جیپ

جیپ گلادیاتور ۱۰۰۰ اسب بخاری، هدیه هنسی به طرفداران!

فیات-کرایسلر برنامه‌ای برای تولید جیپ گلادیاتور هلکت ندارد اما این امر باعث نشده سایر شرکت‌ها چنین ایده‌ای را عملی نکنند. این پیکاپ شکل گرفته بر پایه‌ی شاسی‌بلند نمادین رانگلر تازه در اول راه خود بوده ولی قبلاً نمونه‌های هلکت آن رؤیت شده‌اند. البته جدیدترین نسخه‌ی این پیکاپ تغییرات بسیار زیادی داشته چراکه قدرت ۷۰۷ اسب بخاری در روزگار کنونی کاملاً متوسط به نظر می‌رسد! طبیعتاً این هیولای جذاب محصول هنسی بوده و می‌توان آن را اولین گلادیاتور ۱۰۰۰ اسب بخاری روی زمین دانست.


این پیکاپ هنسی ماکسیموس ۱۰۰۰ نام داشته و در بطن آن پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری هلکت جای گرفته است. هنسی از پکیج ارتقای HPE1000 خود استفاده کرده و از آنجایی که گلادیاتور تنها با پیشرانه هلکت کامل نبوده بنابراین ECU، رادیاتور و سیستم سوخت‌رسانی هم ارتقا یافته‌اند. یک سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ نیز تضمین کننده‌ی تنفس خوب پیشرانه بوده و اگرچه ما هنوز ویدئویی از ماکسیموس را ندیده‌ایم اما انتظار می‌رود غرش‌های آن کاملاً ترسناک باشد.


همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ظاهر گلادیاتور هم تغییر یافته است. هنسی از سیستم تعلیق متفاوتی استفاده کرده که ارتفاع پیکاپ آمریکایی را بالا برده و زیر آن نیز رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی و لاستیک‌های آفرود بی اف گوودریچ KD قرار گرفته‌اند. سپرهای جلو و عقب متمایز به همراه چراغ‌های LED نیز جزو دیگر تغییرات ظاهری ماکسیموس ۱۰۰۰ می‌باشند.

همه‌چیز عالی به نظر می‌رسد اما همان‌گونه که حدس می‌زنید، خریداری یک گلادیاتور ۱۰۰۰ اسب بخاری آسان نیست. در ابتدا باید بودجه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری را در نظر بگیرید اما هنسی اعلام نکرده که این مبلغ شامل قیمت گلادیاتور هم می‌باشد یا تنها بهای پکیج در نظر گرفته شده است.


جان هنسی گفته است:

مشتریان ما خواهان خودروهایی منحصربه‌فرد و قدرتمند هستند که بتوانند تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب را در جاده و آفرود ارائه کنند.

دومین و شاید چالش‌برانگیزترین نکته به سقف تولید این هیولا مربوط می‌شود. تنها ۲۴ دستگاه از ماکسیموس تولید خواهد شد که تضمین کننده‌ی کمیاب بودن خودرو است. تولید این خودرو از جولای آغاز می‌شود و هدف هنسی تولید دو دستگاه از آن در هر ماه است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. F22RAPTOR

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1988 ديدگاه)

    چه هیولایی این

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3320 ديدگاه)

      جداً که نباید این را به هر کسی بفروشند و حتماً باید از خریدار تعهد بگیرند که مبادا با این هیولا سرعتهای بالا در شهر و اتوبان بره .
      فکر کن یه همچین هیولای خفنی را با کمترین آیرودینامیک بندازی زیر پای یه بچه پولدار که فقط گاز دادن بَلَده و نه رانندگی حرفه ای .
      چیزی که در اصفهان و تصادف مرگبار پورشه ماکان شاهد بودیم .

    2. حسن

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      خدای افرودرهای جهان جیپ اینبار با ۱۰۰۰ اسب

    3. SFXSuperFast

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (195 ديدگاه)

      چقدر نام گذاریش باحال بود
      فیلم گلادیاتور رو همه دیدیم
      اسم شخصیت اصلی فیلم ماکسیموس بود

  2. علی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    قدرتش برازنده اسمشه گلادیاتور

  3. امیر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2266 ديدگاه)

    پیکاپ هزار اسبی!!!!
    دور از ذهنه
    بسیار مشتاقم ببینم عملکردش چجوریه
    با توجه به تجربه هنسی قطعا یه هیولای تمام عیار تولید شده

  4. ایمان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2360 ديدگاه)

    عجب رنگی ، عجب قدرتی ، عجب ابهتی 😈😈

  5. moein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (573 ديدگاه)

    ولی انصافا سرعت و قدرت در این حد به این ماشین خیلی نمیاد😕

  6. amin

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1119 ديدگاه)

    جیپ و دیگر هیچ

  7. Khosrow

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    ۱۰۰۰ اسب برای این استایل مثل حناق تو گلو میمونه ..

    1. حسن

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      بهتره بگی جیپ مثل حناق تو گلویی شرکتهای رقیبش هست

  8. Hemichan

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (710 ديدگاه)

    به امید هنسی هلفنت در آینده ..

  9. me84

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    آدمایی تو گوشه کنار این مملکت هستن که اگه اون امکاناتو داشتن با کمتر از نصف این پول کارایی میکنن فک هنسی بچسبه به آسفالت.
    ۲۰۰ هزار دلار؟؟؟؟؟

    1. Sajjad

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      ما ایرانیا پوچ ترین مدعی های دنیاییم

  10. Alireza

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (457 ديدگاه)

    تو مناطق برفی خیلی کاربردی نیست…
    آخه صداش بهمن شدیدی بوجود میاره

  11. G

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    این واقعا هیولای به تمام معناست
    یه خبر تاسف برانگیز جیپ رانگلر ۲۰۱۹توی تست انکاپ استرالیا یک ستاره ایمنی گرفته

    1. حسن

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      تست انکاپ استرالیا مرجع معتبری نیستش که حرفش ملاک باشه

    2. Sajjad

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      تصاویر مربوط به تست رو مشاهده کنید
      به دلیل عدم جمع شدن کامل کاپوت تا قبل ستون و عدم جذب ضربه یک ستاره دادن.
      دلیل اصلیش هم اینه که مانع تصادف توی یوروانکپ و ancap برخلاف iihs قابلیت جذب ضربه و صدمه کمتر رو داره و نیروی کمتر به ماشین وارد میشه (مثل یه خودروی دیگه عمل میکنن و خودشون هم ضربه رو جذب میکنن و نیروی برخورد رو کمتر میکنن)
      ولی موانع iihs کاملا غیر قابل آسیب هستن و حداکثر نیرو رو به خودروی مورد تست وارد میکنن.
      این ماشین رو طبق استاندارد های iihs که به مراتب دارای سطح بسیار بالاتری نسبت که سایر موسسه های تست تصادف داره ساختن و مشخصه که از نظر یه موسسه ای مثل ای انکپ یه ستاره بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X