جگوار

حضور جگوار ای تایپ چیپ فوس در نمایشگاه SEMA 2019

شاهکار یا خرابکاری؟!

شرکت مشهور چیپ فوس که اقدام به ارتقای خودروها می‌کند دست روی یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ بریتانیا یعنی جگوار ای تایپ گذاشته و پس از ماه‌ها کار روی آن، ای تایپ را روانه‌ی نمایشگاه SEMA 2019 کرده است.

این خودرو که برای یکی از مشتریان شرکت ساخته شده کاملاً با ظاهر منحصربه‌فردش جلب‌توجه می‌کند اما با دیدن آن حس متفاوتی خواهید داشت. این ای تایپ جزو آن دسته از خودروهایی است که با دیدنش یا عاشقش خواهید شد و یا از آن متنفر خواهید بود اما واقعاً باید گفت طراحی آن کاملاً مناسب به نظر می‌رسد و تنها چیزی که تغییر کرده چراغ‌های عقبی است که حس آمریکایی بیشتری دارند.


این جگوار زندگی خود را به عنوان یک ای تایپ سری ۳ مدل ۱۹۷۴ آغاز کرده است. دلیل انتخاب این خودرو و عدم استفاده از مدل دل‌چسب‌تر سری ۱ یک دلیل بوده و آن‌هم پول است چراکه مدل‌های سری ۱ بسیار گران‌تر هستند.


اندکی پس از رسیدن خودرو به گاراژ چیپ فوس آن‌ها کار را شروع کرده‌اند. از سیستم تعلیق گرفته تا چراغ‌ها، گلگیرها، کاپوت، سپر، جلوپنجره و حتی جا پلاک عقب نیز اصلاح شده یا از نوع ساخته شده‌اند. این خودرو دیگر فاقد سقف بوده و شیشه جلو نیز به‌طرف عقب متمایل شده است. همچنین رینگ‌های جلو و عقب ۱۹ و ۲۰ اینچی نیز زیر خودرو دیده می‌شوند. نهایتاً هم بدنه رنگ سفارشی پالم کوپر را به خود گرفته که در تضاد با عناصر کرومی می‌باشد.


همین طرح کلاسیک به داخل کابین نیز راه یافته جایی که داشبورد سفارشی با چرم سبز تیره پوشیده شده و چرم قهوه‌ای نیز همه جای کابین به چشم می‌خورد. فرمان چوبی، پشت آمپرهای جدید و کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد نیز جزو ویژگی‌های این خودرو هستند.


این جگوار در زمان معرفی یعنی ۴۵ سال پیش از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۳ لیتری ۲۴۰ اسب بخاری استفاده کرده اما چیپ فوس تصمیم گرفته پیشرانه ۸ سیلندر LS3 شورولت با قدرت ۵۲۵ اسب بخار را در دل آن قرار دهد. این شرکت به منظور ایجاد احساس بهتر یک سیستم اگزوز سفارشی با چهار خروجی اگزوز را نیز نصب کرده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هادی نجفی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد ازش، خیلی یونیک و خاستنی شده
    یک اثر هنری زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خاک تو سرشون
    مدل استاندارد موتور ۱۲ سیلندر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا