دوئل جیپ گرند چروکی و هیوندای گرند سانتافه

گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ آن رفته‌ایم، گروه کراس‌اوورهای متوسط است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان جی‌ام‌سی آکادیا و تویوتا هایلندر بودیم. این رقابت بسیار نزدیکی بود و نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام نیز با اختلافی جزئی عکس یکدیگر بودند اما نهایتاً با احتساب مجموع آراء مشخص شد که تویوتا هایلندر با دریافت 789 رأی و کسب 51 درصد از کل آراء با اختلافی جزئی، آکادیا را با 748 رأی مغلوب کرده و پیروز دوئل شد. در این رقابت مجموعاً تعداد 1537 رأی به ثبت رسیده است. امروز اما در آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط، جیپ گرند چروکی در برابر هیوندای گرند سانتافه قرار گرفته است.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

دوج جورنی

پژو 5008

رنو کولئوس

پژو 5008

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جیپ گرند چروکی

در سال 1993، یعنی شش سال پس‌ازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود، نسل نخست گرند چروکی با کد ZJ به‌عنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ واگنییر معرفی شد. سپس به ترتیب در سال 1999 نسل دوم و در سال 2005 نسل سوم این اس‌یووی آمریکایی معرفی گردید تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل چهارم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار با کد WK2 در نمایشگاه نیویورک 2009 رونمایی شده و از تابستان سال 2010 با مدل 2011 به بازار آمد. این نسل از گرند چروکی به همراه دوج دورانگو روی پلت‌فرمی ساخته شده که توسط کرایسلر طراحی و مهندسی شده و یادگار دوران شراکت دایملر-کرایسلر است. به همین دلیل مرسدس بنز نیز از این پلت‌فرم برای ساخت مدل‌های ML و GL استفاده می‌کرد. نسل چهارم گرند چروکی همچنان در حال تولید است اما تاکنون دو به‌روزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت 2013 و دومی در نمایشگاه نیویورک 2016 معرفی شد. این اس‌یووی آمریکایی با پیشرانه‌های مختلف و در مدل‌های گوناگونی از نمونهٔ آفرود تریل‌هاوک گرفته تا نسخه‌های اسپرت SRT و ترک‌هاوک تولید می‌شود. پرچم‌دار این خانواده مدل ترک‌هاوک است که از پیشرانهٔ 707 اسب بخاری هلکت استفاده کرده و قوی‌ترین اس‌یووی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. در این دوئل اما به جهت هماهنگی با رقیب کره‌ای، ما پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ گرند چروکی را انتخاب کرده‌ایم که یک موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی با 295 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور است. این مدل با دو انتقال قدرت مختل دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است. دیگر موتورهای نسخهٔ معمولی این ماشین نیز شامل یک نمونهٔ 5.7 لیتری V8 بنزینی همی و یک واحد 3 لیتری V6 دیزل می‌شود. گرند چروکی در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول و در اصل پرچم‌دار جیپ محسوب می‌شود اما احتمالاً در آینده با معرفی نسل جدید مدل واگنییر این عنوان را از دست خواهد داد. این خودرو سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 240 هزار دستگاه فروش داشته که رشد چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است.

هیوندای سانتافه

نسل اول سانتافه برای نخستین بار در سال 2000 به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط معرفی شده و با مدل 2001 به بازار آمد. این نسل روی پلت‌فرم Y4 کیا-هیوندای ساخته شده بود که با هیوندای سوناتا و کیا سورنتو مشترک بود. سپس نسل دوم سانتافه در نمایشگاه دیترویت 2006 رونمایی شد و تا سال 2012 روی خط تولید قرار داشت اما نسل اول آن همچنان در چین در حال تولید است. سانتافه هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی شد. البته این نسل نیز هم‌اکنون به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی در نمایشگاه ژنو امسال نسل جدید آن معرفی خواهد شد. نسل کنونی سانتافه اما برخلاف نسل‌های قبلی، در دو نسخهٔ معمولی پنج‌نفره و هفت‌نفره (سه ردیفه) تولید می‌شود که دومی گرند سانتافه نام داشته و در اصل جایگزین مدل وراکروز شده است. این مدل در نمای جلویی تقریباً با نسخهٔ معمولی یکسان بوده و تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپر با آن دارد اما نمای عقبی گرند سانتافه به‌کلی با برادر پنج‌نفره‌اش متفاوت است. در دوئل ما نیز گرند سانتافه شرکت کرده تا با رقیب درشت‌هیکل آمریکایی هماهنگی بیشتری داشته باشد. نسخهٔ معمولی سانتافه فقط با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه می‌گردد اما برای گرند سانتافه موتور شش سیلندر هم قابل انتخاب است؛ بنابراین برای این رقابت قوی‌ترین پیشرانهٔ این کراس‌اوور کره‌ای را انتخاب کرده‌ایم که یک واحد 3.3 لیتری V6 تنفس طبیعی است. این موتور 290 اسب بخار قدرت و 341 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. تقریباً هر سه نسل این کراس‌اوور کره‌ای در کشورمان حضور داشته‌اند اما نسل اول آن در تعدادی بسیار محدودی به کشور وارد شد درحالی‌که نسل سوم که توسط آسان موتور و اخیراً کرمان‌خودرو در ایران عرضه می‌شود یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار است. البته در کشورمان فقط نسخهٔ معمولی سانتافه عرضه می‌شود و خبری از گرند سانتافه نیست. هیوندای سانتافه سال 2017 در ایالات‌متحده حدود 133 هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

جیپ گرند چروکی

هیوندای گرند سانتافه

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.3 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 295 اسب بخار 290 اسب بخار
گشتاور 352 نیوتن متر 341 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.1 ثانیه 7.3 ثانیه
مسافت 400 متر 15.4 ثانیه 15.8 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.9 لیتر (ترکیبی) 11.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 2260 کیلوگرم 1980 کیلوگرم
طول 4.82 متر 4.90 متر
فاصلهٔ محوری 2.91 متر 2.80 متر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 7 نفر
حجم صندوق بار 1020 لیتر 395 لیتر
قیمت پایه 31,490 دلار 31,800 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

61 دیدگاه

    1. Ali
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      من جیپ گرند چروکی رو روندم واقعا بی نظیره❤️ بی شک برنده این سگمنت گرند چروکیه❤️❤️

      پاسخ
    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      مخلص داش سامان هم هستىم
      انتخاب منم مثل داش سامان جىپ هستش

      پاسخ
      1. PARTHIAN
        سوابق: (1124 دیدگاه) ,

        علی اولین حسی که ازین دوئل داشتی رو میتونی بهم بگی
        ???

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          F22
          دادا حسه ىه ماهى که مىندازنش تو حوض اب

        2. PARTHIAN
          سوابق: (1124 دیدگاه) ,

          قوی ترین پیشرانه هیوندا در مقابل ضعیف ترین پیشرانه جیپ
          بازم کم میاره

        3. Mahdi CHEVROLET
          سوابق: (1432 دیدگاه) ,

          اقا عارف عزیز
          فروش سانتافه شامل همه مدل و همه تیپ های اون میشه که مدل های ۴ سیلندر قیمت کمتری دارن (حدود ۲۵ هزار دلار) و تو اون سطح قیمت برتری دستشه و بیشتر فروخته در صورتی که جیپ از (حدود ۳۴ هزار دلار) شروع میشه

    3. کیان
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      بعضی وقتها انتخاب سخت هستش و بعضی مواقع اصلا نیاز به فکر کردن هم ندارد
      الان حالت دوم هستش ، جیپ کجا و …
      تازه قیمت هم مناسب تر ، فضای داخلی بهتر ، بی شک افرود بهتر و …

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4241 دیدگاه) ,

        رقابت جىپ گرند چروکى و هىوندا سانتافه مثل رقابت گرگ و گربه هستش
        جىپ با اون سابقه افرود کجا و هىوندا سانتافه کجا؟؟؟؟

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          دوستانى که به من دىس لاىک دادىد
          تا الان که ساعت 1:07 دقىق ظهر هست راى جىپ 111 و راى سانتافه 20 هستش
          حالا دىس بدىد به من

        2. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          جىپ گرند چروکى سال پىش ازش بىش از 240/000 دستگاه فروش داشته ولى سانتافه فقط 133/000 دستگاه فروش داشت طبق گفته ى متن
          خودتون قضاوت کنىد

        3. عارف
          سوابق: (51 دیدگاه) ,

          سلام. یک سوال داشتم. با وجود برتری جیپ، قیمت مشابه و ابعاد و ویزگی های برابر، سال گذشته 133 هزار نفر در خود آمریکا سانتافه خریدند. چرا؟ البته فروش جیپ گرند چروکی 240 هزار تا بوده و در این سگمنت نیسان روگ بیشتر از 400 هزار تا فروخته.
          دوستان به نظر من دوره برتری های مطلق به پایان رسیده، همین سانتافه با تیونینگ بی سی موتو بالای هزار اسب قدرت رو تحمل می کنه و شاسی اون از هم نمی پاشه.
          این ها خودروهای کراس اوور شهری با قابلیت کمی آفرود هستند. قاعدتا خانواده هایی اهل سفر و تفریح به سراغ اونها می رن و انتظار قدرت وحشتناک یا آفرود مثل جیپ رنگلر رو از اونها ندارن. اگه اشتباه می گم شما اصلاح بفرمایید

        4. PARTHIAN
          سوابق: (1124 دیدگاه) ,

          عارف جان اون سانتافه ای که قدرتش بیشتر از ۴۰۰ اسب باشه مطمئن باش شاسیش مورد بازنگری وتقویت اساسی قرار میگیره

        5. ونوم اف ۵
          سوابق: (1276 دیدگاه) ,

          علی جون منم به جیپ رای دادم ولی نظر کاربر نت هم میتونه راهگشا باشه که این سانتافه نسل قبل حساب میشه که خوشگلترین هست یا نسل بعد حساب میشه

        6. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          اره ونوم جان
          کلا هىوندا فقط نسل قبل

    4. net
      سوابق: (391 دیدگاه) ,

      این مدل گرند سانتافه عقبش طراحی بیرونی زشتی داره و ۷ صندلی داره ولی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی خوشکل و زیباست و ۵ صندلی داره

      پاسخ
      1. net
        سوابق: (391 دیدگاه) ,

        کیا سورنتو ۲۰۱۹ عقبش و چراغ عقبش از این جیپ گرند چروکی کپی کرده

        پاسخ
        1. Hosein
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          خدایی خوشم میاد انصافو رعایت میکنی حتی اگه پای عشقت وسط باشه??

      2. net
        سوابق: (391 دیدگاه) ,

        ونوم اف ۵ عشق من هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ هست .سانتافه دو مدل ۲۰۱۸ داره یه مدل همین مدل گرند سانتافه ۲۰۱۸ هست که ۷ صندلی داره و یه مدل سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ هست که ۵ صندلی داره،عقب هر دو مدل سانتافه ۲۰۱۸ با هم فرق میکنه.مدل گرند سانتافه وارد ایران نمیشه و مدلی که تو خیابانهای ایران میبینید هیوندای سانتافه اسپرت هست

        پاسخ
  1. محمدرضا
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    جایی که اسم امریکا میاد خودش واسه هرماشینی شناسنامه اس سانتافه در مقابل چیپ هیچی نیس

    پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (569 دیدگاه) ,

    چندین عکس از سانتافه ۲۰۱۹ منتشر شده
    الان دیدم اونقدرا هم بد نیست
    این هشتگ رو توی اینستاگرام بزنید تصاویرش میاد

    싼타페tm

    پاسخ
  3. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4241 دیدگاه) ,

    امروز براى رفقاى اهل دل خودم مىخوام از شورولت کوروت نسل دوم که بىن سالهاى 1963 تا 1967 تولىد شد بگم
    دوستان شورولت در نسل دوم کوروت و طبق روال قبل بهترىن و قوى ترىن موتورهاى جنرال موتورز رو براى کوروت در نظر گرفت
    موتورها ى مدلهاى 1963 قدرتى برابر با365 اسب و مدلهاى 1964 موتورهاى 375 اسبى داشتن اما اىن تازه اولش بود
    شورولت سال 1965 با 2 موتور بىگ بلاگ 396 و 427 کوروت رو مجهز کرد که موتور 427 قدرتش 550 اسب بود و بطور استاندارد مجهز به کاربراتور هولى بود
    Four-wheel disc brakes were introduced in 1965, as was a “big-block” engine option (the 396 in³ (6.5 L) V8). Side exhaust pipes appeared on the 1965 Stingray and persisted through 1969. Chevrolet would up the ante in 1966 with the introduction of an even larger 427 in³ (7 L) version, creating what would be one of the most collectible Corvettes ever. 1967 saw a L88 version of the 427 introduced which was rated at 430 hp (321 kW), but unofficial estimates place the actual output at 550 hp (410 kW) or more. Only twenty such engines were placed in the 1967 Corvette, and the cars can fetch US$600,000 or more in auction today. From 1967-1969, the 1282 cfm Holley triple two-barrel carbuetor, or Tri-Power, was available on the 427. The 1967 Corvette originally was going to be the first of the C3 generation; however, due to delays the C3 had to be put off until 1968. Other early options available on the C2 included AM-FM radio (mid 1963), air conditioning (1963), telescopic wheel (1965), head rests, presumably to prevent whiplash (1966).

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      اما مطلب بعدى در مورد ىه محصول بسىار بسىار قدرتمند هست از شرکت فورد
      ((1965 Ford Galaxie))
      فورد سال 1965 مدل گالاکسى رو باز طراحى کرد و اون رو مجهز به موتورهاى بسىار قدرتمندى کرد که در ادامه مىگم
      فورد گالاکسى محصولى بود ساىز بزرگ که در 2 نوع سدان و کوپه عرضه مىشد
      سال 65 فورد براى اىن محصول حداکثر توان خودش رو گذاشت
      موتورها از 195 اسب قدرت شروع مىشدن و به 657 اسب مىرسىدن!!!!!!!!!!
      موتور 675 اسبى موتور بىگ بلاگ 427 فورد بود ( با موتور 427 شوى اشتباه نشه) و با 2 عدد کاربراتور 4 دهنه به اىن قدرت عظىم دست ىافته بود
      البته همىن موتور با ىک عدد کاربراتور 4 دهنه قدرتش 616 اسب بخار بود
      The “cammer” 427 was in 1965, and probably remains till today, the most powerful production engine ever made. Developed with the intention of taking on Chrysler’s Hemis, Ford gave the 427 block new heads with hemispherical combustion chambers. To cap that, they fitted overhead camshafts — one per cylinder bank — which gave the engine its name. With the regular single four barrel carb, the “cammer” put out 616 bhp, but with dual four-barrels, it produced a massive 657 bhp. With this kind of power, the “cammer” 427 was totally unsuitable for street use. This kept sales and therefore production volumes down and NASCAR refused to accept the engine as a regular production option. Nonetheless, Ford gained a lot of publicity in other events which greatly helped their image on the street.

      دوستان منبع 2 مطلب گذاشته شده هم(((www.musclecarclub))) هستش

      پاسخ
    2. PARTHIAN
      سوابق: (1124 دیدگاه) ,

      علی میتونی وزن نهایی کروت با هر موتورو ذکر کنی؟
      وسوال بعدی این موتور ۶۵۷اسبی همونیه که تو تست داینو بیشتر نشون میداد و فورد کمتر اعلام کرده بود؟

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4241 دیدگاه) ,

        F22
        دادا وزن کوروت رو تو اون منبع ننوشته اما وزنش با موتور بىگ بلاگ 454 زىر 1600 هستش
        براى مقاىسه بهتر بگم
        وزن شورولت نوا مدل 1975 تا1979 برابر با 1550کىلو هستش با موتور 6 سىلندر
        وزن شوى کامارو 1600 کىلو هست با موتور 8 سىلندر در مدلهاى 1974 تا 1981

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          اون موتور 675 اسبى همونى هستش که سازمان اىمنى بزرگراهاى امرىکا سال 1970 به فورد فشار اورد که قدرتش رو کم تر کنه چون ماشىنهاى که اىن موتور روشون بود قابل کنترل به راحتى نبودن و فورد قدرت اون موتور رو از 675 به زىر 400 اسب رسوند

  4. PARTHIAN
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    خدا این قول وسلطان افرود،
    اون کراس اوور
    با چه منطقی باید به سانتافه رای داد
    قاطع ترین رای من تو سری دوئل ها این بود،
    سلطان افرود و قول شاخ شکن گرند چروکی

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      گرند چروکى در قوى ترىن مدلش مجهز به موتور اسمال بلاک 392 با 707 اسب قدرت خالص هستش
      قوى ترىن و موتور سانتافه چند اسبه؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. amin
        سوابق: (839 دیدگاه) ,

        من بعید میدونم حتی شاسی سانتافه تحمل این حجم قدرت رو داشته باشه و از هم بپاشه

        پاسخ
    2. amin
      سوابق: (839 دیدگاه) ,

      من مطمئنم حتی ویلیز ۶٠ ساله پیرمرد من هم سانتافه رو در آفرود شکست میده!

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4241 دیدگاه) ,

        امىن جان
        دادا اون وىلىز کهن سال شما چرخش مىارزه به همه ى اىن ماشىن سوسولىهاى بى اصل و نسب پلاستىکى
        اون ماشىنى که شما دارى تو کوه و کمر بى رقىبه
        مواظب تىمسار کهن سال ما باش

        پاسخ
        1. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          چشم
          مواظب تیمسار هستم علی آقا!!!

        2. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          دمت گرم امىن جان

        3. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          علی آقا ماشین که هنوز تعمیرگاهه اما اگر دوست داشتید عکسش رو براتون بفرستم،فقط نمیدونم چجوری میشه

        4. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          امىن جان
          حتما عکسهاش رو بزار برام تو همىنجا که رفقا هم ببىنن و حال کنن

        5. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          چجوری اینجا عکس بزارم علی آقا؟بلد نیستم

      2. Elmiraj
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        شک نکن ……
        ویلیز ماشینیه که ۷۰ سال پیش با همه تجهیزات از هواپیما پرت شد ، کوه ها را درنوردید ، جامپ های ۱۰ متری زد ، از رودخانه‌ها و سواحل گذشت و چندین نفر را با تجهیزات کامل به خط مقدم برد و در وسط جنگ‌ هم همچون سنگر فولادین از آنها حفاظت کرد .
        پس لطفاً بار دیگر اسم این بچه سوسول رو پیش این تکاور سالخورده نیار….!!!

        پاسخ
  5. امیر رضا
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    پیشنهاد میکنم یه سر به سایت جیپ (WWW.JEEP.COM)بزنین!!!
    من دیگه چیزی نمیگم…

    پاسخ
  6. M.us
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    جیپ انتخاب معقولانه ای از هر لحاظ بهتره ظاهر با ابهتی داره درکل جیپ بهتره تو این سگنمت

    پاسخ
  7. amin
    سوابق: (839 دیدگاه) ,

    اصلا نفس مقایسه جیپ با این اسباب بازی شرک و کفره!!!

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (1606 دیدگاه) ,

    جیپ تنها برند امریکایی هست که موقع مقایسه حتی اگر خودروی رقیب بهتر هم باشه نمیشه بهش نیم نگاهی نداشت

    پاسخ
  9. Mahdi CHEVROLET
    سوابق: (1432 دیدگاه) ,

    به قول دوستمون F22
    قوی ترین سانتافه در مقابل ضعیف ترین جیپ گرند چروکی بازم عددی نیست

    پاسخ
  10. حسن
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    خدا بخواد همتون برید سانتافه اونجا جیپ ارزونه یکی یه چروکی بخرید حالشا ببرید.

    پاسخ
  11. ارش
    سوابق: (489 دیدگاه) ,

    به نظرم کلاس جیپ چروکی از این گروه خیلی بالاتره درسته خیلی لوکس نیست ولی قابلیت افرود خیلی خوبی داره و تو این گروه به راحتی اوله.

    پاسخ
  12. آرمین
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    من رشت زندگی میکنم و برای خرید ماشین بین جیپ چروکی و مزدا cx5 مردد بودم که در آخر cx5 رو انتخاب کردم.ولی تو این مقایسه بدون شک چروکی خیلی سرتره.همه چی روی کاغذ مشخص نمیشه.البته روی کاغذ هم چروکی برتره

    پاسخ
  13. Genius
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    به هیوندای بابت رشد فزاینده خودش تبریک میگم اما با تمام احترامم جیپ گراند چروکی رو برمی گزینم.امریکایی ها در ساخت ماشین های هیولای SUV ید طولایی دارند و از آسیایی ها بنظرم تنها لندکروزر V8 و موهاوی یارای مبارزه با اونها رو دارن

    پاسخ
  14. me84
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    .
    جیپ سالار راه و بیراهه.
    دوئل نیاز نیست برای به رخ کشیدن تواناییهاش. اسمش یه دنیاست لاکردار.

    پاسخ
  15. مانی
    سوابق: (449 دیدگاه) ,

    جیپ با قدرت یکم بیشتر و وزن بیشتر مصرفه کمتری داره
    نمیدونم ماشین‌های کره‌ای چرا کلا مصرفشون بیشتر از تکنولوژیِ روزه
    گیر باکس دو دنده بیشتر داره،فاصله بین محورها بیشتره
    قیمتش یکمی کمتره،یکمی زیباتره اما خیلی‌ با ابهت تره
    و در آخر اینکه ما ایرانیها بین دوتا ماشین که تقریبا در یک حدن
    ولی‌ یکی‌ آمریکایی هست و اون یکی‌ کره‌ای به کره ایه اصلا نگاه نمی‌کنیم:D

    پاسخ
  16. مهدی
    سوابق: (484 دیدگاه) ,

    مقایسه یکم اشتباهه چون جیپ فول شاسی هست وشاسی سانتافه فریم هست مثل سواری های معمولی مثل النترا… و کلا رفتار این دوتا ماشین خیلی فرق داره اما تجربه چند روزه ای که با جیپ گرند چروک داشتم جدا عالی بود. با اینکه ماشین سفارش امریکا بود و تصادف سنگین داشت و وارد منطقه ازاد شده بود اما سواری قرص و مستحکم رو کامل القا میکرد کاملا تو دست بود و مثل پرادو هم خبری از حرکات گهواره ای ماشین و استرس وارد کردن نبود

    پاسخ
  17. Aref
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    کره جنوبی نفت ایرانو میخره
    ایرانم بجاش ماشین های بنجول کره ای رو وارد میکنه
    وگرنه هیوندای و کیاموتورز اصلا شرکت های درجه 1 محسوب نمیشن.

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    واقعا این مقایسه شان جیپ رو پایین میاره

    پاسخ
  19. Behnam
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    من به جیپ رای دادم ولی مشخصات سانتافه غافلگیرم کرد فک نمیکردم انقد نزدیک باشه

    پاسخ
  20. ابولفضل نصیری
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    مقایسه ای بی فایده بدون خواندن ذره ای از ویژگی ها قطعا و بدون درنگ محصول برتر برند معظم جیپ

    پاسخ
  21. مهدی
    سوابق: (484 دیدگاه) ,

    اگه دوئل بین سانتافه و چروکی بود منطقی تر بود فکر میکنم گرندچروک زیاده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.