جگوار

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019

این جگوار XE فیس لیفت شده است. اولین سدان جمع‌وجور جگوار پس مدل ایکس تایپ چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد اما به عنوان خودرویی که چهارمین سال تولدش را جشن می‌گیرد، XE نیازمند یک جراحی جدی بوده است. ما برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا ببینیم که تغییرات اعمال شده چگونه بوده‌اند.


جگوار اساساً روی موضوعی تمرکز داشته که نگرانی اصلی خریداران این کلاس را تشکیل می‌دهد: تکنولوژی داخل خودرو. تمامی صفحات نمایش قدیمی XE جای خود را به جدیدترین صفحات نمایش داده‌اند.


نتیجه‌ی این کار ایجاد ظاهری زیباتر و احساسی مدرن‌تر نسبت به هر محصول آئودی یا ب ام و در این بازه قیمتی می‌باشد. سیستم تاچ پرو Dou جگوار که از مدل آی پیس گرفته شده دارای سه صفحه‌نمایش می‌باشد. این صفحات شامل نسخه‌ی ۱۲.۳ اینچی پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی مرکزی و صفحه کوچک‌تر زیر آن برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات صندلی‌ها می‌باشند.

این خودرو همچنین از آینه وسط دیجیتالی سود می‌برد. این آینه‌ی جدید دید بهتری به عقب ایجاد می‌کند و میدان دید وسیع‌تری دارد که روی کاهش نقاط کور تأثیر مثبتی خواهد داشت. جدای از این‌ها تغییراتی در کابین دیده نمی‌شود اما خب کیفیت متریال بکار رفته بهتر شده است. فرمان جدید نیز ظاهر جذابی داشته و در دست نگه داشتن آن حس خوبی به راننده می‌دهد. اهرم تعویض دنده‌ی قبلی که از جای خود بالا می‌آمد جای خود را به یک نمونه‌ی جدید داده است.


XE همچنان از نظر سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو هنوز هم بدترین دست‌اندازها را با پایداری فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشته و حتی رینگ‌های ۱۹ اینچی سفارشی نیز خللی به توانایی‌های آن وارد نمی‌کنند. اگرچه توانایی عبور از پیچ این سدان بریتانیایی در حد و اندازه‌های ب ام و سری ۳ نیست اما توازن وزنی و پاسخ‌های فرمان آن بهتر است.


خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی انجینیوم استفاده کرده است. این پیشرانه قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری داشته و با مدل ۳۲۰d ب ام و قابل‌مقایسه است؛ اما جگوار در دنیای واقعی بسیار کندتر است. ب ام و آرامش بیشتری هم دارد. این پیشرانه همانند دیگر قلب‌های تپنده‌ی XE به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک ZF متصل شده است. گیربکس یاد شده نرم بوده و تعویض‌های خوبی دارد.

خودروی حاضر در تست به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما خب واقعیت این است که سیستم موردبحث مزیت چندانی را به ارمغان نمی‌آورد. ما بجای پرداخت ۱۸۶۰ پوند برای این سیستم همچنان به XE دیفرانسیل عقب وفادار می‌مانیم.


با وجود ظاهری جذاب، کابینی هوشمند و نصب برخی تکنولوژی‌های نوین، جگوار XE فیس لیفت بی‌شک خودروی جذاب‌تری در کلاس خود می‌باشد. این خودرو هنوز هم یکی از بهترین سواری‌ها را داشته و تنها از نظر چابکی و دینامیک سواری قافیه را ب ام و سری ۳ می‌بازد. رقیب ژرمنی از نظر پیشرانه‌ها نیز برتری محسوسی به جگوار داشته اما خب باید گفت XE در کل خودروی جذابی است.

مشخصات جگوار XE R دینامیک SE D180 AWD

  • قیمت: ۳۹۴۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۸ اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا کابینش نسبت به قبل خیلی جذاب ترشده.اونم با طراحی جدید فرمان ودسته دنده جذابش.قبلا این ماشین دسته دنده نداشت که حس میشد یه چیزی کم داره رو کنسول.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله AUTO CAR بهترین خودروهای لوکس سال 2019 رو معرفی کردکه 10 خودروهستن.

    رنجروور
    لکسوسLS
    آئودی E. tron کواترو
    آئودی A8
    تسلا مدلS
    ب ام و سری7
    مرسدس Sکلاس
    ب ام و X7
    ب ام و سری6 گرن تورزمو
    جگوارXJ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بنازم مرسدس S Class رو که این نسل‌اش
    چندین ساله جزو ۱۰ خودروی ، لوکس جهانه با
    اینکه دیگه داره قدیمی میشه نسبت به رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    کابین به همین میگن ساده و تکنولوژیک،بدون شلوغ کاری های اضافه و در عین حال زیبا??

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا