جیپمیتسوبیشی

دوئل میتسوبیشی پاجرو اسپرت و جیپ رانگلر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت سی‌وچهارم، دومین دوئل از گروه اس‌یووی‌های متوسط

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا لندکروزر پرادو و تویوتا فورچونر

مجموع آراء: ۱۳۷۷

آراء تویوتا فورچونر: ۴۳۹

آراء تویوتا لندکروزر پرادو: ۹۳۸

پیروز دوئل: تویوتا لندکروزر پرادو با کسب ۶۸ درصد از کل آراء

 

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه

گارانتی: پنج سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر نمادین، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین بروز

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام

 

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۵

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: میتسوبیشی ترایتون

امتیاز از کاربایر: ۲.۸ از ۵

امتیاز از اتو اکسپرس: ۲ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود بالا، تجهیزات زیاد، کابین جادار و فضای زیاد برای هر سه ردیف صندلی

نقاط منفی: سواری خشک و ناراحت، رانندگی ناامیدکننده، مصرف سوخت بالا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جیپ رانگلر میتسوبیشی پاجرو
پیشرانه ۲.۲ لیتری I4 ۲.۴ لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹.۶ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر ترکیبی ۸.۶ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۰۲ گرم/کیلومتر ۲۲۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۱ لیتر ۶۸ لیتر
وزن ۲۱۵۸ کیلوگرم ۲۱۰۵ کیلوگرم
طول ۴.۷۹ متر ۴.۷۸ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۲.۸۰ متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۵۳۳ لیتر ۱۳۰ تا ۵۰۰ لیتر
قیمت پایه آمریکا ۲۹,۵۴۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا ۴۳,۰۶۵ پوند ۳۵,۱۵۱ پوند
قیمت موردبررسی ۴۴,۵۰۱ پوند ۳۵,۱۵۱ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه

  1. حسن

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (390 ديدگاه)

    با حفظ احترام به میتسو من به سلطان افرود رانگلر رای میدم

    1. حسن

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (390 ديدگاه)

      سال ۲۰۱۸ جیپ با ۳ نماینده تونست در کلاس شاسی بلندهای فروخته شده در امریکا با اقتدار حضور داشته باشه
      از رانگلرش ۲۴۰هزار دستگاه فقط ذر خاک امریکا فروخته که نشون دهنده عالی بودن این ماشین هستش
      علاوه بر فروش بالاش رانگلر در رقابتی که مجله موتور ترند در سال ۲۰۱۸ ترتیب داده بود و رقیبش هم جی کلاس بود تونست مقام اول رو کسب کنه و بازهم ثابت کنه سلطان افروده

      1. AMIR / ARMI

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (414 ديدگاه)

        رانگلر سال پیش ۷ هزار تا هم تو بازار کوچیک و انحصاری اروپا فروخته

      2. wick

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        حسن فقط امید وارم اینجا هم یکی نیاد بگه
        با پاجرو شوخی نکنید سلطان و فلان و
        مثل قضیه لندکروز و داج
        (حرف های بچه گونه )

        1. wick

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          اما یه چیز دیگه که الان دیدم نقاط منفی زده قیمت گران جیپ رانگلر
          رانگلر کجاش گرونه
          ۲۹ هزار تا واسه همچین ماشینی گرونه ( حالا کاری ندارم توی اروپای شیاد قیمتش ۲ برابر میشه ۴۴ هزار پوند یعنی ۵۰ هزار دلار )
          بعد جالبش اینه بیشترین حفظ ارزش رو بعد ۵ سال داره تو امریکا

      3. حسن

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        عاشق ایرادهایی هستم که به جیپ گرفته شده
        ((نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری پایین، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام))
        هزینه نگهداری کم!!!!!!!!!!
        سواری جاده ای نه چندان نا ارام!!!!!!!!!!
        هر کی که ۲ دقیقه جیپ رونده باشه میدونه چون جیپ فنربندیش مخصوص افروده برای همین تو جاده اسفالته کمکهاش میکوبه و این نقطه ضعفش نیست برعکس نشون دهنده اونکه چقدر تو افرود شاخه با این فنر بندی قویش

        1. محمد

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (1437 ديدگاه)

          البته هزینه نگهداری بالا نه پایین حسین جان
          ولی درسته، جیپ یکی از نمادهای با ابهت و پرقدرت آفروده

        2. حسن

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          محمد جان
          البته هزینه نگهداری جیپ بالاست چون ماشینی که تو افرود استفاده میشه حالا از هر برندی همیشه سیستم تعلیق و موتور و گیربکسش تو فشاره و همین باعث فرسوده شدن زود به زودش میشه برا همین هزینه های نگهداریش بالا میره

        3. علیx76

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (762 ديدگاه)

          سواری فقط جیپ میول :))))

    2. iman

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلطان افرود رانگلر؟؟؟؟؟ با اون ایمنی بسیار ضعیفش..
      سلطان افرود فقط مرسدس G کلاسه..
      والسلام

      1. پاجرو مانترو

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلطان افرود هیچکدومشون نیست
        سلطان افرود پاجرو montero هست. این اشتباه پداله اومده اسپرت رو جلو رانگلر گذاشته. اینطوری میشه که مدلای خاص خودشون میاد بالا

        1. Solid Snake

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (67 ديدگاه)

          سلطان آفرود پاکرو مانترو!!!

          انگار نگرانی دوستمون بی مورد نبود

      2. فرزاد

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (106 ديدگاه)

        چقدر فراخوان داشت به خاطر ضعف در شاسیش ههههههه بعد میگن سلطان آفرود

        1. حسن

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          فرزاد
          اره با همون شاسیش ۲۴۰ هزارتا فروش داشته

      3. حسن

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        iman
        g کلاس؟؟؟؟؟؟
        همونی که تو رقابت موتور ترند از رانگلر ((باخت))؟؟؟؟؟

    3. Elmiraj

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1548 ديدگاه)

      رقابت با Jeep ………..اونم رانگلر…….!!!!!!!
      .
      .
      وقتی یه آفرودر معمولی با سلطان آفرود جهان مقایسه میشه یاد اون جمله ماندگار داوران موتورترند می افتم ….که گفتن :
      .
      (( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))

      1. حسن

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        این جمله موتور ترند خیلی زیباست
        (( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))

    4. مزدا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1515 ديدگاه)

      رانگلر خیلی خیلی سرتر از پاجرو هس .پاجرو نه تو کابین نه تو رُخ زیبای خاصی نداره ولی رانگلر انصافا خیلی جذابه و از لحاظ فنی و افرود هم واسه خودش سلطانه

  2. big & small block engine

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    جیپ رقیب قدری هستش واقعا
    انتخاب من هم جیپ

  3. Ali_hz

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    رانگلر عشقه…
    نسبت به میتسوبیشی هم از وقتی با رنو همکاری می‌کنه حس بدی پیدا کردم.

    1. Ahmad

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      از خداشم باشه که با رنو همکاری میکنه یادت نره دو شرکت نیسان و میتسوبشی رو به موت بودن که رنو نجاتشون داد .

      1. Rezanst

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (28 ديدگاه)

        داش حس نمیکنی برعکس میگی؟؟رنو فرانسوی در حال برشکستگی!!!!نیسان نجاتش داد و سهامش رو خرید و بعد میتسو رو خرید نیسان خریده همشونو کی گفته رنو نیسان خریده؟توهماتت خیلی بالاستا

  4. MAHDI

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4391 ديدگاه)

    نقاط ضعف جیپ!!! هزینه های نگهداری پایین!!!!!! ازکی تاحالا هزینه نگهداری پایین شده نقاط ضعف؟؟؟

    1. ahmad

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      یه بار دیگه بخون نوشته هزینه نگهداری بالا.

  5. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (414 ديدگاه)

    رانگلر به قدری خوب که نمیشه به مورد دیگه ای فکر کرد

  6. حسين وي

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (416 ديدگاه)

    چرا انقد پشت میستو زشته اخه ؟؟؟

    1. پاجرو مانترو

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این پاجرو اون پاجرویی که معروفه نیست
      این پاجرو اسپرته
      اون پاجروی افرود اسمش پاجرو montero هست. کلا یه مدل دیگس با مشخصات دیگه

      1. امیر

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2269 ديدگاه)

        خب عزیزمن رانگلر هم با موتور قویتر وجود داره

  7. Ardalan

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    چرا جیپ انقد گرونه؟

    1. ونوم اف ۵

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      جیپ گرون نیست قیمتش تو امریکا خیلی خوبه ولی در اروپا بخاطر تعرفه بالا قیمتش افزایش پیدا میکنه . الان بعضی ها میگن اروپا کاملا با تجارت ازاد موافقه

  8. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2269 ديدگاه)

    عاشق میتسوبیشی و پاجرو هستم ولی واقعا نمیشه با رانگلر مقایسش کرد
    سلطان افروده بالاخره

  9. پاجرو montero

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اخه پاجرو اسپرت با جیپ رنگلر ؟
    پاجرو مانترو پس چیکارس؟
    مثل اینه من پرایدو با پاژن مقایسه کنم.
    رقیب رنگلر پاجرو مانترو montero هست نه اسپرت
    ای خدا چرا این کار رو باهام میکنی؟

    در رابطه با پاجرو مانترو باید بگم تو عراق و کشورای عربی از این مدل برا پلیسای دهاتشون استفاده میکنن. نیروهای امریکایی و شرکتای خصوصی امنیتی نظامی و شرکتای نگهبانی لوله های نفت و گاز تو افریقا و عراق از پاجرو مانترو استفاده میکنن. همینایی که استفاده میکنن برا من کافیه تا به رانگلر رای ندم. و به اسپرت هم رای نمیدم چون کاملا تو یه کلاس دیگس. باید مانترو رو میاوردین جلوی رنگلر

  10. خشایار

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جیپ رانگلر
    سالهاست که تخصصی جیپ به تولید اس یو وی های واقعی می پردازه. ژاپنی ها و اروپایی ها هرگز در هیچ دوره ای از نظر توانایی های آفرود، قیمت مناسب، استهلاک پایین و بازدهی به محصولات امریکایی در این رده خودرویی، علی الخصوص جیپ نرسیدن. فکر می کنم به دلیل عدم حضور طولانی مدت امریکایی ها، یا حضور پررنگ ژاپنی ها در بیابانهای کشورهای حاشیه خلیج فارس هست که در ایران به لندکروز لقب حضرت یا سلطان می‌دن.

  11. Ahmad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هیچکدام ، میتسوبشی که به خاطر قیافه زشتش نه ، رانگوریلم به خاطر امریکایی بودن ، کیفیت پایین ، غیرقابل اطمینان بودن ، هزینه نگهداری بالا ، معروف بودن به شکستن شاسی ، دیگه چی بگم از بدیهاش .

    1. Elmiraj

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1548 ديدگاه)

      رانگوریل………😂😂😂………!!!!
      .
      .
      حاجی شما با پژو ۴۰۵ ساخت فرانسه خوش باشین……

      1. ahmad

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        عمو خودم میدونم رانگلر هست ، به تمسخر گفتم رانگوریل بعدشم باشه من با ۴۰۵ ساخت فرانسه خوش هستم ، شمام برو با پراید ( فورد فیستا ) ساخت امریکا خوش باش .

        1. Elmiraj

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (1548 ديدگاه)

          ahmad@
          نخست این که اون فورد فستیوا هست نه فیستا…!!!! (( فورد فیستا یکی از بهترین هاچبک های حال حاظر دنیاست که در اروپا هم بسیار پرفروش و پر طرفداره))
          .
          و خوبه بدونی او فورد فستیوا یی که در آمریکا تولید میشد با اون فستیوایی که فورد سال ۱۹۸۶ واسه مزدا و کیا طراحی کرد تا تحت نام های مزدا ۱۲۱ و کیا پراید واسه بازار آسیای شرقی و استرالیا تا سال ۲۰۰۲ بسازن زمین تا آسمون متفاوته…..
          .
          .
          کاش بعد چندید دهه همون فورد فستیوا اصل آمریکایی تولید میشد تا سالانه جان ۹۰۰۰ نفر از هموطنان مون با سایپا پراید گرفته نمی شد ………..
          تازه جان ۱۶۰۰۰ نفر دیگر هم توسط فرانسوی های عشق تو گرفته میشه…..
          .
          متاسفانه….😓……

      2. حسن

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        فقط مواظب باش ۴۰۵ سوار میشی یهو اتیش نگیره
        البته ماشین فرانسویها بخاطر کیفیت کمی که دارن اینطورین دیگه

        1. Ahmad

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (499 ديدگاه)

          برو ببین تعداد فراخوانهای ماشینای امریکایی تو سه سال گذشته به خاطر اتیش سوزی چقدر بوده بعد بیا راجع به کیفیت صحبت کن مثل اینکه یاد رفته همین رانگلر بخاطر شکستن شاسیش چقدر فراخوان داشت .

        2. Amir Machine

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (685 ديدگاه)

          عمو یادت باشه تو تک‌تک کامنت‌هات داری به ماشین‌های آمریکایی توهین و تمسخر میکنی
          پس از این به بعد ما هم هروقت به فرانسوی‌ها چیزی گفتیم حق اعتراض نداری
          دیگه خواهشاً بحث مقابله به مثل رو هم وسط نکش که اگه کسی قرار باشه مقابله به مثل کنه، اون ماییم نه تو چون زیر هر مطلب بی‌ربطی بدون اینکه کسی چیزی به فرانسوی‌ها گفته باشه داری به آمریکایی‌ها توهین میکنی

        3. Ahmad

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (499 ديدگاه)

          اون فورد فستیوایی که میگی زمین تا اسمون با اونی که برای مزدا وکیا تولید شده فرق میکنه اتفاقا تو خود امریکا به دلیل ایمنی فوق العاده ضعیفش تولیدش متوقف شد پس چطوری میگی کاش همون تو ایران تولید میشد تا جان مردم در خطر نمیافتاد هیچ فرقی نسخه امریکاییش با ایرانی ژاپنی و کره ای نداره تو ایمنی شاید تو کیفیت ولی تو ایمنی نه بعدم تویی که میگی نسخه امریکاییش زمین تا اسمون با اونایی که برا مزدا یا کیا زده فرق میکنه باید اینو هم بدونی ۴۰۵ هم که تو ایران تولید میشه با اون ۴۰۵ که تو فرانسه تولید میشه هم زمین تا اسمون فرق میکنه هم به لحاظ ایمنی هم به لحاظ کیفیت این پژوهایی که هر ساله جان خیلیارو میگیره فرانسوی نیست ایرانی و چینی هست شما وقتی ۴۰۵ ایرانی رو با فرانسوی یکی میدونی من دیگه چی بگم
          اگه نمیدونی برو تحقیق کن ببین همین ۴۰۵ در زمان تولیدش با معیارهای ایمنی اون زمان دارای ۵ ستاره ایمنی بوده خودروی سال اروپا و از پر فروشترین محصولات پژو بوده و اتفاقا بر خلاف نظر خیلیا همین پژو ۴۰۵ در اون زمان که به امریکا صادر میشده از فروش خوبی برخوردار بوده ولی فورد فستیوا اینگونه نبوده همون نسخه امریکاییش هم با معیارهای اون زمان داری یک و نیم ستاره ایمنی بوده میگی نه برو مستند تهران تقاتع سِئول قسمت سوم یا چهارمش رو ببین که راجع به همین فورد فستیوا و تولیدش چی میگه .

  12. سیاوش

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بنظر من پاژرو جدید زشته یا واقعا زشته؟؟؟!!

    1. ahmad

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      Amir Machine اتفاقا این شماها هستید که دائما تو هر مطلبی راجع به فرانسویا میاید توهین میکنید و از جملات ناپسندی همچون اشغال ، لگن ، اینجور حرفا استفاده میکنید ، بنده تو این ۶ _ ۷ سالی که از خوانندگان سایت پدال هستم بارها اینو دیدم ، اول شماها بودید که شروع کردید دوست عزیز ، چیزی که عوض داره گِله نداره . یه موقع فکر نکنی منظورم شخص شماست به طور کلی دارم میگم .

      1. Mad.z.Max

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (547 ديدگاه)

        دیگه کل دنیا فروش فرانسویا رو داره میبینه دیگه، بابا مورد اقبال جهانی نیییییست ماشیناش!! چه پژو سیتروئن دیفرانسیل جلو ساز که یه ماشین اقلا awd به عنوان آپشنم نساخته (شاید نمیتونه) چه بقیه.
        البته رنو از زمان اتحاد با نیسان واقعا مقبولیت جهانی پیدا کرده، و از اونطرف هم خودم آلپاین A جدید رو خیلی دوست دارم.
        ولی دیگه زمین و زمان میدونن ساخته های فرانسوی اصلا مقبولیتشون در حد حتی یه برند معمولی آمریکایی تو دنیا نیست.

  13. amin

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1119 ديدگاه)

    همونطور که همیشه گفتم شاسی بلند و پیکاپ باید آمریکایی باشه
    دیگه وقتی پای جیپ هم در میان باشه که دیگه هیچی
    این کلاس تحت سطله رانگلره

  14. حسام

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بنده( میتسوبیشی مونترو اسپرت ) دارم با پلاک منطقه ازاد البته با موتور ۳۰۰۰ ccبنزینی ۲۱۰ اسب بخار اصلا ان طور که اینجا گفته شد ماشین خشک نیست بلکه نسبت به هم رنج های خودش نرم هم هست با این که عاشق ماشین های امریکایی هستم و جیپ اهو کانادایی ۱۳۶۴ هم دارم بنظرم مونترو از لحاظ افرود نرمی و زیبای حرف نداره تا سوار نشید باور نمیکنید
    چاکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X