جیپکرایسلر

تعطیلی دوهفته‌ای کارخانهٔ FCA به خاطر کاهش تقاضا برای جیپ چروکی

به گزارش اتوموتیو نیوز، فیات-کرایسلر کارخانهٔ بِلویدر (Belvidere) خود را به مدت دو هفته تعطیل می‌کند. این کارخانه که در نزدیکی ایلینویز واقع است، به تولید جیپ چروکی می‌پردازد که در سال ۲۰۱۹ کاهش فروش چشمگیری داشته است. بر اساس این گزارش، خط تولید کارخانهٔ بلویدر از ۱۳ ژانویه به‌طور موقت تعطیل می‌شود و از ۲۷ ژانویه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

فروش جیپ چروکی در سال ۲۰۱۸ به ۲۳۹,۴۳۷ دستگاه رسید که بیشترین میزان فروش در تاریخ این خودرو محسوب می‌شد اما این عدد در سال ۲۰۱۹ با ۲۰ درصد کاهش به ۱۹۱,۳۹۷ دستگاه رسیده است. البته این فروش هنوز هم بهتر از فروش ۱۶۹,۸۸۲ دستگاهی سال ۲۰۱۷ است. فروش چروکی در دسامبر ۲۰۱۹ نیز نسبت به دسامبر ۲۰۱۸ کاهشی ۳۰ درصدی داشته اما حتی با وجود این کاهش فروش قابل‌توجه، سال گذشته هنوز هم نوزدهمین خودروی پرفروش بازار ایالات‌متحده بوده و بین نیسان سنترا و آلتیما قرار گرفته است.

اما علاوه بر تعطیلی کارخانهٔ بلویدر، مدت‌زمان تعطیلی کارخانهٔ فیات-کرایسلر در انتاریو کانادا نیز یک هفته بیشتر شده است. در ابتدا قرار بود این کارخانه در ۲۰ ژانویه موقتاً تعطیل شود اما حالا اعلام شده این تعطیلی در ۱۳ ژانویه آغاز می‌شود. این کارخانه به تولید مینی‌ون‌های دوج کاروان، کرایسلر تاون‌اند کانتری و کرایسلر پاسیفیکا می‌پردازد که مثل چروکی، فروش این سه مینی‌ون هم کاهش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۹ فروش هردو مینی‌ون کرایسلر کاهشی ۱۷ درصدی را تجربه کرده و کاروان هم با کاهش ۱۷ درصدی مواجه شده است.

اما حتی با وجود این کاهش ۱۹ درصدی، دوج کاروان هنوز هم با اختلاف زیادی پرفروش‌ترین مینی‌ون بازار ایالات‌متحده است. این خودرو در سال ۲۰۱۹ فروشی برابر با ۱۲۲,۶۴۸ دستگاه داشته درحالی‌که هوندا اودیسه با فروش ۹۹,۱۱۳ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. فیات-کرایسلر انتظار دارد روند نزولی فروش محصولاتش ادامه داشته باشد اما این منجر به حذف چروکی یا سه مینی‌ون مذکور نخواهد شد زیرا شایعاتی به به‌روزرسانی پاسیفیکا برای مدل ۲۰۲۱ اشاره داشته‌اند که می‌تواند سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای آن به همراه داشته باشد درحالی‌که نمونه‌های آزمایشی چروکی مدل ۲۰۲۱ نیز با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش دیده شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    حرکتش بسیار خوب و بجا بود
    تو این بازار رقابتی نباید ریسک کرد( برخلاف مارکیونه)
    البته بازار مینی ون ها تقریبا ثابت شده و پیشرفت جدی نداشته اما با اپدیت چروکی مشکل حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا