هونگ گانگ S3 دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که در اصل نسخه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . VENOM-DEMON

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    یه عکس از عقبشم میزاشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کمتر از 40 میلیون …………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با قیمت دلار الان میشه حدود ۳۵ تومن انصافا عالیه ولی اگه با نرخ دلار سال ۸۹ تا سال ۹۰ حساب کنیم میشه حدود ۹ میلیون تومن و باید حسرت خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    موتور 1500 روی همچین اتاقی خوراک پیرمردها و خانوم هاییه که تو عمرشون بیشتر از 70 تا نرفتن و هیچ وقت هم نخواهند رفت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    قیمتش که خیلی خوبه..طراحی و کارایش هم ای بد نیست ولی تناسب نداره…اسمش رو هم فقط خود چینی ها میتونن خوب تلفظ کنن و عادیه براشون !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو این چند هفته اخیر ایه چندمین خودرویی هست که با این سبک طراحی به بازار چین عرضه میشه قیمتش خیلی مناسبه و البته به نظر امکانات مناسبی هم روش کار شده فضای خیلی زیادی داره و مثل اکثر خودروهای چینی برای اینکه مالیات زیادی بهش تعلق نگیره از موتورهایی با حجم زیر 1600 سی سی استفاده می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یوسف

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (742 ديدگاه)

    ارتفاع بالا ، عرض کم، لاستیک کوچک، خوراک چپ کردن تو پیچیدن
    ولی انصافا قیمت خوبی داره نسبت به امکاناتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا