جیپ

معرفی جیپ کُماندر جدید، کراس‌اوور سه ردیفه‌ای برای آمریکای جنوبی

جیپ کُماندر برای افراد مختلف دنیا خودروی کاملاً متفاوتی است. برای آمریکایی‌ها، این یک اس‌یووی میان سایز سه ردیفه بود که تا سال ۲۰۱۰ تولید می‌شد درحالی‌که در چین در سال ۲۰۱۸ کُماندر در غالب یک کراس‌اوور سه ردیفه جدید به بازار آمد که نسخه تولیدی کانسپت Yuntu محسوب می‌شود. حالا نیز یک کُماندر جدید دیگر معرفی شده است. این خودرو بر اساس کامپس ساخته شده و در اصل نسخهٔ سه ردیفهٔ این کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود که برای بازارهای آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است.

طراحی بیرونی کُماندر جدید چیزی بیشتر از یک کامپس کشیده است زیرا جیپ تلاش کرده شخصیت مستقلی به این کراس‌اوور سه ردیفه ببخشد. البته در اینجا همچنان جلوپنجرهٔ هفت‌قسمتی آشنای جیپ به چشم می‌خورد اما در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های ساده‌تری دیده می‌شود. در طرفین سپر بالای مه شکن‌ها نوارهای LED باریکی به‌عنوان دی‌لایت تعبیه شده و تزئینات کرومی هم نمای لوکسی به دماغهٔ این خودرو بخشیده‌اند.

در پروفیل جانبی کماندر، شاهد اتاقی هستیم که به میزان قابل‌توجهی از کامپس بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، لچکی بزرگ‌تر عقب نیز طول بیشتر این خودرو نسبت به برادر دو ردیفه را به‌خوبی نشان می‌دهد. در اینجا یک زه کرومی هم از بالای پنجره‌ها عبور کرده و دقیقاً مثل گرند چروکی L، در قسمت ستون C پایین آماده است. در نمای عقبی کماندر تغییرات بزرگ‌تری نسبت به کامپس به چشم می‌خورد زیرا در اینجا چراغ‌های باریکی طراحی شده که در مکان بالا و دقیقاً در زیر شیشهٔ عقب قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، درب صندوق نیز به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و برخلاف کامپس، دستگیرهٔ آن به‌صورت مخفی طراحی شده است.

داخل کماندر کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا در اینجا دقیقاً شاهد همان طراحی هستیم که در فیس‌لیفت اخیر کامپس ارائه شده است. جیپ هنوز مشخصات فنی این کراس‌اوور جدید را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود در اینجا هم با کامپس اشتراک داشته باشد که این یعنی باید شاهد قرارگیری پیشرانه‌های ۱.۳ لیتری و ۲ لیتری در زیر کاپوت این خودرو باشیم.

موتور ۱.۳ لیتری از نوع بنزینی توربو است که قابلیت کار با سوخت اتانول را هم دارد و در این صورت ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. موتور ۲ لیتری اما توربودیزل بوده و ۲۰۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال می‌دهد. احتمالاً برای هردو موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

جیپ کماندر جدید در ایالت پرنامبوکوی برزیل تولید می‌شود و پس از آغاز عرضه در این کشور در اواخر همین ماه، به دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم صادر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کاش دسته دندش رو عوض کنن خیلی زسته.خیلی قشنگ و جیپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      راست میگی دسته دندش خیلی ضایس :)) قشنگ معلومه توی عکسا هم سعی کردن دیده نشه
      انجین ۱.۳ هم برای سه ردیف شاید کم حجم و البته کم جون باشه، چون اون قدرتی که نوشتن، برای استفاده با الکله، و درصورت استفاده از بنزین ۳۰درصدی از قدرت کم میشه
      ولی از اونطرف انجین دیزل ۲ لیتریش عالیه، طراحی و کابین هم در کل دلچسبه و مهمتر از همه اینکه با یه جیپ طرفیم! همه جا رو، شیک و با قیمت معقول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. akrh78

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    حالم بهم خورد خیلی بی تناسب هست
    چرا نوشته روی در اونقدر بالا هست؟
    عقبشم افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. akrh78

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    چیپ یه طراحی کرده برا واگونیر هی داره زوم اوت میکنه ماشینای جدیدش رو معرفی میکنه
    بسه خداوکیلی یه بار دو بار نه ده بار

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. R

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    زیباست….

    جلوپنجره و چراغاش یه مدل دیگه ای داره که خیلی زیبا و بروزش میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی عالیه،بنظرم برای اونا ماشین خیلی مناسبیه،فقط حیف یکم طراحی عقبش هماهنگ نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اگه یه ماشین ارزان قیمت با توانایی خوب می خواهید این گزینه خوبی هستش به نظرم طراحی متوسط هستش شاید یکم بیشتر روش کار کنند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا