دوئل میتسوبیشی پاجرو اسپرت و جیپ رانگلر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت سی‌وچهارم، دومین دوئل از گروه اس‌یووی‌های متوسط

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا لندکروزر پرادو و تویوتا فورچونر

مجموع آراء: 1377

آراء تویوتا فورچونر: 439

آراء تویوتا لندکروزر پرادو: 938

پیروز دوئل: تویوتا لندکروزر پرادو با کسب 68 درصد از کل آراء

 

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2017

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 3 از 5

امتیاز از اتو اکسپرس: 3 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 3,670 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 6,862 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 190,522 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 240,032 دستگاه

گارانتی: پنج سال یا 120 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر نمادین، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین بروز

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام

 

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

تاریخ معرفی: آگوست 2015

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: میتسوبیشی ترایتون

امتیاز از کاربایر: 2.8 از 5

امتیاز از اتو اکسپرس: 2 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: پنج سال یا 100 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود بالا، تجهیزات زیاد، کابین جادار و فضای زیاد برای هر سه ردیف صندلی

نقاط منفی: سواری خشک و ناراحت، رانندگی ناامیدکننده، مصرف سوخت بالا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جیپ رانگلر میتسوبیشی پاجرو
پیشرانه 2.2 لیتری I4 2.4 لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت 200 اسب بخار 180 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر 430 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 9.6 ثانیه 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 180 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.7 لیتر ترکیبی 8.6 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 202 گرم/کیلومتر 227 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 81 لیتر 68 لیتر
وزن 2158 کیلوگرم 2105 کیلوگرم
طول 4.79 متر 4.78 متر
فاصلهٔ محوری 3.00 متر 2.80 متر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 7 نفر
حجم صندوق بار 533 لیتر 130 تا 500 لیتر
قیمت پایه آمریکا 29,540 دلار
قیمت پایه بریتانیا 43,065 پوند 35,151 پوند
قیمت موردبررسی 44,501 پوند 35,151 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

  1. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    با حفظ احترام به میتسو من به سلطان افرود رانگلر رای میدم

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      سال 2018 جیپ با 3 نماینده تونست در کلاس شاسی بلندهای فروخته شده در امریکا با اقتدار حضور داشته باشه
      از رانگلرش 240هزار دستگاه فقط ذر خاک امریکا فروخته که نشون دهنده عالی بودن این ماشین هستش
      علاوه بر فروش بالاش رانگلر در رقابتی که مجله موتور ترند در سال 2018 ترتیب داده بود و رقیبش هم جی کلاس بود تونست مقام اول رو کسب کنه و بازهم ثابت کنه سلطان افروده

      پاسخ
      1. amir
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        رانگلر سال پیش 7 هزار تا هم تو بازار کوچیک و انحصاری اروپا فروخته

        پاسخ
      2. Mohammad
        سوابق: (1051 دیدگاه) ,

        حسن فقط امید وارم اینجا هم یکی نیاد بگه
        با پاجرو شوخی نکنید سلطان و فلان و
        مثل قضیه لندکروز و داج
        (حرف های بچه گونه )

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (1051 دیدگاه) ,

          اما یه چیز دیگه که الان دیدم نقاط منفی زده قیمت گران جیپ رانگلر
          رانگلر کجاش گرونه
          29 هزار تا واسه همچین ماشینی گرونه ( حالا کاری ندارم توی اروپای شیاد قیمتش 2 برابر میشه 44 هزار پوند یعنی 50 هزار دلار )
          بعد جالبش اینه بیشترین حفظ ارزش رو بعد 5 سال داره تو امریکا

      3. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        عاشق ایرادهایی هستم که به جیپ گرفته شده
        ((نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری پایین، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام))
        هزینه نگهداری کم!!!!!!!!!!
        سواری جاده ای نه چندان نا ارام!!!!!!!!!!
        هر کی که 2 دقیقه جیپ رونده باشه میدونه چون جیپ فنربندیش مخصوص افروده برای همین تو جاده اسفالته کمکهاش میکوبه و این نقطه ضعفش نیست برعکس نشون دهنده اونکه چقدر تو افرود شاخه با این فنر بندی قویش

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (909 دیدگاه) ,

          البته هزینه نگهداری بالا نه پایین حسین جان
          ولی درسته، جیپ یکی از نمادهای با ابهت و پرقدرت آفروده

        2. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          محمد جان
          البته هزینه نگهداری جیپ بالاست چون ماشینی که تو افرود استفاده میشه حالا از هر برندی همیشه سیستم تعلیق و موتور و گیربکسش تو فشاره و همین باعث فرسوده شدن زود به زودش میشه برا همین هزینه های نگهداریش بالا میره

        3. علیx76
          سوابق: (466 دیدگاه) ,

          سواری فقط جیپ میول :))))

    2. iman
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      سلطان افرود رانگلر؟؟؟؟؟ با اون ایمنی بسیار ضعیفش..
      سلطان افرود فقط مرسدس G کلاسه..
      والسلام

      پاسخ
      1. پاجرو مانترو
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        سلطان افرود هیچکدومشون نیست
        سلطان افرود پاجرو montero هست. این اشتباه پداله اومده اسپرت رو جلو رانگلر گذاشته. اینطوری میشه که مدلای خاص خودشون میاد بالا

        پاسخ
        1. Solid Snake
          سوابق: (44 دیدگاه) ,

          سلطان آفرود پاکرو مانترو!!!

          انگار نگرانی دوستمون بی مورد نبود

      2. فرزاد
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        چقدر فراخوان داشت به خاطر ضعف در شاسیش ههههههه بعد میگن سلطان آفرود

        پاسخ
        1. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          فرزاد
          اره با همون شاسیش 240 هزارتا فروش داشته

      3. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        iman
        g کلاس؟؟؟؟؟؟
        همونی که تو رقابت موتور ترند از رانگلر ((باخت))؟؟؟؟؟

        پاسخ
    3. Elmiraj
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      رقابت با Jeep ………..اونم رانگلر…….!!!!!!!
      .
      .
      وقتی یه آفرودر معمولی با سلطان آفرود جهان مقایسه میشه یاد اون جمله ماندگار داوران موتورترند می افتم ….که گفتن :
      .
      (( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        این جمله موتور ترند خیلی زیباست
        (( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))

        پاسخ
    4. مزدا
      سوابق: (1024 دیدگاه) ,

      رانگلر خیلی خیلی سرتر از پاجرو هس .پاجرو نه تو کابین نه تو رُخ زیبای خاصی نداره ولی رانگلر انصافا خیلی جذابه و از لحاظ فنی و افرود هم واسه خودش سلطانه

      پاسخ
  2. big & small block engine
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    جیپ رقیب قدری هستش واقعا
    انتخاب من هم جیپ

    پاسخ
  3. Ali_hz
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    رانگلر عشقه…
    نسبت به میتسوبیشی هم از وقتی با رنو همکاری می‌کنه حس بدی پیدا کردم.

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (433 دیدگاه) ,

      از خداشم باشه که با رنو همکاری میکنه یادت نره دو شرکت نیسان و میتسوبشی رو به موت بودن که رنو نجاتشون داد .

      پاسخ
      1. Rezanst
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        داش حس نمیکنی برعکس میگی؟؟رنو فرانسوی در حال برشکستگی!!!!نیسان نجاتش داد و سهامش رو خرید و بعد میتسو رو خرید نیسان خریده همشونو کی گفته رنو نیسان خریده؟توهماتت خیلی بالاستا

        پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    نقاط ضعف جیپ!!! هزینه های نگهداری پایین!!!!!! ازکی تاحالا هزینه نگهداری پایین شده نقاط ضعف؟؟؟

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (433 دیدگاه) ,

      یه بار دیگه بخون نوشته هزینه نگهداری بالا.

      پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    رانگلر به قدری خوب که نمیشه به مورد دیگه ای فکر کرد

    پاسخ
  6. حسين وي
    سوابق: (310 دیدگاه) ,

    چرا انقد پشت میستو زشته اخه ؟؟؟

    پاسخ
    1. پاجرو مانترو
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      این پاجرو اون پاجرویی که معروفه نیست
      این پاجرو اسپرته
      اون پاجروی افرود اسمش پاجرو montero هست. کلا یه مدل دیگس با مشخصات دیگه

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (608 دیدگاه) ,

        خب عزیزمن رانگلر هم با موتور قویتر وجود داره

        پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      جیپ گرون نیست قیمتش تو امریکا خیلی خوبه ولی در اروپا بخاطر تعرفه بالا قیمتش افزایش پیدا میکنه . الان بعضی ها میگن اروپا کاملا با تجارت ازاد موافقه

      پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (608 دیدگاه) ,

    عاشق میتسوبیشی و پاجرو هستم ولی واقعا نمیشه با رانگلر مقایسش کرد
    سلطان افروده بالاخره

    پاسخ
  8. پاجرو montero
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اخه پاجرو اسپرت با جیپ رنگلر ؟
    پاجرو مانترو پس چیکارس؟
    مثل اینه من پرایدو با پاژن مقایسه کنم.
    رقیب رنگلر پاجرو مانترو montero هست نه اسپرت
    ای خدا چرا این کار رو باهام میکنی؟

    در رابطه با پاجرو مانترو باید بگم تو عراق و کشورای عربی از این مدل برا پلیسای دهاتشون استفاده میکنن. نیروهای امریکایی و شرکتای خصوصی امنیتی نظامی و شرکتای نگهبانی لوله های نفت و گاز تو افریقا و عراق از پاجرو مانترو استفاده میکنن. همینایی که استفاده میکنن برا من کافیه تا به رانگلر رای ندم. و به اسپرت هم رای نمیدم چون کاملا تو یه کلاس دیگس. باید مانترو رو میاوردین جلوی رنگلر

    پاسخ
  9. خشایار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جیپ رانگلر
    سالهاست که تخصصی جیپ به تولید اس یو وی های واقعی می پردازه. ژاپنی ها و اروپایی ها هرگز در هیچ دوره ای از نظر توانایی های آفرود، قیمت مناسب، استهلاک پایین و بازدهی به محصولات امریکایی در این رده خودرویی، علی الخصوص جیپ نرسیدن. فکر می کنم به دلیل عدم حضور طولانی مدت امریکایی ها، یا حضور پررنگ ژاپنی ها در بیابانهای کشورهای حاشیه خلیج فارس هست که در ایران به لندکروز لقب حضرت یا سلطان می‌دن.

    پاسخ
  10. Ahmad
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    هیچکدام ، میتسوبشی که به خاطر قیافه زشتش نه ، رانگوریلم به خاطر امریکایی بودن ، کیفیت پایین ، غیرقابل اطمینان بودن ، هزینه نگهداری بالا ، معروف بودن به شکستن شاسی ، دیگه چی بگم از بدیهاش .

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      رانگوریل………😂😂😂………!!!!
      .
      .
      حاجی شما با پژو ۴۰۵ ساخت فرانسه خوش باشین……

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (433 دیدگاه) ,

        عمو خودم میدونم رانگلر هست ، به تمسخر گفتم رانگوریل بعدشم باشه من با 405 ساخت فرانسه خوش هستم ، شمام برو با پراید ( فورد فیستا ) ساخت امریکا خوش باش .

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          ahmad@
          نخست این که اون فورد فستیوا هست نه فیستا…!!!! (( فورد فیستا یکی از بهترین هاچبک های حال حاظر دنیاست که در اروپا هم بسیار پرفروش و پر طرفداره))
          .
          و خوبه بدونی او فورد فستیوا یی که در آمریکا تولید میشد با اون فستیوایی که فورد سال ۱۹۸۶ واسه مزدا و کیا طراحی کرد تا تحت نام های مزدا ۱۲۱ و کیا پراید واسه بازار آسیای شرقی و استرالیا تا سال ۲۰۰۲ بسازن زمین تا آسمون متفاوته…..
          .
          .
          کاش بعد چندید دهه همون فورد فستیوا اصل آمریکایی تولید میشد تا سالانه جان ۹۰۰۰ نفر از هموطنان مون با سایپا پراید گرفته نمی شد ………..
          تازه جان ۱۶۰۰۰ نفر دیگر هم توسط فرانسوی های عشق تو گرفته میشه…..
          .
          متاسفانه….😓……

      2. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        فقط مواظب باش 405 سوار میشی یهو اتیش نگیره
        البته ماشین فرانسویها بخاطر کیفیت کمی که دارن اینطورین دیگه

        پاسخ
        1. Ahmad
          سوابق: (433 دیدگاه) ,

          برو ببین تعداد فراخوانهای ماشینای امریکایی تو سه سال گذشته به خاطر اتیش سوزی چقدر بوده بعد بیا راجع به کیفیت صحبت کن مثل اینکه یاد رفته همین رانگلر بخاطر شکستن شاسیش چقدر فراخوان داشت .

        2. Amir Machine
          سوابق: (473 دیدگاه) ,

          عمو یادت باشه تو تک‌تک کامنت‌هات داری به ماشین‌های آمریکایی توهین و تمسخر میکنی
          پس از این به بعد ما هم هروقت به فرانسوی‌ها چیزی گفتیم حق اعتراض نداری
          دیگه خواهشاً بحث مقابله به مثل رو هم وسط نکش که اگه کسی قرار باشه مقابله به مثل کنه، اون ماییم نه تو چون زیر هر مطلب بی‌ربطی بدون اینکه کسی چیزی به فرانسوی‌ها گفته باشه داری به آمریکایی‌ها توهین میکنی

        3. Ahmad
          سوابق: (433 دیدگاه) ,

          اون فورد فستیوایی که میگی زمین تا اسمون با اونی که برای مزدا وکیا تولید شده فرق میکنه اتفاقا تو خود امریکا به دلیل ایمنی فوق العاده ضعیفش تولیدش متوقف شد پس چطوری میگی کاش همون تو ایران تولید میشد تا جان مردم در خطر نمیافتاد هیچ فرقی نسخه امریکاییش با ایرانی ژاپنی و کره ای نداره تو ایمنی شاید تو کیفیت ولی تو ایمنی نه بعدم تویی که میگی نسخه امریکاییش زمین تا اسمون با اونایی که برا مزدا یا کیا زده فرق میکنه باید اینو هم بدونی 405 هم که تو ایران تولید میشه با اون 405 که تو فرانسه تولید میشه هم زمین تا اسمون فرق میکنه هم به لحاظ ایمنی هم به لحاظ کیفیت این پژوهایی که هر ساله جان خیلیارو میگیره فرانسوی نیست ایرانی و چینی هست شما وقتی 405 ایرانی رو با فرانسوی یکی میدونی من دیگه چی بگم
          اگه نمیدونی برو تحقیق کن ببین همین 405 در زمان تولیدش با معیارهای ایمنی اون زمان دارای 5 ستاره ایمنی بوده خودروی سال اروپا و از پر فروشترین محصولات پژو بوده و اتفاقا بر خلاف نظر خیلیا همین پژو 405 در اون زمان که به امریکا صادر میشده از فروش خوبی برخوردار بوده ولی فورد فستیوا اینگونه نبوده همون نسخه امریکاییش هم با معیارهای اون زمان داری یک و نیم ستاره ایمنی بوده میگی نه برو مستند تهران تقاتع سِئول قسمت سوم یا چهارمش رو ببین که راجع به همین فورد فستیوا و تولیدش چی میگه .

  11. سیاوش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط بنظر من پاژرو جدید زشته یا واقعا زشته؟؟؟!!

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (433 دیدگاه) ,

      Amir Machine اتفاقا این شماها هستید که دائما تو هر مطلبی راجع به فرانسویا میاید توهین میکنید و از جملات ناپسندی همچون اشغال ، لگن ، اینجور حرفا استفاده میکنید ، بنده تو این 6 _ 7 سالی که از خوانندگان سایت پدال هستم بارها اینو دیدم ، اول شماها بودید که شروع کردید دوست عزیز ، چیزی که عوض داره گِله نداره . یه موقع فکر نکنی منظورم شخص شماست به طور کلی دارم میگم .

      پاسخ
      1. Mad.z.Max
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        دیگه کل دنیا فروش فرانسویا رو داره میبینه دیگه، بابا مورد اقبال جهانی نیییییست ماشیناش!! چه پژو سیتروئن دیفرانسیل جلو ساز که یه ماشین اقلا awd به عنوان آپشنم نساخته (شاید نمیتونه) چه بقیه.
        البته رنو از زمان اتحاد با نیسان واقعا مقبولیت جهانی پیدا کرده، و از اونطرف هم خودم آلپاین A جدید رو خیلی دوست دارم.
        ولی دیگه زمین و زمان میدونن ساخته های فرانسوی اصلا مقبولیتشون در حد حتی یه برند معمولی آمریکایی تو دنیا نیست.

        پاسخ
  12. amin
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    همونطور که همیشه گفتم شاسی بلند و پیکاپ باید آمریکایی باشه
    دیگه وقتی پای جیپ هم در میان باشه که دیگه هیچی
    این کلاس تحت سطله رانگلره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.