جیپلندروور-رنجروورمرسدس بنز

نبرد طناب‌کشی میان جیپ رانگلر، لندروور دیفندر و مرسدس G کلاس

از زمان معرفی نسل جدید لندروور دیفندر، مقایسه‌ها و رقابت‌های زیادی بین آن و رقبای اصلی‌اش یعنی جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس دیده‌ایم اما حالا کارواو رقابتی متفاوت میان این سه آفرودر افسانه‌ای برگزار کرده است. این یک مسابقهٔ طناب‌کشی است که در آن دیفندر D240، رانگلر روبیکان و مرسدس G350d حضور دارند. در ابتدا، رانگلر در برابر دیفندر قرار می‌گیرد و اس‌یووی بریتانیایی حداقل روی کاغذ کمی برتری دارد.

زیر کاپوت هردوی این خودروها یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد اما این موتورها شباهتی به هم ندارند زیرا موتور رانگلر بنزینی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که پیشرانهٔ دیفندر از نوع دیزلی و با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است. در همین حال، دیفندر با ۲.۴ تن وزن، به میزان قابل‌توجهی از جیپ ۲ تنی سنگین‌تر است. در دو مسابقهٔ طناب‌کشی که بین این دو خودرو برگزار شد دیفندر ناکام ماند.

در مسابقهٔ اول، دیفندر در حالت اتوماتیک قرار گرفت تا کامپیوترها بهترین تنظیمات کشش را انتخاب کنند اما نتوانستند لندروور را پیروز کنند. سپس برای مسابقهٔ دوم، اس‌یووی بریتانیایی در حالت Mud-Ruts قرار گرفت که موجب شد بتواند در برابر رانگلر عملکرد بهتری داشته باشد اما این برای پیروزی کافی نبود؛ بنابراین، هرچند دیفندر سنگین‌تر است اما عوامل دیگر به رانگلر کمک کردند تا پیروز شود.

در مورد G کلاس اما داستان متفاوت بود زیرا این ماشین نه‌تنها به پیشرانهٔ قوی‌تر ۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است بلکه با ۲.۵ تن وزن، سنگین‌تر هم هست. به همین دلیل G350 در مسابقه با رانگلر به‌راحتی توانست حریف را مغلوب کند. هرچند شاید لاستیک‌های گل‌درشت رانگلر به آن در برابر دیفندر کمک کردند اما برای شکست مرسدس کافی نبودند زیرا G350 هم از مزیت قدرت و هم وزن بیشتر برخوردار است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    ماشالاه رانگلر

    موافقم 54
    مخالفم 38
    1. ali (chevy nova)

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      کلا محصولات لندروور همیشه از لحاظ فروش و محبوبیت و افرود پایین تر از جیپ بوده و اینرو میشه از اونجایی فهمید که اولین لندروور سال 1948 بر پایه ویلیز mb های ارتش امریکا که از زمان جنگ تو اروپا بجا مونده بود و بر پایه اون ساخته شد فهمید.
      لندروور و رنجروور همیشه پشت قیمت بالا پنهان شدن و از لحاظ افرودی هم هیچ زمان نتونستن بطور صد در صد با جیپ رقابت کنن.
      هنوز هم که هنوزه سیستم تعلیقی که جیپ شهبازهای موجود تو ایران داره رو هیچ کدوم از لندروورهای موجود ندارن.

      موافقم 59
      مخالفم 55
      1. مازیار

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2482 ديدگاه)

        شمار طرفداران جیپ از لندروور بیشتره چه در این سایت چه در کل کشور و در این هیچ شکی نیست
        و بخش زیادی از اون بخاطر جذابیتهای ظاهری جیپ هست . بله جیپ روباز ، خوش تیپه باحاله توپه جون میده واسه اینکه چهارتا لاستیک غول پیکر بندازی زیرش و چندتا دختر و پسر کنار دریا و باقی قضایا
        اما در میدان عمل آفرود؟
        شرمنده چون لندروور هست که پیشتازه
        در پنجاه سال اخیر در مسابقات آف رود در گوشه و کنار جهان بیشترین عناوین از آن لندروور بوده – این یه واقعیته که انکار کردنش بدور از انصاف هست – و در دورافتاده ترین نقاط تمامی کشورها چه در شهرها و روستاها و چه در کوهها و بیابانها همه جا لندروور دیده میشه هم در ارگانهای دولتی و هم در دستان ماجراجویان حیات وحش و این دلیلی نداره بجز کارایی و قابلیت بالا و سرویس و نگهداری آسان
        البته من از روی پوسترها و مطالب سایتها و مجلات خودرویی حرف نمی زنم ، خودم در طی ۱۵ سال دو دستگاه لندروور سری ۳ داشتم وانت و استیشن واگن و دوستانم هم جیپ KM و شهباز ۶ سیلندر داشتن و چون محل زندگیم شمال کشور هست همه جور منطقه از جمله کوه و جنگل و دریا برای آف رود در دسترس بوده و اگه عزیزان جیپ فن بخصوص دوستم علی دلخور نشن باید عرض کنم که بارها و بارها شاهد برتری لندروور در آف رود بودم

        و مهمتر از همه اینکه آنچه خواندید صرفا یک نظر شخصی بود ولاغیر
        متشکرم

        موافقم 34
        مخالفم 42
        1. MR.JD

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          چرا خودتونو اذیت میکنید ؟
          باید قبول کرد که رانگلر حریف جی کلاس نیست ! خیلی راحت به همین سادگی
          این تازه g350d بود خدا رحم کرد با g500/g550 در نیوفتاد
          لازم نیست از g63 amg صحبت کنم که تحت هیچ شرایطی قابل قیاس با رانگلر نیست
          اما اگر هنوز هم فکر میکنید که جی کلاس الکی گرونه باید بگوییم که جی کلاس چیزی در مایه رولز رویس فانتوم هست ( دربین اس یو وی ها ) خیلیها ترجیح میدهند بجای رولزرویسی که فقط پول برند میگرد یک جنسیس G90 بخرند که خیلی به صرفه تر است اما این کجا و آن کجا !

          موافقم 29
          مخالفم 41
        2. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          mr.jd
          بنز جی کلاس شانس اورده هنوز رانگلر با موتور 392 نیوفتاده بجونش وگرنه نتیجه ها برا خیلی ها گرون تموم میشه.
          هرچند سال 2018 همون رانگلر 6 سیلندر ساده هم جی کلاس رو تو رقابت موتور ترند شکست داد رفت

          موافقم 37
          مخالفم 38
      2. فقط انگلستان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        علی جان مقایسه جیپ با لندروور مثل مقایسه تویوتا با مرسدس بنزه حالا چه طور جیپ رو محبوب تر دونستی من نمی دونم.

        موافقم 38
        مخالفم 39
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          محبوبیت بیشتر جیپ رو خیلی راحت از امار فروشش تو بازارهای جهانی که رقابته متوجه شدم.

          موافقم 39
          مخالفم 21
      3. دانیال_Surrey،England

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        دوست عزیز نوا سوار.
        کلیپ هایی از همین کانال هست ک مدل های svr و دیسکاوری به راحتی حریفایی مثل لندکروزر و G63 رو مثل آب خوردن میکشه.
        فرقش اینه که تو اون کلیپ ها ماشین رو رو حالت grass gravel snow میزارن نه مثل اینجا mud!!!
        برای خوشگلی این مودها رو نمیزارن.
        بعدشم شاسی رو اینقدر بالا نمیدن مگه میخواین از صخره برین بالا.
        ..
        البته شما و چندتا دوستانتون به جز آمریکایی چیزه دیگه ای نمیبینین.

        موافقم 33
        مخالفم 37
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          اگه بحث سره کلیپهای موجوده که خیلیها اون کلیپ معروفی که جیپ m38 مدل 1955 داره از شیب 60 درجه به راحتی تمام میره بالا رو باید دیده باشن
          اما بخوایم در مورد رقابت محصولات جدید تر حرف بزنیم محصولاتی مثل گلادیاتور و رانگلر به سیستم تعلیقهای که تو کلیپهای مختلف همه دیدن که چطور توانایی رد شدن از بدترین موانع رو داشته واقعیت اشکاری رو نشون میده.
          در ضمن من و رفقا فقط ماشینی جز امریکایی رو نمیبینیم چون ماشینهای امریکای مثل اروپایی ها فقط ادعای توخالی و قیمت بالا نیستن بلکه تمام امکانات رو با قیمت مناسب در اختیار تمام اقشار قرار میدن

          موافقم 36
          مخالفم 24
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          به خاطر همینه میگم جز آمریکایی نمیبینی.
          کلی کلیپ هست از ماشینهای لندروور از lr3 گرفته تا حتی رنج روور که با سیستم تعلیق استوک جاهایی رو میرن که همین برانکوی 2020 که از قیمتش میگین از تواناییش خارجه!!
          ((کلیپ هاشو خواستی بگو بفرستم))
          ..
          یه چندتا از این ادعاهای توخالی رو هم بگو ببینیم؟؟!!
          والا ما هر چی رکورد سرعت و پیست و موتور اسپرت وجوایز و….میبینیم مال اروپاس اکثرا!!

          موافقم 25
          مخالفم 29
        3. R@m!n

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          داداش خودت که مرزای تعصبو جابجا کردی. کسی به توانایی لندرورای قدیمی و مدلای دیگه کاری نداره. مشکل اینه یه کراس اوور به قول نوا بی شاسی که فقط ادعا داره 60 70 هزارتای قیمته و آمریکایی مثه جیپ و برانکو با نصف قیمت همون عملکردو خیلی بهتر ارائه می ده هیچ جایی برای دفاع نداره. کسی هم بخواد انقدر پول واسه آفرود بده میره g-class میگیره که 10 برابر لوکس تره.

          موافقم 33
          مخالفم 14
        4. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          از ادعاهای توخالی اروپایی ها میشه به مهم ترینش اشاره کرد و اونم دیزل گیت بود.
          ادعای دروغ فولکس واگن بخاطر الایندگی کم محصولات تولیدیدش و بروز فاجه دیزل گیت در سال 2015.
          در مورد رکورد سرعت هم بهتره بری یه تحقیق از فورد جی تی و کوروت که تونست ماشین سال مجله رود اند تراک لقب بگیره برسی کنی.

          موافقم 30
          مخالفم 26
        5. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          بحثت خیلی بی ربطه.
          اگه اینطوره میشه به تاکاتا و سوئیچ های معیوب و…. هم اشاره کرد
          ..
          در مورد موتور اسپرت و رکورد سرعت هم اطلاع کافی دارم.
          تو اکثرش آمریکایی ها پشت سر اروپایی ها هستن،اینو دیگه یه کسی که مثل شما که چند سال تو پداله باید بدونه!!
          ..
          اگه به مجلات باشه که همین دیفندر شاسی بلند سال موتور ترند شد.
          بعدشم شما با خودت چند چندی؟؟
          یه بار میگی مجلات مهم نیست و فروش مهمه یه بار دیگه میگی رود اند ترک جایزه داده.
          تکلیف چیه؟؟
          بیشترین جوایز تو ماشین های اسپرت هم تو مجلات،اکثرا اروپایی ها دارن.
          و همینطور جوایز سالانه ی پیشرانه و ماشین های سال.

          موافقم 25
          مخالفم 25
        6. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          بی ربط نیست
          شما گفتی چندتا از ادعاهای تو خالی رو بگو منم یکیش رو گفتم.
          تازه اگه معیارت مجلات باشه بازم تو همون مجلات رانگلر بارها درخشیده در رقابتها نمونش رقابت 2018 رانگلر و جی کلاس

          موافقم 24
          مخالفم 16
      4. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        برو مقایسه هارو بخون . تفاوت رانندگی تو جاده و شهری این ۲ تا ماشین رو مقایسه بکن و کیفیت داشبورد و لوازم رو . اون وقت خندت میگیره . شاید تو کوهستان رانگلر سر تر باشه ولی تو شن و ماسه و جاده های گلی و جنگلی و بیابونی رانگلر حرفی مقابل دفندر نداره . فقط برو کملتروفی رو ببین و فرشات بریزه

        موافقم 23
        مخالفم 32
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          کیفیت داشبورد لندرور اگه بالا هم باشه در عوض قیمتش هم بالاتره پس کار شاقی نکرده.
          در مورد افرود تو جنگل و کوهستان هم جیپ زیاد دیدیم تونسته راحت موانع رو رد کنه و تو اینترنت هم فراوونه.
          شما بهتره برید تحقیق کنید که چرا دیفیندر بی شاسی هنوز نتونسته چرا یه محصول برای رقابت با گلادیاتور و یه محصول برای رقابت با گراندواگونییر بسازه

          موافقم 32
          مخالفم 19
      5. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ali آقا
        من نه طرفدار جیپ هستم و نه طرفدار لندرور رنجرور
        اما این مقایسه‌ی شما از طرفداری را درست نمیبینم !
        چرا ؟! :
        چون فلسفه‌ی تولید این دو برند ، فقط در بحث شاسی‌بلند بودن و آفرودر بودن شباهت دارند و بقیه موارد فلسفه‌ی تولید کاملاً متفاوتی دارند !

        دیفندر را افراد تقریباً پولدارتر خریداری میکنند و این را میشه به واسطه‌ی متریال‌های بسیار باکیفیت‌تر و با جزئیات بیشتر و آپشن‌های بیشتر و کامل‌تر نگاه کرد و اصلاً با جیپ قابل مقایسه نیست که یه آمریکایی پسند و بسیار ارزان‌تر هست .
        مگر در آفرود و قطعات افتر مارکتی که جیپ چون در دسترس‌تر برای خریدار هست و طِیف بیشتری از جوانان توان خریدش را دارند و تیونینگ‌خورش هم متنوع‌تر و ارزان‌تر هست ، پس جیپ میخرند !

        درسته که جیپ پدر شاسی‌بلند سازی و آفرود هست ، ولی این برای گذشته بوده و امروز جیپ در محاصره‌ی رقبای آمریکایی ژاپنی آلمانی خودش در حال گذر زمان هست !

        موافقم 17
        مخالفم 26
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جیپ درمحاطره رقبای المانی و ژاپنی؟؟؟؟
          ببخشید میشه بگید کدوم رقبای المانی و ژاپنی رقیبی برای گلادیاتور یا گرندواگونییر دارن؟؟؟
          از لحاظ فروش هم رانگلر مقدار فروشش در برابر محصولات هم قیمت ندروور خیلی بالاتره.
          من شمارو دعوت میکنم به دیدن امار فروش محصولات جیپ

          موافقم 26
          مخالفم 22
        2. Mf1

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (478 ديدگاه)

          تفاوت قیمت آنچنانی ندارن لندرور ۵۲ هزارپوند جیپ ۴۹هزار پوند

          موافقم 11
          مخالفم 24
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          محصولات آمریکای مثل جیپ در اروپا شامل تعرفه و مالیات بسیار بالاتر هست که قیمتشون در حدود هم قرار میگیره !

          شما بیا بازار آمریکا را در نظر بگیر که یه جیپ در قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار هست و یه دیفندر حدود ۶۰ هزار دلار !!!

          این معلومه که فروش جیپ بالاتر هست ، چون از همه رقبا ارزان‌تر هست و طرفدارانش هم به سبب قِدمتش بیشتر هست !

          رقبایش از لحاظ آفرودر بودن و نه بیشتر ، شامل ؛ بنز G ، تمام SUVها و پیکاپ‌های تویوتا و نیسان ، فورد ((( برانکو))) ، دیفندر !
          اگر جا انداختم ، شما اضافش کنید ، البته مگر تعصب اجازه نده و رو یک پا باایستید که جیپ خداونگار جهان آفرود هست !

          موافقم 13
          مخالفم 23
        4. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جیپ تو اروپا 49 هزارتاس چون تعرفه بهش میخوره ولی تو امریکا هم قیمت بهتری داره و هم توانایی بالاتر نسبت به بقیه و برا همینم فروشش بالاتره.

          موافقم 23
          مخالفم 11
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ali آقا
          شما خودت جواب خودت را دادی که چرا در آمریکا پرفروش هست !

          اما واقعاً قبول نمیکنی چرا در اروپا فروشی نداره !

          خودتون دارید میگید تعرفه و تفاوت قیمت‌ها !

          موافقم 13
          مخالفم 20
        6. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          نوید
          دقت کنی متوجه حرفم میشی
          من از اول گفتم جیپ باتوجه به قیمت کمتر از دو رقیب بهتره چون مقایسه هاش تو مجلات مختلف مثل موتور ترند 2018 ثابت کرد ماشین ارزون راحت میتونه یه کنده چوبی مثل جی کلاس رو با اون قیمت شکست بده.
          علت فروش کم رانگلر در اروپا هم عرضه نشدن اون بطور گسترده هست و تعرفه ای که روش خورده

          موافقم 21
          مخالفم 6
    2. Reza.M

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      هدف از ساخت دیفندر پر کردن خلا بین افرودر لاکچری G class و افرودر های ارزون مثل رنگلر و برانکو بود…ولی برای افرودر بودن اول باید شاسی نردبونی داشت…و این کار لندروور مثل معرفی تبلت ها به دنیا بودن که عملا نه مثل گوشی ها کاربردی بودن و نه مثل لپ تاپ ها قدرتمند…اینم نه مثل G class لاکچریه و نه مثل برانکو و رنگلر ارزون و پایه…حداقل کاش این اسم افسانه ای رو روش نمیذاشتن…

      موافقم 40
      مخالفم 9
      1. ali (chevy nova)

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        موضوع همینه دیفندر جدید اصلا چیزی به اسم شاسی نداره و شرط یه افرودر خوب داشتن شاسی مستقل و نردبانی هست عینه رانگلر

        موافقم 38
        مخالفم 26
        1. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          در مورد اینکه تغییر شاسی نردبانی تا چه حد روی آفرود تاثیر داره بنده برخلاف دوستان اطلاع زیادی ندارم اما به هفتاد سال تجربه لندروور در آف رود ایمان دارم
          باقی رو بسپریم به گذشت زمان که از قضا بهترین قاضی هست

          موافقم 18
          مخالفم 26
    3. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      مرسدس یه پله بالا تر از جیب و لندرور قرار میگیره
      درود بر پدر خودرو سازی جهان

      موافقم 23
      مخالفم 34
      1. ali (chevy nova)

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        مازیار

        خوبه بدونی که تو دنیا ماشینی به اسم جیپ km وجود نداره و اون km های موجود در ایران درواقع محصول سانگ یانگ کره هست که تو ایران به جیپ km معروف شده.
        در رابطه با افرود تجربه 80 ساله جیپ و شرکت در جنگ جهانی دوم موید واقعیتی هست که جیپ رو سرتر از لندرووری که موجودیتش رو مدیون جیپ داره.

        موافقم 32
        مخالفم 17
        1. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          اون که از روی پلت فرم جیپ ساخته شده لندکروز هست و نه لندروور
          حتما میدونی پلت فرم به مواردی گفته میشه که برای کاهش هزینه ها بین دو یا چند ماشین مشترک هست و اولیش شاسی هست
          شما دفعه بعد که لندرووری توی خیابون دیدی (منظورم لندروور واقعی هست و نه پاژن و مشتقات دیگه) بی زحمت خم شو و از بالای چرخ عقبش یه نگاه به شاسیش بنداز تا بخوبی متوجه بشی که بجز رنجروور که شاسی مشابهی داره شاسی هیچ ماشینی اعم از سواری و وانت و اس یو وی حتی نزدیک شاسی لندروور هم نیست
          ضمنا منظورم از جیپ KM همون هست که توپ ۱۰۶ روش سوار میشد

          و گذشته از همه اینها بحث بین قابلیتهای آف رود جیپ و لندروور اگرچه شیرین هست اما در بین طرفدارانشون به نتیجه ای نخواهد رسید?
          امیدوارم که هر کدوم هرچه زودتر به ماشین دلخواهشون برسن

          موافقم 17
          مخالفم 22
        2. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          اگه صرفا به این دلیل می‌فرمائید لندروور “موجودیتش رو مدیون جیپ هست” که جیپ چند سال قبل از معرفی لندروور وجود داشته که این بحثی جداست و بجز این تولید لندروور هیچ ارتباطی با موجود بودن جیپ نداره

          موافقم 13
          مخالفم 21
        3. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          اتفاقا داره
          لندروورهای اولیه کاملا بر طبق پلتفرم ویلیزه و شرکت لندروور جیپ رو الگویی خودش همیشه قرار داده مثلا برید تاریخچه رنجروور رو بخونید که برای رقابت با واگوننیر ساخته شد.

          موافقم 25
          مخالفم 15
        4. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          لندروور کاملا بر طبق پلت فرم ویلیزه؟

          نه عزیز من نه جان برادر اینطور نیست

          موافقم 11
          مخالفم 23
        5. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          بله لندروور کاملا براساس پلتفرم ویلیزb ساخته شد.

          موافقم 21
          مخالفم 11
        6. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          ببخشید من وارد بحث شما میشم،ولی لندروور جیپ رو __همیشه الگوی خودش قرار داده__؟؟؟!!!
          همیشه؟؟!!!!!
          حتما هم به خاطر همینه ب ام و از مهندسای لندروور برای اولین شاسی بلندش کمک گرفته یا بنچمارک قرار دادن رنج روور توسط رولز برا کولینان؟؟
          هنوز که هنوز خیلیا معتقدن رنج روور سنگ محک کلاس خودشه.
          ..
          جایگاه واگونییر و((لندروور ))رنج روور طی سالها خودش کاملا گویای همه چیزه که کدام شرکت موفق تر و پیشرو تر بوده.

          موافقم 16
          مخالفم 25
        7. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          امار فروش واگونییر به عنوان اولین شاسی بلند لوکس جهان با رنجروور خودش گویای موفقیته جیپ هست.
          خیلی از شرکتهای افرود ساز الگوی ساختشون جیپ هست مثل تویوتا لندکروز که پلتفرمش دقیقا مثل لندروور برا ویلیز mb بوده و خوب همه هم میدونن دیگه.

          موافقم 25
          مخالفم 12
        8. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          امار فروش واگونییر به عنوان اولین شاسی بلند لوکس جهان با رنجروور خودش گویای موفقیته جیپ هست.
          خیلی از شرکتهای افرود ساز الگوی ساختشون جیپ هست مثل تویوتا لندکروز که پلتفرمش دقیقا مثل لندروور برا ویلیز mb بوده و خوب همه هم میدونن دیگه.
          کلا پدرافرود جهان جیپ هست و در رنج قیمتی محصولات جیپ نه لندروور نه لندکروز نتونستن هیچ زمان وارد بشن.

          موافقم 21
          مخالفم 12
      2. ali (chevy nova)

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        پدر خودروسازی جهان

        بنز اینجا اگه برنده شده هنر نکرده چون قیمتش هم از اون 2 تا بالاتر بوده.
        مهم اون بود که با قیمت ارزونتر برنده بشه
        همونطور که جیپ 40 هزار دلاری سال 2018 در رقابت موتور ترند با جی کلاس که تنها هنرش فقط قیمت بالاش مسابقه داد و از جیپ شکست بدی هم خورد

        موافقم 30
        مخالفم 23
        1. پدر خودرو سازی جهان

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          من خودم میدونم قیمتش بالاتره، به همین دلیل گفتم، چون همه چیزش بالاتره هم قیمت و هم امکاناتش
          مرسدس تو این کلاس مثل فانتوم تو کلاس فوق لوکس هاست که هم گرون تره و هم یه سر و گردن از رقبا بالاتره
          ببین اگه مرسدس خیلی گرون تره، پول برند نمیگیره
          تمام اینا را با هم داره:
          لوکس
          کیفیت
          پرفورمنس
          آفرود
          ولی جیپ تنها آفرود را داره پس طبیعیه که ارزون تره

          موافقم 18
          مخالفم 25
        2. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جیپ فقط افرود داره بله چون فقط برای افرود ساخته شده ولی اگه دنبال یه ماسینی هستی که هم افرود باشه هم لوکس من گراند چروکی رو معرفی میکنم که هم میشه باهاش بری کوه و دشت هم بری مهمونی

          موافقم 32
          مخالفم 18
        3. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          هزارماشاالله علی جان به این همه انرژی
          من یکی که تسلیم شدم
          فقط اونجا که گفتی لندروور از روی پلت فرم ویلیز ساخته و همه اینو میدونن یکمی نگران کننده هست که اونم بسپریم به دبیرکل سازمان ملل چون کارش فقط ابراز نگرانی هست?

          موافقم 14
          مخالفم 17
        4. فقط انگلستان

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          علی
          داری میگی اگه بنز و لندروور می تونن بیان با قیمت کمتر بهتر از جیپ باشن آخه اینم شد حرف؟
          خب جیپ بیاد با قیمت بالاتر بهتر از لندروور و بنز باشه
          نکنه می خوای بنز و لندروور بیان همه تکنولوژی های تاریخ خودروسازی رو کنار بزارن و خودروی مضحکی مثل جیپ بسازن یا بیان مثل جیپ انواع مواد بی کیفیت جهان رو جمع کنن و باهاش خودرو بسازن
          به نظر میاد که این جیپه که باید خودرو بهتری بسازه تا قیمتش هم بالا بره و بتونه با امثال لندروور رقابت بکنه.

          موافقم 18
          مخالفم 20
        5. Elmiraj

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          دوستان به اصطلاح انگلیسی باز :
          هر سه خودروی دیفندر ، لندکروزر و پاترول دقیقا از روی جیپ ویلیز mb ساخته شدن منتها هر سه این ماشین ها با توجه به نیاز کشورشون به موتور های متغیر ، دیفرانسیل های اصلاح شده و اتاق جادار تر و بزرگتر مجهز شدن تا از اون استایل جنگی جیپ فاصله بگیرن و به یک خودروی شهری تبدیل بشن ، کاری که خود جیپ هم با ویلیز کرد و بعد جنگ جهانی cj2 را ازش ساخت .
          https://www.autoweek.com/car-life/classic-cars/a2149486/land-rover-series-i-defender/
          اینجا رییس وقت طراحی Rover آقای موریس ویلکس خودش گفته که جیپ ویلیز داشته و از آن الهام گرفته .
          .
          سه خودروی دیفندر ، لندکروزر و پاترول هیچکدام دقیقا رو پلتفرم جیپ ویلیز ساخته نشدن ولی از روی آن ساخته شدن .
          یعنی اگر جیپ نبود این سه هم وجود نداشتن و اصلا آفرود به شکل امروز نمی‌بود…

          موافقم 24
          مخالفم 12
        6. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          افرین همینه
          تموم شد رفت لندکروز و لندروور وجود داشتنشون میدیون ویلیز هستن و تمام
          واقعیت هرچند تلخ هم باشه باید قبول کرد

          موافقم 22
          مخالفم 11
        7. $ÃЪŦÏЛ$

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          انگلیسی بازا دیگه بحث رو تموم کنید،کامنت و لینک المیراج گویای همه چیز هست….

          موافقم 15
          مخالفم 9
    4. یانکی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اصلا به کلیپهای کارواو به عنوان عملکرد واقعی نگاه نکنید.این یارو هر ماشینی رو که دکست داره رو برتر نشون میده.اون بنز هم حتی با اون همه گشتاور بیشتر بازم عمرن بتونه از پس جیپ پایه بر بیاذ

      موافقم 23
      مخالفم 12
    5. $ÃЪŦÏЛ$

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ماشاالله آقا علی!یه تنه همه رو حریفه!اینم اضافه کنم که جی کلاس شانس آورد با جیپ موتور همی و ۳۹۲نیوفتاد چون میدونست پودر میشه! بعضیا میگن که لندروور های اولیه توی بحث پلتفرم با جیپ ویلیز یکی نیستن،اگه به یکی از قسمت های تاپ گیر که داشت ویلیز و لندروور رو باهم مقایسه میکرد جیمز میگه که اون بابایی که لندروور رو ساخت یه ویلیز هم توی گاراژش داشته و کل پلتفرم و شاسیش مال جیپه، درضمن حتی توی بحث تست سرعت هم ویلیز برد،همه و همه به برتری جیپ و توانایی هاش نسبت به رقبا ایمان دارن، بعضی از انگلیسی فن ها اومدن این جیپ آفرودی رو با جی کلاس از نظر لوکس بودن مقایسه کردن!عزیزان چرا سراغ واگونییر نمیرید؟لوکس ترین اس یو وی جهان رو یادتون رفته؟رنگلر یه فلسفه دیگه ای داره واگونییر هم فلسفه دیگه ای برای ساخت، انگلیسی ها هم تعرفه زیادی روی این آمریکایی ها میزنن تا ماشین های بوقی خودشون بیشتر فروش بره،اگه عادلانه قیمت گذاری میکردن که لندروور ورشکسته میشد! سلطان آفرود های دنیا ویلیز و رنگلره،لندروور و لندکروزر هردو روی شاسی اون ساخته شدن….
      با جبهه گیری چیزی به نفع شما نیست…

      موافقم 23
      مخالفم 14
      1. فقط انگلستان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        باشه بهش می گم.

        موافقم 11
        مخالفم 17
      2. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        جیپ هم از روی بنز ساخته شد، اگه بنز نبود الان جیپی وجود نداشت که بخواد ادعا کنه چون بنز اولین اتومبیل دنیا بود

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا حسین بحث،بحثِ الهام تویوتا و لندروور از جیپه،نه اینکه کی کیو ساخته…
          بنز اولین ماشین دنیا نبود اولین ماشین با موتور احتراقی دنیا بود وگرنه اون مدل اولیه های رنو،کواد ریسایکل هنری فورد و ماشین مخصوص جنگ فردیناند وربیست که با موتور بخار کار میکردن خیلی زودتر از بنز ساخته شدن،اون زمان که اینترنتی وجود نداشت که بخوای طرحشو بگیری و کپی کنی و هرکسی توی کشور خودش بود….

          موافقم 3
          مخالفم 5
  2. AHMAD

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    جیپ توسط جی کلاس به حقارت کشیده شد ?

    موافقم 37
    مخالفم 41
    1. ali (chevy nova)

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      مسابقه بین جیپ رانگلر با جی کلاس رو اگه اگه در رقابت 2018 موتور ترند دیده بودی متوجه میشدی که اون جی کلاس بود که با قیمت الکی گرونش با حقارت از جیپ 40 هزار دلاری شکست خورد و رفت خونشون تو اشتوتگارت

      موافقم 48
      مخالفم 41
      1. PHILIPP

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        حالا هم برگشت و جیپ رو تا خود نیویورک کشید

        موافقم 25
        مخالفم 28
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          بنز هنر نکرده
          قدرت و گشتاور و وزنش بالاتر از جیپ بود.
          هنر رو جیپ کرده که اومده با جی کلاسی که تنها خاصیتش داشتن صندلی چرمیه و فقط گرونه رقابت کرده.
          ولی بازم یاد اوری کنم رقابت 2018 موتور ترند و شکست بنز توسط جیپ

          موافقم 30
          مخالفم 25
        2. Elmiraj

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          اگر بنابر این طناب‌کشی های نابرابر باشه دفعه قبل هامر h1 هم g63 را تا خود آلمان بُرد که…!!!
          و اگر جیمنی و l200 به دادش نمی‌رسیدن دور کره زمین رو باهاش میزد……

          موافقم 21
          مخالفم 7
      2. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        قیمت رو که میگی انگار داشبورد پلاستیکی رانگلر که هم کیفت ۴۰۵ هست رو با چرم و جیر و چوب مقایسه میکنی. و ۳ قفل دیفرانسیل هوشمند و موتور های توربو AMG

        موافقم 14
        مخالفم 28
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جالبه بنز با تمام این تکنولوژی های که گفتی مثل قفل دفرنسیال و چوب و چرم از رانگلری که داشبوردش عینه 405 شکست خورد سال 2018 در مجله موتور ترند و این برای بنز خیلی باعث شرمساری بود

          موافقم 30
          مخالفم 20
      3. امین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        میخواست اگه تواناییش رو داشت سنگین میکرد قدرتمند میکرد لوکس تر میکرد و گرونتر

        پس جی کلاس خداس جیپ بنده خدا الکی بحث نکن
        مثل کسایی هستی کع وقتی ۷۶۵مقابل اس اف باخت به دیفرانسیلش اشاره میکردن برو بابا میخواست دو دیف میکرد

        ??????

        موافقم 16
        مخالفم 24
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جیپ لوکس تر نساخته چون اصول یه ماشین افرود صندلی چرم و چوب نیست.
          ماشین افرود برای افروده و بایزد یه شیب 60 درجه رو راحت بره بالا که جیپ میتونه ولی جی کلاس لش نمیتونه دیگه ناراحتی نداره.
          برو مقایسه رانگلر و با جی کلاس در سایت موتور ترند مورخ 2018 ببین که جی کلاس رو خیلی راحت هم شکست داد.

          موافقم 22
          مخالفم 19
        2. Elmiraj

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          سال ۱۹۶۳ که جیپ SUV فول سایز لوکس ( گرند واگونیر ) را بنا نهاد و آن را به چوب و چرم تزیین کرد و کف پای سرنشینان و حتی صندوق عقب را فرش کاری کرد ، اینایی که نام بردی نمی‌دونستن SUV لوکس آفرودی اصلا چی هست…!!!!!
          .
          جیپ خیلی خوب هم بلده رانگلر به ۱۵۰ هزار دلار هم برسونه ( نمونه اش تانک رضوانی که همین رانگلر هست )…ولی فلسفه‌ش جداست و از تصور شما بدور……

          موافقم 20
          مخالفم 7
      4. امین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        یعنی هیچی نمیدونی هیچی نمیدونی اصلا هااااا اصلا هیچی نمیدونی هیچیییی الان که گفتی جی کلاس شیی رو نمیتونه بالا بره(صد ها فیلم از تو همه جا دیدم) دیگع قطع امید کردم ازت

        برو خوش باش
        برو برو برو

        کسی که خوابیده باشه رو میشه بیدار کرد ولی کشی کع خودشو به خواب زده نه

        موافقم 18
        مخالفم 23
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          چی شد
          نتونستی بحث علمی کنی و زدی به کوچه علی چپ
          من میگم بنزی که فقط ادعا داره از جیپ ارزون قیمت راحت شکست خورده تو تست 2018 موتور ترند.
          حالا میتونی بحث فنی کنی بیا نمیتونی هم که کلا هیچ

          موافقم 25
          مخالفم 16
        2. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          دوست من المیراژ
          بله واگونییر اولین اس یو وی فول سایز لوکس جهان بود اما در مقام مقایسه آف رود با رنجروور مثل خر لنگ در برابر قاطر بود
          و تنها نکته قابل عرض برای شما همین مونده که بله رنجروور با الگوبرداری از واگونییر ساخته شد
          باشه ساخته شد اما تلفیقی از یه اس یو وی لوکس با قابلیتهای واقعی آف رود بود چیزی که واگونییر هرگز نبود
          رنجروور در سال ۱۹۷۰ با ترمزهای دیسکی در چهارچرخ عرضه شد با سیستم ترمزی که فقط در بنز 450SEL وجود داشت یعنی چهارچرخ دیسک با مدار دوبل برای چرخهای جلو، اما واگونییر تازه در سال ۱۹۷۴ چرخ جلوش دیسگی شد و فکر کنم تا اواخر دهه نود با چرخهای کاسه ای در عقب عرضه میشد و درمورد سیستم فنربندی و میزان دید و تسلط به جاده رنجروور هم قطعا خودتون میدونید
          در طراحی و ساخت رنجروور هدف اصلی آف رود هست اما در واگونییر اینطور نیست بااینحال شما از سواری در داخل جاده رنجروور هم لذت بیشتری خواهید یافت تا واگونییر

          موافقم 7
          مخالفم 7
        3. مازیار

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2482 ديدگاه)

          تانک رو انگلیسیها اختراع کردن و آلمانیها در جنگ جهانی دوم اون رو به کمال رسوندن و در حال حاضر بهترین تانکهای جهان آمریکایی هستن
          حالا هروقت حرف از تانک شد باید بگیم اگه انگلیسیها نبودن تانک هم نبود؟؟

          موافقم 9
          مخالفم 6
  3. یوسف

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (938 ديدگاه)

    مطمئن باشید تفاوت رو لاستیک ها رقم زدند.
    در چنین چالشی باید آج لاستیک ها شبیه باشه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  4. ?Ali Hossein?

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    جای پادرا پلاس شیش چرخ خالیه???????????

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جیپ فوق العاده هست …… مرسدس همه جوره برتری نداشت ….

    برتری اینجوری زیاد خوشایند نیست

    موافقم 22
    مخالفم 24
    1. mahdi-abdi

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اتفاقا مرسدس از خیلی جهات برتره غیر از قیمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mf1

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    رقابت بسیار عادلانی بود!!
    بدون دیدن ویدو نتیجه مشخص بود چون اعداد ارقام به وضوح نشون میده برنده کیست

    موافقم 6
    مخالفم 12
  7. Elmiraj

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    بین اینا نه درگ معنی داره نه طناب کشی….

    توان این سه باید در بیراهه‌ نوردی سنجیده بشه…

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      گل گفتی ??

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. MAHDI

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مرسدس G کلاس ??

    موافقم 25
    مخالفم 20
  9. Benz

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مرسدس سلطان عالمه امریکا به گرد پاشم نمیرسه

    موافقم 25
    مخالفم 35
    1. ali (chevy nova)

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      مرسدس منظورت همونیه که جیلی چین سهامدار ارشدش هست و سال 2019 اومد 12 درصد سهامش رو خرید و الان دارای حق رای تو شرکت بنزه؟؟

      موافقم 38
      مخالفم 27
      1. MOHAMMAD

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        ۱۲ درصد نه و ۹ و خورده ای درصد بعدشم
        کلا تو آفرود کسی عمرا حریف جی کلاس بشه
        سلطان آفرود
        G Class
        ?????

        موافقم 22
        مخالفم 28
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          12 درصد برید ببینید
          جیلی بیشترین سهامدار خارجی دایملر تو دنیاست و دارای حق رای درش

          موافقم 28
          مخالفم 15
      2. پدر خودرو سازی جهان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        مرسدس پدر خودرو سازی جهانِ
        هیچ فرقی نمیکنه کی سهام دارش باسه در ضمن زیر ده درصد نه دوازده درصد
        کل سهام مرسدس هم که مال جیلی باشه، باز هم بقیه را از دم لِه میکنه

        موافقم 16
        مخالفم 27
        1. Benz

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          حرف دلمو زدی

          موافقم 11
          مخالفم 25
        2. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          بله این حرفهای دلخوش کننده رو باید هم زد چون واقعیت رو نمیشه تغییر داد.
          بنزی که در دهه 70 تا مرز ورشکستگی رفت ولی اجازه نداد سهامش رو کسی غیره المان بخره چی شد یهو سهام فروشی 12 درصدی کرد به جیلی چین؟؟

          موافقم 31
          مخالفم 15
      3. امین

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        آقا کل کمپانی های آمریکا بیان حریف فقط مرسدس نیستن با میباخش با فرمول ۱ ش با g550 ش با کامیوناش با.
        ….

        موافقم 18
        مخالفم 25
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          اروپاییها اگه خیلی کار درست بودن نمیومدن سهام کامیونساز های امریکا رو بخرن و از تکنولوژی اونها استفاده کنن نمونش ولوو که سهام ماک رو خرید یا دایملر که سهام فرایت لاینر و دیتروت دیزل رو.
          اروپاییها همون خودروسازهای هستن که بخاطر الایندگی محصولات دیزلیشون تو کره جنوبی منع تردد شدن سال 2017 و میلیاردی جریمه شده سره دیزل گیتشون

          موافقم 26
          مخالفم 12
      4. Hamid

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        جدی شما ها بخاطر باختن شرکت مورد علاقتون مرسدس و لندروور رو میبرید زیر سوال؟؟! این تعصب خالصه … تعصبی که هیچ فایده ای نداره … جدی بیش از ۵۰۰۰ کامنت گذاشتی که ۴۹۰۰ تاش فقط کوبیدن حریف ها بود… دیگه خودمون میدونیم وضع جنرال موتورز و دوج و … چقدر خرابه … حالا منتظر باشید فیات و پژو به دادتون برسن شاید یکم متریال بهتر تو ساخت ماشین به کار ببرید … در ضمن پدر خودرو سازی جهان با کسی شوخی نداره … هر چند آشغال های جیپ و داج حتی در اون حدی نیستن که بخوان با رقبایی مثل مرسدس مقایسه شن … تعصبی عمل نکنید که بقیه هم تعصبی عمل کنند … همش میاد بحث فروش رو می‌کشه وسط … اینطور باشه تویوتا پریوس از تموم ماشین های جهان بهتره … پرفروشه دیگه!

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. ali (chevy nova)

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          کسی که شروع به استفاده از کلماتی مثل اشغال میکنه معلومه از واقعیت خیلی ناراحته وگرنه واقعیت نشون داد که المانیها با چه دوز و کلکی سهام دایملر رو انداختن به چینی ها .
          راستی همون دوج که میگی سال 2020 از لحاظ کیفیت از بی ام و و بنز و پورشه بالاتر قرار گرفت و همین پدال هم مطلبش رو گذاشت.
          پس فقط تنها کاری که میتونی بکنی دل خوش کردن به ناسزا گویی به دوج و فورد هست پس ادامه بده ایشالاه جواب میده

          موافقم 13
          مخالفم 4
        2. SRT

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (607 ديدگاه)

          همون اشغال های داج ک میگی تو لیست با کیفیت ترین ها همیشه اون بالا بالاهاست،بالاتر از بی ام و،پورشه،بنز و خیلیای دیگه

          موافقم 2
          مخالفم 2
      5. OMID

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        داداش این استدلال چیه آخه
        چه ربطی به بحث داره
        عه عه این همون بنزه که فلان
        خب این جیپم همون جیپیه که ماله فیاته و ایمنیش در حد پرایده و فرمونش مثل تراکتور می‌لرزه

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. Benz

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      من روی حرفم هستم بنز از امریکا هم بهتره از همه دنیا بهتره بنز نبود ماشین هم تا الان نمیموند تاج و تخت مخصوص یه نفره که اونم تا ابد بنزه .

      موافقم 21
      مخالفم 24
  10. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه قدرتی داره gکلاس

    موافقم 18
    مخالفم 18
  11. M.J.ZAHEDI

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنز g class عالیه ولی به نظرم اصلا مقایسه درستی نبود چون هم موتورش حجیم تر و بسیار قویتر بود و هم وزنش از جیپ خیلی بیشتر بود
    ماشاالله به جیپ که با وزن کمتر و گشتاور کمتر دیفندر را مغلوب کرد اما این چیزی از ارزش های دیفندر کم نمیکنه
    در کل توانایی های خودروهای افرودی در مسیرهای افرود مشخص میشه نه طناب کشی بین اونها

    موافقم 16
    مخالفم 2
  12. دانیال

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (596 ديدگاه)

    سلام به همه ی عزیزان
    به یُمن این مطلب پدال، بنده سوالی که داشتم اگه اجازه بدین اینجا بپرسم دوستان مطلع راهنمایی کنن
    از خودروهای موجود در ایران کدوم توانایی آفرود بالاتری دارند؟
    نسبت به قیمتشون کدوم به صرفه تر هستش؟
    اگه مقدور بود یه لیست شش هفت تایی محبت کنین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. -mohammadreza-

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اشتباه ارسال کردم دوباره ارسال میکنم
      رونیز
      لندکروزر سری ۱۰۰-۲۰۰
      لنکروزر پرادو
      پاجرو
      هایلوکس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. دانیال

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (596 ديدگاه)

        ممنونم ازت محمدرضا جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. MOHAMMAD

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پدال مجله carwow درگ ب ام‌ و x6M و جگوار اف پیس بیشتر گذاشت لطفا روی سایت قرار بدین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. MOHAMMAD

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پدال مجله carwow درگ ب ام‌ و x6M و جگوار اف پیس لیستر گذاشت لطفا روی سایت قرار بدین

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با اینکه دیفندر همیشه جز بهترین های افرود بوده اما نسل جدیدش بنظرم میتونست بهتر باشه و احتمالا چینی ها در این قضیه دخیل بودن!!!
    قیاس رانگلر و جی کلاس هم در این بخش هم واقعا غیر منطقیه
    هم قدرت بسیار بیشتر هم وزن بیشتر و…
    البته ک در افرود واقعا هیچکدوم در برابر رانگلر حرفی برای گفتن ندارن و البته توقعی هم نیست?

    موافقم 8
    مخالفم 4
  16. مهدی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من که فکر میکردم دیفندر قطعا از جیپ میبره ولی یه دفعه ای خیلی شکه شدم
    این رو هم میدونستم که جی کلاس اول میشه
    اگه G63 رو می اوردن اونم مدل 2019 یه جوری ماشینرو میکشید که انگار خود اون ماشینه داره دنده عقب میره

    موافقم 4
    مخالفم 3
  17. برقیه جارو برقی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    دوستان عزیز و گرامی چه بخوایید یا نه

    متحول کننده صنعت خودرو وبسیاری از صنعت های دیگه با اختراعات ، مدل ها و تکنولوژی های جدید امریکا بوده

    خودرو های بزرگ، قدرتمند،مسابقه ای، پرفورمنس(که برخی شون با الهام از جت ساخته شده اند)و……………….
    کلی مدل های دیگه که که به و جود اورنده شون امریکایی ها بودن
    یه زمانی شاید از 120 تا شرکت 100 تاش مال امریکا بود
    المانیا این صنعت رو به وجود اوردن امریکایی ها هم به هر روشی این صنعت رو رشد دادن الان رو نگاه نکنید امریکا یه زمانی خدای صنایع مختلف از جمله خودرو بوده اینه که از قدیم تا الان داشتن یک خودرو امریکایی ارزوی هر انسانیه به خصوص ماشین دوستان
    (البته الان هم خدای صنایع هست البته نه مثل اون دوران)
    به قول یه دوستی زمانی که امریکایی ها خودرو میساختن یارو نمی دونست ماشین چی هست
    ولی الان همون یارو اومده شاخ بازی درمیاره

    الان بعضی ها تو همین سایت کاری به بقیه جا ها ندارم میان میگن چین و چینی خدا هستن خودرو های چینی الهه زیبایی هستند و کلی*** دیگه
    جمع کنید این حرف هارو عیبه بده زشته اصلا لاقل شما نگید به نظرم باید 10 تا بمب اتمی تو چین خالی کرد چون داره ارزش خودرو هارو با مشخصات ظاهری و باطنی *** و خودروهایی *** زیر سوال و نابود میکنه (بابا شما رو چه به خودرو برید سوسکتون رو بخورید)

    الان خودرو های اروپایی رو می بینید دیگه کوچیکو مورچه ای ریز اقا شمارو کسی مجبور نکرده سوار ماشین شی تو که به چشم چیز به خودرو نگاه میکنی خودرو برای چیته برو سوار اسبت شو یورتمه برو

    این حرفا از روی هیچ تعصبی نیست و حقیقت محضه اگه با افکارت جور در نمیاد شاید تو تعصب داری

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. برقیه جارو برقی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      اگرم کسی مشکل داره با امریکا و هرچیش خودرو هاشرو ول کنه و به ره مثل صد سال پیش و(بیشتر)
      سوار اسب و قاطر خودش بشه

      من در کامنت هام قصد توهین به هیچ کسی رو ندارم حرف زدید حرف زدم تمام

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. Hamid

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      بله بزودی شهروند آمریکا میشی ادامه بده شاید نتیجه داد …
      در ضمن منظورت از آمریکایی ها سرخپوستان هستن دیگه؟ چون ساکنان آمریکا اونها بودن … جناب معلم تاریخ یکم تاریخ بخون … آمریکایی ها آمریکایی ها!

      موافقم 6
      مخالفم 3
  18. یانکی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    یه عده گیر دادن کیفیت رانگلر پایینه.برید عکس و فیلمها رو دوباره ببینید.داشبورد قسمتهای اصلیش چرم دوزی شده.فرمان عالیه و بهترین کیفیت رو .تمام دکمها و کنترلرها خوش ساخت و زیبا هستن.شیفتر تعویض دنده بی نظیره.صندلیها با کیفیت و چرم شده هست.کیفت رو دریها خیلی خوبه و نقاطی که دست برخورد داره چرم شده.نکته مهم صد آب بودن کل داشبورد هستش که قابل شستو شوی کامله.مهمترین نکته تنها افردر تولیدی هستش که هر دو اکسلش سولید هست.همین به هیکل جی کلاس و لند روور می ارزه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  19. Jenap

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هیچوقت تست طناب کشی تست معتبری نبوده و نیست چون خیلی فاکتور های جانبی هست ک کمک ب برنده شدن یا باختن میکنه. این طناب کشی مثل اینه که دوتا بوکسور باهم مُچ بندازن.ولی برنده اصلی توی رینگ مشخص میشه(اینجا آفرود).جی کلاس علاوه بر موتور قوی تر اختلاف وزن بیشتری داره که باعث چسبندگی بیشترش میشه حتی با تایر شهری و جیپ سبک ترینه
    از همینجا معلوم میشه کدوم عملکرد بهتری داره
    از اون طرف همین جی کلاس برای افرود سنگین مناسب نیست بخاطر ارتفاع از زمین و زاویه حمله و فرار و جیپ نسبت ب دو رقیبش برتری داره توی این زوایا
    هرچند ک کراس اوور برتر سال شد دیفندر ولی جیپ هم کم چیزی نیست.منتظر موتور ۳۹۲ جیپ و وارد شدن برانکو به این بازی هستیم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. یاس ی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    با این بحثهای بچگانه که دوستان میکنن آدم یاد بچه دبستانیها میوفته. بیخیال بابا مگه 4 سال دارین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا