جنرال موتورز

کراس‌اوور بائوجون RS-3، جدیدترین محصول جنرال موتورز برای چین

برند بائوجون که متعلق به جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ است، طی دو سال گذشته واقعاً فعال بوده و چندین محصول کاملاً جدید را به بازار چین عرضه کرده است. به نظر می‌رسد این رویه همچنان ادامه دارد زیرا این برند چینی خودروی جدید دیگری را هم برای بازار چین تدارک دیده است. این خودرو که RS-3 نام دارد، یک کراس‌اوور کامپکت است که از ماه اکتبر در چین قابل خریداری خواهد بود و حالا پیش‌نمایشی از آن با این تصاویر رسمی ارائه شده است. RS-3 بر اساس جدیدترین پلت‌فرم R ساخته شده که توسط SGMW (سایک-جنرال موتورز-وولینگ) توسعه یافته است.

این خودرو با ۴,۳۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۵۰ میلی‌متر عرض، ۱,۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲,۵۵۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری، اندازه‌ای مشابه فولکس‌واگن T-Roc دارد. به گفتهٔ بائوجون، این کراس‌اوور DNA تکنولوژیکال، هوشمند و متصل جدید این شرکت را به ارث برده است؛ مانند دیگر محصولات بائوجون یعنی کراس‌اوور RS-5، مینی‌ون RM-5 و سدان RC-6، این کراس‌اوور کامپکت جدید هم از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل سیستم فرمان صوتی برخوردار است. RS-3 همچنین از زبان طراحی جدید بائوجون بنام «هندسهٔ بین ستاره‌ای» هم بهره‌مند شده و سازندهٔ چینی برای توصیف استایل آن از کلمات مردانه و ورزشکاری استفاده کرده است.

درواقع نیز RS-3 خودروی زشتی به نظر نمی‌رسد. ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این ماشین می‌توان به دماغهٔ تهاجمی با چراغ‌های دوقسمتی، جلوپنجرهٔ و لوگوی جدید بائوجون، گلگیرهای عضلانی، روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ بدنه و سقف شناور اشاره کرد. چراغ‌های عقب خودرو هم مثل جلو دوقسمتی هستند و تا حدودی به چراغ‌های مینی‌ون RM-5 شباهت دارند. RS-3 با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که شامل ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت می‌شود. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ اتوماتیک CVT هم وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    برای چین : )

    اونوقت ما هم جک سوار میشیم اسمشو میزاریم شاسی بلند و تو اتوبان یه جوری میریم انگار کل جاده واس ماس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نام

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بائوجون تو چین داره جولان میده.
    تو ایران قبلا پژوجون و رنوجون شلنگ تخته مینداختن، حالا که اونا هم بساطشون رو جمع کردند، ناچارا دست به دامن غولوم جون و سولوم جون بشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دو کشور با هم دشمن دو کمپانی دو کشور دوستان جدا نشدنی و با همکاری هم دارن بهترین خودروها رو با بالاترین تکنولوژی میسازن فقط هم برای داخل چین یعنی حتی یکیشم صادر نمیشه واقعا نمیدونم باید چی بگم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا