جگوار

تجربه رانندگی با جگوار اف پیس SVR جدید 2021

جگوار اف پیس SVR در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و نقاط قوت زیاد و نقاط ضعف کمی داشت. این خودرو ۲۵ هزار پوند ارزان‌تر از پورشه کاین توربو اما تقریباً به همان اندازه سریع بوده و از نظر سواری نیز چیزی نسبت به ژرمن‌ها کم ندارد.

همه‌چیز در صنعت خودرو به سرعت تغییر می‌کند و جگوار اقدام به بهبود اف پیس SVR کرده هرچند شخصیت اصلی آن دستخوش دگرگونی نشده است.

به همین خاطر اگرچه SVR محصولی جدید است اما حسی کاملاً شبیه شاسی بلندهای اسپورت و سنتی دارد، خودروهایی که اکثرشان دارای قوای محرکه تمام الکتریکی یا هیبریدی هستند. این خودرو همچنان به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار قبلی تکیه کرده هرچند برخی بهبودها را در این بخش تجربه نموده و قیمت آن نیز حوالی ۸۰ هزار پوند باقی مانده است.

تغییرات طراحی بدنه و کابین باعث شده‌اند جذابیت بصری SVR افزایش یابد و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی جدید نیز طبق گفته جگوار سواری بهتر و جذاب‌تری را نسبت به قبل به ارمغان آورده‌اند. اف پیس SVR هنوز هم خودرویی است که حس برتری نسبت به اکثر شاسی بلندها را تداعی می‌کند و این چیز خوبی است.

به لطف سیستم لانچ کنترل و قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، این گربه بریتانیایی در عرض ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعت را بر جای می‌گذارد. این خودرو اندکی پرمصرف‌تر از قبل شده هرچند مصرف سوخت ترکیبی ۱۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برای خودرویی با این قدرت و جثه جای بحث چندانی ندارد.

وزن خالص اف پیس SVR از ۲۰۷۰ به ۲۱۳۳ کیلوگرم رسیده است. البته سیستم تعلیق کاملاً بهبود یافته و استفاده از بوش‌ها و دامپرهای جدید باعث شده‌اند این خودرو پایداری و کنترل بیشتری در جاده داشته باشد. همچنین حالت دینامیک سیستم اگزوز باعث شده‌اند صدای تولیدی خودرو بهتر از همیشه باشد.

بخش SVO جگوار در زمان تولید سوپر سدان پروجکت ۸ درس‌های ارزشمندی از چگونگی بکارگیری پیشرانه ۸ سیلندر خود آموخته و این دانش در اف پیس SVR خودش را نشان می‌دهد. از طرف دیگر گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل‌ها نیز سریع‌تر و نرم‌تر از قبل کار می‌کنند و فرمان و شاسی نیز از این مزیت برخوردار شده‌اند.

SVR در جاده نه تنها سریع‌تر و پایدارتر حس می‌شود بلکه از هر جنبه‌ای گیراتر می‌باشد. به‌طور ویژه باید به فرمان اشاره کرد که قبلاً هم خوب بوده و هم‌اکنون بهتر شده است.

البته کابین خودرو جایی است که بیشترین بهبودها را تجربه کرده است. کابین بازنگری شده قدم رو به جلوی بزرگی محسوب می‌شود و این یک موضوع مهم است زیرا نسل پیشین در مقابل ژرمن‌ها کاملاً کم آورده بود.

هم‌اکنون تمامی تکنولوژی‌ها به روش بهتری در سیستم اطلاعات سرگرمی شامل نمایشگر مرکزی ۱۱.۴ اینچی ادغام شده‌اند. همچنین دسته‌دنده جدیدی بکار رفته که طراحی بهتری دارد و به این مورد باید فرمان با طراحی جدید و جذاب را اضافه کرد. اف پیس SVR از اکثر تجهیزات به‌صورت استاندارد برخوردار است.

صندلی‌های جدید نیز نرم‌تر از قبل بوده و حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند. صندلی‌های عقب نیز فضای راحت‌تری فراهم کرده‌اند و محفظه بار ۶۱۳ لیتری نیز پاسخگوی خانواده‌ها می‌باشد؛ اما این خودرو از نظر کیفیت و طراحی بیشترین پیشرفت را تجربه کرده است. SVR هم‌اکنون خود را در قامت یک رقیب واقعی نشان می‌دهد و محصولی جهانی می‌باشد.

دینامیک جگوار نیز از خوب به عالی رسیده مخصوصاً از نظر سواری، فرمان پذیری، ترمز، هندلینگ و پرفورمنس این موضوع خودش را نشان می‌دهد.

البته نکته‌ای وجود دارد. با تمامی خوبی‌هایی که وجود دارد نصب پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی SVR در محصولی کاملاً جدید برای سال ۲۰۲۱ بهانه خوبی نیست. با اینکه پیشرانه یاد شده شخصیت خاص خودش را دارد اما خب نمی‌توان حضور آن در چنین محصول جدیدی را توجیه کرد؛ بنابراین اگرچه همچنان از شنیدن برنامه‌های الکتریکی شدن جگوار در سال ۲۰۲۵ شوکه شده‌ایم اما پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو سؤالات زیادی ایجاد کرده است. حقیقت این است که خودرویی به این خوبی نیازمند پیشرانه مدرن‌تری می‌باشد. خب با توجه به پیشرفت سریع رقبای جگوار به نظر می‌رسد این کار دیر یا زود رخ خواهد داد.

اف پیس SVR به لطف بهبودهای رخ داده در بدنه و کابین سواری و ظاهر بهتری دارد. این خودرو از این نظر رقابت بهتری با رقبا خواهد داشت اما پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی روی آن تأثیر منفی گذاشته بنابراین در کل جگوار همچنان با مشکلاتی در رسیدن به رقبای صاحب‌نام آلمانی روبرو خواهد بود.

مشخصات جگوار اف پیس SVR

  • قیمت: ۷۷۵۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۶ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    صدرصد به gle و x5 ترجیحش می دم .

    موافقم 43
    مخالفم 41
    1. Porsche

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      ???????
      GLE63s
      X5M
      Porsche cayenne coupe
      همه ی اینا از این بهترین ها هستن و قابل قیاس نیستن
      نمیخوام بگم اف پیس بده ولی اصلا به اونا نمیرسه
      از همه لحاظ برتری اونطرف پیش بقیه رقبا هستش

      موافقم 17
      مخالفم 16
    2. محمد رستمی نژاد

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      یا خدا ????
      چرا اینقدر ارتفاعش بلند هست
      انگار یه SUV آفرود هست یا یه SUV اسپورت
      بابا اوروس رو ببینید چه قدر ارتفاعش کم هست
      بعد نمیدونم چرا هر وقت نگاهش میکنم یاد تخم مرغ می اُفتم
      گلگیر هاش که قوس بسیار زیادی دارن ماشین رو شبیه تخم مرغ کرده
      .ولی هنوز نمیدونم چرا اینقدر ارتفاع ماشین بالا هست
      بیارین پایین تر
      مگه آفرود هست ???
      یه چیز عجیب و غریب دیگه
      شتاب این ماشین 4 ثانیه هست
      خیلی کند هست
      چرا؟؟؟؟؟
      چون سیستم لانچ کنترل نداره
      به همین خاطر هست که شتاب زیاد خوبی نداره
      واقعا نمیدونم چرا لانچ نداره
      لانچ برای من مثل سانروف یا پانوراما برای رامین خودمون هست (عشق چین)
      باز هم میگم گزینه های خیلی بهتری هست برای خریدن

      موافقم 7
      مخالفم 49
      1. محمد رستمی نژاد

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        البته همین الان یه دلیل دیگه هم به ذهنم رسید گفتم بگم
        به نظرم چون از I pace از نظر طراحی الهام گرفتن
        یا سبک طراحی همون هست خیلی قشنگ نیست
        اگه دقت کرده باشید در I pace برای پایین آوردن ضریب درگ و مقاومت هوا گلگیر هارا دایره ایی یا همانند تخم مرغ طراحی کرده اند
        به نظرم چون همون طرح روی این ماشین اجرا شده زیبا از آب در نیامده
        ولی خداییش ارتفاعش خیلی بالا هست
        یه سری بهشون شب بزنم بهشون بگم???

        موافقم 8
        مخالفم 16
        1. محمد رستمی نژاد

          ۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          در مورد ارتفاعش شما نگاهی به اوروس بندازی متوجه میشی که من چی میگم
          واقعا چنین ارتفاعی برای یک SUV SPORT
          زیاد نیست؟؟؟؟؟?؟؟
          این ماشین اگه لانچ داشت حداقل صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ایی داشت که نداره و چهار ثانیه است و از تمام رقبایش کند تر است
          خود جگوار لندروور همین چند وقت پیش اعلام کرد که مشکلات کیفی دارن
          که هر ساله ۱۰۰ هزار مشتری رو از دست میدن
          خوبه خود پدال این خبر رو پوشش داد
          شما نگاهی به RSQ8 بنداز میفهمی که ارتفاع پایین تر برای SUV SPORT چه طور هست
          هرچند که RS Q8 گران تر هست
          این هم دلایل من در مورد این ماشین
          ❤❤???

          موافقم 5
          مخالفم 13
      2. Range Rover

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (191 ديدگاه)

        چه منطق هایی داری
        یه برند با اصالت با این طراحی گیرا به اسم جگوار جلوته نه ماشین چینی که این ایراد های مسخره رو ازش میگیری
        شتاب 0 تا 100 چهار ثانیه ای واسه یه ماشین دو تن و خرده ای ضعیفه؟!!!!!
        شبیه تخم مرغه؟
        ارتفاعش نقصه؟

        واقعا نظرات یکسریا آدمو به شک میندازه در خیلی چیزا!

        موافقم 40
        مخالفم 6
        1. نا شناس.

          ۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (78 ديدگاه)

          اقای range rover
          به اطلاعات زیر دقت کنید. ?

          موتور 5 لیتری سوپر شارژ 8 سیلندر 542 اسب بخار / 700 نیوتون متر

          وزن = 2130 کیلو گرم

          شتاب 0 تا 100 = 4 ثانیه

          این ماشین به اعضای هر کیلو حدود 0.25 اسب قدرت داره

          و نسبت حجم موتور به اسب بخار حدودا 108 اسب بخاره.
          یعنی به اعضای هر لیتر حجم موتور 108 اسب قدرت تولید میکنه.

          این ماشین خوبه… ولی جا داشت موتور 5 لیتری سوپر شارژ 8 سیلندرش قدرت بیشتری تولید کنه.

          منظور دوستمون از کند بودن اینه.

          موافقم 8
          مخالفم 11
        2. محمد رستمی نژاد

          ۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          اِی وَل رامین خان

          موافقم 4
          مخالفم 5
      3. Erfan

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (36 ديدگاه)

        حالا از عمده نظراتتون که عجیب هم هست بگذریم به این می‌رسیم که این ماشین لانچ کنترل داره?
        “به لطف سیستم لانچ کنترل و قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، این گربه بریتانیایی در عرض ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعت را بر جای می‌گذارد”
        بخشی از متن ??

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آها آخه در درگ قبلی که در car wow برگزار شد و این ماشین هم حضور داشت فاقد لانچ کنترل بود

          موافقم 1
          مخالفم 2
      4. net

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3135 ديدگاه)

        رستمی نژاد
        کراس اور باید ابعادش همین اندازه باشه اگر کوچکتر باشه جالب نیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. محمد رستمی نژاد

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      ماهان جان ❤❤❤
      سوال کرده بودی از کارشناس سایت پدال که می‌خواهی سری هفت رو بفروشی و از حرف ها
      من دیدم آقای کارشناس جوابتو نداده
      من از آقای کارشناس دوباره پرسیدم که سوال داشتی (سوالت رو دوباره پرسیدم)
      ایشون نوشتند:
      ( این ۳گزینه تقریبا در ایران بی رقیب هستن و خودروی دیگری در این کلاس در کشور موجود نیست!(فول سایز لوکس)
      البته لکسس ال اس ۴۶۰ هم موجود هست و گزینه بسیار خوبیه اما نسبت به رقبا قدیمی تره(فک‌ میکنم تا ۲۰۱۱ وارد شده)
      کواتروپورته قطعا از نظر خدمات و کیفیت و … در سطح بنز و بیمر نیست و تا حدودی به استهلاک بالا و دردسرهای خاص خودش معروفه و معمولا افراد خاصی سراغش میرن!
      بنظرم پانامرا گزینه معقولتریه
      درسته که در یک سگمنت نیستن اما تقریبا از همه نظر هم سطح دو رقیب المانی هست و پرستیژ خاص خودشو داره و نسبت به بقیه، معمولا دردسرهاش کمتره
      موفق باشید

      این‌جواب آقای کارشناس هست

      موافقم 3
      مخالفم 4
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    زیباست اما به آلمانی‌ها ترجیهش نمیدهم .

    موافقم 29
    مخالفم 14
  3. SF90 STRADALE

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    در بحث طراحی از رقبا سرتره تا حدودی
    پرفورمنس هم پشت سر آلمانی ها قرار می گیره

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. Porsche

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      از نظر طراحی آلمانی ها هیچ کم و کسری ندارن
      از همه ی جوانب بخوایم حساب کنیم به پای رقبای آلمانی و غیر آلمانی نمیرسه
      ??????????????

      موافقم 16
      مخالفم 20
      1. Range Rover

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (191 ديدگاه)

        المانی ها خیلی مونده تا به جایگاه جگوار لندروور توی این سگمنت برسن پسر جون

        موافقم 14
        مخالفم 25
        1. Porsche

          ۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (261 ديدگاه)

          حالت خوبه؟؟؟؟؟
          تعصب داره کورت میکنه
          توی این کلاس آلمان ها حرف اول رو میزنن
          نه جگوار لندرور که انقدر ضعف داره که خوبی هاش داخلش غرق میشن
          مالک بیخود
          کیفیت بسیار بد
          طراحی تکراری (جگوار)
          و…. که جا نمیشه بگم

          موافقم 7
          مخالفم 11
        2. Porsche

          ۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (261 ديدگاه)

          اگه به کامنت ها نگاه کنی معلومه خودت به خودت لایک دادی????
          چون کسی حرفتو قبول نداره

          موافقم 14
          مخالفم 10
        3. Range Rover

          ۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (191 ديدگاه)

          کامنت مضحکانه نذار
          تو این سگمنت جز جیپ هیچ برندی نمیتونه عرض اندام کنه واسه لندرور
          با یه شاسی اشرافی طرفی پسر جون.
          تعصب المانی مزخرف تو کورت کرده.
          یه مستبقه طناب کشی بذار یک طرف سه تا المانی بذار یک طرف رنجررور ببین چجوری سه تاشو رو روی زمین واست پودر میکنه

          موافقم 4
          مخالفم 3
  4. Porsche

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    “از نظر سواری نیز چیزی نسبت به ژرمن‌ها کم ندارد”
    این یه چیزه
    “پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی روی آن تأثیر منفی گذاشته بنابراین در کل جگوار همچنان با مشکلاتی در رسیدن به رقبای صاحب‌نام آلمانی روبرو خواهد بود”
    این یک چیز مهمتر هنوز خیلی از برند توانایی رقابت در بازار این مدل ماشین هارو ندارن
    همه هم میدونن که جگوار و لندروور این روز ها حال و روز خوبی ندارن و با مشکلات زیادی مواجه هستن
    جگوار هرچی توانایی داشت رو جمع کرد و این ماشین رو معرفی کرد ولی هنوز کمی بدتر از رقبا عمل کرده

    موافقم 9
    مخالفم 7
  5. Benz SLR

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    حیف جگواره که از بین بره امید وارم به روز های خوبی برسه.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. نا شناس.

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اقای range rover
    به اطلاعات زیر دقت کنید. ?

    موتور 5 لیتری سوپر شارژ 8 سیلندر 542 اسب بخار / 700 نیوتون متر
    وزن = 2130 کیلو گرم
    شتاب 0 تا 100 = 4 ثانیه
    این ماشین به اعضای هر کیلو حدود 0.25 اسب قدرت داره
    و نسبت حجم موتور به اسب بخار حدودا 108 اسب بخاره.
    یعنی به اعضای هر لیتر حجم موتور 108 اسب قدرت تولید میکنه.

    این ماشین خوبه… ولی جا داشت موتور 5 لیتری سوپر شارژ 8 سیلندرش قدرت بیشتری تولید کنه.

    منظور دوستمون اقای محمد رستمی نژاد از کند بودن اینه.

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Range Rover

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      دوست عزیز شتاب 4 ثانیه ای واسه یه اس یو فوق العادست مگه سوپر اسپرته که شتابش رو زیر 3 ثانیه بیارن ؟
      برای چی بیاد به موتور فشار بیارن و قدرت بیشتر بگیرن و عمرشو کمتر کنن؟
      برای ماشینی که مورد استفاده خانواده و همینطوریش هم فوق العاده سریع هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Sina10

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بسیار زیبا!!
    پرفورمنس خیلی خوب ، هر چند رقباش بهترن تو این بخش
    ولی طراحی داخلی و خارجیش عالیه!!!
    قدرت بسیار زیاد و عالی!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Ramin

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دوستان عزیز

    یکی از کسانی که تسلا مدل S plaid خریده بود عکس فرمون این خودرو منتشر کرد

    ( البته بعدش سریع تسلا هم عکس جدید داخل خودرو رو منتشر کردش !! )

    اینم عکسه ?

    https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2021/03/tesla-v11-11.jpg

    خداوکیلی قرار بود چی باشه فرمونش…. چی شده…. ?

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. Hossein.Car.Lover

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان شما هم مثل من فکر میکنید که جراغ هاش شبیه m4 نسل جدیده یا فقط من اینجوریم؟

    موافقم 2
    مخالفم 10
  10. Porsche

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پدال لطفا درگ جدید مجله carwow که بین تسلا های مدل ۳ (از انواع مختلف) رو بزار
    تشکر??

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. زیزیگولو

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4786 ديدگاه)

    یک شاسی پیشرفته و بدنه ی آیرودینامیک فوق العاده که البته از نسلای قبلش تا به الآن تونسته محبوبیت خیلی زیادی چه از نظر سرعت و چه قدرت‌ بین ماشین بازا پیدا کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. امیرعلی

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    برکت از وقتی از جگوار رفت که تاتاموتورز هند خریدش

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. رامتین

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    از معدود شاسی بلندهای خوش چهره است.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا