جیپ

آفرودر بسیار جمع‌وجور جیپ برای رقابت با سوزوکی جیمنی!

جیپ در حال توسعه آفرودر بسیار جمع‌وجوری است که در جایگاهی پایین‌تر از رنگید قرار خواهد گرفت و رقیب سوزوکی جیمنی در بازارهای جهانی خواهد بود.


مدیر بازاریابی جیپ اروپا در خلال مصاحبه با اتو اکسپرس گفته است که این خودرو طول حدود ۴ متری خواهد داشت و کمی طویل‌تر از سوزوکی جیمنی با طول ۳.۶۴ متر خواهد بود.
او گفته است:

این خودرو را خواهید توانست به عنوان محصولی شاخص از جیپ مورد استفاده قرار دهید. درعین‌حال با خودرویی برای استفاده روزمره طرف خواهید بود.

جیپ اخیراً اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ تمامی محصولات خود را با استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده عرضه خواهد کرد بنابراین خودروی موردبحث نیز از قوای محرکه الکتریکی شده سود خواهد برد. البته همانند سوزوکی جیمنی، محصول جدید جیپ قدرت زیادی نخواهد داشت چراکه ابعاد کوچک و وزن پایین از ویژگی‌های آن خواهد بود.


اما از نظر پلتفرم باید گفت فعلاً خبری دراین‌باره نداریم. به لطف ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن، احتمال دارد آفرودر کوچک جیپ از همان پلتفرم ماژولار بکار رفته در نسخه‌های الکتریکی پژو ۲۰۸، اوپل کورسا و DS3 کراس بک استفاده کند.


چیز دیگری درباره محصول پایه جیپ نمی‌دانیم. اگر این خودروساز آمریکایی بتواند طراحی جذاب و ویژگی‌های آفرود هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را در این خودرو بگنجاند دلیلی برای عدم محبوبیت آن وجود نخواهد داشت. چنین ویژگی‌هایی باعث محبوب جدیدترین نسل سوزوکی جیمنی هم شده است.

به نظر می‌رسد کلاس آفرودرهای بسیار جمع‌وجور نیز جالب‌تر می‌شود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    هر چند اطلاعات زیادی از این خودرو نمیدانیم ولی جیپ در ساخت این تیپ از ماشینهای آفرودی مهارت زیادی داره و در طول تاریخ این شرکت این نوع از محصولاتش موفق بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خداییش خیلی قشنگه، فقط گل لاستیک رو برای ماشین آفرود درک نمیکنم. راستی همش به پراید گیر میدید اینم ببینید برای پایین آوردن بهای تمام شده زه بغل رو حذف کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    عکس دوم شبیه این ماشین کنترلی ها ست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. روح الله

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    واقعا قشنگ و دیوانه کننده هست. بنظرم طراحان جیپ به سیم آخر زدند.البته سوزوکی جیمنی از نظر طراحی به گرد پای این جیپ جدید نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جمینی بی‌ رقیب بود،چش نداشتن ببینن یه سفره ای پهنه
    سوزوکی حالشو میبره،آومدن نونش رو آجر کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا