جیپ گرند چروکی بی اند بی، کابوس لامبورگینی اوروس!

شرکت بی اند بی اتومبیل تکنیک پکیج ارتقایی خود برای جیپ گرند چروکی تراک هاوک را ارائه کرد. این پکیج باعث شده یکی از قوی‌ترین شاسی بلندهای دنیا عضله‌ی بیشتری را نشان دهد!


با پرداخت 3950 یورو، این تیونر پکیج مرحله 2 را عرضه می‌کند که باعث می‌شود پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار جیپ قدبلند ما قدرت 789 اسب بخاری و گشتاور 985 نیوتون متری داشته باشد که کاملاً بیشتر از قدرت و گشتاور 707 اسبی و 875 نیوتون متری مدل استوک می‌باشد.


شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مدل استاندارد 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 290 کیلومتر در ساعت بوده اما با استفاده از کیت بی اند بی این زمان به 3.4 ثانیه کاهش یافته و سقف سرعت نیز از 300 کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود؛ بنابراین حداقل در روی کاغذ، لامبورگینی اوروس که 0.2 ثانیه کندتر بوده و سقف سرعت 305 کیلومتر در ساعتی دارد نمی‌تواند با جیپ تیون شده در خط درگ رقابت شانه‌به‌شانه‌ای داشته باشد.


اما اگر مالکان به این قدرت و گشتاور زیاد نیازی نداشته باشند می‌توانند کیت مرحله 1 را انتخاب کنند که 1498 یورو قیمت داشته و قدرت و گشتاور را به 730 اسب بخار و 900 نیوتون متر می‌رساند.


یکی دیگر از قطعات ارتقا یافته خودرو سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ است که قیمت 5950 یورویی دارد. فنرهای اسپورت 798 یورویی باعث کاهش ارتفاع 50 میلی‌متری خودرو شده و فضای جذابی برای قرار گرفتن رینگ‌های 22 اینچی در جای خود ایجاد می‌کنند.


این تیونر همچنین دیگر نسخه‌های گرند چروکی همچون SRT را تیون کرده و می‌توان سیستم اگزوز یاد شده با کمی تغییرات را برای آن سفارش داد. همچنین پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی خودرو نیز تیون شده و قدرت 350 اسبی و گشتاور 680 نیوتون متری پیدا می‌کند. قیمت این کیت نیز 1950 یورو اعلام شده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. Joker
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    در حد لامبو نمیبینمش، فقط رو کاغذ بزرگه…

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      پدال جان شتاب صفر تا صد لامبورگینی یوروس 2.93 هستش .
      خودتم اینو تو یه پیجی منتشر کردی

      پاسخ
    2. ahmad
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      نه عمو سانی.فقط سراتو سایپا خوبه!!!!!

      پاسخ
  2. aaa
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    لامبورگینی یه اسم خاصی داره با هر برندی مقایسه نمیشه ،به عنوان مثال :ماشینت چیه ؟ لامبورگینی 😀😀😀

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      بهش میاد موقع خواب لامبورگینی بیاد واسش آهویی دارم خوشگله رو بخونه.

      پاسخ
  3. یاس ی
    سوابق: (730 دیدگاه) ,

    عجب خوفیه.
    گرند چروکی یک حس داره لامبورگینی یک حس. اینو داشته باشی انگار خیلی خشن و خفنی اوروس داشته باشی انگار خیلی پولداری و بچه مثبت. من نسبت به این دوتا ماشین این حس را دارم. بین گرند چروکی و اوروس؛ گرند چروکی بیشتر منو جذب میکنه. اوروس خدای دنیای شاسی بلندای اسپورت هستش ولی از نظر ممممممممن این وحشی تر هستش.

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    جیپ گرندچروکی به خودی خود کابوس اوروس ، نیازی به این جنگولک بازی ها نیست …

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (1052 دیدگاه) ,

    ربطی به هم ندارن…
    در کلاس SUV مید سایز اسپرت ترک هاوک خدایی می کنه و بقیه در مقام های دومی و سومی هستن…
    اوروس یک کراس اور مید سایز اسپرت هست و ربطی به ترک هاوک نداره و در آینده ای نزدیک باید با model X plaid سرشاخ بشه…

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (3376 دیدگاه) ,

    جیپ ترک هاوک در شتاب گیری عملکرد خیلی خوبی داره. البته اگه بخوایم نسبت به قدرتش مقایسه کنیم با رقبا اتفاقا عملکرد ضعیفی داره. برای مثال در درگ CARWOW ب ام و X4M با 500 اسب از جیپ ترک هاوک زمان بهتری رو ثبت کرد. یا مرسدس GLC63 با 500 اسب فقط دو دهم ثانیه کندتراز جیپ ترک هاوک بوددر حالیکه جیپ ترک هاوک بیش از 700 اسب بخار قدرت داره!!!!!
    تازه این قسمت خوب ماجراست چون در پیست جیپ ترک هاوک توان رقابت با رقبارو نداره و همیشه کندتر ازSUVهای 500 اسبی هستش.

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3376 دیدگاه) ,

      میدونم الان یه سری از دوستان میگن جیپ ترک هاوک مسیر 400 متر رو در فلان ثانیه ثبت کرده!!!
      اما من انکار نمیکنم اون زمان هارو. اما اون زمان ها در آسفالت خط درگ ثبت شده با سوخت های مخصوص و لاستیک های جلویی باریک!!!
      اما اگه جیپ ترک هاوک و حتی دوج دیمن رو در شرایط برابرمقابل رقبا درآسفالت های معمولی بزاری به هیچ وجه نمیتونن اون عملکرد رو داشته باشن.برای مثل جیپ ترک هاوک در درگ های CARWOW که شرایط عادی هستش زمان 11.9 رو ثبت کرد.چون آسفالت های خط درگ چسبندگی بالایی داره که باعث میشه ماشین یه جورایی انگار شلیک میشه.

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (863 دیدگاه) ,

      انقدر بی منطقی که درگهای کارواو رو قبول داری ولی درگی که با تابلویه استارت مسیر اختصاصی درگ سنسورهای لحظه استارت و پایان و دیگر پارامترها رو داره قبول نداری.یارو میاد میگه 1.2.3 حرکت و هر جور بخواد تقلب میکنه و یه کله قندی نشونه پایانش هست.بری بالا بیای پایین ترک هاوک 0تا100رو در 3.5ثانیه ثبت میکنه اوروس در 3.6ثانیه.تو درگ ترک هاوک11.5میزنه اوروس11.6.دیگه علکی بحث نکن.در ضمن کجا دیدی ترک هاوک لاستیک باریک انداخته که ما ندیدیم.آخه مگه مرض دارن رو دو دف لاستیک باریک بزارن.دیمون هم تو پیست درگ ادعا کرده تایم 9.6 میزنه هرکی بهتره بیاد به صورت رسمی ثبت کنه تمام.

      پاسخ
  7. شاهین
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    والا با تیونینگ هر ماشینی کابوس دیگری میشه!
    تو حالت استوک اوروس با اختلاف کم از تراک هاوک جلو میوفته، جلوتر هم میوفته اگه مسیر بیشتر از 400 متر باشه
    اینی که میگم توی جاده اتفاق افتاده ولی توی پیست درگ نمیدونم نتیجه چی میشه
    در کل اگه اوروس پلاگین هیبریدی بشه شبا با خیاله راحت میخوابه بدون کابوس طوری که توی خواب انگور میچینه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.