جیپ

جیپ رانگلر روبیکان 392 لانچ ادیشن گران‌تر از TRX!

جیپ در نوامبر ۲۰۲۰ از رانگلر روبیکان ۳۹۲ با پیشرانه ۸ سیلندر رونمایی کرد اما در آن زمان اشاره‌ای به قیمت این خودرو نشده بود. هم‌اکنون قیمت رسمی مدل سفارشی لانچ ادیشن اعلام شده و خب با خودروی گران‌قیمتی روبرو هستیم. برای خرید این خودرو باید ۷۳۵۰۰ دلار پرداخت کنید که البته این مبلغ شامل هزینه ۱۴۹۵ دلاری تحویل و مالیات نیست. در کل این خودروی مجهز به پیشرانه همی قیمت ۷۴۹۹۵ دلاری دارد.

البته همان‌گونه که گفتیم این مبلغ برای مدل لانچ ادیشن بوده و بنابراین قیمت پایه روبیکان ۳۹۲ پایین‌تر خواهد بود. جیپ می‌گوید مدل لانچ ادیشن محصولی مجهز بوده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به کابین چرمی، گروه سیستم اطلاعات سرگرمی، گروه آب‌وهوای سرد، گروه نورپردازی LED، گروه ایمنی، گروه ایمنی پیشرفته، گروه سپر فولادی، آیتم‌های همرنگ بدنه و… اشاره کرد.

البته مبلغ یاد شده فاقد هرگونه آپشنی است. بر پایه اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده، قیمت گران‌ترین نسخه روبیکان ۳۹۲ می‌تواند به ۸۰ هزار دلار نیز برسد.

البته بخشی از قیمت بالای روبیکان ۳۹۲ به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی آن مربوط می‌شود. این پیشرانه قدرت ۴۷۰ اسب بخاری داشته و آن را به قوی‌ترین رانگلر خانواده تبدیل کرده است. علاوه بر پیشرانه یاد شده رانگلر روبیکان ۳۹۲ به کیت افزایش ارتفاع با قطعات بهتر و شوک‌های فاکس، سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، ورودی هوای عملکردی روی کاپوت و… مجهز بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای دارد.

نایب‌رئیس جیپ آمریکای شمالی گفته است:

طرفداران ما خواهان رانگلری ۸ سیلندر بوده‌اند و ما هم به این درخواست‌ها پاسخ داده‌ایم. نتیجه این کار تولید سریع‌ترین و قوی‌ترین رانگلر تاریخ بوده که پر از تجهیزات آفرود بوده و باعث شده این خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای در محیط‌های خشن کارا باشد.

با قیمت ۷۵ هزار دلاری امکان ندارد روبیکان ۳۹۲ را با رم TRX دارای پیشرانه هلکت مقایسه نکنیم. این خودرو پرفورمنس روی جاده مشابهی داشته و البته قدرت آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است و فضای بار و کابین آن نیز بهتر می‌باشد. TRX قیمت حدود ۷۰ هزار دلاری داشته و ارزان‌تر از جیپ است. البته ما درباره نسخه پایه TRX در برابر مدل لانچ ادیشن روبیکان ۳۹۲ صحبت می‌کنیم بنابراین این مقایسه دقیقی نیست. در صورت انتخاب برخی آپشن ها قیمت TRX می‌تواند از ۱۰۰ هزار دلار نیز عبور کند.

رسانه‌ها از جیپ پرسیده‌اند آیا قیمت پایه روبیکان ۳۹۲ پایین‌تر از TRX خواهد بود یا خیر اما این خودروساز فعلاً به این سؤالات پاسخی نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR-REZA

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    دیفندر 8 سیلندر لایک?
    رانگلر روبیکان لانچ ادیشن دیس لایک?

    موافقم 33
    مخالفم 95
    1. AMIR / ARMI

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دیفندر ماشین بسیار خوبی هست
      ولی یه نکته جیپ رانگلر رو از سال 1986 داره مدام توسعه میده
      قبل از اون هم cj رو از سال 1944
      و الان به نهایت تکامل خودش رسیده
      بی انصافی هست دیفندر بدون شاسی رو با رانگلر مقایسه کنید
      به نظرم هدف تولیدشون هم یکی نیست اصلا
      هدف این دیفندر با دیفندری که همه در یاد دارن متفاوته
      بدون شک انتخابم رانگلر هستش

      موافقم 34
      مخالفم 10
      1. ali (chevy nova)

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        جیپ با موتور 8 و یه قیمت منصفانه غوغا میکنه تو بازار افرودها

        موافقم 23
        مخالفم 12
      2. ali (chevy nova)

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        جیپ بهترین افرودها رو با بهترین قیمت عرضه میکنه و فروشش نشونه برتری اون هست

        موافقم 22
        مخالفم 12
      3. Porsche

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        قطعا رانگلر از دیفندر جدید بهتره ??
        دیفندر حتی از شاسی مجزا هم بی بهره هست

        موافقم 12
        مخالفم 12
    2. Sina

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (809 ديدگاه)

      با احترام به رانگلر ولی من دیفندر V8 رو انتخاب میکنم چونکه هدف از ساختش کاملا مشخصه یه ماشین خانوادگی آفرود قوی که توی سرعت و شتاب و غرش موتور هم حرفهایی برای گفتن داشته باشه
      ولی هدف از ساخت این رانگلر چیه

      توی تست های آفرود و مقایسه با آفرودردهای دیگه نمونه دولیتری توربو رانگلر به راحتی از پس همه چیز براومد حالا نمونه شش سیلندرش بازم از اون قوی تره و یه چیز کامله
      ولی این ۸ سیلندر قراره چ کار بیشتری از نمونه شش سیلندر انجام بده جز اینکه بنزین رو غورت بده و جنبه تبلیغاتی و بازی با اعداد اسب بخار روی کاغذ
      بعید میدونم مثل اف ۱۵۰ رپتور از روی تپیه ها بپره یا مثل دورانگو srt غرش کنه و جاده رو بکنه
      هرجا شده جیپ زرتی این موتور میندازه روی ماشین
      بنظرم بجای این موتور گنده پر مصرف همون شش سیلندرشو سوپر شارج میکرد بهتر بود
      من یه رانگلر روبیکان تقویت شده شش سیلندر سوپرشارج رو به این ترجیح میدم

      موافقم 14
      مخالفم 24
      1. REVO

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        نظرتونو ب حرف نائب رییس جیپ جلب میکنم:

        “طرفداران ما خواهان رانگلری ۸ سیلندر بوده‌اند و ما هم به این درخواست‌ها پاسخ داده‌ایم.“
        چیزی ک باعث میشه من از جیپ خوشم بیاد اون حس حال مالکین جیپه…مثل اکیپها و گروهایی ک توی امریکا هارلی‌دیویدسون دارن جیپ هم همونقدر باتعصبن روی ماشیناشون. میتونین ی سرچ درباره گردهماییهاشون بزنین.
        دقیقا اونایی ک ۸ میخواستن مصرف سوخت بالا و غرش بیشترو حال بیشترو میخواستن نه صرفا پرفورمنس بی نقص

        موافقم 32
        مخالفم 8
        1. Sina

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (809 ديدگاه)

          بله هم از طرفدارا و گروهای جیپ با خبریم هم از کمپینشون هم از *متعصب* بودنشون ماهم میدونیم جیپ یه نماده یه سبک زندگیه با کلی خاطره
          نظر آقای نایب ریس جیپ روی توی مقاله ماهم خوندیم
          ایشون که نمیاد بگه بخاطر ورود برانکوی جدید از نظر فروش احساس خطر کردیم چیزی هم توی چنته نداشتیم جز یه موتور همی عهد باستان که واسه کم نیاوردن روی رانگلرم انداختیم وگرنه هم این موتورو سالهای ساله دارن هم چندینو چندین ساله طرفدارا یه موتور ۸سیلندر میخوان الان یهو صداش به گوش طرفدارا رسید

          و در مورد تعصب من نه سهامدارشم نه هیچ گاه فرصت خریدش میرسه بر اساس بررسی ها و مطالعات نظرمو میگم
          در مورد تعصب هم توی پست قبلی نظرمو در مورد افراد که مثل بچه کلاس اولی میان از تاریخچه و پدر آفرود و اصالت میگن دادم
          گفتم پژو زمانی که داشت جشن ۵۰ سالگیش رو میگرفت تویوتا داشت شرت و جوراب تولید میکرد الان تویوتا کجاست پژو کجای بازاره

          موافقم 8
          مخالفم 8
      2. R@m!n

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        رانگلر 8 سیلندر میزنه بنزین غورت میده و تبلیغاتیه دیفندر هشت میزنه یه ماشین خانوادگی آفرود قوی که توی سرعت و شتاب و غرش موتور هم حرفهایی برای گفتن داشته باشه. من فکر می کردم آمریکایی بازای سایت خیلی متعصبن. سر پست دیفندر ک یهو همه چهل سابقه آفرود رو میکنن و از سابقه خرابی های آمریکایی ها پرده برمیدارن. ما هم آفرود رفتیم با آمریکایی هم رفتیم این مشکلاتو نداشتیم شایدم ماشینای ما خیلی خفنن یا خیلی خوش شانسیم.

        موافقم 16
        مخالفم 15
        1. AMIR-REZA

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (333 ديدگاه)

          نمیدونم چرا ولی آمریکایی ها بین بعضیا (منظورم شما اصلا نیستی!!) گل بی خارن! هییییییییییییچچ عیب و نقصی ندارن و هر کی خلاف اینو گفت باید بمیره!!

          موافقم 14
          مخالفم 14
        2. R@m!n

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          @AMIR-REZA
          قطعا آمریکایی ها هم مشکل دارن حرف شمام کاملا درسته. بعضی دوستان نه فقط آمریکایی بازا انگار سهام دار برندا یا مسئول فروششون تو ایرانن ??? اینا اشکال نداره اما من از این بدم میاد که واسه بالا بردن برندشون دروغ می گن و توهین می کنن.

          موافقم 14
          مخالفم 8
        3. یوسف

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (923 ديدگاه)

          دوست عزیز شما که آمریکایی بازی واسه ما بگو که جیپ توی 30 40 سال اخیر چه پیشرفتی در آفرود داشته که بقیه نداشتن. خدایی بگو
          به عنوان پدر دودفرانسیل ها به جیپ عشق می‌ورزم. اما چه پیشرفتی داشته…. به جرات میگم نمونه های دهه 90 جیپ بهترن از نمونه های سال 2020
          غیر از اینه…. بگو خدایی
          شما فقط آمار شکسته شدن شاسی و نصف شدن دیفرانسیل جلو جیپ رو توی سالیان اخیر در بیار… بعد در مورد پیشرفتش صحبت بفرما

          موافقم 6
          مخالفم 6
      3. دکتر ع

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (337 ديدگاه)

        والا به نظر من لذت این ماشین ب ۸ سیلندر بودنشه?

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    هیولاهای درنده..!

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. ali (chevy nova)

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      خدای افرود جهانه جیپ

      موافقم 16
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10059 ديدگاه)

        حقیقتاً در بحث آفرود ما خدایی نداریم ، چرا ؟!
        چون تمام شرکت‌ها قَدَر هستند !
        ژاپنی‌ها
        آمریکایی‌ها
        آلمانی‌ها
        هر کدومشون حرف برای گفتن دارند !

        شما نمیتوانید بگویید خدای آفرود ، ولی میتوانید بگوئید پدر افرودهای جهان !

        موافقم 15
        مخالفم 13
        1. ali (chevy nova)

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          جیپ به عنوان خالق افرود خدا هست

          موافقم 10
          مخالفم 16
        2. مازیار

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          یعنی عاشقتم علی
          شما این پتانسیل رو داری که مثلا باخت فورد فیستا به پورشه رو در درگ طوری توجیه کنی که دستکم بخش بازاریابی و تبلیغات فورد رو مجاب به استخدامت بکنه?

          موافقم 14
          مخالفم 6
        3. ali (chevy nova)

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          چون واقعیت رو همیشه میگم ولی خوب طبیعتا به مذاق عده ای معدود خوش نمیاد

          موافقم 6
          مخالفم 15
        4. مازیار

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          آره مخصوصا اون که چند روز قبل گفتی دیفندر قدیم هم چیز خاصی نبود که یکی از بزرگترین واقعیتهای دنیاست?

          موافقم 15
          مخالفم 2
        5. ali (chevy nova)

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          همنطور که شما منکر استفاده لندروور های اولیه از پلتفرم ویلیز mb شدید منم هم منکر لندروورهای قدیمی شدم.

          موافقم 4
          مخالفم 11
        6. مازیار

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          از دهه چهل قرن گذشته بیاین بیرون لطفا الان دهه دوم قرن بعدش هم تموم شده
          هرچند بجز تاریخچه آف رود دیگه چیزی براتون باقی نمونده

          موافقم 5
          مخالفم 4
        7. مازیار

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          ای کاش داشتن تاریخچه کافی بود که در اونصورت ایران از همه جهات از همه کشورها بالاتر بود

          موافقم 4
          مخالفم 4
        8. ali (chevy nova)

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          گذشته چراغ راه اینده هست و همنطور که طرفداران بنز به 130 سال قدمتش مینازن طرفداران جیپ هم به 80 سال قدمت و گذشته پرافتخارش مینازن

          موافقم 6
          مخالفم 4
        9. ali (chevy nova)

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          لااقل جیپ هنوز امریکایی هست و مثل لندروور به هندی ها فروخته نشده
          اتفاقا الان اروپاییها هستن که همه چیز رو از دست دادن و شرکتهاشون مثل لندروور و جگوار به هندی ها و 12 درصد سهام دایملر به چینی ها واگذار شده

          موافقم 4
          مخالفم 4
        10. مازیار

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          سلام صبح بخیر
          من سربازتم داش علی من یکی سربازتم
          چراغو بگیر برو ما هم پشت سرت میایم?

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        قطعا رو دستش نبوده و نیست، بابت تک تکه دلارا و سنتای پرداختیش ماشین تحویل میگیری، زمانی که جیپ آفرودر قلدر و واقعی میساخت بقیه نبودن اصلا که بخوان عرض اندامی کنن
        همین حالاشم رقیبی نداره! سرسخت ترین، زیباترین، قدرتمند ترین، و همه ی اینا با یه قیمته بینهایت منصفانه! خدایا شکرت بخاطر وجود رنگلر و کلا آمریکن کارز…

        موافقم 9
        مخالفم 9
  3. R@m!n

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آفرودر واقعی ??

    موافقم 15
    مخالفم 9
  4. حمید رضایی

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    این پول رو بدی به هنسی قدرت بیشتر برات در میاره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Ali_x76

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    به من بود، همون ۶ سیلندرش رو سوپرشارژ می‌کردم.
    با این قیمت ترجیح میدم TRX بردارم.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. Elmiraj

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    لیاقت رانگلر خیلی بیشتر از اینا هست

    ……Since 1941…..

    موافقم 25
    مخالفم 13
    1. ali (chevy nova)

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      ????

      موافقم 18
      مخالفم 12
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10059 ديدگاه)

    خوش به حال آمریکایی‌ها ، در بهترین دوران خودروسازی دارند زندگی سپری میکنند مثل دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ !

    مطمئناً این وضعیت پایدار نمیمونه و سال‌های آینده یه بحران اقتثادی یا سوختی پیش میاد ، آخه هر وقت همه‌چیز داره خوب پیش میره ، یهو یه اتفاق پیش میاد که حجم موتورها کم بشه و بمیرند !

    موافقم 19
    مخالفم 5
  8. REVO

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تابستون باشه
    سقفو باز کنی
    درهاشو جداکنی
    هشتشو استارت بزنی
    مسیرهم ی رودخونه زلال داشته باشه ?

    دمشون گرم…توی همین چند روز هر برندی چقدر ماشین محشر معرفی کرد.

    موافقم 19
    مخالفم 5
  9. زیزیگولو

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4455 ديدگاه)

    یکی از پرسشایی که همیشه تو ذهن مردم در مورد شاسی بلندا و آفرودرا هستش اینه که چقدر توانایی آفرودی دارن؟؟ که در مورد جیپ میشه گفت مدلای مختلف جیب از جمله همین مدل روبیکان تستها و آزمایشای خودشونو تو مسیرای صخره اییو خیلی دشوار تا سرحد تواناییاشون پس دادن

    موافقم 15
    مخالفم 6
  10. SRT

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    من خودم جیپو دوست دارم و ب عنوان بهترین افرودر دنیا قبولش دارم ولی وقتی پای رم تیرکس بیاد وسط قطعا اونو انتخاب میکنم

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. T.C.B.K

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    jeep

    یه ماشین خوب و زیبا و صد البته قدرمتند و خوراک آفروده

    اگه بگم جیپ بهترین های آفرود رو میسازه… دروغ نگفتم….

    البته به نظر خودم بهترین محصولات شرکت جیپ فقط گرند چروکی L مدل 2021 و جیپ گلادیتاور هست.

    بقیه هم خوبن. ولی من این 2 تارو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 8
    مخالفم 8
  12. Aliasn

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    از قدیم گفتن (جیپ رانگولر افرودر ژانگولر )
    خخخخخ
    قیمت زیادی شاید به ضررش تموم بشه مگر از اینکه تولید محدود بزنه برای همون گروه مشتاق v8 پرصدا

    موافقم 5
    مخالفم 3
  13. HamidReza

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    بیگنا
    آره پدال دژمن آمریکایی هاست خبر آمریکایی ها رو نمیزاره
    حالا چرا چیزی نمیگین؟! ها؟!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. ?Ali Hossein?

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    رم کجا این کجا
    قطعا و حتما رم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا