درگ جگوار اف تایپ و داج دیمن با نتیجه‌ای سورپرایز کننده!

اگر بخواهید نیش و کنایه های زیادی از اطرافیان بشنوید شاید بگویید جانوری همچون جگوار در برابر یک موجود فرازمینی و غیرعادی همچون دیمن هیچ شانسی ندارد!


خب همین موضوع را می‌توان به دنیای خودروها نیز تعمیم داد! در آغاز باید گفت جگوار اف تایپ SVR از نظر قدرت و گشتاور در برابر داج دیمن کاملاً کم می‌آورد زیرا دیمن در یک سطح دیگری بوده و حداقل از نظر یک مسابقه درگ که همین‌گونه است.


شاید با نگاه به برگه مشخصات فنی بگویید که واقعاً هیچ نکته اشتراکی بین این دو خودرو وجود ندارد. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار دیمن قدرت 840 اسب بخاری و گشتاور 1042 نیوتون متری (با سوخت مسابقه‌ای) دارد. این خودرو در زیر سه ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را در 9.65 ثانیه و با سرعت 225 کیلومتر طی می‌کند.

تمامی این اعداد برای دیمن ایده آل هستند حتی اگر در برابر جگوار استارت خوبی نداشته باشد. البته چنین خودرویی باید هم سریع باشد تا به دیمن اجازه جلو افتادن زیاد و محو کردن را ندهد.


خب باید به این نکته هم اشاره داشت که اف تایپ SVR حرف دست و پا بسته‌ای نبوده و پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار آن قدرت 575 اسب بخاری و گشتاور 710 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودروی بریتانیایی تنها 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 322 کیلومتر در ساعت است.

خب راننده یک داج دیمن چقدر باید بد عمل کند تا این نتیجه حاصل شود؟ خب خیلی بد نه اما برای فهمیدن نتیجه کامل باید با ویدئوی زیر همراه باشید!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

    1. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      روزی که ارتش آمریکا f35 رو ساخت یه عده از جمله روسیه ایران و چند تا اروپایی گفتن بدرد نمیخوره حریف حتی نسل 4 هم نمیشه سوخو بهتره و هزینه کمتری هم کرده.ولی الان دهنشون رو بستن و به وارد شدن f35 به غیر ممکنها بخیلی میکنند.دیمن هم تونست ماشینهایه استوک رو از محدودیتهایه کارخونه ای رها کنه و مسیر تازه ای رو نشون بده.جدا شدن چرخها از زمین به طول 1 متر.0تا 100فقط 2.3ثانیه.400 متر 9.6 ثانیه.بزرگترین سیستم مکش هوا.اهدایه کیت کامل درگ از جمله رینگ و لاستیک نازک .جک.کمربند مسابقهای.فیلتر ریس.رول کیج.به قیمت 1 دلار و کله مجموعه 85 هزار دلار.حالا اگر بخاید به این اعداد برسید تو اروپا چقدر باید هزینه کنید و جالب این که پول هم داشته باشی رقیبش رو تو اروپا نداریم.تو اروپا بخای از 840 اسب لذت ببری باید چیکار کنی چقدر هزینه کنی لامبو بگیری 750 اسبه.فراری 780 اسبه.مکلارن 710 اسبه

      پاسخ
  1. Reza
    سوابق: (1007 دیدگاه) ,

    از حق نگذریم جگوار زود شروع کرد
    هردوتا یه مسیر رو رفتن اما سرعت دیمن تو پایان 11.5 کیلومتر بیشتر از جگوار بود

    پس برنده نهایی دیمن

    پاسخ
    1. Amir.z
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      جدا از اینکه جگوار زودتر شروع کرد
      تا حالا دقت کردین اکثر تایم هایی که دیمن تو این درگا میزنه بیشتر از ده ثانیس و حتی تا یازده هم میرسه؟
      فکر کنم هردفعه نگهبان پارکینگو میزارن پشت رول دیمن
      قطعا اون تایم زیر ده ثانیه رو که تو زمین شیب دار که نزدن
      اینجاس که تفاوت راننده مشخص میشه
      فقط تو درگم نیستا
      به عنوان مثال راننده حرفه ای با امبولانس, راننده معمولی(نه تازه کار) که پشت ماشین اسپورت نشسته بود رو تو پیست شکست داد(فیلمشم موجود)
      هروقت شما راننده ای رو واسه دیمن انتخاب کردی که زیر ده ثانیه تایم بزنه بعد بیای با تسلا مرسدس سی کلاس و جگوار و….. شکستش بدی
      اونوقت بیا دیمن و ماشین های امریکایی رو مسخره کن

      پاسخ
      1. Amir.z
        سوابق: (128 دیدگاه) ,

        پیشاپیش جواب اون کسایی که خواهند گفت “اگه جفت راننده ها حرفه ای باشن همین نتیجه حاصل میشه” رو بدم
        من جدی نمیدونستم ما انقدر ماشین با شتاب صفر تا صد دو و سه دهم ثانیه ای داریم که میتونن 400 متر رو تو زیر ده ثانیه برن مثلا
        جگوار
        یا سی کلاس
        چند روز دیگه مثلا اسکوتر برقی یه پدربزرگ
        حتی ویلچر تو بیمارستان
        مادربزرگی که تو عروسیا داره از راه پله بالا میره
        اون حلزونا تو انیمیشن توربو (به جز اون شخصیت اصلیه)

        پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2545 دیدگاه) ,

      اینا ب کنار. چن بار کلیپو نگاه کردم بفهمم صدای کدومش قشنگ تره. نتونستم انتخاب کنم. واقعا ک نعره ی جانانه ای میزنن.

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    بابا دست بردارین…
    این درگا مال بچه دبیرستانیاشونه که تو توییترشون شیر میکنن…
    اون وقت یه سایت خودرویی ما با افتخار میاد چپ و راست درگ میذاره از همچین درگای غیر حرفه ایی…

    پاسخ
  3. A.B
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    تابلو بود جگوار زودتر حرکت کرد و راننده دیمن اصلا خوب عمل نکرد کلا میخوان دیمنو جوری جلوه بدن که حتی از اونایی که خیلی ازش قدرت کمتری دارن میبازه و اعداد و ارقامش دروغه و ….
    حتما چهار روز دیگه یه پراید میبرن دیمن شکست میخوره ازش

    پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1465 دیدگاه) ,

    .
    جگوار زودتر شروع کرد و دیمن کمی دیرتر. اما دیمن حتی تو این درگ هم خودشو ثابت کرد. هیچ کشوری تاحالا نتونسته با این قیمت یه همچین مشخصاتی رو بده بجز

    “””آمریکای کبیر”””

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (955 دیدگاه) ,

    ??
    خب خیلی مشخصه ک زودتر شرو کرد
    میدونم کلی دیسلایک میگیرم
    چراغ زرد بود هنوز ولی حرکت کرد
    اسلوموشن هم نشون داد کامل
    هیچ بحثیم روش نیس
    اگرم باشه قاعدتا شکی هس در منطق دوستان

    پاسخ
  6. Amirferrari
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    آفرین بریتانیا ، اون از مکلارن اینم از جگوار،حالا بعضی ها بگن جگوار زود شروع کرد یا راننده دیمن راننده نبود این واقعیت رو عوض نمیکنه که دیمن فقط یه درگستره اونم با شرایط خاص خودش! اونایی که میگن جگوار زودتر حرکت کرد فازشون چیه،توقه دارن راننده جگوار به احترام سن و سال بگه تو رو خدا اول شما حرکت کنید،داداش مسابقه ست،وقتی چراغ سبز شد باید لانچ کنی،چطور مکلارن با این همه قدرت کمتر از دیمن تا سرعت صد کیلومتر به دیمن آوانس داد و برد ولی اینجا دیمن نتونست با این همه قدرت بیشتر از جگوار چند دهم ثانیه ای که تلف کرد و جبران کنه!!!! یه خورده واقع بین باشین،اگه دیمن چیزی فراتر از یه درگستر عادی بود باید نسخه جگوار رو میپیچید نه اینجوری فکش بیفته زمین

    پاسخ
    1. SAEED
      سوابق: (279 دیدگاه) ,

      من اصلا کاری به حواشی کمپانی که برای دیمن به وجود اورد ندارم و درباره درست و غلطش نمیتونم نظری بدم چون یه منبع معتبر ندیدم که به طور تخصصی اونو بررسی کنه تو زمینه درگ
      و اینکه شما برد جگوار رو خیلی حتمی درنظر میگیرین واقعا برام جالبه و از اون جالب تر اینکه شما تو این تست غیراستاندارد لانچ کردن زودتر جگوار رو بهش اهمیتی نمیدین
      دیمن جدا از کارش تو زمینه درگ که بازم میگم اصلا نباید به تست های غیراستاندارد توجهی کرد چون خودروهای دیگه ای هم مثل 918 و حتی شیرون ممکنه خیلی راحت تو همچین تست هایی مغلوب خودروهایی که از لحاظ عملکردی خیلی ضعیف تر باشن بشن بازم یه شاهکاره

      و به نظر من سایت تخصصی و کیفیت بالایی مثل پدال نباید ویدیو هایی که تو یوتیوب آپلود میشنو به صورت مقاله عرضه کنه و واقعا این برای سایت ناامید کنندس
      چون وقتی 720 هم تازه عرضه شد همین جو تو پدال به وجود اومد
      آره همه میدونیم 720 یه خودرو عالیه ولی چرا باید اونو با یه کلاسی که مشخصا از لحاظ عملکردی خیلی بالاتر از اونه مقایسش کرد و مخاطبان عزیزی که شاید اطلاعات کمتری در این زمینه دارن رو دچار یه قضاوت اشتباه کرد
      مرسی

      پاسخ
      1. Alireza
        سوابق: (455 دیدگاه) ,

        چون نتیجش مطابق میل شما نبوده غیر استاندارده!!!!!من طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی هلکت خودشو ثابت کرده در حالی که دیمون نتونسته در مورد 720هم اگه شما موتور ترند رو معتبر می دونی 720 سریعتر از ۹۱۸ و p1بود مگه این که موتور ترند معتبر نبوده و شما که نشستی پشت فرمون نتیجه دیگه گرفتی

        پاسخ
        1. SAEED
          سوابق: (279 دیدگاه) ,

          من به هیچ وجه از هیچ کدوم حمایت نکردم که مبادا افرادی فک کنن دارم تعصب به خرج میدم
          هرکی داره میگه دیمن ناامیدمون کرد به این خاطره که داره با توجه به اطلاعاتی که کمپانی دربارش منتشر کرده و عملکردی که تو همچین ویدیو هایی میبینه مقایسش میکنه
          من فقط یه چیز میگم
          میدونین وقتی یه کمپانی محصولشو میبره تو یه پیست استاندارد و میخواد اطلاعاتی مث 0-100 یا تاپ اسپیدشو در ایده آل ترین شرایط بدست بیاره یا وقتی میبره اونو نوربرگرینگ تا یه دور پیستو تو بهترین شرایط بدست بیره چرا اونو به رانندگان باتجربه و مخصوص خودش فقط میده تا تستش کنن؟
          میدونین چرا حتی برای راحت ترین کار مثل درگ 400 متر که فقط یه مسیر مستقیمه اونو به راننده تایید شده خودش میده تا تستش کنه ؟
          کسی مثل مارک وبر که تو فرمول 1 یکی از بهترینا بود تونسته صلاحیت تست محصولات پورشه رو بدست بیاره و اگه پورشه هم مثلا میگفت اره دیگه کاری نداره فقط یه درگ 400 متره یه اجر میذاریم رو پدال و تایمشو محاسبه میکنیم
          موضوع بعدی که گفتم اینه که نباید یه کلاسو با یه کلاس دیگه مقایسه کرد شما از 918 و 720 یه 0 تا 100 رو برداشتی مقایسه میکنی بعدم نتیجه گیری ،به نظرتون این معقوله؟؟!!
          من در مورد دیمن گفتم تستشو تو یه شرایط استاندارد هنوز جایی ندیدم پس از همین الان نتیجه گیری نمیکنم و اگه یه فردی باشم که اخبار و صنعت خودروسازی رو چندین ساله دنبال کنم با اینطور ویدیو هایی به هیچ نتیجه گیری نمیرسم
          مرسی

    2. SAEED
      سوابق: (279 دیدگاه) ,

      من اصلا کاری به حواشی کمپانی که برای دیمن به وجود اورد ندارم و درباره درست و غلطش نمیتونم نظری بدم چون یه منبع معتبر ندیدم که به طور تخصصی اونو بررسی کنه تو زمینه درگ
      و اینکه شما برد جگوار رو خیلی حتمی درنظر میگیرین واقعا برام جالبه و از اون جالب تر اینکه شما تو این تست غیراستاندارد لانچ کردن زودتر جگوار رو بهش اهمیتی نمیدین
      دیمن جدا از کارش تو زمینه درگ که بازم میگم اصلا نباید به تست های غیراستاندارد توجهی کرد چون خودروهای دیگه ای هم مثل 918 و حتی شیرون ممکنه خیلی راحت تو همچین تست هایی مغلوب خودروهایی که از لحاظ عملکردی خیلی ضعیف تر باشن بشن بازم یه شاهکاره
      من به نظر شما احترام میذارم ولی بیاین یکم منصفانه تر به این موضوع نگاه کنیم

      و به نظر من سایت تخصصی و کیفیت بالایی مثل پدال نباید ویدیو هایی که تو یوتیوب آپلود میشنو به صورت مقاله عرضه کنه و واقعا این برای سایت ناامید کنندس
      چون وقتی 720 هم تازه عرضه شد همین جو تو پدال به وجود اومد
      آره همه میدونیم 720 یه خودرو عالیه ولی چرا باید اونو با یه کلاسی که مشخصا از لحاظ عملکردی خیلی بالاتر از اونه مقایسش کرد و مخاطبان عزیزی که شاید اطلاعات کمتری در این زمینه دارن رو دچار یه قضاوت اشتباه کرد
      مرسی

      پاسخ
      1. دانیال_Surrey،England
        سوابق: (2195 دیدگاه) ,

        البته بگم که سوخت دیمن وکلا شرایطش کاملا عادی بود.
        تو متن اشتباه ذکر شده که 840 اسب قدرت داره.
        بعدشم دوستان یخورده قبل از اینکه کامنت توجیهی بزارید فکر کنید.
        وزن جگوار هم حدود 1814 کیلوگرمه و وزن دیمن 1950 کیلوگرم.
        پس مک لارن 720 نیست که مثلا بگید وزنه مک لارن خیلی کمتره و از این حرفا.
        دیمن با حدود 300 اسب بخار بیشتر و گشتاوره 970نیوتن متری نباید مشکلی داشته باشه.
        حالا یک دهم ثانیه یا کمتر جگوار زودتر شروع کرده اصلا توجیه مناسبی برای رقیب بسیار قدرتمندش نیست.
        در مورد اعتبار هم بگم که این درگ ها رو پدال از از سایت carscoops میزاره و لابد این سایت هم معتبر نیست که این درگ ها رو پوشش میده؟؟!!
        خیلی ها میگن حتی درگ تایمز هم معتبر نیست و مجلات معتبرتره که کاملا اشتباهه.
        بعضی مجلات مثل موتورترند و…. سالی یک بار و فقط یک مرتبه درگ رو برگزار میکنن، و ماشین تمام پتانسیلشو نمیتونه نشون بده.
        ولی درگ تایمز به ماشین ها بیشتر فرصت میده برای خودی نشون دادن و حداقل 2 و یا 3 بار تو یک مسابقه درگ یا رول برگزار میکنن.
        اینکه دیمن محبوب قلب ها و ……..کاری ندارم و حتما درسته ولی شکست رو بپذیرید.
        البته خودرویی مثل 918 که شما میگید بسیار بسیار کم پیش میاد که شکست بخوره.
        چون یه سیستم چهار چرخ محرک فضایی داره که راحت جلو میندازتش بقیش دیگه با خداس!!!!!

        پاسخ
  7. کارل شلبی
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    ای بابا?
    دیگه گندشو در اوردین.
    هربار ک یه درگ بادیمن میزارین مینویسین نتیجه غیر منتظره-نتیجه غیر عقلانی-اتفاق عجیب الخلقه از این چرندیات.
    دیگ اصلا دیمن رو کردین سوسک این مشخصاتی که دیمت ارائه میده پس قطع یقین از همه سره یا اگه اشتباهی تومشخصاتش پس قطع یقین یه مشکلی داره.
    حتما یه دستایی پشت پردست??
    وگرنه تا الان از یه مینی هم باید شکست بخوره!!!!!

    پاسخ
  8. کارل شلبی
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    همین ماشین توی تاپ گیر با اونتادور مسابقه گذاشت و بردش.فیلمشم موجوده.
    پس این که از یه جگوار شکست بخوره دروغه چون جگوار با اونتادور قابل مقایسه نیست.

    پاسخ
  9. شجاع دل
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    خطاب به اون کسی که این درگ رو برگزار کرده:
    اول اینکه این درگ در حد مسابقه ی ماشین های کوکی ? بود و هیچ ارزشی نداشت !

    در ضمن خودتو خسته نکن دیمن حتی از ۷۲۰اس هم واسه ماشین بازا محبوب تر و دوست داشتنی تره

    با این درگ ها هیچ تغییری در عشق ما نسبت به دیمن یا جگوار ایجاد نمیشه

    پاسخ
  10. رامین
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    واقعن اعتبار سایتتونو با این ویدئوهای مسخره میارین پایین . فک می کنم این دوست عزیزی که ویدئوهای شکست دیمنو میزاره قطعا از این ماشین متنفره . حتی یک ویدیو از ی درگ استاندارد نذاشته . شما به عنوان ی منبع خبری و اطلاع رسانی نباید علایقه شخصیتونو وارد کارتون کنین . این کار فقط اعتبار خودتونو و سایتتونو میاره پایین .

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (494 دیدگاه) ,

      سلام. دوست گرامی، این درگ ها از منابع معتبری مثل motor1 و carscoop ترجمه شده اند. ممکن است از دید ما مسخره به نظر برسد اما در سایت های بسیار معتبر جهانی هم آورده می شود هرچند ابهامات و تشکیک روی آن زیاد باشد.

      پاسخ
      1. شجاع دل
        سوابق: (107 دیدگاه) ,

        خیلی ممنون که همه مطالب رو پوشش میدین

        حالا دیمن رو به طور خاص کار ندارم اما کلاً این درگ هایی رو که تو پدال می‌ذارید خیلی دوست دارم جزو جذاب ترین اخبار سایت هستند و تقریبا بیشترین کامنت ها رو دارند که خودش نشان دهنده ی علاقه و پیگیری باقی کاربرانه …

        لطفاً ادامه بدید و هر روز یا حداقل یه روز در میان یه درگ کار کنید …

        پاسخ
  11. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    تو بیشتر ویدیوهایی که من یوتیوب دیدم دیمن بین۱۰.۳تا۱۰.۵رکورد زده
    این درگ از نظر من قابل استناد نیست
    نتیجه خیلی پرته

    پاسخ
  12. Fk
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    یکی از دوستان ی کلمه از اخرش گفت
    خیلی دوست دارم بدونم اونایی که کامنت گذاشتن تا حالا ی درگ از نزدیک دیدن !!؟؟؟؟
    یا خودشون شرکت کننده با خودرو بودن ؟؟؟؟!
    هزار سالم بگذره و شما دوستان قبول نکنید خیلی از پارامترا باید برای درگ رعایت بشه
    همین که دیمن شده سنگ محک درگ نشون از قابلیتهاش داره
    تو درگ راننده سوخت لاستیک لانچ ستاپ خودرو تو بهترین شرایط باید باشه
    وگرنه فولکس قورباغه ایی هم میتونه برنده باشه با بعضی از استدالهای شما أساتید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.