جگوار

بررسی جگوار اف تایپ 400 اسپورت جدید

نسخه ۶ سیلندر سوپرشارژردار جگوار اف تایپ هرگز به‌صورت خودرویی نبوده که از نظر پرفورمنس کمبودی داشته باشد اما فردی در شرکت به وضوح احساس کرده فاصله بین مدل‌های پایه و مدل پرچم‌دار ۸ سیلندر بیش از حد بزرگ است. این مدل که نسخه تولید محدود ۴۰۰ اسپورت نام دارد در جایگاهی بین دو نسخه یاد شده قرار می‌گیرد.


۴۰۰ اسپورت تنها به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ فروخته خواهد شد و نسبت به مدل R دینامیک ۳۷۵ اسب بخاری، ۲۰ اسب اضافی دارد.


شاسی خودرو نیز بازنگری‌های ظریفی داشته و سیستم دینامیکی خودرو به همراه ترمز سوپر پرفورمنس جگوار بهبود یافته‌اند. هم‌اکنون دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و ۳۷۶ میلی‌متری در عقب باعث توقف هر چه سریع‌تر خودرو می‌شوند. شما می‌توانید این خودرو را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش دهید اما تنها گیربکس موجود نمونه ۸ سرعته اتوماتیک است.


در مواجه اول با ۴۰۰ اسپورت مزیت‌های آن چندان آشکار نمی‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسمی خودرو دقیقاً برابر با نسخه R دینامیک (۴.۹ ثانیه) بوده و سقف سرعت آن نیز بدون تغییر باقی مانده است.


این شباهت از طریق جاده نیز منتقل می شود، جایی که ۴۰۰ اسپورت تنها اندکی متفاوت‌تر از نسخه‌های ۶ سیلندر عادی نشان می‌دهد.


در حقیقت تنها جایی که شما واقعاً می‌توانید از قدرت بیشتر استفاده کنید پیست است. شما قادر خواهید در پیست از بزرگ‌ترین مزیت این خودرو نسبت به مدل‌های ۶ سیلندر عادی بهره‌مند شوید و این ترمزها هستند. کلیت خودرو همچون همیشه قوی است و شاهد فرمان درگیر کننده و دقیق و گیربکسی هستیم که تعویض‌های سریعی در حالت دستی دارد.


پیشرانه خودرو نیز برجسته بوده و در زمان استارت زدن غرش می‌کند. همچنین نعره‌های آن در زمان فشار کامل پدال گاز کاملاً گیراست؛ اما نقاط ضعف این خودرو چیست؟ اف تایپ هنوز هم به چابکی پورشه ۹۱۱ یا ۷۱۸ باکستر نیست و استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد نیز باعث می‌شود نتوانید به سواری راحتی دست پیدا کنید.


جدای از رینگ‌های جدید، تنها تغییر بصری اف تایپ ۴۰۰ اسپورت به نصب لوگوهای جدید مربوط می‌شود؛ اما شاید جالب‌ترین ویژگی این خودرو برنامه ReRun باشد که برنامه‌ای ویدئویی است که برای استفاده در پیست طراحی شده است. ما این برنامه را برای اولین بار در اف تایپ SVR به‌روز شده آزمایش کردیم اما هم‌اکنون شاهد نصب آن در اکثر مدل‌ها هستیم.


برخی خریداران جذابیت واقعی اف تایپ ۴۰۰ اسپورت را در ترکیب تولید محدود بودن، شتاب مناسب و صدای فوق‌العاده پیشرانه ۶ سیلندر خواهند یافت. البته این خودرو اضافه پرداخت حدود ۶ هزار پوندی نسبت به مدل R دینامیک ۳۷۵ اسب بخاری طلب می‌کند که تقریباً به همان اندازه قدرتمند و سریع است. ما این پول اضافه را بجای دریافت چند آپشن اضافه و حضوری چندروزه در پیست ذخیره می‌کنیم.

مشخصات جگوار اف تایپ ۴۰۰ اسپورت کانورتیبل

قیمت: ۷۶۱۵۰ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار

قدرت/گشتاور: ۳۹۵ اسب بخار/۴۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۷۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    به قول نمایشگاه ماشینیا عروسکه عروسک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hossein

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    مصرف سوختو نگا.انگلیس طراحیاش حرف نداره،آستون،جگوار،بنتلی،رولزرویس،یکی از یکی خوشگلتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مصرفش عالیه ولی شتابش با این قدرت میتونست بهتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. OMID-LAMBO

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (414 ديدگاه)

    چقدر زیباست این ماشین !!!! چقدر !!
    خیلی خیلی زیباتر از دی بی 11 هستش !!
    طراحی جلوش با آدم حرف میزنه اصصصن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خیلی خوشگله اما توی این دوره زمونه برای این تیپ ماشین یه ذره اسب بخار کم داره بنظر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا