جیپ

انتشار تصاویر جاسوسی از نسخهٔ وانت جیپ رانگلر

سالیان سال است که طرفداران جیپ انتظار عرضهٔ وانتی را از سوی این برند محبوب می‌کشند چراکه جیپ در گذشته وانت‌های زیادی تولید کرده است اما در سالیان اخیر هیچ وانتی در سبد محصولاتش نداشته است. البته جیپ چندین بار قصد عرضهٔ وانت جدید را داشته و حتی در سال ۲۰۰۷ وانت کانسپتی بنام گلادیاتور را معرفی نمود اما این کانسپت هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید. بعلاوه شرکت «American Expedition Vehicles» یا به‌صورت مخفف AEV در سال ۲۰۱۴ نسخهٔ وانت جیپ رانگلر را بانام Brute Pickup ساخته و به بازار عرضه نمود.

Jeep Gladiator Concept 2007
Jeep Gladiator Concept 2007
AEV Jeep Wrangler Brute Pickup 2014
AEV Jeep Wrangler Brute Pickup 2014

اما گویا این بار خود شرکت جیپ به‌صورت رسمی قصد تولید یک وانت را دارد چراکه به‌تازگی تصاویر جاسوسی از نسخهٔ وانت رانگلر منتشرشده است. این وانت به‌شدت پوشیده شده و در حال آزمون و انجام آفرود سبک دیده‌شده است. وانتِ در حال آزمایش از نوع دو کابین است و شیشهٔ جلوی آن شیب بیشتری نسبت به رانگلر معمولی دارد. بعلاوه جیپ سعی نموده برآمدگی‌های گلگیرهای عقب را تا حد امکان کوچک‌تر کند تا فضای بار بهتری را ایجاد نماید. به همین دلیل محور عقب تا حد زیادی روبه‌جلو طراحی‌شده است. بااین‌وجود هنوز در مورد اینکه نمونهٔ در حال آزمایش، نسخهٔ نهایی است یا نه شک و تردید وجود دارد.

jeep-wrangler-pickup-spy-2

حتی در این مرحله اولیه، وانت رانگلر به‌نظر وانتی شیک و زیبا می‌رسد که در کلاس رو به رشد وانت‌های متوسط قرار دارد. شاید فضای بار رانگلر وانت به بزرگی شورلت کلرادو نباشد اما قطعاً برای طرفداران خودروها کلاسیک جیپ جذاب است. این وانت احتمالاً به‌طور کامل در قوای محرکه با نسل بعدی رانگلر اشتراک خواهد داشت. شایعات نشان می‌دهد که موتورهای نسل بعدی رانگلر شامل یک نمونهٔ چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت، یک نسخهٔ هیبریدی و یک واحد دیزل خواهد بود.

برای انتقال نیرو به چرخ‌ها، یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته‌شده و احتمالاً یک گیربکس دستی نیز برای آن در ارائه می‌گردد. نسل آیندهٔ رانگلر سبک‌تر و آئرودینامیک‌تر خواهد بود تا پیشرفت عمده‌ای در مصرف سوخت داشته باشد. گروه FCA (فیات-کرایسلر) ۷۰۰ میلیون دلار در کارخانهٔ خود در اوهایو برای تولید نسل بعدی جیپ رانگلر و همچنین نسخهٔ وانت آن سرمایه‌گذاری کرده است. نسخهٔ استاندارد یا سواری رانگلر سال آینده به بازار می‌آید درحالی‌که احتمالاً نسخهٔ وانت آن نیز یک سال بعد عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    توی پیک آپ های فول سایز فعلا فوردخیلی خوب عمل کرده و توی پیکاپ های کوچیک و متوسط هم تویوتاسالهاست که با هایلوکس داره فرمانروایی میکنه…نمی دونم پیکاپ جیپ دقیقا تو کدوم دسته قرار میگیره…دیروز کل نت رو زیر و رو کردم.یه بررسی تخصصی درست حسابی از تویوتا هایلوکس جدید۲۰۱۶ توی وب فارسی ندیدم.با تو جه به اینکه ایرتویاهم این ماشین رو عرضه کرده.به نظرم.یه بررسی تخصصی ازش بزارین.واقعا بررسی کامل و جامع ازش توی وب فارسی نیست.یه انتقاد کوچیک دیگه از تیم زومیت اینکه توی بررسی هاشون بیشتر وقت ها از مدل های اروپایی ماشین ها که دارای پیشرانه ی دیزل هستند بررسی تخصصی میزاره…با توجه به اینکه ماشین هایی که وارد ایران میشه همشون بنزینی هستن.خب بررسی های صورت گرفته در مورد پیشرانه ی خودرو زیاد به درد یه ایرانی نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Vahid porsche

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      زومیت؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      جووون میده واسه آفرود??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Nima

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      داداش هایلوکس ٢ کلاس پایین تر از سرى اف فورد هست
      یا سیلورادو شورولت.
      به ترتیب:
      سیلورادو HD
      کلورادو(و همین جیپ) و تویوتا تاکوما
      بعدش هایلوکس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. sm

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      زومیت !!!!!!!!!!!????????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    دیگه آخه فیس جیپ هم استتار داره ؟؟؟
    اینا هم خواستن کلاس بذارن !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تلفیقی از قدیم و جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط آمریکایی

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از نیسان آبی خودمونم وحشی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بالاخره داره تولید میشه …. چندین ساله منتظرشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    رخ قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا