جگوار

جگوار علاقه‌ای به صفحات نمایش بزرگ داخل کابین ندارد

یان کالوم مدیر طراحی جگوار در خلال معرفی XE فیس لیفت در یکی از نمایندگی‌های لوکس این برند در منهتن اعلام کرد طرفدار صفحات نمایش بزرگ ۱۲ اینچی و آیپد مانند داخل کابین خودروها نیست.


زمانی که از کالوم درباره‌ی تصمیم جگوار برای استفاده از چنین صفحات نمایش بزرگی در آینده‌ی نزدیک پرسیده شده او پاسخی منفی به این سؤال داد. در واقع او هیچ نظر مثبتی به صفحات نمایشی بزرگی همچون نمونه‌ی بکار رفته در تسلا مدل S ندارد.


کالوم می‌گوید:

اگر شما با سرعت حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید (البته به‌صورت قانونی در برخی کشورها) علاقه‌ای به تنظیم آینه‌های جانبی یا صندلی‌ها با استفاده از یک صفحه‌نمایش بزرگ آیپد مانند نخواهید داشت. شما باید تنظیمات مورد علاقه‌ی خود را در کسری از ثانیه و بدون نگاه کردن به این صفحات انجام دهید.

این طراح با سابقه که حدود ۲۰ سال است در کمپانی جگوار حضور دارد به دو صفحه‌نمایش XE اشاره می‌کند که مهم‌ترین اطلاعات را در بخش بالایی نمایش می‌دهد و چیزهای کوچکی همچون عملکردهای سیستم تهویه مطبوع در صفحه‌نمایش زیرین قابل‌دسترسی است.


اگرچه ما دیدگاه کالوم را درک می‌کنیم اما به نظر می‌رسد استفاده از صفحات نمایش کوچک به‌صورت موقتی صورت گیرد زیرا در آینده‌ای نه چندان دور خودروها اصلاً نیازی به راننده نخواهند داشت و بنابراین طراحان وقت بیشتری برای تمرکز روی کابین خودرو و خلق محیطی با برهم‌کنش بیشتر خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ..Hossein

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (149 ديدگاه)

    مانیتور و پشت آمپر جگوارها و رنجروورهای جدید خیلی ظریف و زیبا طراحی و جاسازی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید(تهران)

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    معلومه که یه طراح برجسته باید چنین حرفی بزنه، جاگذاری صفحه نمایش بزرگ توی داشبورد واقعا کابوسه و دست طراح رو همه جوره میبنده ولی از اونطرف فکر میکنم زور قسمت بازاریابی و فروش کمپانی بیشتر باشه و طراح بهرحال مجبوره دیر یا زود کنار بیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتی بحث عدم تمرکز نیست شما کنسول وسط لامبورگینی اوروس زو با اون اهرم ها ببین چقد لذت بخشه تا یه صفحه نمایش لمسی خالی بدون هیچ دکمه و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hossin

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    صفحه مانیتورش خیلی خوبه
    جون میده توی این ماشین با این صفحه مانیتور فیلم دیدن اونم تو جاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا