جیپ

بررسی جیپ رنگید تریل هاوک 4×4

اگر دنبال خودرویی بامزه با توانایی آفرود خوب هستید جیپ رنگید تریل هاوک ۴×۴ گزینه‌ی قابل‌تأملی به حساب می‌آید. با وجود بدنه‌ی بلند، رکاب‌های عمودی، چراغ‌های گرد و جلوپنجره‌ای خاص این خودرو کاملاً قابل‌شناسایی به عنوان یک جیپ است. باور کردنش سخت است اما رنگید معمولی تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
۲۰۱۶ Jeep Renegade Trailhawk 4×۴
خودروی حاضر در تست دارای پکیج تریل هاوک ۴×۴ می‌باشد.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
رنگید در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدلی جدید عرضه شده و در سال ۲۰۱۶ نیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو دارای سیستم صوتی بیتس ۵۰۶ واتی با ۹ بلندگو است البته برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک در نسخه‌های لیمیتد و تریل هاوک به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
این خودرو دارای برچسب قیمتی ۲۶,۴۹۵ دلاری بوده و از پکیج آفرودی کاملی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به کنترل صعود از تپه، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و محافظ‌های پایین بدنه اشاره کرد. تریل هاوک ما دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های مخصوص نواحی سخت است. لاستیک زاپاس فول سایز، جزئیات منحصربه‌فرد ظاهری، صفحه‌نمایش ارتقا یافته و خروجی برق ۱۱۵ ولتی از دیگر ویژگی‌ها و تجهیزات این خودرو به شمار می‌روند. این خودرو دارای پوشش کابین ممتاز با دوخت‌های قرمز، دسته‌دنده‌ی چرمی  و پانل صندوق جداشدنی است. همچنین با پرداخت ۱۲۴۵ دلار می‌توان سیستم ناوبری سفارشی با صفحه لمسی ۶.۵ اینچی، رادیوی HD و دسترسی Uconnect با ویژگی‌هایی چون تجهیزات ایمنی اضافی و فرمان‌های صوتی را سفارش داد. پکیج آب‌وهوای سرد ۴۹۵ لاری نیز دربردارنده‌ی صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان گرم شونده است. همچنین با پرداخت ۵۹۵ دلار اضافی می‌توان مالک آینه‌ی عقب با قابلیت تیره شوندگی خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و صندلی راننده و سرنشین با تنظیم در ۸ و ۴ جهت شد.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
درمجموع بهای جیپ رنگید تریل هاوک ۴×۴ با سفارش پکیج‌های یاد شده به ۳۰,۰۷۵ دلار می‌رسد.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
کابین این خودرو به‌طور شگفت‌آوری جادار بوده و فضای سر، شانه و پای زیادی وجود دارد. فرم اتاق رنگید کمک می‌کند که احساس جادار بوده و دید بیرونی خوبی در این خودروی جمع‌وجور ایجاد شود. صندلی‌های جلو راحت بوده و حمایت خوبی را به عمل می‌آورند. رنگید از بسیاری شاسی بلندهای کوچک عریض‌تر است.

4-2015-jeep-renegade-interior
داخل کابین برخی پلاستیک‌های سخت به چشم می‌خورند اما بسیاری از سطوح از جنس وینیل نرم هستند. کابین تریل هاوک دارای برخی جزئیات به یاد آورنده‌ی جیپ‌های قدیمی می‌باشد.

2015_jeep_renegade_phase2_interior_8
فضای صندلی‌های عقبی برای سرنشینان بالغ شاید کم به نظر بیاید اما این یک خودروی کامپکت است نه یک شاسی‌بلند فول سایز. با تا کردن صندلی ها می‌توان به سطحی کاملاً تخت و یکدست رسید.

frame-1

رنگید تریل هاوک ۲۰۱۶ از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و گیربکس ۹ سرعته ی خودکار به همراه تجهیزات آفرود بهره مند است. پیشرانه‌ی مذکور دارای قدرت ۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۷ نیوتون متری است. این خودرو طبق تخمین‌های EPA در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی دارای مصرف سوخت ۱۱.۲/۸.۱/۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. این میزان مصرف سوخت برای یک شاسی‌بلند کامپکت متوسط ارزیابی می‌شود.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
در داخل شهر رنگید سواری مشابه یک شاسی‌بلند کوچک دارد و مانور دادن با آن در ترافیک آسان است. در بزرگراه نیز شاهد سواری نرم با قدرت کافی برای اکثر موقعیت‌ها هستیم. ما با این خودرو سری به جاده‌های کوهستانی زدیم و البته فهمیدیم که رنگید در اکثر زمان‌ها نیروی کمی در اختیارتان می‌گذارد. پیشرانه می‌توانست گشتاور بیشتری را ایجاد کند هرچند برای رسیدن به پیک گشتاور باید دور پیشرانه را بالا ببرید.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
برای رانندگی شهری قدرت کافی در اکثر شرایط فراهم است. گیربکس ۹ سرعته ی رنگید بهتر از CVT بوده اما برای یافتن دنده ی صحیح تقلا می‌کند. این خودرو با راحتی جاده‌های دو طرفه‌ی کوهستان را طی می‌کند. به علت پروفایل بالاتر بدنه کمی تکان نیز در آن به چشم می‌خورد.

2016 Jeep Renegade Trailhawk 4×4
این خودرو برای نواحی سخت طراحی شده و می‌تواند با توانایی بالای آفرود کند. البته لاستیک‌های آفرود آن در سرعت‌های بالا پر سر و صداتر هستند.

کسانی که یک خودروی شهری توانا با فضای کابین مناسب و قابلیت‌های آفرود خوب می‌خواهند جیپ رنگید تریل هاوک را گزینه‌ای خوب خواهند یافت. برای آخر هفته‌های افراد ماجراجو که خواستار توانایی همه‌جانبه هستند تریل هاوک سرگرم کننده است.

نقاط قوت: آپشن چهارچرخ محرک، توانایی آفرود خوب، همخوانی خوب با زندگی شهری
نقاط ضعف: کابین پر سروصدا، قدرت کم پیشرانه، مصرف سوخت نه‌چندان مناسب

منبع: automoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    جیپ دیفرانسیل جلو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من به جیپ به عنوان یکی از بنیان گذاران آفرود خیلی احترام میزارم مدل های جاودانه زیادی داره مثل ویلیز واگونیر گلدن ایگل یا همین مدل رنگید.اما یه مسئاله هست.برای من که تو ایران زندگی میکنم رنگید معرف مدل قدرتمند جیپ CJ هست که فوق العاده بود و نمونه کلاسیک سالمش قیمت هایی بالای 30 هزار دلار دارن و بعد از انقلاب تو دهه 70 تعداد کمی ازاین مدل و مدل گلدن ایگل تو ایران اومد.
    اما این ماشین اصلا ابهت و گیرایی اون مدل اولیه رو نداره و همون طور که اول متن اشاره شد حتی به صورت پایه دو دیفرانسیل نیست!!تجهیزات خوبی داره و چون با فیات 500 پلت فرم یکی داره خیلی هزینه نگه داری بهتری داره به نسبت قبل ولی گیربکس و موتورش خیلی خوب نیست و بدتر این که حتی کمک سنگین هم نداره!!!!!!!!قیمت و کیفیت هم که بماند تو اکثر مقالات به عنوان ایراد ثابت ذکر میشه!من این مدل رو نروندم ولی یکی از بهترین دوستام که تو ایران رنگید CJ-5 داشت و الان کانادا زندگی میکنه این ماشین رو رونده و همین نظرات رو داره و اگه بخوام تو یه جمله بگم :مثل بچه یه گرگ که تو قفس به دنیا اومده و خیلی پر زرق و برقه ولی گرگ بیابون نیست! به هر حال ای کاش جیپ این مدل رو اصلاح کنه به خصوص که وقتی مقاله 24 مهر ماه تو همین سایت در مورد نقص ترمزش رو خوندم خیلی دلسرد شدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    درود بر جیپ مخصوصا گرن چروکی …..
    OIIIIIIIO

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    آدم وقتی اسم جیپ را میشنوه حداقل انتظاری که از اون داریم توانمندی و قدرت بالاست. اگه اینطور نباشه تو ذوق میخوره . در مورد این هم نمیدونم چی بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Buick

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    این همون مدله که وقتی محکم ترمز میکردن چرخای عقبش میرفت هوا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (new great britain(Industrial Revolution

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    چرا از عقب شبیه ماهیندرا kuv 100 شده(به جز چراغاش)؟؟? ? ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bavaria

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    نقاط ضعفش بدجور ضعفه،قدرت کم مصرف بالا سروصدای زیاد!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همیشه یکی از بهترینها است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    برند جیپ باید با حمایت مالی کرایسلر کمی انحصاری تر عمل کنه و هر چیزی نسازه.
    در واقع پکیج پایه یه جیپ نباید به هیچ وجه در زمینه آف رود کمبودی داشته باشه.
    زنده باد جیپ، سربازی که پرچم آمریکا رو در زمینه آف رود بالا نگه داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهینus cars

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    .به نظرم اصلا در حد نام رنگید نیست این ماشین…واقعا امریکاییا یه سری اشتباهات گذشته رو تکرار می کنن عجیبه!!!!مخصوصا کرایسلر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا