جگوار

فروش یک دستگاه جگوار XJR-15 بسیار نادر

جگوار XJR-15 را می‌شناسید؟ یک خودروی هیجان‌انگیز و خاص به اندازه XJ220 که فاقد قلب تپنده ۶ سیلندر بوده و بجای آن پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری دارد.

جگوار XJR-15
این خودرو که با همکاری تیم مسابقه‌ای تام والکینشاو (TWR) توسعه یافته یک الماس پیشرانه وسط با طراحی دیفرانسیل عقب است که حتی نادرتر از XJ220 است زیرا تنها ۵۳ دستگاه از آن ساخته شده و البته نمونه‌ای که خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم منحصربه‌فردتر هم بوده زیرا دارای گیربکس ۵ سرعته سفارشی سینکرو، پوشش چرم کابین و سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. تنها ۲۵ دستگاه از XJR-15 با این مشخصات تولید شده است.

جگوار XJR-15
خودروی مورد بحث که در سال ۱۹۹۱ به آلمان صادر شده کارکرد ۹۶۵ کیلومتری داشته و واقعاً نمونه‌ی بکری محسوب می‌شود. این خودروی آبی‌رنگ تمامی جزئیات خود همچون دفترچه راهنمای اصلی، نامه‌های شماره‌گذاری در آلمان و حتی مجلاتی که در آن به این خودرو اشاره شده را حفظ کرده است. مالک آینده XJR-15 همچنین خواهد توانست به هدفون‌های گوشی که در برخی تصاویر این مطلب می‌بینید دست پیدا کند.

جگوار XJR-15
XJR-15 یاد شده در سال ۲۰۰۸ دوباره وارد بریتانیا شده و توسط تیم مسابقه‌ای دان لاو خون تازه‌ای به رگ‌های آن تزریق شده به گونه‌ای که دارای مدیریت پیشرانه به‌روز شده، کلاچ و سیستم تعلیق ارتقا یافته و برخی اصلاحات بصری می‌باشد. مالک خودرو برای این تغییرات بهای ۹۸ هزار پوندی پرداخته است.


سوپرکار بسیار نادر جگوار که از ماشین مسابقه‌ای برنده لمانز یعنی XJR-9 الهام گرفته به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۹ نیوتون متر مجهز می‌باشد. شاید این قدرت با استانداردهای امروزی چندان زیاد به چشم نرسد اما باید گفت که XJR-15 بسیار سبک است. به لطف بدنه فیبر کربنی و شاسی مونوکوک پیشرفته‌ای ساخته شده از فیبر کربن و کولار، وزن این خودرو تنها ۱۰۶۲ کیلوگرم است. در حقیقت جگوار XJR-15 سبک‌تر از آلپاین A110 بوده و کابینی فیبر کربنی دارد.

با پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر و بدنه‌ای سبک‌وزن، جای تعجبی ندارد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودروی خاص در ۳.۹ ثانیه ثبت شود و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali (Chevy nova

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    من اىن مدل رو تا حالا ندىده بودم
    مطلبى مىخوندم از شرکت جگوار که قبل جنگ جهانى دوم اسم اىن شرکت(( اس اس)) بوده ولى در زمان جنگ جهانى و بعد از جنگ چون اسم ارتش المان نازى هم اس اس بوده اسم شرکت رو به جگوار تغىىر مىدن که ىاد اورد ارتش نازى ها نباشه
    به نظرتون تا چه حد درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      من نمیدونم ولی کلا ماشین قشنگیه خصوصا قدیمی ها.اون کلیداش خیلی باحاله.کاش یدونه از اینا داشتم هر روز نگاش میکردم میبردمش حموم میشستمش باهاش صحبت میکردم و از این حرفا … هی زندگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من هم شنیدم فکر کنم درسته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        اسم کمپانی ss cars بوده ولی دلیل تغییرش رو نمیدوم دقیق

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    واقعا جواهر هس و نادر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F360modena

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه با هیچ چیش حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا