جیپ

انتشار اولین تصاویر رسمی کراس‌اوور سه ردیفهٔ جیپ گرند کُماندر

جیپ سال گذشته در نمایشگاه شانگهای کراس‌اوور سه ردیفهٔ کانسپتی بنام Yuntu را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از یک نمونهٔ تولیدی بود. حال به‌تازگی نخستین تصاویر رسمی این کراس‌اوور سه ردیفه با نام گرند کُماندر منتشر شده است. در کانسپت Yuntu و همین‌طور تیزرها و تصاویر جاسوسی، تقریباً طراحی این خودرو مشخص شده بود اما حالا این تصاویر جدید نمایی کامل را از گرند کماندر ارائه کرده‌اند.

در طراحی بیرونی گرند کماندر تا حد زیادی از مدل کنونی گرند چروکی الهام گرفته شده است اما چراغ‌های جلوی آن مستطیل شکل‌تر بوده و به جلوپنجره‌ای باریک چسبیده‌اند. به‌طورکلی گرند کماندر نمای جلویی محافظه‌کارانه‌ای دارد که از نکات قابل‌توجه آن چراغ‌های LED، هفت شیار معروف جیپ در جلوپنجره و کاپوت برجسته است. در نمای جانبی اما فاصلهٔ محوری کشید و همین‌طور پنجرهٔ سوم بزرگ خودرو جلب‌توجه می‌کند. علاوه بر این، دهانهٔ گلگیرها نیز بزرگ بوده و سقف هم شیب ملایمی دارد.

در نمای عقبی این کراس‌اوور آمریکایی شیشه‌ای بزرگ دیده می‌شود که در زیر آن چراغ‌هایی باریک تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه گرند کماندر نیز می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما، سر اگزوزهای دوتایی و تریم کرومی زیاد اشاره کرد. جیپ فعلاً تصاویر داخلی این کراس‌اوور جدید را منتشر نکرده ولی همان‌طور که گفته شد، گرند کماندر کراس‌اووری سه ردیفه بوده که این یعنی ظرفیت حمل هفت نفر را دارد و برای خانواده‌های پرجمعیت جذاب خواهد بود.

هنوز اطلاعات فنی این خودرو نیز منتشر نشده است ولی یک وب‌سایت چینی به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو و گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک برای آن اشاره کرده است. البته مشخصات این موتور اعلام نشده است اما قبلاً گزارشی نشان داده بود که این همان پیشرانهٔ چهار سیلندر نسل جدید مدل رانگلر است. اگر این گزارشات صحت داشته باشند، موتور جیپ گرند کماندر باید ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این کراس‌اوور رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ در ماه آوریل رونمایی گردد. گرند کماندر در چین تولید خواهد شد و انتظار می‌رود صرفاً در بازار این کشور عرضه گردد هرچند که این موضوع هنوز کاملاً قطعی نیست. بااین‌حال آمریکایی‌ها نباید از عدم عرضهٔ گرند کماندر در ایالات‌متحده ناراحت باشند چراکه جیپ هم‌اکنون در حال توسعهٔ نسل جدید مدل‌های واگنییر و گرند واگنییر است که انتظار می‌رود سال آینده معرفی شده و از سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه گردد. گرند واگنییر مدل لوکسی است که می‌تواند تا ۱۴۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و به رقیبی برای رنجروور و مرسدس تبدیل گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    مدل جذاب و خوشکلی میشه برا خاور میانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M.us

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره البته انتظار داشتم قدرتش کمی بیشتر باشه درکل خوشم اومد دم جیپ گرم واقعا کارشون به درستی دارن انجام میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Raha

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    توی بازار امریکا هم به خوبی جواب میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    کومندر از 2005 تا 2010 ساخته میشد
    عالیه دوباره ساخته میشه
    خیلیم خوش استیله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    بابا فیات کرایسلر بگیرن‌اون جورنی ودورانگو وکرایسلر ۳۰۰ رو هم باز طراحی کنن شبیه عقب افتاده ها شدن جیپ که کاملا داره پخته عمل میکنه البته گرند چروکی هم یه رفرش نیاز داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    صندلی ردیف سوم یه چیز الکی هست و فضا رو اشغال میکنه .اس یو وی و کراس اور باید دو ردیف صندلی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا