دوئل تویوتا فورانر و جیپ رانگلر

امروز دوئل دیگر از دور دوازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال بازهم به یکی از گروه‌های بلندقامتان اختصاص یافته و این بار به سراغ گروه اس‌یووهای متوسط رفته‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شورلت تریل‌بلیزر در برابر کیا موهاوی قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد 1288 رأی به ثبت سیده است. در این دوئل نتایج نظرسنجی‌های سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌نحوی‌که درحالی‌که در سایت موهاوی آراء بیشتری را کسب نموده، در تلگرام تریل‌بلیزر جلوتر است. بااین‌حال نهایتاً با احتساب آراء هردو نظرسنجی مشخص شد که تریل‌بلیزر با دریافت 648 رأی و با کسب 50.3 درصد از کل آراء با اختلافی بسیار جزئی موفق به پیروزی در این رقابت شده درحالی‌که موهاوی با دریافت 640 رأی و با تنها 8 رأی کمتر شکست خورد. حال امروز در پنجمین دوئل گروه اس‌یووی‌های متوسط جیپ رانگلر و تویوتا فورانر به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

نیسان ترا

فورد اورست

تویوتا فورچونر

؟

تویوتا فورچونر

سانگ‌یانگ رکستون

تویوتا لندکروزر پرادو

ایسوزو MU-X

میتسوبیشی پاجرو

تویوتا لندکروزر پرادو

میتسوبیشی پاجرو

شورلت تریل‌بلیزر

کیا موهاوی

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

شورلت تریل‌بلیزر

؟

تویوتا فورانر

تویوتا برای اولین بار نسل نخست فورانر را در سال 1984 به‌عنوان جایگزینی برای مدل Trekker معرفی نمود؛ اما این خودرو در اصل نسخهٔ سواری هایلوکس محسوب می‌شد تا جایی که حتی در برخی بازارها با نام هایلوکس Surf عرضه می‌شد. نسل اول فورانر که یک اس‌یووی کامپکت بود تا سال 1989 به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. این نسل نیز همچنان بر اساس پلت‌فرم هایلوکس ساخته شده بود و شباهت زیادی به آن داشت اما از نسل سوم که در سال 1996 معرفی شد، شباهت‌های آن با هایلوکس کاهش یافته و هویت خاص خود را پیدا کرد. از این نسل همچنین فورانر به یک اس‌یووی متوسط تبدیل شد. فورانر که یکی از جان‌سخت‌ترین اس‌ییووی‌های تویوتا محسوب می‌شود، هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که برای اولین بار در دسامبر سال 2009 در تگزاس رونمایی شد. این نسل از فورانر نیز مانند گذشته از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کند و پلت‌فرم مشترکی با مدل‌های لندکروزر پرادو، FJ کروزر و تاکوما دارد. این نسل همچنان در حال تولید است اما در سال 2013 برای مدل 2014 فیس‌لیفتی را تجربه کرده و بروزتر شد. فورانر هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که اولی 2.7 لیتری چهار سیلندر و دومی 4 لیتری V6 است. در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی ما پیشرانهٔ قوی‌تر فورانر را انتخاب کرده‌ایم که 270 اسب بخار قدرت و 377 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که نیرو را در حالت استاندارد صرفاً به چرخ‌های عقب و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. تویوتا فورانر سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 128 هزار دستگاه فروش داشته است.

جیپ رانگلر

جیپ برای اولین بار در سال 1986 مدل جدید رانگلر را به‌عنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ CJ معرفی نمود. نسل اول رانگلر که با کد YJ شناخته می‌شد، در مقطعی توسط پارس‌خودرو در کشومان هم با نام جیپ صحرا به تولید رسید. این نسل که صرفاً به‌صورت دودر ساخته می‌شد تا سال 1995 تولید شذ و سپس از سال 1996 نسل دوم با کد TJ به بازار آمد. این نسل نیز مانند نسل قبلی صرفاً به‌صورت دودر ساخته شد و تا سال 2006 روی خط تولید باقی ماند. سپس در نمایشگاه دیترویت 2006 جیپ نسل سوم رانگلر را با کد JK رونمایی کرد. در این نسل اما برای اولین بار نسخهٔ چهاردر هم به خانوادهٔ رانگلر اضافه شد. این نسخه که آن‌لیمیتد نام گرفته بود برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2006 رونمایی شد؛ اما پس از نزدیک به 12 سال، نهایتاً در اواخر سال 2017 جیپ نسل چهارم رانگلر را با کد JL رونمایی کرد. این نسل برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس 2017 به نمایش عمومی درآمد و تولید آن از نوامبر همان سال آغاز شد. البته تولید نسل سوم همچنان تا ماه مارس امسال ادامه داشت. نسل چهارم رانگلر مثل نسل قبلی در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شود که در دوئل ما نسخهٔ چهاردر شرکت کرده اما جیپ قصد دارد در این نسل به‌زودی برای اولین بار نسخهٔ پیکاپ را هم به‌عنوان عضو سوم به خانوادهٔ رانگلر اضافه کند. جیپ برای نسل چهارم رانگلر سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که ما برای این رقابت از بین آن‌ها موتور 3.6 لیتری V6 بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 285 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جیپ رانگلر سال گذشته بیش از 190 هزار دستگاه در ایالات‌متحده فروش داشته است.

مقایسه مشخصات فنی

  تویوتا فورانر

جیپ رانگلر

پیشرانه 4 لیتری V6 3.6 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 270 اسب بخار 285 اسب بخار
گشتاور 377 نیوتن متر 353 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.5 ثانیه 6.8 ثانیه
مسافت 400 متر 15.9 ثانیه 15.2 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 13.0 لیتر (ترکیبی) 11.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 2162 کیلوگرم 2027 کیلوگرم
طول 4.86 متر 4.78 متر
فاصلهٔ محوری 2.79 متر 3.00 متر
حجم صندوق بار 1330 لیتر 905 لیتر
قیمت پایه 35,605 دلار 28,940 دلار
قیمت موردبررسی 37,045 42,480 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

28 دیدگاه

    1. فورد
      سوابق: (480 دیدگاه) ,

      رای من جیپ بدون شک تو افرود یه سرو گردن بالا تره رولبار داخلی داره قابلیت باز شدن سقف و داره که من با هیچی عوضش نمیکنم

      پاسخ
      1. Maximus
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        تو هر چی حساب کنی جیپ یه سر و گردن بالاتره
        طراحی تویوتا یه ذره تو ذوق می‌زنه مخصوصاً از جلو ( احتمالا به خاطر رنگ قرمزشه)

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      فکر کنم جیپ تو این رقابت فور رانرو ی لقمه کرد ((( k.o ))).

      با تچکر

      پاسخ
  1. سعید(تهران)
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    قطعا رانگلر با این قیمت و شرایط ارزش خرید بسیار بالایی داره و شاید دوام و قابلیت اطمینان فورانر بیشتر باشه اما رانگلر هیچوقت ظاهر قدیمی پیدا نمیکنه و بازار دست دوم عالی(آمریکا) داره…

    پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1767 دیدگاه) ,

    چه دو راهی سختی.
    هردوتاشون عالین .
    فوررانر ظرفیت بالایی برای حمل بار و مسافر داره .
    و صندلی ردیف سوم هم قابل سفارشه .که یعنی 7مسافر رو میتونه جابجا کنه.این ماشین واسه کار در پروژه های معادن و بیابونی .خیلی مناسبه
    خیلی سخت جونه .و پلتفرمش با لندکروزر و پرادو یکیه .و افرود بینظیری داره.
    از اون طرف رنگلر یه ماشین اصیله و در کنار جی کلاس ،لندکروزر و رنجرور یکی از نماد های افروده .
    و به لطف ی سری امکاناتش مثل جدا شدن شیشه های عقب .ماشین منعطف و بی دردسریه.
    من به خاطر ظاهر خشن تر تویوتا بهش رای میدم.
    ❤تویوتا❤
    ❤جیپ❤

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      پلتفرم با هایلوکس مشترک است
      در متن هم اشاره شده

      پاسخ
  3. Just bentley continental
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    من هر دو رو دوست دارم ولی به رانگلر یه حس خاصی دارم
    به نظرم هم قوی تره و افرودش بهتره و ظاهرش خیلی دوست دارم.

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (603 دیدگاه) ,

    چه انتخاب سختیه واقعاً ؛ دوتا نماد آفرود ، دوتا سخت جون ، دوتا عشق ؛ اصلاً رای ندم بهتره
    ???? Jeep vs Toyota ????

    پاسخ
  5. Radin
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    آقا چرا درست محاسبه نمیکنید؟
    اون از رگرا و شیرون که رگزا برد که زدین شیرون برد
    اینم از موهاوی و تریل بلیزر که موهاوی برد
    هر چی حساب میکنم موهاوی میبره
    این چه سایتیه؟؟؟

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      رگرا که واقعا شیرون رو برد. شاخ دراوردم چه جوری پدال جمع زد رای ها رو که شیرون برنده شد. از همون روز دوئل تا اون زمان که پدال نتیجشو اعلام کرد (تو دوئل پاگانی و لامبورگینی) من چند بار رای هاشون رو در تلگرام و سایت جمع کردم که رگرا جلو بود. مخصوصا همون موقع که پدال نتیجشو اعلام کرد و از چند روز قبلش با اختلاف 40-50 تایی رگرا جلو بود. بعد آخر سر پدال رای های شیرون رو 30 تا بیشتر اعلام کرد!!!! همین الانم اگه دوستان یه سر به دوئل مربوط به این دو تا ماشین هم در سایت و هم در تلگرام بزنن، رگرا دقیقا 48 تا رای بیشتر داره در مجموع. قطعا هم از روز اعلام نتیجشون تا همین الان، رای ها تغییر خاصی نکرده. دیگه کی تو این بازه رفته رای بده. ضمن اینکه همه میدونن تاثیری نداره رای هاشون، چون نتیجه اعلام شده دیگه. پس همون موقع اعلام نتیجه هم بدون هیچ شکی اختلاف رای ها همین حدودا بوده، حالا نهایتا 10 تا این ور اون ور. پس دیگه این یکی دوئل رو که خود من چند بار رای ها رو چک کردم، به شخصه 100 درصد مطمئنم پدال اشتباه کرده و باید اصلاحش کنه. رگرا قطعا برنده اون دوئل هستش. اگه پدال به عمد این کار رو کرده که شیرون بیاد بالا، دیگه برای چی نظرسنجی کردید و وقت ملت رو گرفتید، که قطعا این طور نیست و همه ی ما به درستکاری پدال ایمان داریم، اگه هم اشتباه شده که قطعا اینطوره پس نتایج رو اصلاح کنید لطفا. مطمئنم تو جمع زدن و خواندن اعداد اشتباهی شده

      پاسخ
      1. امیر دهقان
        سوابق: (360 دیدگاه) ,

        درود دوستان
        با توجه به اعتراضاتی که به نتایج دوئل بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا شد و به منظور احترام به درخواست شما مخاطبین عزیز، آراء این دوئل مجدداً محاسبه شده و در صورتی که تعداد آراء رگرا بیشتر باشد قطعا بعنوان پیروز دوئل اعلام خواهد شد.
        با سپاس از همراهی شما

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1208 دیدگاه) ,

          جناب دهقان تو یه دویل که اختصاص به همین سگمنت داشت
          گرند چروکی در مقابل فور رانر بود که فور رانر شکست خورد،ولی الان نه اینجا گرند چروکی هست، و فور رانر هم تو گوده

    2. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      توی نظر سنجی تلگرام تقریبا تریل بلیزر 50 رای بیشتر آورده بود و توی سایت موهای 30 رای بیشتر آورده بود
      که در مجموع میشه بلیزر تقریبا 20 رای بیشتر اورده

      پاسخ
  6. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت آقای دهقان عزیز
    اگر خاطرم باشه قبلا جیپ گرند چروکی تریل هاوک هم توی اینروه بود و همین جیپ تریل هاوک تویوتا فوررانر رو حذف کرده بود
    پس چرا الان جدول متفاوت از چیزی هس که قبلا بوده

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (360 دیدگاه) ,

      سلام
      بله گفتۀ شما درسته و در ابتدا جیپ گرند چروکی در گروه اس‌یووی‌های متوسط قرار داشت اما بعد از اینکه در شرکت‌کننده‌ها و گروه‌ها تغییراتی صورت گرفت، جیپ گرند چروکی به گروه کراس‌اوورهای متوسط منتقل شد و در اونجا با هیوندای سانتافه به رقابت پرداخت. از طرف دیگه، جیپ رانگلر هم به رقابت‌ها اضافه شده و بجای گرند چروکی در گروه اس‌یووی‌های متوسط قرار گرفت.

      پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (824 دیدگاه) ,

    هردوتاشون حرفایی زیادی واسه گفتن دارن.ولی جیپ انتخاب خیلی بهتریه

    پاسخ
  8. Khan
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    از فورانر خوشم میاد ولی خب جیپ تقریبا تو همه چی بهتر عمل کرده.

    پاسخ
  9. Elmiraj
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    جایی که رانگلر میره فورانر حتی نمی تونه نزدیکشم بشه ، حالا طراحی فوق اصیل رانگلر هم که جای خود دارد …..

    پاسخ
  10. Ali Keyhani
    سوابق: (345 دیدگاه) ,

    جیپ رو انتخاب میکنم ظاهری جذاب تر داره و مشخصات فنی بهتر نسبت به تویوتا و البته مصرف کمتر.

    پاسخ
  11. محمدرضا
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    قطعا جیپ برای افرود یک سر و گردن بالاتره نه اینکه فوررانر حریف دست و پا بسته ای باشه نه قطعا یکی از بهتریناس اما خب جیپ سلطان این سگمنته

    پاسخ
  12. بنده خدا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با اینکه یکی از علاقه مندان تویوتاام ولی میگه جیپ با فاصله کمی بهتره (چرااا؟؟؟؟)ظاهر خودرو / وزن کم/گشتاور/شتاب/گیربکس(8سرعته)/مصرف سوخت و به قول دوستمون آقا محمد رضا جیپ برا آفرود یک سر و گردن بالاتره
    به نظرم طراحان تویوتا برای طراحی فورانر زیاد سلیقه به خرج ندادن جیپ هم احساس میکنم که شبیه بنزGکلاس باشه شما هم همین حسو دارید؟در ضمن داخل ماشین جیپ حس یه ماشین اسپرت کوپه رو میده و اصلا احساس اینکه داخل یه شاسی بلند(SUV)رو به آدم نمیده و خیلی خوبه وزن پایین این ماشین هم در سربالایی های سخت برای آفرود خوبه
    اما سر از قیمت ها درنیاوردم!!!؟؟…

    پاسخ
  13. Travel4ever
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    هردوتایش آرزوست ترجیحا جیپ بدلیل طراحی خاطره انگیزتر
    ارزش داره واسه همین جیپ صرفا کوچ کنی بری!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.