جیپ گلادیاتور 2020 جدید یکی از ستارههای نمایشگاه خودروی لسآنجلس 2018 بود اما یکی از خبرسازترین ویژگیهای این خودرو عدم وجود پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی رانگلر در آن است.
این پیشرانه که قدرت 270 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری دارد در جایگاهی بالاتر از پیشرانهی پایهی 6 سیلندر 3.6 لیتری رانگلر قرار میگیرد. این پیشرانه 6 سیلندر قدرت 285 اسبی و گشتاور 352 نیوتون متری دارد. اگرچه پیشرانهی توربوی یاد شده از نظر قدرت کمی پایینتر قرار میگیرد اما گشتاور آن بالاتر از پیشرانه 6 سیلندر است که برای یک پیکاپ مفیدتر میباشد.
البته بزرگترین مزیت پیشرانهی 4 سیلندر سیستم eTorque است که از ترمز احیا شونده، قدرت الکتریکی کمکی و سیستم استارت/استاپ تشکیل شده است. این سیستم بهطور قابلتوجهی باعث بهبود مصرف سوخت رانگلر 6 سیلندر میشود.
این عملکرد برای رانگلر کاملاً قابلتوجه بوده و به همین خاطر نشریهی درایو از جیپ دلیل عدم ارائهی پیشرانهی 4 سیلندر برای گلادیاتور را جویا شده است. پاسخ جیپ خیلی کامل و مبسوط نبوده اما این شرکت گفته است که پیشرانهی 6 سیلندر 3.6 لیتری میتواند ظرفیت یدک کشی بالا را بدون ایجاد دمای زیاد داشته باشد. به این ترتیب به نظر میرسد پیشرانهی 4 سیلندر در گلادیاتور مشکلاتی در رابطه با مدیریت دمای پیشرانه و ظرفیت یدک کشی کمتر دارد.
ظرفیت یدک کشی برای جیپ بسیار مهم است چراکه گلادیاتور اولین پیکاپ این کمپانی در سالهای اخیر بوده و واضح است که آمریکاییها میخواهند بهترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را داشته باشند. این برند توانسته به حداکثر ظرفیت یدک کشی 3470 کیلوگرمی برسد.
اگرچه گلادیاتور با پیشرانه 4 سیلندر توربو عرضه نخواهد شد اما جیپ قبلاً اعلام کرده از سال 2020 پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری اکودیزل را ارائه خواهد کرد. این پیشرانه که قدرت 260 اسبی و گشتاور 598 نیوتون متر دارد با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه میشود.
دلیل بسیار خوب و قانع کننده ای داشته… به نظر من پیشرانه های توربو و سوپرشارژ به درد پیکاپ و SUV های آفرودی نمی خورن ، و فقط ساخته شدن برای سوپراسپرت ، سدان و کوپه های عملکرد محور.
میتونه کاردرستی باشه الان فقط باید رو ظرفیت یدک کشی این مدل کار کنن الان فورد و شورلت با مدلای توربو بعد ازاونهمه سال بازم بااحتیاط وارد پیکاپ میشن کاری که اگر اشتباه نکنم نیسان و تویوتا هم انجام ندادن یعنی از موتور توربو استفاده نمی کنن
برای ماشینایی مثل جیپ و امثال جیپ که بیشتر برای مسیرهای بیرون جاده ساخته میشن ، موتور توربو زیاد بکارشون نمیاد و باید یک موتور ۶ یا ۸ سیلندر تنفس طبیعی با گشتاور بالا داشته باشن ؛ البته نظر بنده این هست و شایدم بعضیا موتور توربو رو ترجیح بدن 😉😉😉😉
شدیداً امیدوار و علاقه مندم مدلهای دو در این پیکاپ دوست داشتنی هم تولید بشن
کار خیلی خوبی را جیپ انجام داد و این نشان می دهد که جیپ به مقوله دوام پیشرانه در این خودرو توجه کافی مبذول نموده است.یک خودروی کاری بهتر است از یک پیشرانه ساده و کاربردی برخوردار باشد.