جگوارمرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی E63 S

رقابت تیم‌های فوتبال آلمان و انگلستان چندین دهه است که به یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی دنیا تبدیل شده و البته همین موضوع در صنعت خودرو هم صدق می‌کند، جایی که صنایع خودروسازی آلمان و بریتانیا همیشه با یکدیگر سرشاخ شده‌اند. امروز می‌خواهیم ببینیم کدام کشور خودروی ۸ سیلندر سریع‌تری دارد.


برای فهم این موضوع ما به جدیدترین درگ انجام شده توسط CarWow مراجعه کرده‌ایم. در این مسابقه شاهد رقابت جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی E63 S هستیم. این دو خودرو کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند اما زیر کاپوت آن‌ها یک پیشرانه ۸ سیلندر قدرتمند آرمیده است.


در یک طرف قوی‌ترین نسخه‌ی تولیدی از اف تایپ تا به امروز را داریم که از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۷۵ اسب بخار سود می‌برد. در طرف دیگر هم یکی از دوست‌داشتنی‌ترین استیشن‌های آلمانی قرار دارد که از قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۶۱۲ اسبی برخوردار می‌باشد.

حداقل روی کاغذ می‌توان برنده را حدس زد. مرسدس قدرت بیشتر را با لانچ کنترل همراه کرده است اما هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس‌های اتوماتیک سود می‌برند. البته جگوار گیربکسی ۸ سرعته و مرسدس گیربکسی ۹ سرعته دارد.


اما درست همانند مسابقات فوتبال، هیچ‌کسی نمی‌تواند برنده‌ی نهایی را با قاطعیت انتخاب کند. این موضوع دقیقاً در این درگ هم اتفاق افتاده، جایی که اف تایپ اندکی پس از لانچ پیش می‌افتد اما استیشن ژرمن‌ها قبل از خط پایان گوی سبقت را از حریف می‌رباید.


ما کل ویدئو را لو نمی‌دهیم اما می‌گوییم که برنده‌ی این دیدار توانسته مسافت ۴۰۰ متر را با زمان ۱۱.۲ ثانیه طی کرده درحالی‌که رکورد خودروی دوم ۱۱.۳ ثانیه بوده است. این درگ به قدری نزدیک است که ما را به یاد برخی از خاطره‌انگیزترین مسابقات فوتبال بین دو کشور آلمان و انگلستان می‌اندازد!

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. علی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (849 ديدگاه)

    جگی با اون استایل اسپرتش و وزن کمترش نابود شد در برابر ی استیشن گنده و سنگین !!!!
    فکر کنم این درگ نشان دهنده خیلی چیزها باشه.
    با تچکر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1300 ديدگاه)

      پدال از صبح هر چی خبر نابودیه ۷۲۰ به دست دیمون رو میزارم نمی زاری ثبت بشه.لطفاً فیلم پیروزیه دیمون بر ۷۲۰ رو بزار.برید یوتیوب دیمون لوگی سرچ کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آاآاآرماآآان٤٤

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        عزیزم خیلی وقته که دیمن جلو مک لارن ٧٢٠ اس فیلمش پخش شد! تو یوتیوب هم سرچ کن میاد که درگ تو دو راند برگزار شد،راند اول چون مک لارن خیلی دیرتر شروع کرد نتیجه بد شد اما راند دوم هر دو با هم شروع کردن و دیمن نابود شد :))))

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. mahdy

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2369 ديدگاه)

        هههههههههههه
        یانکی جان از این دسته فیلمای کمدی و ازاینجور جوکا پیدا کردی مارو هم بی خبر نزار
        روحیمون عوض میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. یانکی

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1300 ديدگاه)

          کورس دوم دیمون ۱۰.۰۵ مکلارن پودر شده۱۰.۳۵.پس علکی جو نده.در ضمن بار اول دیمون ۹.۸ زد.این دیمونولوگی بارها به درگ تایمز پیشنهاد کل داده یارو وجود نمیکنه باهاش رقابت کنه.و در آخر اونی که میگه طنزه این یارو دیمونولوگی تایمهاش تماماً تو nhra ثبت شده و بارها زیر ۱۰ تایم زده.درگ با دیمون خیلی سخته فکر کردی مثل ۷۲۰ آجر بزاری رو پدال کارش رو بکنه نه میتی جون دیمون راننده رو به چالش میکشه و اینکاره میخواد.مکلارن موتور عقبه و گیربگس ۲ کلاجه داره و بسیار سبکتره و لانچ کردن باهاش کار هر کسی هست.ولی دیمون سنگینه موتور جلو گیربگس معمولی داره پس نوع گرم کردن لاستیک پیست و ریاکشن راننده بسیار مهمه.راننده باید انقدر حرفه ای باشه تا ۸۴۰ اسب رو بدونه هرز گردی برسونه به زمین.درگهایه حرفه ای دیمون رو ببینید که لاستیکهایه دیمون از شدت چسبندگی مچاله میشه.پس دیگه کسی نیاد بگه ام۵ زدش فلانی زدش.دیمون سوسول بازی نیست که فقط یه پدال رو فشار بدی.وای به روزی که نسل جدیدش بیاد بسیار سبکتر و پیشرفته تر و قدرت بیشتر.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. دانیال_Surrey،England

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2422 ديدگاه)

          مک لارن ثبت رسمی ۹.۹ داره از سایت هموطن دیمن یعنی رود اند ترک.
          این کلیپی هم که میگی من دیدم.
          منتها واقعا چه درگ مسخره ای!!!
          کلیپ های درگ تایمز رو با دیمن ببین قشنگ دوربین گذاشتن فیلمبرداری میشه از هر دو ماشین و چند بار هم با هم مسابقه میدن و…..
          این معلموم نبود مشخصات دیمن چیه،تیون شدس؟؟
          لاستیکاش چیه و……
          از ترسشون فقط یک بار درگ گذاشتن((مقایسه کن با درگ تایمز))
          تو کانال همین دیمن که میگی من ندیدم که خودش تا حالا زیر ۱۰ ثانیه ثبت کرده باشه.((اگه هست حتما بزار)) اونوقت میاد ۹.۸ تایم میزنه.
          ..
          اینو یادت نره دوج گفته بود که با مشخصات بنزین اکتان بالای ۱۰۰ و لاستیک مخصوص درگ و…این ماشین مسیر ۴۰۰ متر رو تو ۹.۶ ثانیه میره،نگفته بود که نیاز به راننده ی ماهر داره تا این رکورد رو ثبت کنه!!
          این چه ماشینیه که کلا یک یا دو نفر وجود دارن تو دنیا که میتونن تایم خوب ازش بگیرین؟؟
          لابد طرف قرار داد دوج هستن اینا؟؟!!
          .
          ((این یارو دیمونولوگی تایمهاش تماماً تو nhra ثبت شده و بارها زیر ۱۰ تایم زده.))
          کلیپ هاشو بزار ببینیم اینجا هم نزاشتی بیا پروفایلم بزار.
          مگه nhra نگفته بود که اجازه ورود دیمن رو به این مسابقات نمیده؟؟
          اگه کلیپی هست از همین ثبت رکورد دیمن تو nhra حتما بزار.
          اگه اینایی که گفتم موجود نیست قطعا شک نکن که دوج دروغ گفته اونم چه دروغی.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. s.h

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (703 ديدگاه)

          پهلوون داری چی رو به کی اثبات میکنی ؟؟ من اصلا وقتی ۴ -۵ تا اسم میبینم خدا شاهده کامنتشونم نمیخونم زیر ۵۰۰ پست هی همونا هی همونا هی تعصب کور هی تمسخر ولش کن بزار حال کنه با خودش حالا روی حرفت با هرکی بوده به خدا زیر یه پست دیگه بیا ببین ۶۰۰۰۰۰ نفر بهش میگند بابا این طور و اون طور باز ……..

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Reza

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1736 ديدگاه)

        یانکی جون من تمامی درگ هارو دیدم ، دیمن تو همشون از ۷۲۰s میخوره فقط درگ آخریه راننده یه اشتباهی کرد اما تو راند دوم جبران کرد و ۷۲۰s، دیمن رو فیتیله پیچش کرد.

        پز چی رو میدی اینجا آخه پسر 😂😂😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Amir.z

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (157 ديدگاه)

          حاجی برد تو جفتش 😐
          اقا ماشین رکورد دار گینس ها
          دیگه رکورد گینسو که نمیشه زیر سوال برد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Reza

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    AMG E63s

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. s.h

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (703 ديدگاه)

    به قول بچه های پدال وقتی لانچ میکنه زمین رو رو محور میچرخونه !!!
    بلاخره کار هر نر نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن رقییب میلیمتری این مرسدس فقط ام ۵ و بس حالا چه استیشن چه سدان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    این درگ رودیدم.جالب اینه که نسبت قدرت به وزن جگوار ازe63sبهتره روی کاغذ اما درعمل نتیجه پیروزی e63sهستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. OMID

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    درگ برای مرسدس ناعادلانه بود اما به هرحال برنده شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Amin

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    چنین عملکردی برای یک استیشن فوق العادس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Monster

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    از لحاظ قدرت که همه دوستان دیدن مرسدس با یه استیشن سنگین وزن چه کارا که نمیکنه
    ولی خب جگوارم الهه زیبایی و صدای دلنشینی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Divergence

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    درسته که اعداد به نفع جگوار بود ، ولی مرسدس یک نقطه قوت اساسی داشت و اون هم گشتاور بیشتر بود. این موتور های ۸ سیلندر AMG لامصبا خیلی گشتاورشون زیاده. من هر چی دیدم زیر ۸۰۰ نیوتون متر نبوده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Divergence

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      البته ببخشید جگوار هیچ برتری نداشت ، فقط وزنش کمتر بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. ایرانی بازی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای وای وای قابل توجه اوناییکه به هر برندی که تو چین ماشین میسازه میگن چینی
    فورد با هند داره همکاری میکنه پس این رگ غیرت امریکاییتون کجا شد داداچیا؟
    چرا این حرکت شنیع فورد رو محکوم نمیکنین؟

    جالبه بی ام و خط تولید تو چین راه انداخته بود یه غوغایی راه ننداخته بودن این امریکایی بازا که بی ام و چینی شده
    باز چین خوبه ها . فورد هندی شده

    منطق یعنی همین و بس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Morteza

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (122 ديدگاه)

    جالب بود
    ولی سوالی که در مورد استیشن e63s دارم اینه که
    استیشن با این قدرت و پرفورمنس مشتری هم داره؟
    این ماشین ها مگه بیشتر ماشین خانوادگی نیست؟
    واسم عجیبه همچین ماشینی با این پرفورمنس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اتفاقا مشتریای زیادیم داره

      مخصوصا استیشنهایی با این پرفورمنس
      مخصوصا ائودی a6 RS که تنها مدل استیشن داره

      برا یه خانواده گلف ۱۲۰ اسب بخاریم خطرناکه اگه اونطوری حساب کنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. mahdy

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      خب چرا نباشه مگه پرفورمنس بالا بده ؟
      ویژگی های خانوادگی خودشونو دارن و با این پرفورمنس های خیره کننده واسه شرکت آبرو و اعتبار جمع میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. mahdy

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2369 ديدگاه)

    این مجری کار واو پشت هر ماشینی نشست شکست خورد(نمیگم راننده بدیه ها یا بد شانسه یا بد انتخاب میکنه)
    حتی یک درگ ریس ندیدم که این مجری پشت فرمون باشه و اون ماشین ببره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Schumi 1

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    کلا موتورهای مرسدس خوبن بخاطر گشتاورشون . انگلیسی ها از موتور مرسدس خوششون میاد کلا نمونش تو استون ونتیج. مک لارن هم تازگی با مرسدس داره همکاری میکنه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    نتیجه واقعا عالی بود البته دور از ذهن هم نبود!
    یه نکته این که تو فوتبال باشه ولی تو خودرو سازی انگلیس سر شاخی خاصی
    با المان نداره اخه اصلا شاخش به سر آلمان نمیرسه که😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا