جگوار

تائید تولید شاسی‌بلند پرچم‌دار جگوار جِی پیس

جگوار اف پیس حسابی گل کرده و سال پیش فروش ۲۳۵۲۰ دستگاهی در اروپا و ۱۴۷۵۲ دستگاهی در آمریکا را ثبت کرده است. فروش این خودرو از فروش مدل‌های XE و XF فراتر بوده بنابراین اینکه جگوار در حال برنامه‌ریزی برای تولید طیف جدیدی از کراس اوورها می‌باشد جای تعجبی نخواهد داشت.


اگرچه این خودروساز بریتانیایی اشاره زیادی به برنامه‌های آتی خود نکرده اما اخیراً از خبرنگاران مجله‌ی جوایز خودرویی دنیا برای آشنایی کلی با برخی محصولات آتی این شرکت دعوت کرده است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به نسل‌های جدید XE و اف تایپ و مدل الکتریکی XJ اشاره کرد.


خبرنگاران همچنین نیم‌نگاهی به برخی از محصولات جدید این شرکت از جمله جی پیس داشته‌اند. اگرچه این نشریه اشاره‌ای به این خودرو نداشته اما انتظار می‌رود جی پیس به کراس اوور پرچم‌دار جگوار بدل شود.


شایعاتی درباره‌ی احتمال رقابت این خودرو با ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS به گوش می‌رسد. همچنین گفته شده این خودرو از پلتفرم جدید MLA سود خواهد برد. معماری یاد شده در سال ۲۰۲۰ و روی لندروور دیفندر جدید معرفی خواهد شد و این شرکت قبلاً اعلام کرده می‌توان قوای محرکه‌ی مرسوم، هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی را در آن جای داد. این معماری همچنین می‌تواند از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی پشتیبانی کند اما فعلاً خبری درباره‌ی احتمال تولید جی پیس الکتریکی به گوش نرسیده است.

اما از سوی دیگر جگوار در حال کار روی کراس اووری است که می‌تواند نام اِی یا بی پیس را به خود گیرد. چیز زیادی هم درباره این خودرو منتشر نشده اما به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر خواهد بود و در جایگاهی پایین‌تر از مدل ای پیس با قیمت پایه‌ی ۳۸۹۰۰ دلاری قرار خواهد گرفت. البته به نظر نمی‌رسد این کراس اوور فعلاً چراغ سبز تولید را دریافت کرده باشد.


توضیح: تصاویر به جگوار اف پیس تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یه شاسی بلند خواص دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    از وقتی‌ که خانواده تاتا جاگوار رو خریده نمیدونم چرا
    علاقم به جاگوار بیشتر شده
    امیدوارم زودتر به سوددهی برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا