جگوار

حرکت جگوار اف تایپ با دو چرخ در گوودوود!

فستیوال سرعت گوودوود در سال جاری پر از لحظات شگفت‌انگیز بوده و همچنان ویدئوهای جذابی از این رویداد خودرویی در دنیای خودرو منتشر می‌شود. برای مثال می‌توانید این جگوار اف تایپ کوپه را ببینید که تنها روی دو چرخ خود مسیر مسابقه را طی می‌کند. احتمالاً این خودرو پس از پایان مسیر باید سری به مکانیکی بزند!


راننده‌ی این خودرو تری گرنت بوده که از یک رمپ برای قرار گرفتن اف تایپ روی دو چرخ استفاده کرده و در کل مسیر مسابقه تلاش داشته توازن خودرو روی دو چرخ حفظ نماید. لحظاتی بوده که خودرو کاملاً به افتادن روی زمین نزدیک شده اما گرنت هرگز اجازه‌ی این کار را نداده است.

اما مشکلات جگوار تقریباً از دقیقه‌ی دوم ویدئو شروع می‌شود. در ابتدا تنها کمی دود از بخش عقب خودرو بلند می‌شود اما در ادامه وضعیت بدتر شده و میزان دود بیشتر می‌شود. احتمالاً دیفرانسیل عقب خودرو دلیل این دود می‌باشد.


واضح است که طراحان جگوار این خودرو را برای حرکت در روی دو چرخ و آن‌هم برای مدت طولانی طراحی نکرده‌اند. احتمالاً روغن در قطعات حرکت نکرده و برخی قطعات داغ شده‌اند. در آخر کلیپ می‌توانیم دود زیادی را ببینیم که شاید دلیل آن رسیدن روغن به بخش داغ شده‌ی دیفرانسیل باشد.


جگوار هم‌اکنون در حال توسعه‌ی نسل جدید اف تایپ بوده و به نظر می‌رسد این خودرو ظاهر بسیار متفاوتی داشته باشد. شایعاتی هم درباره‌ی استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب ام و بجای پیشرانه‌ی ۵ لیتری سوپرشارژردار فعلی به گوش رسیده اما فعلاً چیزی تائید نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    کارش عالی بود.واقعا پیچ ها رو چجوری رد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی نجفی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    واقعا دم رانندش گرممممممم
    خیلی حرکت سختی هست، ولی عجب مهندسی هم داشت جگوار
    عاشقتم راننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    از جایی که دودش در اومد جذابتر شد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم ولی آخه چطوری..
    فکر نکنم یه اسباب بازی رو با دست بتونم با این تعادل تو مسیر طولانی حرکت بدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا