جیپ

معرفی رسمی جیپ رانگلر V8 با نیروگاه 6.4 لیتری همی 470 اسبی

زمانی که در تابستان گذشته جیپ با معرفی کانسپت هشت سیلندر رانگلر روبیکان ۳۹۲ قصد داشت جشن بازگشت فورد برانکو را خراب کند، می‌دانستیم که این خودرو تولید خواهد شد و برای این کار تنها کمی زمان نیاز است. حال زمان آن فرارسیده و جیپ رسماً نسخهٔ تولیدی اولین رانگلر V8 کارخانه‌ای پس از چهل سال را معرفی کرده است. زیر کاپوت این ماشین دقیقاً همان چیزی قرار گرفته که انتظارش را داشتیم یعنی نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 همی (۳۹۲) تنفس طبیعی که در سینهٔ دوج چلنجر، چارجر، دورانگو و همین‌طور جیپ گرند چروکی SRT هم در حال تپیدن است.

نسخهٔ کانسپت رانگلر V8 هم با همین موتور معرفی شده بود ولی حالا در نسخهٔ تولیدی خروجی آن از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. برای انتقال نیروی این موتور به هر چهارچرخ، فقط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و خبری از گیربکس دستی نیست؛ اما برای اولین بار در رانگلر، این گیربکس به پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان مجهز شده است. رانگلر روبیکان ۳۹۲ همچنین از سیستم رزرو گشتاور هم برخوردار است که نوعی لانچ کنترل محسوب می‌شود.

به لطف این ویژگی‌ها، رانگلر روبیکان ۳۹۲ ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین کسانی که بخواهند با رانگلر خود به پیست درگ بروند می‌توانند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۳ ثانیه طی کنند؛ اما این رانگلر ۳۹۲ فقط برای سرعت و شتاب طراحی نشده و به همین دلیل ارتفاع آن از سطح زمین پنج سانتی‌متر افزایش یافته حالا مجموعاً ۲۶ سانتیمتر از زمین فاصله دارد. این نسخهٔ قدرتمند همچنین به گیربکس کمکی دو سرعتهٔ تمام‌وقت، اکسل‌های دانا ۴۴ با قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمک‌فنرهای فاکس و ترمزهای وظیفه سنگین هم مجهز شده و شاسی آن نیز با فولاد بیشتر تقویت شده است.

رانگلر روبیکان ۳۹۲ به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی ارائه می‌شود که با لاستیک‌های ۳۳ گودریچ آل‌ترین پوشیده شده‌اند. به گفتهٔ جیپ، به لطف این تایرها، زوایای حمله، فرار و شکست خودرو بهبود یافته است. این ماشین همچنین می‌تواند تا عمق ۸۲ سانتیمتری آب هم حرکت کند. علاوه بر این، به گفتهٔ جیپ، تقریباً همهٔ گشتاور پیشرانهٔ V8 همی در دورهای بسیار پایینی ارائه می‌شود که برای خزیدن آرام روی مسیرهای ناهموار بسیار مناسب خواهد بود.

رانگلر روبیکان ۳۹۲ در ظاهر نیز به لطف دریچه هوای بزرگ روی کاپوت، نشان‌های خاص و چهار سر اگزوز، از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شده است. علاوه بر این، برای کمک به خنک کردن موتور هشت سیلندر، جلوپنجره هم بهینه شده است. در داخل خودرو نیز یک صفحه آمپر جدید برای نشان دادن پرفورمنس V8 به همراه صندلی‌های چرمی با دوخت برنزی و نوشتهٔ RUBICON 392 روی پشتی آن‌ها ارائه شده است. همچنین این خودرو به‌صورت استاندارد به انبوهی از تجهیزات ضروری مثل نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و… هم مجهز خواهد بود. علاوه بر این، موپار نیز طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی را به‌طور خاص برای روبیکان ۳۹۲ ارائه می‌کند.

جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ از اوایل سال آینده در ایالات‌متحده به فروش خواهد رسید اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. این نسخه فقط به‌صورت چهاردر قابل خریداری خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یا ابلفضل
    برید کنار که سلطون از باشگاه برگشته که به خیلیا آفرود واقعی رو نشون بده

    موافقم 59
    مخالفم 12
    1. یانکی

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فقط اینا رو داشته باش.جیپ ترک هاوک 707 اسب.دورانگو هلکت 710 اسب.این دوتا سریعترین شاسی بلندهای جهان هستند.رم trx با 702 اسب سریعترین پیکاپ جهان.رانگلر 392 با قدرت 470 اسب سریعترین suv آفرودی جهان.بزودی جیپ گرند واگونیر با وی8 غول آسا.کاش مزراتی و آلفا رو بندازن به چینیها و پولش رو خرج شاخهای بی رقیب آمریکایی کنن

      موافقم 35
      مخالفم 12
      1. Moein

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (894 ديدگاه)

        دیگه خیلی هم دور برندار
        این نیزه مازراتی ظاهراً خیلی اذیتت می‌کنه که همش غر میزنی بهشون

        موافقم 14
        مخالفم 19
        1. Mad.z.Max

          ۲۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1840 ديدگاه)

          راست میگه خب، حالا آلفا باز یخورده فروش داره بزور و مدل جولیا کوادروش خیلی باحاله، ولی مازراتی اصلا اون لوکس ساز سابق نیست.
          سودی هم ندارن واقعا، کلی هم پول خرجشون میشه.
          من عاشق برندای ایتالیایی هستم، ولی خب واقع بین اگه باشیم، یانکی بیراه نمیگه..

          موافقم 11
          مخالفم 8
  2. Mad.z.Max

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    اووووف هیولا وارد میشود! نوشته هم میشه باهاش رفت درگ چارصدمترو توی ۱۳ ثانیه زد، هم بعدش یه آفرود سنگین واقعییی. کمکای جدید، شاسی تقویت، موتور خیلی خیلی جون سخت همی…! دست مریزاد واقعا

    راستی جزییاتشم عالیه، مثلا اون عکس که از چرخ زاپاس گرفته رو ببینید چطوری لوگوی جیپ رو توش پیاده کردن..

    موافقم 37
    مخالفم 5
  3. زیزیگولو

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4883 ديدگاه)

    موتور V8 با حجم 6200 سی سی!!!! مسلماً یه همچین قدرتی وقتی به هر چهارتا چرخ این ماشین منتقل میشه رانندگی هیجان ‌انگیزی رو مخصوصا تو مسیرای آفرودی واسه سرنشینا به همراه داره، فقط میشه گفت یه ماشین عالی واسه آدمای عشق آفرود ….. شتاب صفر تا صدشم که عالیه

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      و یه نکته فوق العاده مثبتی که شاید خیلیا دقت نکردن در دسترس بودن گشتاور تو دورهای پایینه

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4883 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. R@min

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      و یه نکته فوق العاده مثبتی که شاید خیلیا توجه نکردن در دسترس بودن گشتاور در دورهای پایینه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Hadi

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        بز کوهی هشت سیلندر ?…

        موافقم 9
        مخالفم 1
  4. SF90 STRADALE

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    این یکی تو آفرود با کسی شوخی نداره
    پرچمدار آفرودرها وارد می شود ….
    .
    .
    حالا مهم ترین سوال این هست که آیا فورد برانکو رپتور میتونه بهتر از این باشه ؟؟؟؟

    موافقم 27
    مخالفم 8
  5. ♤Angus_812♤

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    حالا رانگلر حمله میکنه به برانکو
    اونو گوشه رینگ گیر میندازه و هوک چپ اپرکات
    و ناک اووووت
    …….
    هر کاری کنی چیپ یه چیز دیگس
    شاید دیفندر پیشرفته باشه
    و برانکو اصیل ولی چیپ همیشه جیپه

    موافقم 32
    مخالفم 4
  6. JDM

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    لایحه جیپ رانگلر V8 تنظیم شد.
    علی برکت الله?

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      پخش کنیم دانمارکیو ؟؟

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1840 ديدگاه)

        گل محمدی، عه ?
        ??

        موافقم 5
        مخالفم 0
  7. Moein

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    عجب ماشینی???
    انصافا که برانکو خیلی سوسول تر از جیپ نشون میده
    این بزرگوار رو آدم میبینه قشنگ حس میکنه میخواد کوه و کمر رو پاره کنه??

    موافقم 15
    مخالفم 4
  8. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عالیه برا آفرود

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. R@min

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جیپ اینو گذاشت برای برانکو رپتور و شتاب فوق العاده 4 ثانیه ای هم نشون میده علاوه بر قدرت آفرود ویژگی های رانندگی شهری هم بهبود داشته

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    هیولا وارد می شود کوه راست را بالا می رود این هیولا این هیولا روز به روز قوی تر می شود و رقیبی را برای خودش باقی نمیزارد هر چیزی سر راهش باشد رد می کند و هیچ اهمیتی به مسیرش نمیدهد

    موافقم 5
    مخالفم 4
  11. Ali_x76

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اینطور که امریکایی‌ها دارن پیش میرن، چند وقت دیگه رنگلر هلکت هم میسازن.
    اون‌وقت چلنجر برای حفظ آبرو باید موتور ۴۵۴ برداره با دوتا سوپرشارژر و ۱۵۰۰ اسب.
    و احتمالا به زودی بازی به مرز ۲۰۰۰ اسب بخار هم می‌رسه.
    و ما همچنان پشت رل ۶۸ الاغ بی بخار…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. عارف

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (322 ديدگاه)

    کسی از این بزرگوار انتظار سرعت و شتاب نداره . ولی قدرت ، استحکام و همه جا رو بودن جزئی از ذات این ماشین از بدو تولد بوده و هست . ماشینی که موانع و جاده های سخت براش فرش قرمز پهن میکنند

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. sina

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    عجب دیگه رو هرچی از راه رسیده داره میذاره این موتورو فقط مونده دوج جورنی و دارت که اگر زنده بودن روی اون ها هم بگذاره…!!!!
    بشخصه واسه من شاسی بلند اول یعنی آفرود بعدش صدای غرش موتور
    از ماشین های مثل این خیلی خوشم میاد حرف اول یعنی آفرود رو به نحو احسنت انجام میده وقتی هم هورمون های جوونیت ترشح کننو دلت هیجان بخواد با موتور معرکه ش بهت حال بده ولی ولی من بجای این موتور گنده پر مصرف یه موتور سوپر شارج شش سیلندر رو بیشتر ترجیح میدم چونکه همه نیازاتو براورده میکنه دوست داشتم جیپ بجای این همون موتور شش سیلندر 3ونیمشو تقویت میکرد
    مثل amg که هم 8 سیلندر تقویت شده داره هم شش سیلندر
    در کل دلم یه دوج دورانگو یا جیپ گرند چروکی با موتور شش سیلندر سوپرشارج شده srtمیخواد بنظرم خیلی بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. اعتمادیان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    واقعا یک هیولاست ولی میخوام چند تا نکته آفرودی بگم که جیپ قبلی برای آفرود از این مناسبتره
    در حالت کلی خودروی آفرودی هرچه سبکتر باشند بهتره مگر اینکه با سنگین شدن تعداد لاستیکها یا عرض لاستیکها بیشتر بشه که نهایتا نیروی عمودی ( وزن خودرو ) بر روی زمین کمتر بشه مخصوصا زمینهای ماسه ای و گلی ، دوم اینکه با بزرگتر شدن انجین نسبت نیروی عمودی چرخها به زمین تغییر کرده و لاستیکهای جلو فشار بیشتری به زمین وارد میکنند و مثل بند قبلی در زمینهای ماسه ای و گلی مشکل آفرین میشن ، سوم اینکه در آفرودهای طولانی مخزن و مصرف سوخت یک نکته فوق العاده حیاتی محسوب مییشه که این انجین جدید قطعا مصرف بالایی داره .
    از آنجایی که میگن ( عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو ) یه نکته مثبت هم بگم در اکثر آفرودهای طولانی نیازه که یک گاری یا کانکس رو با خودرو بکسل کنی که در مسیرهای سنگلاخی و شیبهای تند کوهستانی هیچ خودرویی به گرد پای این هیولا نمیرسه در واقع همه باید پایین کوهستان از این ماشین خواهش کنند بیزحمت بار ما رو تا بالا بیار ، دیدم که میگم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      به نظرم این مشکل زمین های گلی و ماسه ای کاملا درسته اما بخش اعظم این موضوع با مهارت راننده رابطه مستقیم داره. من قبلا هم گفتم تو کامنتا نکته فوق العاده مثبت این ماشین در دسترس بودن گشتاور تو دورهای پایینه که تا حدود زیادی این مشکلاتو رفع می کنه اما حرف شمام درست و منطقیه. در کل بنظرم بهتره به جیپ اعتماد کنیم ناسلامتی نزدیک یه قرن تجربه داره قطعا اونا بهتر از ما به مشکلات ماشینشون واقفن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  15. امیر

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    شخم زنی دیگر از دیار موپار
    با این گشتاور عملا بی رقیبه در حال حاظر

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. حسین دهمرد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این موتور همونه که تاج پیستونش مثه نیمکره محدبه؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. مازیار

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    یعنی این جیپ با این هیبت تا عمق ۸۲ سانتیمتر از آب عبور میکنه اونوقت رنجروور اتوبیوگرافی با اون خصوصیات لوکس تا عمق ۹۰ سانتیمتر؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. سعید تویوتا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا بینظیره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. MehdiTurbo

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    جیپ یه چیزی توش هست که تو خیلی خودرو ها دیگه نیست
    اکثرا خودروها تو سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ خیلی خوب بودند ولی دیگه کم کم اون روح رفت از توشون اون زمان ۵۳۰ بود ۶۳۰ بود بنزای سری e و sl اون موقع روح داشتند الان شبیه هم شدند و مدرن حتی موستانگ و کامرو
    ولی این جیپ اون روح هنوز حفظ کرده لامصب یه کاریزمای خاصی داره
    جیپ و پورشه و داج چلنجر و چارجر و جی کلاس و لندرور و … هنوز توشون اون روح نمایان حس میشه مخصوصا این جیپ

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا