جیپ

توقف موقتی تولید جیپ چروکی به خاطر کمبود تقاضا

وضعیت کارخانه تولید بلوایدر فیات-کرایسلر بازهم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته زیرا این خودروساز تائید کرد خط تولید این کارخانه در ماه فوریه به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

محض یادآوری باید گفت همین کارخانه که در نزدیکی شیکاگو، ایلینویز قرار دارد از ۱۳ تا ۲۶ ژانویه و به مدت دو هفته اقدام به تعطیلی خط تولید خود کرده بود؛ اما دلیل توقف موقتی خط تولید کارخانه بلوایدر به کاهش تقاضا برای جیپ چروکی مربوط می‌شود. در حقیقت فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ کاهش محسوس ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

فروش این کراس اوور هنوز هم خوب نشده و همین امر باعث شده فیات-کرایسلر به فکر تعطیلی یک هفته‌ای خط تولید بیفتد. البته زمان دقیق تعطیلی خط تولید توسط رسانه‌ها اعلام نشده است.

البته تعطیلی یک هفته‌ای خط تولید در این کارخانه به معنی تعطیلی همیشگی آن نیست زیرا احتمال دارد یک خودروی پرفروش‌تر جایگزین چروکی در خط تولید شود. فیات-کرایسلر توانایی تولید محدودی در آمریکای شمالی داشته و بنابراین این خودروساز نمی‌خواهد کارخانه بلوایدر را هم از دست بدهد.

همچنین گفته شده کراس اوور جدید کرایسلر که بر پایه نسخه کشیده شده از چروکی طراحی شده به همراه این شاسی‌بلند کامپکت در کارخانه موردبحث تولید خواهد شد. البته هنوز با معرفی رسمی خودروی جدید کرایسلر چند وقتی فاصله خواهیم داشت.

اما سؤالات زیادی درباره آینده جیپ چروکی وجود دارد. در قرارداد جدید اتحادیه‌های کارگری آمده که تولید چروکی باید ادامه یابد و امسال هم سیستم‌های ایمنی جدیدی روی آن نصب شود.

همچنین فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۸ تیزری از چروکی دزرت هاوک ۲۰۲۰ منتشر کرد اما تا به امروز تیزر دیگری از این خودرو منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. net

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3059 ديدگاه)

    جلوپنجره و چراغ جلو و عقب بدی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا