جیپ گلادیاتور 1000 اسب بخاری، هدیه هنسی به طرفداران!

فیات-کرایسلر برنامه‌ای برای تولید جیپ گلادیاتور هلکت ندارد اما این امر باعث نشده سایر شرکت‌ها چنین ایده‌ای را عملی نکنند. این پیکاپ شکل گرفته بر پایه‌ی شاسی‌بلند نمادین رانگلر تازه در اول راه خود بوده ولی قبلاً نمونه‌های هلکت آن رؤیت شده‌اند. البته جدیدترین نسخه‌ی این پیکاپ تغییرات بسیار زیادی داشته چراکه قدرت 707 اسب بخاری در روزگار کنونی کاملاً متوسط به نظر می‌رسد! طبیعتاً این هیولای جذاب محصول هنسی بوده و می‌توان آن را اولین گلادیاتور 1000 اسب بخاری روی زمین دانست.


این پیکاپ هنسی ماکسیموس 1000 نام داشته و در بطن آن پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری هلکت جای گرفته است. هنسی از پکیج ارتقای HPE1000 خود استفاده کرده و از آنجایی که گلادیاتور تنها با پیشرانه هلکت کامل نبوده بنابراین ECU، رادیاتور و سیستم سوخت‌رسانی هم ارتقا یافته‌اند. یک سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ نیز تضمین کننده‌ی تنفس خوب پیشرانه بوده و اگرچه ما هنوز ویدئویی از ماکسیموس را ندیده‌ایم اما انتظار می‌رود غرش‌های آن کاملاً ترسناک باشد.


همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ظاهر گلادیاتور هم تغییر یافته است. هنسی از سیستم تعلیق متفاوتی استفاده کرده که ارتفاع پیکاپ آمریکایی را بالا برده و زیر آن نیز رینگ‌های 20 اینچی سفارشی و لاستیک‌های آفرود بی اف گوودریچ KD قرار گرفته‌اند. سپرهای جلو و عقب متمایز به همراه چراغ‌های LED نیز جزو دیگر تغییرات ظاهری ماکسیموس 1000 می‌باشند.

همه‌چیز عالی به نظر می‌رسد اما همان‌گونه که حدس می‌زنید، خریداری یک گلادیاتور 1000 اسب بخاری آسان نیست. در ابتدا باید بودجه‌ای 200 هزار دلاری را در نظر بگیرید اما هنسی اعلام نکرده که این مبلغ شامل قیمت گلادیاتور هم می‌باشد یا تنها بهای پکیج در نظر گرفته شده است.


جان هنسی گفته است:

مشتریان ما خواهان خودروهایی منحصربه‌فرد و قدرتمند هستند که بتوانند تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب را در جاده و آفرود ارائه کنند.

دومین و شاید چالش‌برانگیزترین نکته به سقف تولید این هیولا مربوط می‌شود. تنها 24 دستگاه از ماکسیموس تولید خواهد شد که تضمین کننده‌ی کمیاب بودن خودرو است. تولید این خودرو از جولای آغاز می‌شود و هدف هنسی تولید دو دستگاه از آن در هر ماه است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1985 دیدگاه) ,

      جداً که نباید این را به هر کسی بفروشند و حتماً باید از خریدار تعهد بگیرند که مبادا با این هیولا سرعتهای بالا در شهر و اتوبان بره .
      فکر کن یه همچین هیولای خفنی را با کمترین آیرودینامیک بندازی زیر پای یه بچه پولدار که فقط گاز دادن بَلَده و نه رانندگی حرفه ای .
      چیزی که در اصفهان و تصادف مرگبار پورشه ماکان شاهد بودیم .

      پاسخ
    2. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      خدای افرودرهای جهان جیپ اینبار با 1000 اسب

      پاسخ
    3. SFXSuperFast
      سوابق: (176 دیدگاه) ,

      چقدر نام گذاریش باحال بود
      فیلم گلادیاتور رو همه دیدیم
      اسم شخصیت اصلی فیلم ماکسیموس بود

      پاسخ
  1. امیر
    سوابق: (1384 دیدگاه) ,

    پیکاپ هزار اسبی!!!!
    دور از ذهنه
    بسیار مشتاقم ببینم عملکردش چجوریه
    با توجه به تجربه هنسی قطعا یه هیولای تمام عیار تولید شده

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1487 دیدگاه) ,

    عجب رنگی ، عجب قدرتی ، عجب ابهتی 😈😈

    پاسخ
  3. moein
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    ولی انصافا سرعت و قدرت در این حد به این ماشین خیلی نمیاد😕

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (1189 دیدگاه) ,

    1000 اسب برای این استایل مثل حناق تو گلو میمونه ..

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      بهتره بگی جیپ مثل حناق تو گلویی شرکتهای رقیبش هست

      پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1541 دیدگاه) ,

    .
    آدمایی تو گوشه کنار این مملکت هستن که اگه اون امکاناتو داشتن با کمتر از نصف این پول کارایی میکنن فک هنسی بچسبه به آسفالت.
    200 هزار دلار؟؟؟؟؟

    پاسخ
  6. Alireza
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    تو مناطق برفی خیلی کاربردی نیست…
    آخه صداش بهمن شدیدی بوجود میاره

    پاسخ
  7. G
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    این واقعا هیولای به تمام معناست
    یه خبر تاسف برانگیز جیپ رانگلر 2019توی تست انکاپ استرالیا یک ستاره ایمنی گرفته

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      تست انکاپ استرالیا مرجع معتبری نیستش که حرفش ملاک باشه

      پاسخ
    2. Sajjad
      سوابق: (1559 دیدگاه) ,

      تصاویر مربوط به تست رو مشاهده کنید
      به دلیل عدم جمع شدن کامل کاپوت تا قبل ستون و عدم جذب ضربه یک ستاره دادن.
      دلیل اصلیش هم اینه که مانع تصادف توی یوروانکپ و ancap برخلاف iihs قابلیت جذب ضربه و صدمه کمتر رو داره و نیروی کمتر به ماشین وارد میشه (مثل یه خودروی دیگه عمل میکنن و خودشون هم ضربه رو جذب میکنن و نیروی برخورد رو کمتر میکنن)
      ولی موانع iihs کاملا غیر قابل آسیب هستن و حداکثر نیرو رو به خودروی مورد تست وارد میکنن.
      این ماشین رو طبق استاندارد های iihs که به مراتب دارای سطح بسیار بالاتری نسبت که سایر موسسه های تست تصادف داره ساختن و مشخصه که از نظر یه موسسه ای مثل ای انکپ یه ستاره بگیره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.