جگوار

معرفی اولین GT مسابقه‌ای جگوار در نیم‌قرن اخیر

دیروز اولین خودروی مسابقه‌ای GT جگوار معرفی شد. این خودرو که محصول برنامه توسعه بسیار محرمانه و طولانی‌مدت بوده اف تایپ SVR GT4 نام داشته و در مسابقات قهرمانی GT بریتانیا مسابقه خواهد داد.


مؤسس تیم Invictus Games سفارش ساخت دو خودروی سفارشی را داده و بدین ترتیب این تیم اولین مشتری خودروی مسابقه‌ای جگوار نام می‌گیرد.


همانند تمامی خودروهای GT4، جگوار اف تایپ SVR GT4 بسیار شبیه نسخه تولیدی جاده‌ای است. شاسی و بدنه خودرو از همان مدل تولیدی گرفته شده است. همان پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار زیر کاپوت موجود بوده اما بجای قدرت ۵۶۶ اسبی هم‌اکنون قدرتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخار و بسته به محدودیت‌ها و قوانین بین رقبا تولید خواهد نمود. انتظار می‌رود این خودرو در مشخصات مسابقه‌ای کامل خود قدرتی حدود ۴۰۰ اسبی داشته باشد.


در مقام مقایسه باید گفت خودروی موفق مک لارن ۵۷۰S GT4 در حالت کامل قدرت ۵۷۰ اسبی داشته اما در تریم مسابقه‌ای خود حدود ۱۵۰ اسب بخار کمتر دارد.


جدای از این‌ها اصلاحات مربوط به نسخه مسابقه‌ای کم هستند. البته تا آنجایی که ممکن بوده با حذف موارد غیرضروری نظیر صندلی سرنشین و تریم کابین سعی شده از وزن خودرو کاسته شود. ترمزها نیز مخصوص پیست بوده و آئرودینامیک بدنه نیز توسط شیارهای فیبر کربنی کوچک در جلو و بال عقب بهبود یافته است. همچنین تغییرات کوچکی نیز در سیستم تعلیق صورت گرفته است.


یکی قانون‌گذاران مسابقات GT بریتانیا می‌گوید:

این خودرو اولین مدل مسابقه‌ای GT در ۵۰ سال اخیر است که مستقیماً از کارخانه بیرون آمده اما به تیم خود جگوار تعلق ندارد. تیم مسابقه‌ای Invictus Games یک تیم کارخانه‌ای نیست بلکه تنها از خودروی جگوار استفاده خواهد کرد.

او ادامه می‌دهد:

به عنوان بخشی از قوانین GT4 شما باید تعداد معینی خودرو برای شرکت در مسابقات بسازید بنابراین بیش از یک یا دو دستگاه از اف تایپ SVR GT4 ساخته خواهد شد اما آینده مشخص نیست. در حال حاضر سه مدل وجود داشته که دوتا متعلق به تیم بوده و یکی نیز به عنوان خودروی ذخیره محسوب می‌شود.

هنوز هزینه ساخت این خودرو اعلام نشده اما می‌توان انتظار داشت این خودرو بهایی در حدود ۱۶۰ هزار پوند داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ماتئوس هِتْزِنِرْ

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    تو عکس ٣ شبیه کراس اُوِره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    طراحی توروخدا ببین انگاری رژ لب مالیدن به جلو پنجرش. بیشتر شبیهه کارتون طنزه .
    thank u

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    علی داداش
    😂😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا